back to top
25.4 C
Athens
Κυριακή 18 Μαΐου 2025

Κ. Γιάννακα (Blue Aigaion): Γιατί να ασφαλιστούν οι ιδιοκτήτες σκαφών

Στους κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι ιδιοκτήτες σκαφών που ενοικιάζουν τα σκάφη τους, στην υφιστάμενη νομοθεσία και στα προϊόντα που διαθέτει η αγορά, εστιάζεται η κ. Κωνσταντίνα Γιάννακα, Senior Yacht Underwriter της Blue Aigaion, σε μια σύντομη συνέντευξή της στο περιοδικό iw.

συνέντευξη στην Έλενα Ερμείδου

- Advertisement -
  • Ποιοι είναι οι κίνδυνοι για τους ιδιοκτήτες σκαφών που ενοικιάζουν τα σκάφη τους;

Υπάρχουν πολλοί κίνδυνοι που θα πρέπει να αντιμετωπίσει ο ιδιοκτήτης ενοικιαζόμενων σκάφων, όπως:

  • την κλοπή του σκάφους του από τον ναυλωτή,
  • τη χρήση του σκάφους για παράνομες ενέργειες,
  • τη χρήση του σκάφος από άτομα που δεν έχουν σχετική άδεια,
  • τις ίδιες ζημίες του σκάφους από κακή χρήση/μεταχείριση του ναυλωτή,
  • τις ζημίες προς τρίτους από την κακή χρήση/μεταχείριση του ναυλωτή.

 

- Advertisement -
  • Τι λέει η νομοθεσία, τι θα πρέπει να προσέξει κανείς στα ασφαλιστήρια συμβόλαια;

Η ελληνική νομοθεσία (Νόμος 4256/2014) λέει ότι σκάφη μέχρι 300 κόρους θα πρέπει να ασφαλίζονται με ελάχιστα όριο αστικής ευθύνης:

  • Θάνατο/σωματικές βλάβες: 500.000 ευρώ-κατώτατο όριο ανά ατύχημα 50.000 ευρώ-ανά επιβάτη
  • Υλικές ζηµίες: 150.000 ευρώ-ανά ατύχημα
  • Πρόκληση θαλάσσιας ρύπανσης: 150.000 ευρώ-ανά ατύχημα

Ο ελληνικής Νόμος καλύπτει την αστική ευθύνη κατά τη διάρκεια μετακίνησης και κυκλοφορίας του σκάφους στη θάλασσα και κατά αυτόν τον τρόπο αποζημιώνει.

Υπάρχει εναλλακτική λύση να ασφαλίζονται με τους διεθνείς κανονισμούς των Institute Yacht Clauses, όπου καλύπτεται η αστική ευθύνη και όταν το σκάφος βρίσκεται είτε στη μαρίνα, είτε σε parking σκαφών, είτε σε καρνάγιο. Η BA έχει τη δυνατότητα αυτής της ασφάλισης μέσω Lloyd’s του Λονδίνου.

  • Τι προϊόντα διαθέτει η αγορά, πώς αποζημιώνουν και ποιο είναι το κόστος τους;

Υπάρχουν δύο τρόποι να ασφαλιστούν τα σκάφη:

  1. Μόνο αστική ευθύνη, όπως ορίζει ο ελληνικός νόμος 4256/2014, και το κόστος μπορεί να ξεκινήσει από τα 30 ευρώ και να φτάσει τα 250 ευρώ (τα ασφάλιστρα εξαρτώνται από το είδος του σκάφους, τη χρήση, την ηλικία του και την ιπποδύναμη των μηχανών). Εάν αποδειχθεί η ευθύνη του ασφαλιζόμενου για ζημίες που προκλήθηκαν προς τρίτους, τότε αποζημιώνονται βάσει δικαιολογητικών και μέχρι τα πιο πάνω όρια ευθύνης.
  2. Υπάρχει και ένα πλήρες πακέτο καλύψεων (ενδεικτικά παρακάτω):
  • Κίνδυνοι θαλασσών, ποταμών, λιμνών ή άλλων πλεύσιμων υδάτων
  • Πυρκαγιά
  • Εκβολή
  • Πειρατεία
  • Πρόσκρουση
  • Σεισμός, ηφαιστειακή έκρηξη ή κεραυνός
  • Ατυχήματα κατά τη φόρτωση-εκφόρτωση
  • Κακόβουλες ενέργειες
  • Κλοπή
  • Ίδιες ζημίες του σκάφους

Σε περίπτωση που προκύψει ζημία στο σκάφος (από καλυπτόμενο κίνδυνο), τότε η ασφαλιστική θα στείλει πραγματογνώμονα να αξιολογήσει τη ζημία και εάν πρέπει να αποζημιωθεί, θα αποζημιωθεί ο ασφαλιζόμενος βάσει πραγματογνωμοσύνης –παλαιότητα που μπορεί να αφαιρέσει η ασφαλιστική, απαλλαγή του συμβολαίου– και πάντα βάσει της τρέχουσας εμπορικής αξίας.

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Pricefox: Πόσο κοστίζει η ασφάλεια μηχανής στην Ελλάδα;

Το Pricefox, η κορυφαία πλατφόρμα online σύγκρισης τιμών και αγοράς ασφάλειας μηχανής, έκανε έρευνα και σύγκρινε το κόστος των ασφαλίστρων.

Insurancemarket: Eνδιαφέροντα ευρήματα και οι τάσεις στο Ετήσιο Report για την online ασφάλιση

Το insurancemarket.gr, δημοσιεύει το Ετήσιο Report 2024 για την online ασφάλιση, επιβεβαιώνοντας την ηγετική του θέση στην

Aλ. Σαρρηγεωργίου: Ζούμε σε μια εποχή σύνθετων κινδύνων. Οι προκλήσεις αυτές μεταφράζονται σε πραγματικά κόστη

To μήνυμά του με αφορμή τη δημοσίευση της ετήσιας έκθεσης της ΕΑΕΕ αποστέλλει ο πρόεδρος ΔΣ της Ένωσης κ. Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου.

EIAΣ: Εκπαιδευτικό σεμινάριο ασφαλίσεων επαγγελματικής ευθύνης

Οι Ασφαλίσεις Επαγγελματικής Ευθύνης αποτελούν εξαιρετικά ανερχόμενο τομέα άσκησης ασφαλιστικής δραστηριότητας, τόσο στη χώρα μας

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

ERGO Ασφαλιστική: «AI & Ασφαλιστική Διαμεσολάβηση: Μια Στρατηγική Συμμαχία για το Παρόν και το Μέλλον»

Η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) έχει ήδη αλλάξει τα δεδομένα στον ασφαλιστικό κλάδο, μεταμορφώνοντας ριζικά τον τρόπο λειτουργίας τόσο των εταιρειών

Αλ. Βακάλης / PRIMARY LINK SA: Διττό το πλαίσιο καλύψεων δημοσίων επιβατικών μεταφορών

Υπάρχουν ασφαλιστικές στην αγορά, οι οποίες έχουν σχεδιάσει και εντάξει ειδικές καλύψεις για τις περιπτώσεις ηλεκτρικών μέσων μεταφοράς

Η αδυναμία προσαρμογής στις νέες τάσεις μπορεί να μας κάνει λιγότερο ελκυστικούς

Στόχος μας είναι να δώσουμε στο σύνολο της αγοράς την εικόνα με την οποία ο κλάδος βαίνει, σταδιακά, ολοένα και πιο κοντά στην αναγκαία ψηφιοποίησή του

Ν. Γαβρίλης: Καθοριστικός ο ρόλος του μεσίτη στην ασφάλιση ΜμΕ

Ερωτώμενος, ο κος Γαβριήλης για το πώς οι επιχειρήσεις με υψηλό κίνδυνο θα μπορέσουν να ασφαλιστούν, απαντά ότι θα ......

Δημοφιλή Άρθρα

Sorry. No data so far.

Ροή Ειδήσεων

ABC: Career Code Event με τη συμμετοχή των Κ. Σεμερτζόγλου και Ελ. Παπασπυροπούλου

Για τις προοπτικές καριέρας στον κλάδο της ασφάλισης μίλησαν ενώπιον 400 φοιτητών οι κ.κ. Κωνσταντίνος Σεμερτζόγλου, Managing Director της

Τα βασικά μεγέθη της ασφαλιστικής αγοράς. Mερίδιο αγοράς, loss ratio, ενεργητικό, Φερεγγυότητα

Τo 2024 δεν παρατηρήθηκαν αξιόλογες μεταβολές στη διάρθρωση της ελληνικής αγοράς ιδιωτικής ασφάλισης, με 34 ασφαλιστικές επιχειρήσεις να δραστηριοποιούνται σε αυτήν.

Οι κυβερνήσεις ως (αντ-)ασφαλιστές

Όσοι παρακολουθούμε από κοντά την ασφαλιστική αγορά, και ιδιαίτερα τη δραστηριότητα των θεσμικών φορέων, όπως είναι και η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών

H DAÈS υποστηρικτής της 3ης Συλλεκτικής Έκθεσης Αθηνών

Η DAES ήταν υποστηρικτής της 3ης Συλλεκτικής Έκθεσης Αθηνών που διοργανώθηκε το διήμερο 10 και 11/05/2025 στο Ζάππειο Μέγαρο.

«Καμπανάκι» για όσους Ασφαλιστικούς Διαμεσολαβητές δεν έχουν καταθέσει στο Ε.Ε.Α. επαναπιστοποιήσεις και συμβόλαια αστικής ευθύνης

Αντιμέτωποι με τον κίνδυνο διαγραφής από το Μητρώο του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών (Ε.Ε.Α.) είναι όσοι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές