Σε λύσεις για την ασφάλιση των πλοίων της με ίδια μέσα αλλά και με τη συνδρομή της Ασίας έχει στραφεί η ρωσική ναυτιλία, προκειμένου να διατηρήσει λειτουργικούς τους στόλους της εν μέσω του συνεχιζόμενου πολέμου με την Ουκρανία.
Η κρατική Sovcomflot αποκάλυψε την Παρασκευή ότι έχει πλέον καλύψει όλα τα πλοία της μέσω ρωσικών ασφαλιστικών εταιρειών, αφού οι δυτικοί σύλλογοι P&I εγκατέλειψαν την εταιρεία λόγω των κυρώσεων. Όσον αφορά την αντασφάλιση, η Sovocomflot καλύπτεται πλέον από την κρατική Ρωσική Εθνική Αντασφαλιστική Εταιρεία.
«Τεχνικά, πληρούμε όλες τις απαιτήσεις του διεθνούς εμπορίου», ανέφερε την περασμένη Παρασκευή ο διευθύνων σύμβουλος της Sovcomflot, Igor Tonkovidov.
Αξίζει να σημειωθει ότι πολλά ρωσικά πλοία άλλαξαν νηογνώμονες τους τελευταίους μήνες. Τα δεδομένα από τον ιστότοπο της Διεθνούς Ένωσης Νηογνωμόνων (IACS) δείχνουν ότι περισσότερα από 50 ρωσικά πλοία, έχουν “μετακινηθεί” με στόχο να ταξινομηθούν από το Ινδικό Μητρώο Ναυτιλίας (IRClass) που εδρεύει στη Βομβάη.
Ο μεσίτης δεξαμενόπλοιων Poten & Partners ανέφερε στην πιο πρόσφατη εβδομαδιαία έκθεσή του ότι εάν η Ρωσία μπορέσει να λύσει τα ζητήματα ασφάλισης των πλοίων της, το εμπόριο αργού με Ασιάτες αγοραστές πιθανότατα θα συνεχίσει να ανθεί.
«Εάν η Ρωσία καταφέρει να εκτρέψει τον όγκο των εξαγωγών της προς την Ασία, οι αλλαγές θα πρέπει να είναι καθαρά θετικές για τα τάνκερ. Ωστόσο, εάν οι ασφαλιστικές απαγορεύσεις περιορίσουν τις ρωσικές εξαγωγές και η παραγωγή μειωθεί σημαντικά, η αγορά των δεξαμενόπλοιων αργού θα αντιμετωπίσει προβλήματα με πολύ υψηλότερες τιμές καυσίμων και χαμηλότερους όγκους εμπορίου», ανέφερε η Poten.
Η χρήση της ασφάλισης ως όπλο κυρώσεων δεν είναι καινούργια. Το 2012, ένα εμπάργκο πετρελαίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο Ιράν απαγόρευσε στις ασφαλιστικές εταιρείες της ΕΕ να καλύπτουν τις εξαγωγές ιρανικού πετρελαίου οπουδήποτε στον κόσμο. Αυτό αποδείχθηκε ένα πολύ ισχυρό εργαλείο, με την Poten να σημειώνει σε προηγούμενη έκθεση πώς οι ιρανικές εξαγωγές μειώθηκαν κατά 25% έως 30%. Η διαφορά με τη Ρωσία το 2022, ωστόσο, είναι ότι χώρες όπως η Κίνα και η Ινδία δεν εφαρμόζουν τις τρέχουσες κυρώσεις.