H καχεξία των παραδοσιακών κλάδων ζωής και γενικών ασφαλίσεων στην Ελλάδα λόγω της οικονομικής ύφεσης οδηγεί τις ασφαλιστικές σε αλλαγές πλεύσεων και κατευθύνσεων. Νέοι κλάδοι όπως η cyber insurance, η micro insurance, η peer to peer insurance (συγχώρεσε τα αγγλικά, αναγνώστη μου, αλλά δεν υπάρχουν ακόμη άλλες δόκιμες ελληνικές λέξεις για να περιγράψουν επακριβώς) βγαίνουν στο προσκήνιο σε Αμερική και Ευρώπη. Δεν θα αργήσει ο καιρός που μια ομάδα ποδοσφαιρόφιλων τζογαδόρων θα δημιουργήσει τη δική της μικρο-ασφαλιστική κοινότητα.
Στην Ελλάδα, η μεγάλη στροφή γίνεται με την εξάπλωση του κλάδου Υγείας. Μαθαίνουμε ότι η ζήτηση και στην περιφέρεια για προϊόντα υγείας είναι τεράστια. Οι άνθρωποι βλέπουν την κατάρρευση των ασφαλιστικών ταμείων και στρέφονται σε εναλλακτικές λύσεις. Επίσης υπάρχει μεγάλη στροφή προς τις ασφαλίσεις κλάδων της ελληνικής οικονομίας που ακόμη κρατάνε, όπως ο τουρισμός (κάνει θραύση η αστική ευθύνη στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις ενόψει και της θερινής περιόδου) και η ναυτιλία (επιβατηγός και εμπορική).
Οι εξελίξεις αυτές δείχνουν ότι το μέλλον δεν βρίσκεται μόνο στην κάλυψη τεράστιων κοινωνικών ομάδων, αλλά και στην εξειδίκευση ανά κατηγορία. Πώς μπορεί μια εταιρεία να καλύψει τις ανάγκες ενός ετερογενούς πληθυσμού μιας μεγαλούπολης όπως η Αθήνα; Απλώς βγάζοντας απλά προϊόντα για όλους και εξειδικευμένα προϊόντα ανά κατηγορία. Στα προϊόντα για όλους μπορεί να βοηθήσει και ο τραπεζικός κλάδος. Στα εξειδικευμένα προϊόντα θα είναι κυρίως η διαμεσολάβηση και το agency. Έτσι θα λυθεί κατά κάποιον τρόπο και η κόντρα μεταξύ τραπεζών και διαμεσολαβούντων.