back to top
10.4 C
Athens
Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024

Ηλεκτρονική Απάτη: Ποιά τα επόμενα βήματα των τραπεζών

Με τα πρώτα αποτελέσματα στην μάχη κατά της ηλεκτρονικής απάτης να είναι θετικά, συνεχίζεται η υλοποίηση των δράσεων που αποφασίστηκαν πρόσφατα μεταξύ τραπεζών, Πολιτείας, Τράπεζας της Ελλάδος και της Ελληνικής Αστυνομίας για την πάταξη του φαινομένου που γνωρίζει μεγάλη έξαρση διεθνώς και στην Ελλάδα, ταυτόχρονα με την εκρηκτική άνοδο των ψηφιακών συναλλαγών τα τελευταία χρόνια.

Σύμφωνα με συγκλίνουσες εκτιμήσεις από πλευράς τραπεζών, ο αριθμός των περιστατικών ηλεκτρονικής απάτης γνωρίζει κάμψη για πρώτη φορά μετά από την συνεχή άνοδο που γνώρισε τους τελευταίους μήνες, γεγονός που δημιουργεί αισιοδοξία, αλλά δεν αφήνει περιθώρια εφησυχασμού. Όπως εξάλλου, διαπιστώθηκε στη τελευταία σύσκεψη της Ομάδας Εργασίας που έχει συσταθεί στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη με την συμμετοχή τραπεζών, Πολιτείας και Αρχών τα μέτρα που ελήφθησαν κατά το πρόσφατο χρονικό διάστημα για την ευαισθητοποίηση του συναλλακτικού κοινού αναφορικά με τις ηλεκτρονικές απάτες και ειδικότερα με τις απάτες τύπου phishing, είχαν αποτελέσματα.

- Advertisement -

Επόμενα βήματα: Νέα ενημερωτική εκστρατεία – Ενίσχυση νομικού πλαισίου και ενδυνάμωση συνεργασίας με αρμόδιες αρχές

Αναφορικά με τα επόμενα βήματα που έχουν ως κεντρική στρατηγική να κρατήσουν τους πολίτες σε συνεχή εγρήγορση, ξεκινά μετά και από τις σχετικές αποφάσεις της Ομάδας Εργασίας η δεύτερη φάση ενημέρωσης με τηλεοπτικό και ραδιοφωνικό υλικό. Η ανάγκη διαρκούς ενημέρωσης κρίνεται επιτακτική, σύμφωνα με τις αποφάσεις της Ομάδας Εργασίας, ώστε οι πολίτες να μην εφησυχάζουν και να ακολουθούν πιστά τις βασικές συστάσεις και οδηγίες από τις τράπεζες και τις αρμόδιες Αρχές.

- Advertisement -

Επίσης, μεγάλη έμφαση δίνεται και στην υλοποίηση της απόφασης για τη δημιουργία του κατάλληλου θεσμικού- νομοθετικού πλαισίου, ώστε οι τράπεζες να μπορούν να παρέχουν ουσιαστική αρωγή σε πελάτες – θύματα απάτης. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι σε αρκετές περιπτώσεις οι τράπεζες, εξαιτίας του ισχύοντος νομικού πλαισίου, δεν μπορούν να προχωρήσουν στη διαδικασία επιστροφής χρημάτων από απατηλή συναλλαγή ακόμη και αν έχουν δεσμεύσει τα σχετικά ποσά, δίχως τη συναίνεση του δικαιούχου του λογαριασμού πίστωσης.

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται και η εντατικοποίηση της συνεργασίας των τραπεζών και της Ελληνικής Αστυνομίας, μετά και τις πρόσφατες επιτυχίες της στην εξάρθρωση διεθνών εγκληματικών οργανώσεων στον τομέα των απατών σε συνεργασία με τις Ευρωπαϊκές Αστυνομικές και Δικαστικές Αρχές.

Ποιες είναι οι βασικές μορφές ηλεκτρονικής απάτης

Με την αλματώδη αύξηση των ψηφιακών συναλλαγών που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια διεθνώς και στην χώρα μας, αυξάνεται ταυτόχρονα και ο αριθμός μορφών ηλεκτρονικής απάτης. Όπως έχουν επανειλημμένα αναφέρει σε δημόσιες παρεμβάσεις τους αρμόδια τραπεζικά στελέχη αλλά και στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας, οι πολίτες θα πρέπει να προσέχουν ιδιαίτερα στην πραγματοποίηση των ψηφιακών τους συναλλαγών και να ακολουθούν πιστά τις οδηγίες που τους έχουν δοθεί.

Ειδικότερα, όπως αναφέρεται και στην τελευταία ενημερωτική καμπάνια «Μια Παύση Αρκεί για να Αποφύγουμε την Ηλεκτρονική Απάτη» του τηλεοπτικού σποτ

(https://www.youtube.com/watch?v=1GfqoJnRgCg) οι συναλλασσόμενοι δεν θα πρέπει ποτέ να ξεχνούν ότι «όταν λαμβάνουμε μηνύματα ή e-mails που ισχυρίζονται ότι είναι από την Τράπεζά μας κάνουμε μια «παύση». Τα διαβάζουμε προσεκτικά έχοντας πάντα στο μυαλό μας ότι μια πραγματική τράπεζα δεν θα ζητούσε ποτέ το PIN ή τον κωδικό μας. «Διότι μια παύση αρκεί για να αποφύγουμε την ηλεκτρονική απάτη».

Σχετικό ενημερωτικό υλικό για όλες τις μορφές απάτης μπορούν να αναζητήσουν οι πολίτες στην ιστοσελίδα της ΕΕΤ που έχει αναρτηθεί από τον περασμένο Νοέμβριο με αφορμή την τελευταία εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού για θέματα κυβερνοασφάλειας, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Μήνα Ασφάλειας στον κυβερνοχώρο.

Στην ιστοσελίδα της ΕΕΤ έχουν αναρτηθεί ενημερωτικά βίντεο και infographics με οδηγίες αναγνώρισης και προστασίας από διάφορους τύπους ηλεκτρονικής απάτης στον κυβερνοχώρo όπως:

-απατηλές τηλεφωνικές κλήσεις (vishing), απατηλά μηνύματα SMS (smishing), απατηλά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (phishing),

-απάτη του CEO (CEO Fraud),

-απάτη μέσω τιμολογίων και λοιπών παραστατικών (invoice Fraud),

-απατηλές ιστοσελίδες τραπεζών (spoofed bank websites),

-απάτη μέσω διαδικτυακών ραντεβού (romance scam),

-κλοπή δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (personal data theft),

-απάτες σχετιζόμενες με επενδύσεις (investment scams),

-απάτες σε αγορές μέσω διαδικτύου (online shopping scams),

-απάτες υποτιθέμενης τεχνικής υποστήριξης, , και

-απάτες μέσω αλλαγής κάρτας SIM (SIM Swapping).

Οι συναλλασσόμενοι μπορούν να δουν όλες τις σχετικές πληροφορίες και το ενημερωτικό υλικό στο link https://www.hba.gr/News/Details/2061

καθώς και στο link

https://www.hba.gr/News/Details/1509

Αναπόφευκτα νέες μορφές απάτης θα κάνουν την εμφάνιση τους, καθώς όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν σε δημόσιες παρεμβάσεις τους, διεθνώς και στην Ελλάδα, επιτελικά στελέχη τεχνολογικών εταιριών, ο ψηφιακός κόσμος επεκτείνεται σε κάθε πτυχή της ζωής μας, με τις τεράστιες δυνατότητες που παρέχουν οι νέες τεχνολογίες και τα δίκτυα επικοινωνιών. Όπως τονίζεται, ο πραγματικός με τον ψηφιακό κόσμο θα συνυπάρχουν, κάνοντας όμως απαραίτητη τη διαρκή επαγρύπνηση όλων μας για ζητήματα απάτης και εγκληματικών ενεργειών και στο ψηφιακό κόσμο, με την ίδια έμφαση που δίνεται για ανάλογα περιστατικά στον πραγματικό κόσμο.

με πληροφορίες από ΑΠΕ – ΜΠΕ

Σχετικές δημοσιεύσεις

Ενας κατάλογος ESG για ασφαλιστικές επιχειρήσεις με 20 ερωτήσεις

Ο κατάλογος ESG βοηθά ασφαλιστές και τράπεζες στην επίτευξη των δικών τους στόχων και στη συμμόρφωση με τις ρυθμιστικές απαιτήσεις

Τράπεζες: Θα ανεβάσουν τις προμήθειες σε επενδυτικές και ασφαλιστικές υπηρεσίες 

Τις προμήθειες για τις συναλλαγές στις επενδυτικές και στις ασφαλιστικές υπηρεσίες που παρέχουν στους πελάτες τους είναι έτοιμες να ανεβάσουν οι τράπεζες

9+1 πρωτοβουλίες περιορισμού των τραπεζικών προμηθειών και ενίσχυσης του ανταγωνισμού

Κατάργηση προμηθειών για πληρωμές λογαριασμών, δραστική μείωση έως και 80% των προμηθειών μεταφοράς χρημάτων μεταξύ τραπεζών

Περίπου 5-10% από τα οργανικά κέρδη των 4 τραπεζών προέρχονται από ασφαλιστικές εργασίες

Στο 5-10% των συνολικών οργανικών κερδών του 9μηνου διαμορφώνονται τα κέρδη των τραπεζών από τις τραπεζο-ασφαλιστικές εργασίες (bancassurance)

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Να γίνει το Κράτος διαιτητής και να καθιερωθούν τα ιατρικά πρωτόκολλα.

Η κίνηση της ΕΚΠΟΙΖΩ να ανεβάσει τους τόνους στις αυξήσεις ασφαλίστρων υγείας ήρθε να χαλάσει επικοινωνιακά την καλύτερη στιγμή της ασφαλιστικής αγοράς

H Allianz Ευρωπαϊκή Πίστη επιλέγει το GRABBER της DGTAL για πιλοτική εφαρμογή σε αποζημιώσεις

Η DGTAL ανακοινώνει τη συνεργασία της με την Allianz Ευρωπαϊκή Πίστη, μέλος του κορυφαίου ασφαλιστικού Ομίλου Allianz, για τη πιλοτική δοκιμή

Ακίνητα αξίας 70 δις. ευρώ που ανήκουν στους servicers είναι ανασφάλιστα έναντι φυσικών καταστροφών

Την ανάγκη ασφάλισης των ακινήτων αξίας 70 δις. ευρώ που κατέχουν οι servicers  προτάσσουν στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς σε συνομιλίες με το IW.

Οι ασφαλιστικές εταιρείες αντιμετωπίζουν πρόβλημα εξεύρεσης νέων στελεχών

Οι ασφαλιστικές εταιρείες αντιμετωπίζουν πρόβλημα εξεύρεσης νέων στελεχών

Δημοφιλή Άρθρα

Sorry. No data so far.

Ροή Ειδήσεων

Ολοκληρώνεται η προθεσμία για μετάβαση στο ΤΕΚΑ από τον κλάδο επικουρικής ασφάλισης του e-ΕΦΚΑ

Η ηλεκτρονική πλατφόρμα be.teka.gov.gr | Πλατφόρμα 1 θα είναι διαθέσιμη έως τις 31/12/2024 για τις αιτήσεις των ασφαλισμένων.

Τρεις ασφαλιστικές εταιρίες στους «TRUE LEADERS»

Η ICAP CRIF, για 14η χρονιά, βράβευσε σε μια λαμπερή βραδιά, τις 100 Εταιρείες και τους 12 Ομίλους που ξεχώρισαν ως Τrue Leaders το 2023

Carglass® “Repair for Nature” – Gold βραβείο στα Mobility Awards

Η Carglass®, ηγέτιδα εταιρεία στον κλάδο της επισκευής και αντικατάστασης κρυστάλλων οχημάτων, καθώς και την παραμετροποίηση συστημάτων ADAS

Η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων ενέκρινε τις κάμερες στους δρόμους

Την τοποθέτηση καμερών στους δρόμους από την Ελληνική Αστυνομία για την αποτροπή και καταστολή αξιόποινων πράξεων καθώς και τη διαχείριση της κυκλοφορία

Groupama: 4.000 πολίτες παρακολούθησαν το δωρεάν online σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το δωρεάν διαδικτυακό σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών, που διοργάνωσε η Groupama Ασφαλιστική, την Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2024