back to top
16.1 C
Athens
Τετάρτη Ιανουάριος 22 2025

Ευρωπαϊκή Πίστη: Καμία σιγουριά για τα τιμολόγια αυτοκινήτου στο μέλλον

Συνέντευξη στην Ελενα Ερμείδου

H εφαρμογή της τηλεματικής στον Κλάδο αυτοκινήτου αναμένεται να διαδραματίσει ακόμη πιο σημαντικό ρόλο, στην Ελλάδα, ωστόσο δεν υπάρχει ακόμη το πεδίο για την ευρεία εφαρμογή αυτής της καινοτομίας λόγω της συμπίεσης που δέχονται τα ασφάλιστρα μας εξηγεί ο κος Παναγιώτης Μαρκόπουλος – Διευθυντής Εκδόσεων στο Κλάδο Αυτοκινήτου στην Ευρωπαϊκή Πίστη.

- Advertisement -

Μιλώντας για τα αυτοκινούμενα οχήματα και τους νέους κινδύνου που καλείται να αντιμετωπίσει ο κλάδος υπογραμμίζει ότι οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές εκτελούν αλγόριθμους, επεξεργάζονται data, ελέγχουν την κίνηση του οχήματος, το σημαντικότερο είναι ότι παίρνουν αποφάσεις, ακούγεται  τρομακτικό και πέρα από τις συνήθειες του σημερινού οδηγού. Το τοπίο των κινδύνων θα αλλάξει, οι εταιρείες θα κληθούν να παρέχουν καλύψεις και να τις τιμολογήσουν ενώ, τίποτα δεν μπορεί να ειπωθεί με σιγουριά για το εάν θα αυξηθούν ή αν θα μειωθούν τα τιμολόγια.

Οι εξελίξεις στην τεχνολογία δεν αφήνουν αμέτοχη και την οδική ασφάλεια η οποία αλλάζει προς το βέλτιστο, όπως μας λέει ο κος Μαρκόπουλος,τόσο του οδηγού και των επιβαινόντων όσο και των πεζών.

- Advertisement -

 

  • Η νέα τεχνολογία φέρνει αλλαγές στο κλάδο αυτοκινήτου. Ποιες είναι οι κυριότερες τάσεις, και τι να περιμένουμε;

 

Η τεχνολογική εξέλιξη τα τελευταία χρόνια στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ραγδαία. Συνεχώς ενσωματώνονται ηλεκτρονικά συστήματα που έχουν ως στόχο:

  • Tην καταγραφή συνηθειών και πληροφοριών (Τηλεματική)
  • Tην υποβοήθηση ώστε να ελαχιστοποιηθεί το λάθος του οδηγού
  • Tην ημιαυτόνομη/αυτόνομη οδήγηση

Αυτές είναι οι κύριες τάσεις που έχουν εμφανιστεί στο χώρο μας και σίγουρα θα επηρεάσουν μελλοντικά την εξέλιξη του Κλάδου Αυτοκινήτου.

Η εφαρμογή της τηλεματικής στον Κλάδο μας αναμένεται να διαδραματίσει ακόμη πιο σημαντικό ρόλο. Μοντέλα τιμολόγησης με βάση τις συνήθειες του οδηγού, το πόσο οδηγεί και που οδηγεί έχουν αναπτυχθεί και εξελίσσονται ήδη στην Ευρώπη. Στην Ελλάδα ωστόσο, δεν υπάρχει ακόμη το πεδίο για την ευρεία εφαρμογή αυτής της καινοτομίας λόγω της συμπίεσης που δέχονται τα ασφάλιστρα.

 

  • Τα αυτοκινούμενα οχήματα θα είναι η ανατροπή του αιώνα. Τα ατυχήματα από ανθρώπινο λάθος μειώνονται, μήπως όμως τα δούμε να αυξάνονται από λάθη των κατασκευαστών, από λάθη που μπορεί να συμβούν σε κεντρικές μονάδες υπολογιστών όπως για παράδειγμα σε χώρους στάθμευσης αυτοκίνητων. Αυτό σημαίνει ότι αλλάζει το underwriting των κινδύνων; Που θα δοθεί το βάρος των ευθυνών, θα μειωθούν ή θα αυξηθούν τα τιμολόγια;

Αυτό που πριν από μερικά χρόνια αποτελούσε σενάριο επιστημονικής φαντασίας, σήμερα βλέπουμε να αναπτύσσεται και να εξελίσσεται σε πραγματικότητα. Δηλαδή τα οχήματα να κινούνται χωρίς την επέμβαση του οδηγού.

Σαφώς και η εξέλιξη της αυτόνομης οδήγησης στοχεύει στην εξάλειψη του ανθρώπινου λάθους. Είναι εξάλλου γνωστό ότι ο ανθρώπινος παράγοντας ευθύνεται για το 90% των τροχαίων ατυχημάτων.

Στην πράξη, ηλεκτρονικοί υπολογιστές εκτελούν πολύπλοκους αλγόριθμους, επεξεργάζονται data κι ελέγχουν την κίνηση του οχήματος. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι παίρνουν αποφάσεις. Ακούγεται  τρομακτικό και πέρα από τις συνήθειες του σημερινού οδηγού.

Το τοπίο των κινδύνων που θα κληθούμε να ασφαλίζουμε, πράγματι θα αλλάξει. Έχουμε σίγουρα τον κίνδυνο από τους hackers, από την αστοχία του υλικού ή του λογισμικού ή και από την απόφαση που θα κληθεί να πάρει ο οδηγός-ρομπότ όταν ξαφνικά εμφανιστεί ένας πεζός και αριστερά και δεξιά υπάρχει τοίχος.

Τα συγκεκριμένα θέματα θα χρειαστεί να κληθούμε να τα αντιμετωπίσουμε, να παρέχουμε καλύψεις αλλά και να τα τιμολογήσουμε. Πλέον δεν αναφερόμαστε στην οντότητα Οδηγός, αλλά στα υλικά και στα data.

Σαφώς και δεν μπορούμε να πούμε με σιγουριά εάν θα αυξηθούν ή αν θα μειωθούν τα τιμολόγια. Ναι μεν συζητούμε για μείωση της συχνότητας ατυχημάτων, όμως από την άλλη πλευρά δεν γνωρίζουμε την ένταση και την σοβαρότητα αυτών που θα συμβούν.

 

  • Το διασυνδεδεμένο αυτοκίνητο είναι όπως λέγεται «έξυπνο» αλλά σίγουρα όχι, όσο οι χάκερς, πάντα βρίσκονται ένα βήμα μπροστά. Τι θα γίνει αν ένα αυτοκίνητο πέσει θύμα εκβιαστών του κυβερνοχώρου, θα υπάρξουν νέες καλύψεις, από το κλάδο αυτοκινήτου ή περιουσίας;

Η διασύνδεση όλο και περισσότερο των αυτοκινήτων με το διαδίκτυο αλλά και η μελλοντική αυτοματοποίηση τους, δημιουργεί νέες προκλήσεις στην ασφάλιση του αυτοκινήτου. Συνεχώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες δημιουργούν αλλά και εξελίσσουν συστήματα διασύνδεσης ιδίου τύπου οχημάτων, με σκοπό την ανταλλαγή πληροφοριών ώστε ο οδηγός να γνωρίζει την κυκλοφορία, τον καιρό, ακόμη και τι βρίσκεται μπροστά από μία μεγάλη νταλίκα σε πραγματικό χρόνο.

Εφόσον λοιπόν μιλάμε για διαδίκτυο και ελεύθερα συστήματα, ο κίνδυνος  επηρεασμού  των δεδομένων από hackers είναι πολύ πιθανόν να συμβεί. Είναι δεδομένο ότι θα κληθούμε ως κλάδος να αντιμετωπίσουμε το συγκεκριμένο πρόβλημα. Θεωρώ ότι η κάλυψη θα μπορεί να δοθεί και από τον κλάδο Αυτοκινήτου. Φανταστείτε να κλειδώσουν τα συστήματα ελέγχου του οχήματος ή ξαφνικά να σταματήσει σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας και να προκληθεί τροχαίο ατύχημα.

 

  • Η οδική ασφάλεια θα είναι όπως την ξέρουμε μέχρι τώρα;

Η εξέλιξη των οχημάτων βελτιώνει την οδική ασφάλεια. Τα συστήματα υποβοήθησης που υπάρχουν σήμερα βελτιώνονται συνεχώς, αποτελώντας πλέον βασικό εξοπλισμό σε όλο και περισσότερα οχήματα, στοχεύοντας στην πρόβλεψη του λάθους του οδηγού και επομένως της αποφυγής του τροχαίου ατυχήματος. Συστήματα όπως ο εντοπισμός του πεζού, το αυτόματο φρενάρισμα, η αποφυγή αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, τα έξυπνα φώτα, η αναγνώριση της κόπωσης του οδηγού, η εξάλειψη τυφλών σημείων στο όχημα, είναι δεδομένο ότι αλλάζουν το τοπίο προς το βέλτιστο της οδικής ασφάλειας τόσο του οδηγού και των επιβαινόντων όσο και των πεζών.

 

  • Ας έλθουμε και λίγο στο σήμερα. Πώς έχουν διαμορφωθεί οι καλύψεις, είναι κομμένες και ραμμένες στα μέτρα του πελάτη;  Τι δυνατότητες πληρωμής του ασφαλίστρου υπάρχουν και πως γίνονται οι αποζημιώσεις;

 

Όλα αυτά τα χρόνια της οικονομικής κρίσης που βιώνει η χώρα μας, η αγορά μας προσαρμόστηκε στα συγκεκριμένα δεδομένα. Τα ασφάλιστρα έχουν συμπιεστεί σε βαθμό που πλέον δεν υπάρχει περιθώριο για περαιτέρω μειώσεις, ενώ παράλληλα το εύρος των καλύψεων δεν μεταβλήθηκε. Προσπαθούμε να καλύπτουμε τις ανάγκες και τις απαιτήσεις των ασφαλισμένων μας και το πετυχαίνουμε.

Αναφορικά με την εξόφληση των ασφαλίστρων, ο Ασφαλισμένος μας έχει την δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα στην εφάπαξ πληρωμή του ασφαλίστρου για 3, 6 ή 12 μήνες ή έως και 12 άτοκες μηνιαίες δόσεις με τη χρήση πιστωτικής κάρτας.

Όσον αφορά τις αποζημιώσεις, η Εταιρία μας τις καταβάλει κατευθείαν στον τραπεζικό λογαριασμό του ασφαλισμένου ή τρίτου, μέσω ηλεκτρονικής πληρωμής

 

  • Στους νομούς που ο δείκτης ζημιών είναι υψηλός δίνεται υψηλότερο ασφάλιστρο;

Η Εταιρία παρακολουθεί σε μηνιαία και ετήσια βάση τόσο την εξέλιξη της συχνότητας όσο και τον δείκτη ζημιών σε κάθε Νομό που δραστηριοποιείται. Αναλύονται τα δεδομένα, λαμβάνεται η ιστορικότητα σε βάθος 4ετίας των αποτελεσμάτων του Νομού και λαμβάνονται οι κατάλληλες αποφάσεις.

 

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Ασφαλιστική κάλυψη για φυσικές καταστροφές, τι θα ισχύει από φέτος

Η αλλαγή του χρόνου φέρνει και την υποχρέωση ασφάλισης όλων των αυτοκινήτων και κατά των φυσικών καταστροφών.

Το αυτοκίνητο ίσα που επιπλέει και αυτό μετά δυσκολίας

Το αυτοκίνητο ίσα που επιπλέει και αυτό μετά δυσκολίας ακούστηκε χτες στην εκδήλωση της KPMG για την ιδιωτική ασφάλιση. 

Είπε κανείς ότι το αυτοκίνητο θα είναι πραγματικά κερδοφόρο το 2025;

Είπε κανείς ότι το αυτοκίνητο θα βγει κερδοφόρο το 2025; και αν ναι με πόσες αυξήσεις ασφαλίστρων; ή εναλλακτικά με πόση πτώση των ατυχημάτων από τους Ελληνες οδηγούς;

Υποχρεωτική ασφάλιση των αυτοκινήτων και για πλημμύρα και πυρκαγιά

Με διατάξεις του νόμου 5162/2024, ορίζεται ως υποχρεωτική η ασφάλιση των αυτοκινήτων και έναντι φυσικών καταστροφών

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Είναι ή δεν είναι “sexy” να είσαι ασφαλιστής;

Στην πρόσφατη παρουσίαση, για 14η συνεχόμενη χρονιά, της Ετήσιας Έκθεσης για την Ασφαλιστική Αγορά για το 2024 από την KPMG στην Ελλάδα

Γιάννης Ρούντος: το δικαίωμα στην Υγεία, η κοινωνική ευθύνη και η βιωσιμότητα της ασφάλισης

Σε μια επεισοδιακά πολύπλοκη εποχή, κατά την οποία η «τάση» να μιλούν όλοι για «βιωσιμότητα» έχει περάσει με περισσή επιπολαιότητα

Ι. Χατζηθεοδοσίου, ΕΕΑ: Το κόμμα μας είναι οι Μικρομεσαίες επιχειρήσεις

Δεν έχουμε πολιτικό κόμμα, το δικό μας κόμμα είναι οι Μικρομεσαίες επιχειρήσεις, δήλωσε ο Ι. Χατζηθεοδοσίου, παρουσία εκπροσώπων των επαγγελματικών ενώσεων και των πολιτικών κομμάτων

«Insurance Pass», γιατί όχι;

Εδώ και ημέρες, ένα «τσουνάμι» δημοσιευμάτων, δηλώσεων, αντιπαραθέσεων έχουν δει το φως της δημοσιότητας

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Γ. Χατζηθεοδοσίου: Ασφαλιστική αγορά χωρίς ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές δεν υπάρχει

Το τελευταίο διάστημα, με αφορμή τις μεγάλες αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας, έχει ξεκινήσει μία δημόσια συζήτηση για όλη την ασφαλιστική αγορά.

H EAEE ενημερώνει για τον ν.5170/2025 σχετικά με την αναπροσαρμογή ασφαλίστρων υγείας

H ΕΑΕΕ ενημερώνει ότι στις 20.1.2025 δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο ν. 5170/2025, ο οποίος περιλαμβάνει στο άρθρο 29

Ευρωπαϊκό πρόγραμμα μετεκπαίδευσης Ασφαλιστικής και Χρηματοοικονομικής Συμβουλευτικής

Το Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών ανακοινώνει το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Μετεκπαίδευσης Ασφαλιστικής και Χρηματοοικονομικής Συμβουλευτικής

Νέος ΚΟΚ: Πρόστιμα και ποινές φυλάκισης υπό την αίρεση των ελέγχων

Υψηλά πρόστιμα, ποινές φυλάκισης και αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας επισύρει ο νέος κώδικας οδικής κυκλοφορίας. Ανώτατο όριο ταχύτητας τα 30 χλμ στον αστικό ιστό

Η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε πάνω από 430.000 περιστατικά Οδικής Βοήθειας το 2024

Με απόλυτη δέσμευση στην ασφάλεια και την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων της, η Οδική Βοήθεια της ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε το 2024