back to top
9.1 C
Athens
Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2024

Γιατί εμβληματικά μνημεία όπως η Notre Dame είναι…«δυσασφάλιστα»;

Mοναδικές μορφές κινητής και ακίνητης περιουσίας, όπως τα μνημεία και τα θρησκευτικά κειμήλια δύσκολα αποτιμώνται. Πώς μπορεί κανείς να βάλει τιμή στη συναισθηματική αξία, την ιστορία, την διεθνή φήμη;

Της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

- Advertisement -

Η αποκατάσταση της Notre Dame, του Καθεδρικού Ναού των Παρισίων θα κοστίσει δισεκατομμύρια ευρώ καθώς μηχανικοί, αρχιτέκτονες, ιστορικοί τέχνης και τεχνίτες θα ξεκινήσουν σύτομα τις σχετικές εργασίες. Αντίθετα όπως από ότι θα πίστευε κανείς, ελάχιστα από τα χρήματα αυτά θα προέλθουν από τις ασφαλιστικές εταιρίες.

Όπως έχει ήδη γράψει το iw, η Notre Dame και όλα τα ιστορικά μνημεία που χρονολογούνται πριν από το 1905 ανήκουν στο γαλλικό Δημόσιο και δεν είναι ασφαλισμένα. Η γαλλική κυβέρνηση φέρει το βάρος για τις δαπάνες ανακαίνισης και αποκατάστασης γιατί διαθέτει τους απαιτούμενους χρηματοοικονομικούς πόρους και γιατί η ιδιωτική ασφάλιση κάτι με τόσο μεγάλη αξία όπως ένα εθνικό μνημείο είναι εξαιρετικά δύσκολη και δαπανηρή.

- Advertisement -

Πραγματικά, όπως αναφέρει η ιστοσελίδα insurance journal, μοναδικές μορφές κινητής και ακίνητης περιουσίας, όπως τα μνημεία και τα θρησκευτικά κειμήλια δύσκολα αποτιμώνταi. Πώς μπορείς να βάλεις μια τιμή στη συναισθηματική αξία, την ιστορία, την διεθνή φήμη ;

«Ενας μικρός αριθμός εξειδικευμένων ασφαλιστικών εταιρειών και δη τα Lloyd’s of London ορισμένες φορές δέχονται να αναλάβουν το ρίσκο μιας τέτοιας αποτίμησης, αλλά τα ασφάλιστρα που προκύπτουν είναι…αστρονομικά», λέει ο Bruce Huber, καθηγητής Νομικής στο Πανεπιστήμιο της Ιντιάνα. «Η ασφαλιστική βιομηχανία λειτουργεί διασπείροντας τον κίνδυνο σε έναν μεγάλο αριθμό ασφαλιστέων μερών που βρίσκονται σε παρόμοια θέση….Είναι προφανές ότι στην περίπτωση των μοναδικών assets, η σχετική «δεξαμενή» είναι μικρή. Το κόστος για τη χρηματοδότηση ή τη συντήρηση ενός μοναδικού asset θα είναι μικρότερο σε σχέση με τα ασφάλιστρα», υποστηρίζει ο κ. Huber. “Γι’ αυτό και πολύ αμφιβάλλω για το αν η Αίγυπτος έχει –για παράδειγμα- εξασφαλίσει ολοκληρωμένη ασφαλιστική κάλυψη για τις Πυραμίδες».

Η αποκατάσταση ενός ιστορικού μνημείου εκατοντάδων ετών είναι δύσκολη και δαπανηρή γιατί ο στόχος είναι να διατηρηθεί ο χαρακτήρας του πρωτότυπου μνημείου. Η Εcclesiastical Insurance, βρετανική εταιρεία που ασφαλίζει εκκλησίες εδώ και 130 χρόνια παρατηρεί ότι η ασφάλιση των κτιρίων αυτών είναι πολύπλοκη λόγω της ηλικίας τους.

Στη Μ. Βρετανία για παράδειγμα, τα κτίρια που θεωρούνται υψηλής ιστορικής αξίας πρέπει να αποκατασταθούν με τον ίδιο τρόπο όπως πρωτοχτίστηκαν. Αυτό σημαίνει ότι η ανεύρεση υλικών και τεχνιτών που μπορούν να αναπαραστήσουν εργασίες που έγιναν τον Μεσαίωνα είναι πολύ ακριβή διαδικασία.

Σύμφωνα με το στέλεχος της Ecclesiastical Insurance Paul Humphries, το βασικό θέμα στην παρούσα φάση όσον αφορά την Notre Dame είναι η ασφάλεια. Αν μέρη του κτιρίου δείχνουν σαν να είναι έτοιμα να καταρρεύσουν τότε θα πρέπει να γίνει ό,τι απαιτείται για να διασφαλιστεί η μακροπρόθεσμη σταθερότητα του κτιρίου. Αυτό μπορεί να συνεπάγεται «κάποια στοιχεία καλώς εννοούμενης βίας», με την κατεδάφιση ορισμένων σημείων ώστε να υπάρχει βεβαιότητα ότι κανείς δεν θα τραυματιστεί. Εκεί όπου είναι δυνατό όμως, το κτίριο θα αποκατασταθεί «τούβλο προς τούβλο».

“Νομίζω ότι το βασικό μήνυμα είναι ότι η Notre Dame μπορεί να αποκατασταθεί, αλλά δεν θα είναι ακριβές αντίγραφο του πρωτότυπου», καταλήγει η κ. Humphries.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Χρειάζεται ο Αϊ-Βασίλης Ασφάλιση;

Οι γιορτές πλησιάζουν και όλοι μπαίνουμε σε χριστουγεννιάτικη διάθεση! Αυτό μας έκανε να αναρωτηθούμε…

Υποχρεωτική ασφάλιση των αυτοκινήτων και για πλημμύρα και πυρκαγιά

Με διατάξεις του νόμου 5162/2024, ορίζεται ως υποχρεωτική η ασφάλιση των αυτοκινήτων και έναντι φυσικών καταστροφών

Ο υπέρτατος σκεπτικισμός, οι αλήθειες για την ασφάλιση και οι αναντίρρητες πλάνες

Αφού όλοι συμφωνούν ότι η ασφάλιση είναι βασικό χρήσιμο αγαθό δεν θα πρέπει και η αγορά να ξανά-προσδιορίσει το βάρος της ασφάλισης;

Τελικά τι σημαίνει: «Ασφάλεια Γεννά»;

Ας εξερευνήσουμε μαζί τι κρύβεται πίσω από αυτήν την έννοια και πώς μπορούμε να την καλλιεργήσουμε στη ζωή μας.

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Δημόσια και Ιδιωτική παρουσία στην αντιμετώπιση Φυσικών Καταστροφών

Η EIOPA και η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) προτείνουν την συνολική σε επίπεδο ΕΕ αντιμετώπιση του κενού ασφαλιστικής προστασίας από φυσικές καταστροφές.

Η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων ενέκρινε τις κάμερες στους δρόμους

Την τοποθέτηση καμερών στους δρόμους από την Ελληνική Αστυνομία για την αποτροπή και καταστολή αξιόποινων πράξεων καθώς και τη διαχείριση της κυκλοφορία

Τι νέα από το μέτωπο των φοροαπαλλαγών ;

Τι μαθαίνουμε για τις ανανεώσεις των ασφαλιστηρίων συμβολαίων υγείας ατόμων ηλικίας μέχρι 18 ετών.

Να γίνει το Κράτος διαιτητής και να καθιερωθούν τα ιατρικά πρωτόκολλα.

Η κίνηση της ΕΚΠΟΙΖΩ να ανεβάσει τους τόνους στις αυξήσεις ασφαλίστρων υγείας ήρθε να χαλάσει επικοινωνιακά την καλύτερη στιγμή της ασφαλιστικής αγοράς

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Δημόσια και Ιδιωτική παρουσία στην αντιμετώπιση Φυσικών Καταστροφών

Η EIOPA και η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) προτείνουν την συνολική σε επίπεδο ΕΕ αντιμετώπιση του κενού ασφαλιστικής προστασίας από φυσικές καταστροφές.

Η Hellas Direct αναβαθμίζει τη διαδικασία σύναψης συμβολαίου αξιοποιώντας το gov.gr

Η Hellas Direct, πιστή στις αξίες της για την καινοτομία και υψηλού επιπέδου εξυπηρέτηση, είναι η πρώτη ασφαλιστική που αξιοποιεί την υπηρεσία του gov.gr

Ολοκληρώνεται η προθεσμία για μετάβαση στο ΤΕΚΑ από τον κλάδο επικουρικής ασφάλισης του e-ΕΦΚΑ

Η ηλεκτρονική πλατφόρμα be.teka.gov.gr | Πλατφόρμα 1 θα είναι διαθέσιμη έως τις 31/12/2024 για τις αιτήσεις των ασφαλισμένων.

Τρεις ασφαλιστικές εταιρίες στους «TRUE LEADERS»

Η ICAP CRIF, για 14η χρονιά, βράβευσε σε μια λαμπερή βραδιά, τις 100 Εταιρείες και τους 12 Ομίλους που ξεχώρισαν ως Τrue Leaders το 2023

Carglass® “Repair for Nature” – Gold βραβείο στα Mobility Awards

Η Carglass®, ηγέτιδα εταιρεία στον κλάδο της επισκευής και αντικατάστασης κρυστάλλων οχημάτων, καθώς και την παραμετροποίηση συστημάτων ADAS