back to top
16.1 C
Athens
Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου 2024

Η Allianz ζητά μεγαλύτερη ασφάλεια για τους ευάλωτους οδηγούς και τους πεζούς στις αστικές περιοχές

Στο πλαίσιο του 12ου Allianz Motor Day, η Allianz τόνισε την ανάγκη για καλύτερη προστασία των πεζών και των ποδηλατών στις πόλεις και διατύπωσε συγκεκριμένα αιτήματα προς τους πολιτικούς, τους κατασκευαστές αυτοκινήτων και τους φορείς διαχείρισης οχημάτων. Λαμβάνοντας υπόψιν τον σταθερά υψηλό αριθμό θανάτων που προκαλούνται από τροχαία ατυχήματα στην Ευρώπη, ο Klaus-Peter Roehler, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Allianz SE, μιλώντας από το Κέντρο Τεχνολογίας της Allianz (AZT) στο Ismaning, ζήτησε τη βελτίωση του εξοπλισμού ασφαλείας, ιδίως για τα βαν και τα φορτηγά: «Βλέπουμε ραγδαία πρόοδο σε όλους σχεδόν τους τομείς της τεχνολογίας, γιατί όμως αποτυγχάνουμε να προστατεύσουμε καλύτερα τη ζωή στους δρόμους; Η πορεία αυτή είναι απαράδεκτη. Το ένα τρίτο όλων των ατυχημάτων μεταξύ φορτηγών και πεζών ή μεταξύ φορτηγών και ποδηλατών, θα μπορούσε να αποφευχθεί εάν τα φορτηγά χρησιμοποιούσαν απλώς δύο ευρέως γνωστά μέτρα ασφαλείας. Για την αντιμετώπιση των προκλήσεων και των τάσεων που ανέφερα, οι κατασκευαστές οχημάτων, οι πολιτικοί, οι μεταφορείς εμπορευμάτων – και εμείς ως ασφαλιστές – καλούμαστε να αναλάβουμε δράση. Πρέπει απλώς να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να προστατεύσουμε μια ανθρώπινη ζωή από τον τυχαίο θάνατο, όποιο κι αν είναι το κόστος».

Το Allianz Motor Day συγκεντρώνει ειδικούς και εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης από όλο τον κόσμο για να συζητήσουν τις τάσεις και τις προκλήσεις της μετακίνησης του μέλλοντος. Για το 2024, η θεματική είναι: «Μεγάλοι έναντι μικρών: Πώς πρέπει να προστατεύσουμε καλύτερα τις ευάλωτες ομάδες στις αστικές περιοχές».

- Advertisement -

 

Μελέτη της Allianz: Το ένα τρίτο των ατυχημάτων μεταξύ φορτηγών και ποδηλατών ή πεζών θα μπορούσε να αποφευχθεί με τη διαθέσιμη τεχνολογία

- Advertisement -

Όσον αφορά στα βαρέα οχήματα και τα λεωφορεία, ο Γενικός Κανονισμό Ασφάλειας 2 (GSR2) πρέπει επίσης να βελτιωθεί το συντομότερο δυνατό, σύμφωνα με τον Roehler: Παρόλο που ορισμένα χαρακτηριστικά προειδοποίησης για τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης είναι πλέον υποχρεωτικά για τα νέα φορτηγά, δεν αρκούν για να αποτρέψουν με επιτυχία τις συγκρούσεις με ποδηλάτες και πεζούς στα τυφλά σημεία, για παράδειγμα. «Τα συστήματα προειδοποίησης δεν αρκούν», λέει ο Roehler. «Τα αποτελεσματικά συστήματα μπορούν να εντοπίζουν όσους κυκλοφορούν στο δρόμο σε κάποιο τυφλό σημείο και να ενεργοποιούν αμέσως τα φρένα έκτακτης ανάγκης».

Πρόσφατη μελέτη του Κέντρου Τεχνολογίας της Allianz (AZT) κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το ένα τρίτο των ατυχημάτων μεταξύ φορτηγών και πεζών ή ποδηλατών θα μπορούσε να αποφευχθεί μέσω των συστημάτων υποβοήθησης φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης και της βελτιωμένης ορατότητας των οδηγών φορτηγών, όπως τα παράθυρα ελιγμών και η τοποθέτηση της γραμμής ορατότητας σε χαμηλότερο σημείο εντός του οχήματος. Αυτές οι τεχνικές λύσεις είναι ήδη διαθέσιμες στην αγορά, πλέον πρέπει να εφαρμοστούν σε όλους τους τομείς το συντομότερο δυνατό.

Τι απαιτεί η Allianz

  1. Ο εξοπλισμός ασφαλείας των φορτηγών και των βαν πρέπει να υπερβαίνει τα ισχύοντα νομικά πρότυπα. Τουλάχιστον, τα βαν θα πρέπει να διαθέτουν τα ίδια συστήματα ασφαλείας με τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα, δεδομένου ότι χρησιμοποιούν τους ίδιους αστικούς δρόμους, υψηλής κυκλοφορίας. Οι κατασκευαστές φορτηγών θα πρέπει να αξιοποιήσουν πλήρως τις καινοτομίες που είναι ήδη διαθέσιμες για την πρόληψη των ατυχημάτων. Αυτές περιλαμβάνουν τα παράθυρα ελιγμών, τις χαμηλωμένες καμπίνες και τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης κατά τη στροφή.

  1. Η Allianz προτείνει μια καθολική εναρμόνιση με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές και καλεί τους νομοθέτες της Ε.Ε. να βελτιώσουν περαιτέρω τους ισχύοντες κανονισμούς. Για όλα τα νέα φορτηγά, τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης για την πρόληψη ατυχημάτων κατά τη στροφή θα πρέπει να γίνουν υποχρεωτικά, το συντομότερο δυνατό. Τα συστήματα προειδοποίησης, όπως απαιτείται επί του παρόντος από το νόμο, δεν αρκούν. Τα συστήματα φρεναρίσματος που ανιχνεύουν πεζούς και οδηγούς στα τυφλά σημεία και ενεργοποιούν αμέσως το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, θα πρέπει να είναι υποχρεωτικά. Και τα συστήματα αυτά πρέπει να είναι πάντα ενεργοποιημένα.

  1. Απαιτείται ολοκληρωμένη ανταλλαγή δεδομένων, όπως προβλέπεται από το πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Πράξης για τα δεδομένα (EU Data Act): αν η Allianz, ως ασφαλιστικός πάροχος, γνωρίζει ποια συστήματα ασφαλείας είναι εγκατεστημένα και ενεργοποιημένα σε φορτηγά και βαν, μπορεί να καθορίσει τιμές και αντικίνητρα με βάση τον βαθμό επικινδυνότητας.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Τι λέει η Allianz για το νόμο ΑΙ και την διασφάλιση των πελατών της

Ο νόμος επιδιώκει να μειώσει κινδύνους, όπως είναι η μεροληψία, οι τεχνικές που χειραγωγούν ανθρώπινες συμπεριφορές ...

Η Allianz αναδεικνύεται Loyalty Leader για 9η συνεχόμενη χρονιά

Για 9η συνεχή χρονιά, η Allianz αναδεικνύεται Loyalty Leader του ασφαλιστικού κλάδου, κατακτώντας τον υψηλότερο Δείκτη Καθαρών Υποστηρικτών

Allianz: Ρεκόρ λειτουργικής κερδοφορίας 14% το 3ο τρίμηνο 2024

Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν 13,6% φτάνοντας τα 3,9 δισεκατομμύρια ευρώ, μεγάλο μέρος των οποίων αποδίδεται στον κλάδο Περιουσίας και Ατυχημάτων

Συμφωνία Allianz Χ με AlTi Global για επενδύσεις στην αγορά ιδιωτικού χρέους

Ο σκοπός της συμφωνίας είναι η συνεργασία της με την επενδυτική θυγατρική της Allianz SE, την Allianz Global Investors («AllianzGI»

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Το mega deal που θα φέρει την Aviva Plc στην πρώτη θέση στο Αυτοκίνητο

Σε μία πρώτη συμφωνία για την εξαγορά της Direct Line Insurance Group Plc αντί των 3,6 δισεκατομμυρίων στερλινών κατέληξε η Aviva Plc

Η θέση της ΠΕΚΑΠ στον απόηχο των εκλογών του ΕΕΑ

Aνακοίνωση εξέδωσε η Πανελλήνια Ένωση Καταναλωτών Ασφαλιστικών Προϊόντων (ΠΕΚΑΠ).

ΕΤΕ : Μπορεί να ενδιαφερθεί για την Εθνική Ασφαλιστική έστω και υπό προυποθέσεις;

Η ΕΤΕ δεν θέλει με τίποτε τα επόμενα χρόνια να υποστεί αφαίμαξη κεφαλαίων για να στηρίξει την κεφαλαιακή βάση της εταιρεία

Η ΕΑΕΕ στη συνάντηση του Regional Cooperation Council με θέμα τις φυσικές καταστροφές

Η Ελίνα Παπασπυροπούλου, Γενική Διευθύντρια της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) συμμετείχε στη συνάντηση αυτή

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Η υλοποίηση της Πράσινης Συμφωνίας μέσα από το τελικό κείμενο της Sustainability Act – Πως επηρεάζει τις ελληνικές ασφαλιστικές 

Στην τελική φάση τα μέτρα βιωσιμότητας και πράσινης αναπτυξης για τις ασφαλιστικές 

Oικονομία: Ανάπτυξη 2,4% και αλλαγές στα βασικά μεγέθη

Ανάπτυξη 2,4% καταγράφηκε στην ελληνική οικονομία το γ' τρίμηνο εφέτος, σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2023, σύμφωνα με τους τριμηνιαίους

Τα 9 δεδομένα για την ασφάλιση περιουσίας στην Ελλάδα σήμερα

Από την πρώτη στιγμή, όπως σε κάθε καταστροφικό συμβάν, οι ασφαλιστικές εταιρείες ενεργοποίησαν τους μηχανισμούς αυτοψίας

Το mega deal που θα φέρει την Aviva Plc στην πρώτη θέση στο Αυτοκίνητο

Σε μία πρώτη συμφωνία για την εξαγορά της Direct Line Insurance Group Plc αντί των 3,6 δισεκατομμυρίων στερλινών κατέληξε η Aviva Plc

Η θέση της ΠΕΚΑΠ στον απόηχο των εκλογών του ΕΕΑ

Aνακοίνωση εξέδωσε η Πανελλήνια Ένωση Καταναλωτών Ασφαλιστικών Προϊόντων (ΠΕΚΑΠ).