back to top
14.8 C
Athens
Τρίτη 5 Νοεμβρίου 2024

Kaspersky Lab: Έχετε χάσει τον έλεγχο των προσωπικών σας δεδομένων

Από τις διευθύνσεις email μέχρι τους αριθμούς των κινητών μας τηλεφώνων και από τους χώρους εργασίας μας μέχρι τις ημερομηνίες γεννήσεώς μας, υπάρχει ένας τεράστιος όγκος πληροφοριών για εμάς στο online περιβάλλον. Οι Ευρωπαίοι έχουν χάσει την αίσθηση του βαθμού στον οποίο έχουν διαδοθεί τα προσωπικά τους δεδομένα. Δεν γνωρίζουν ποιες εταιρείες ή πλατφόρμες διαθέτουν πληροφορίες για την ταυτότητά τους ή ακόμα και τι υπάρχει στο διαδίκτυο για τα παιδιά τους.

Αυτό είναι ένα από τα βασικά θέματα που συζητήθηκαν στο Kaspersky Next, το συνέδριο που διοργάνωσε η Kaspersky Lab στη Βαρκελώνη από τις 29 έως τις 31 Οκτωβρίου και στο οποίο συμμετείχαν κορυφαίοι ειδικοί του κυβερνοχώρου. Με στόχο την επίλυση του παραπάνω ζητήματος το incubator για start-ups της εταιρείας παρουσιάζει μία δοκιμαστική έκδοση της υπηρεσίας Audit Privacy, ειδικά σχεδιασμένη για να παρέχει στους καταναλωτές έναν τρόπο να μάθουν τι πληροφορίες υπάρχουν για αυτούς στο διαδίκτυο.

- Advertisement -

Από έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε περισσότερους από 7.000 Ευρωπαίους καταναλωτές, η Kaspersky Lab παρατήρησε ότι μία απώλεια προσωπικών δεδομένων είναι κάτι που αγχώνει την πλειονότητα των Ευρωπαίων. Υπάρχουν πολλές διαφορετικές αιτίες γι’ αυτό, με τα ευρήματα να καταδεικνύουν ότι το 64% των πολιτών δεν γνωρίζει που αποθηκεύονται τα διαδικτυακά του δεδομένα. Ίσως ακόμα χειρότερο είναι ότι το 39% των γονέων δεν γνωρίζει τι προσωπικά δεδομένα μοιράζονται τα παιδιά του online.

Καιρός να ενδιαφερθούμε

Η έρευνα της Kaspersky Lab δείχνει ότι οι καταναλωτές νοιάζονται για την τύχη των πληροφοριών τους, μάλιστα το 88% ενδιαφέρεται εάν τα δεδομένα του χρησιμοποιούνται παράνομα. Επιπλέον, το 57% των χρηστών αγχώνεται ή και φοβάται πιθανή υποκλοπή των προσωπικών οικονομικών του δεδομένων. Συγκεκριμένα, μόνο το 45% των ερωτηθέντων εμπιστεύεται τις μεγάλες επιχειρήσεις να φροντίζουν τα δεδομένα του και μόνο το 36% πιστεύει ότι τα δεδομένα του είναι ασφαλή σε ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης.

- Advertisement -

Παρόλα αυτά, οι καταναλωτές δεν βοηθούν πολύ τον εαυτό τους και ένας ανησυχητικός αριθμός ερωτηθέντων αντιμετωπίζει και τα πιο απλά πράγματα με τον λάθος τρόπο. Ένας στους πέντε (20%) δεν προστατεύει με κωδικό πρόσβασης το Wi-Fi, το 31% συμφωνεί με τη δήλωση «Δεν ενημερώνω ποτέ τις επιλογές ασφαλείας στο Wi-Fi router μου» και το 30% παραδέχθηκε ότι δεν προστατεύει τις συσκευές του με λογισμικό ασφαλείας.

Φυσικά, ακόμη και όταν οι επιχειρήσεις και οι καταναλωτές έχουν βάλει κάποια εμπόδια, οι κοινές ανθρώπινες συμπεριφορές μπορούν να τα καταστήσουν άχρηστα. Οι επιχειρήσεις που προστατεύουν με ευλάβεια τα προσωπικά δεδομένα, δεν μπορούν να αποτρέψουν τους χρήστες από το να προβαίνουν σε επικίνδυνη διαδικτυακή δραστηριότητα, όπως το να έχουν τον ίδιο κωδικό πρόσβασης σε πολλούς λογαριασμούς, να μοιράζονται τους κωδικούς τους με άλλους, να χρησιμοποιούν προβλέψιμους κωδικούς πρόσβασης ή να μην ασφαλίζουν τα router τους.

Από τη συμμόρφωση στον έλεγχο

Γιατί λοιπόν οι άνθρωποι χάνουν τόσο γρήγορα τον έλεγχο των προσωπικών τους δεδομένων; Αυτό, καθώς και πολλές άλλες ερωτήσεις σχετικά με το ζήτημα της ιδιωτικής ζωής, συζητήθηκαν λεπτομερώς σε ένα πάνελ με τίτλο «Η τιμή της ιδιωτικότητας στην εποχή του απλόχερου διαμοιρασμού δεδομένων» στο συνέδριο Kaspersky Next στη Βαρκελώνη. Ο Marco Preuss (Διευθυντής στο Ευρωπαϊκό τμήμα της GReAT, Kaspersky), η Eva Galperin (CEO της EFF) και η Nevena Ruzic (Επικεφαλής συμμόρφωσης στο γραφείο του Επιτρόπου Πληροφόρησης της Σερβία) μοιράστηκαν την τεχνογνωσία τους σχετικά με το θέμα.

Η Nevena Ruzic, Επικεφαλής συμμόρφωσης στο γραφείο του Επιτρόπου Πληροφόρησης της Σερβία, σχολίασε: «Έχουμε φτάσει σε ένα σημείο όπου η προσωπικότητά μας είναι πολύ πιο εκτεθειμένη στο online περιβάλλον από ό,τι εκτός σύνδεσης και ο λόγος για αυτό είναι ότι είμαστε αφελείς να πιστεύουμε ότι οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες που χρησιμοποιούμε είναι «δωρεάν». Παρότι, ως χρήστες του διαδικτύου, πρέπει να είμαστε πιο ενημερωμένοι για το πού παρέχουμε τα δεδομένα μας, οι οργανισμοί που επεξεργάζονται τα δεδομένα μας έχουν το καθήκον να το κάνουν τηρώντας όχι μόνο τους νομικούς κανόνες, αλλά και τους κανόνες ηθικής».

Επίσης, ο Marco Preuss, Επικεφαλής της παγκόσμιας ομάδας έρευνας και ανάλυσης της Kaspersky στην Ευρώπη, τοποθετήθηκε λέγοντας: «Οι άνθρωποι γνωρίζουν ότι πρέπει να προστατεύσουν τα δικά τους δεδομένα, διότι αν δεν το κάνουν μπορεί να είναι καταστροφικό. Εάν τα δεδομένα σας κλαπούν, μπορείτε να χάσετε χρήματα, να κληθείτε να αποπληρώσετε ένα χρέος που σας έχει περάσει κάποιος άγνωστος, η φήμη σας μπορεί να καταστραφεί, μπορεί ακόμη και να κατηγορηθείτε για κάποιο έγκλημα. Οι πληροφορίες σας μπορούν να πωληθούν και τα χρήματα αυτά χρησιμοποιούνται για να χρηματοδοτήσουν εγκληματικές πράξεις».

Ώρα να δράσουμε

Τώρα είναι δυνατό για τους ανθρώπους να ανακτήσουν τον έλεγχο των δεδομένων τους με το Privacy Audit.me. Η νέα υπηρεσία είναι ένα εργαλείο που βασίζεται στο διαδίκτυο και παρέχει στους χρήστες τον έλεγχο της ιδιωτικής τους ζωής στο διαδίκτυο. Η αυτοματοποιημένη κονσόλα παρέχει ένα «one stop shop» για τη διαχείριση των προσωπικών δεδομένων του χρήστη που τηρούνται σε διαφορετικούς ιστότοπους και πηγές και τους επιτρέπει να δημιουργούν και να ελέγχουν την έκταση της ιδιωτικής τους ζωής στο διαδίκτυο. Η πρόθεση είναι το Privacy Audit να γίνει συνήγορος ψηφιακής προστασίας προσωπικών δεδομένων για τους χρήστες του και τώρα, περισσότερο από ποτέ, οι καταναλωτές χρειάζονται αυτή τη λειτουργικότητα. Ο έλεγχος απορρήτου είναι διαθέσιμος σε έκδοση Beta στο Ηνωμένο Βασίλειο, με τη μαζικότερη κυκλοφορία του να έχει προγραμματιστεί για το 2019.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Kaspersky Lab: Ο Miroslav Kořen αναλαμβάνει χρέη Γενικού Διευθυντή Ανατολικής Ευρώπης

Η Kaspersky Lab ανακοινώνει ότι ο Miroslav Kořen εντάχθηκε στην εταιρεία αναλαμβάνοντας θέση Γενικού Διευθυντή Ανατολικής Ευρώπης με έδρα την Πράγα

Η Kaspersky Lab βοηθά στη διασφάλιση των βιονικών τεχνολογιών για άτομα με αναπηρίες

Οι ειδικοί της Kaspersky Lab ερευνούν την πειραματική cloud υποδομή για εξελιγμένα βιονικά τεχνητά μέλη, καθώς έχουν εντοπιστεί αρκετά παλαιότερα κενά ασφαλείας τα οποία επιτρέπουν σε τρίτους να

Backdoors: Ο εφιάλτης της απομακρυσμένης πρόσβασης

Το ποσοστό των προηγουμένως άγνωστων backdoors αυξήθηκε πάνω από 40% μέσα στο 2018 - Ποια μέτρα προστασίας συνιστά η Kaspersky Lab

Kaspersky Lab: Ο εφιάλτης των Χριστουγέννων κρύβεται στις online αγορές

1 στους 3 καταναλωτές έχει υποστεί παραβίαση των στοιχείων σύνδεσής του για ηλεκτρονικές πληρωμές

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

ΔΩΡΕΑΝ Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας στον ασφαλισμένο οδηγό του Κλάδου Αυτοκινήτου

Στο πλαίσιο του προγράμματος πιστότητας και επιβράβευσης των πελατών της, η ΕΥΡΩΠΗ Ασφαλιστική αποφάσισε να προσφέρει από 01/11/2024 ΔΩΡΕΑΝ αναβαθμισμένες υπηρεσίες

HOWDEN: Νέο πρόγραμμα cyber κινδύνων, νέα εποχή για την αγορά

Νέο πρόγραμμα κάλυψης cyber κινδύνων έβγαλε προς διάθεση στην αγορά η Howden σε συνεργασία με την Safe Security με την υποστήριξη των Mosaic Insurance, Chubb και Liberty Specialty Markets

Η “ακτινογραφία” του κλάδου Ασφάλισης Αυτοκινήτων

Η στατιστική επετηρίδα ασφάλισης αυτοκινήτου εκδίδεται για μία ακόμη χρονιά στη νέα της μορφή, επικαιροποιημένη με τα στοιχεία του 2023.

Ασφάλιση αυτοκινήτου: Μείωση εισοδημάτων και οικονομικός παραλογισμός οδηγεί στο κυνήγι του φθηνού ασφαλίστρου

Ένα νέο φαινόμενο υπασφάλισης διαμορφώνεται το τελευταίο διάστημα στον πολύπαθο κλάδο αυτοκινήτου.

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Είναι κοντά η στιγμή που θα έχουμε έναν εργαζόμενο για έναν συνταξιούχο

«το κυρίαρχο πρόβλημα» της εποχής μας «δεν είναι ότι ζούμε πολύ περισσότερο, αλλά ότι αυξάνεται η υπογεννητικότητα».

Απόψε η παρουσίαση Συνδυασμού «ΤΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΜΑΣ» με υποψήφιο Πρόεδρο τον κ. Γιάννη Χατζηθεοδοσίου

Με την επίσημη ανακοίνωση του Συνδυασμού του «ΤΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΜΑΣ», απόψε στις 6.30 μ.μ. στο Θέατρο ΟΛΥΜΠΙΑ στο κέντρο της Αθήνας

Εθνική Ασφαλιστική: Συμφωνία για την πώληση της συμμετοχής της στην Garanta S.A. στη Ρουμανία

Η συναλλαγή εντάσσεται στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδιασμού της Εθνικής Ασφαλιστικής, με στόχο την εστίαση σε βασικές αγορές

Ομιλος AFFIDEA : Εισάγει την εξέταση με 3D τεχνολογία  

εισάγει μια καινοτόμο λύση που ενισχύει την εμπειρία του εξεταζόμενου μέσω της 3D τεχνολογίας