H Γενική Συνέλευση της Διεθνούς Ένωσης Πραγματογνωμόνων που συνήλθε την προηγούμενη Παρασκευή στην Αθήνα ήταν ίσως η μεγαλύτερη ευκαιρία για τους έλληνες πραγματογνώμονες και να έρθουν σε επαφές με τις άλλες ενώσεις αλλά κυρίως να δείξουν ότι αποτελούν ένα κλάδο με συνοχή και σαφείς στόχους και προοπτικές.
Η εκδήλωση διεξήχθη με εξαιρετική επιτυχία από πλευράς προσέλευσης καλεσμένων και επισήμων και ουσιαστικά δημιούργησε μεγάλη εξωστρέφεια στον ελληνικό κλάδο αλλά και έφερε στο προσκήνιο τις νέες εξελίξεις που αφορούν το τρίπτυχο:
- Νέες τεχνολογίες (ηλεκτρικά οχήματα, υδρογόνου κλπ) έναντι της κλιματικής αλλαγής και της αναζήτησης ενεργειακών πηγών
- Ψηφιοποίηση υπηρεσιών και διαχείρισης αποζημιώσεων
- Συγχρονα συστήματα και τεχνητή νοημοσύνη
Ταυτόχρονα εξετάστηκε πως διαμορφώνεται η εκτίμηση των πραγματογνωμόνων απέναντι στα τροχαία ατυχήματα.
Στην έναρξη της ημερίδας, εξετάστηκε η τεχνολογία υδρογόνου (H2) στις μεταφορές η οποία είναι μία από τις νέες διευρυνόμενες τάσεις. Η τεχνολογία ουσιαστικά διευκολύνει τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε ότι αφορά την αναζήτηση φθηνών ενεργειακών πόρων. Επίσης εξετάστηκαν σαφώς οι προοπτικές της ηλεκτροκίνησης ως προς την αστική μετακίνηση. Στο σημείο αυτό έγιναν αναφορές στην επίδραση της ηλεκτροκίνησης απέναντι και στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
Στην συνέχεια, υπήρξε αναφορά στην τεχνητή νοημοσύνη (A/I) και στον τρόπο αντιμετώπισης των αναφερόμενων ζημιών. Μία διαδικασία που απαιτεί την αξιοποίηση των δεδομένων (data). Όσο περισσότερα είναι τα δεδομένα τόσο καλύτερη είναι η ανταπόκριση της τεχνητής νοημοσύνης απέναντι στις ζημιές και στα προβλήματα. Επίσης, αναφέρθηκαν στην ανάγκη συνεργασία και συντονισμού των «έξυπνων» οχημάτων και συστημάτων μετακίνησης για την αντιμετώπιση των ατυχημάτων που συμβαίνουν στα δίκυκλα και τέλος εστίασαν στην προβλεπτικότητα και ποινική (αστική) αντιμετώπιση των ευθυνών στα τροχαία ατυχήματα.