Για τη σχέση work-life-balance και ευέλικτων μορφών εργασίας, μίλησε ο Χρήστος Μισαηλίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της IWG (International Workplace Group), στο Fortune Greece CEO Initiative 2021.
Θέμα του πάνελ ήταν «Ανασχεδιάζοντας τον χώρο Εργασίας», με τοποθετήσεις να ακολουθούν γύρω από την εργασιακή κουλτούρα, την συμπερίληψη στον χώρο εργασίας και τις ευέλικτες μορφές εργασίας στην μετά την πανδημία εποχή.
Οι εταιρείες πρέπει όχι μόνο να βρουν ταλέντα αλλα και να τα διατηρήσουν τόνισε ο κ. Μισαηλίδης και αναφέρθηκε σε μελέτη της IWG σε 120 χώρες που δείχνει ότι σήμερα το value chain επιλογής εργοδοτη και εργασίας έχει αλλάξει.
Το 80% των υπαλλήλων προτιμά να επιλέξει βάσει των ευέλικτων τρόπων εργασίας που προσφέρονται παρά να κάνει την επιλογή του βάσει του brand της εταιρείας ή του μισθού.
Ο κος Μισαηλίδης τόνισε ότι η υπόεκμετάλλευση των γραφειακών χώρων των εταιριών προϋπήρχε και προ πανδημίας ,καθώς σε σχετικές έρευνες το συμπέρασμα ήταν ότι στην πραγματικότητα ένα 30% των χώρων αυτών παρέμενε κενό για 2 ημέρες την εβδομάδα. Συνέχισε λέγοντας ότι η εργασία από την άλλη δεν μπορεί να είναι απόλυτα εξ αποστάσεως και ότι ένα υβριδικό μοντέλο εργασίας αποτελεί πλέον την κυρίαρχη τάση. Είναι δεδομένο, όπως είπε, ότι μια εταιρεία πρέπει να έχει δικά της γραφεία, όπου οι άνθρωποι της θα συνδέονται και ήδη μεγάλες πολυεθνικές – και στη χώρα μας – επιλέγουν μικρότερα γραφεία και προχωρούν σε χρήση περιφερειακών γραφείων πιο κοντά στον χώρο διαμονής των υπαλλήλων, μειώνοντας τις μετακινήσεις και βελτιώνοντας τη σχέση εργασίας και προσωπικής ζωής για το ανθρώπινο δυναμικό τους.
Ερωτηθείς σχετικά με το τί βλέπει να αλλάζει μέσα από τις νέες τάσεις μορφών εργασίας, ο κ. Μισαηλίδης απάντησε πως σίγουρο είναι ότι θα αλλάξουν τα μοντέλα που κρίνεται η αποδοτικότητα των εργαζομένων. Κάποτε η παρουσία ενός υπαλλήλου στον εργασιακό χώρο ήταν αρκετή ως ενδειξη αποδοτικότητας. Πλέον, με τις ευέλικτες μορφές εργασίας όλες οι εταιρείες σχεδιάζουν τα νέα κριτήρια αξιολόγησης κάθε εργαζομένου που θα τα δούμε να υλοποιούνται το 2022.