της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου,
Ολοένα και πιο δημοφιλής γίνεται η αγορά ασφαλιστικών συμβολαίων online -σε αντιπαραβολή με τα παραδοσιακά κανάλια διανομής- όπως έδειξε έρευνα της εταιρείας ψηφιακού μάρκετινγκ Speedie Consultants για τη αγορά της Βρετανίας. Στο ερώτημα “τι είδους ασφάλιση αγοράζετε μέσω Διαδικτύου ;” το 67% των ερωτώμενων απάντησε ασφάλεια αυτοκινήτου (με το ποσοστό να έχει αυξηθεί κατά 7% σε σχέση με προηγούμενη έρευνα του 2013) και το 36% ασφάλεια κατοικίας (επίσης με αύξηση 7% την τελευταία διετία).
Το ποσοστό των πελατών που αγοράζουν ταξιδιωτική ασφάλεια online σχεδόν διπλασιάστηκε στο 34% από 18% το 2013, ενώ το ποσοστό των ατόμων που στρέφονται στο Διαδίκτυο για να ασφαλίσουν τα αγαπημένα τους κατοικίδια (pet insurance) τριπλασιάστηκε στο 23%, από μόλις 8% το 2013. Από την άλλη πλευρά, το ποσοστό αυτών που αγοράζουν ασφάλεια υγείας μέσω Διαδικτύου παρέμεινε σταθερό και σχετικά χαμηλό στο 5% κάτι που δείχνει ότι για την συγκεκριμένη κάλυψη, η συμβολή του ανθρώπινου παράγοντα, είτε πρόκειται για ασφαλιστικό σύμβουλο, είτε για μεσίτη είναι σημαντική και το Διαδίκτυο δεν την υποκαθιστά.
Αξιοσημείωτο είναι ωστόσο ότι οι πωλήσεις ασφαλειών ζωής online διπλασιάστηκαν στο 8% από 4% το 2013. Η έρευνα έδειξε επίσης ότι οι περισσότεροι πελάτες (56%) αποκτούν πρόσβαση σε ασφαλιστικά προϊόντα online μέσω δικτυακών τόπων που συγκρίνουν τιμές ομοειδών προϊόντων. Δυο χρόνια πριν το ποσοστό ήταν 23%. Προηγουμένως, η πλειονότητα των πελατών (59%) έβρισκαν το προϊόν που τους ενδιέφερε στο Διαδίκτυο χρησιμοποιώντας μηχανή αναζήτησης, κοινώς…μέσω Google.
Τώρα, το ποσοστό αυτό έχει μειωθεί στο 45%. Πάνω από το 25% των πελατών πηγαίνουν κατευθείαν στο site της ασφαλιστικής εταιρείας που τους ενδιαφέρει, ενώ οι αγορές ασφαλιστικών προϊόντων που έγιναν ως αποτέλεσμα ενός e-mail διπλασιάστηκαν στο 11% από 5% το 2013. “Ενώ βλέπουμε μεγάλη αύξηση στις αγορές ασφαλειών online εν γένει, για ορισμένα προϊόντα, οι ρυθμοί διαδικτυακών πωλήσεων επιταχύνονται, ενώ για άλλα παραμένουν σταθεροί”, σημείωσε ο Τζέισον Χίλοτ, διευθυντής της Speedie Consultants.
“Επίσης, οι πελάτες χρησιμοποιούν πλέον διάφορα κανάλια για να κάνουν τις αγορές τους, Αυτό δείχνει ότι μια “πολυ-καναλική” (omnichannel) προσέγγιση είναι ενδεδειγμένη για το μάρκετινγκ των ασφαλιστικών προϊόντων online. Επομένως, οι εταιρείες πρέπει να διασφαλίσουν ότι έχουν παρουσία σε διαφορετικά κανάλια ώστε να διευρύνουν τις online δραστηριότητές τους”. Γιατί οι αποκαλούμενοι omnichannel καταναλωτές απαιτούν από την επιχείρηση να τους καλύψει όποιον τρόπο κι αν επιλέξουν και αυτό φυσικά ισχύει και για τους ασφαλιστικούς ομίλους.