back to top
7.2 C
Athens
Πέμπτη 10 Απριλίου 2025

Έρευνα για την Οδική Ασφάλεια στην Ψηφιακή Εποχή με συμμετοχή της Anytime – INTERAMERICAN

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον -τόσο από την ασφαλιστική πλευρά όσο και από εταιρική ευθύνη για τις κοινωνικές συνέπειες των τροχαίων ατυχημάτων- η INTERAMERICAN συμμετείχε στην ημερίδα με θέμα «Έρευνα στην Οδική Ασφάλεια στην Ψηφιακή Εποχή», που οργανώθηκε από το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας ΕΜΠ στις 17 Μαΐου 2019 στην Πολυτεχνειούπολη ΕΜΠ. Εκ μέρους της εταιρείας, συνομιλητής στη συζήτηση ήταν ο Πάνος Κούβαλης, διευθυντής της απευθείας ασφάλισης Anytime. Η INTERAMERICAN αποτελεί σταθερό συνεργάτη του Παρατηρητηρίου για την έρευνα και ενημέρωση σχετικά με την Οδική Ασφάλεια, στη βάση συμφώνου που έχουν συνυπογράψει τα δύο μέρη.

Στόχο της ημερίδας, που παρακολούθησαν περισσότερα από 100 άτομα, αποτέλεσε η εμβάθυνση στον ρόλο και τις προκλήσεις της ψηφιακής εποχής στην οδική ασφάλεια. Σχετικά, πραγματοποιήθηκαν παρουσιάσεις των βασικών ερευνητικών έργων τεχνολογικής αιχμής που εκπονούνται στον Τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής ΕΜΠ, καθώς επίσης αναπτύχθηκε συζήτηση εξειδικευμένων εισηγητών για τις νέες προοπτικές και τους ορίζοντες της οδικής ασφάλειας στην ψηφιακή εποχή, στην Ευρώπη και παγκοσμίως.  Στη συζήτηση, μαζί με τον κ. Κούβαλη (Anytime της INTERAMERICAN) συμμετείχαν εκπρόσωποι από τον Δημόσιο Τομέα (Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών), από τον ερευνητικό τομέα (Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών), από τους Αυτοκινητόδρομους (Νέα Οδός), καθώς και από τον τομέα της νεοφυούς επιχειρηματικότητας (OSeven).

- Advertisement -

Ο Γιώργος Γιαννής, καθηγητής και διευθυντής του Τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής ΕΜΠ, επεσήμανε ότι η τηλεματική, τα δεδομένα ευρείας κλίμακας (big data) και οι πολλαπλασιαζόμενοι αυτοματισμοί των οχημάτων έχουν, ήδη, αρχίσει να μετασχηματίζουν τα χαρακτηριστικά της κυκλοφορίας και τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ του οδηγού, του οχήματος και του οδικού περιβάλλοντος, με αποτέλεσμα τη συνεχώς πιο ασφαλή κυκλοφορία, στην Ελλάδα και στην Ευρώπη. Η ανάλυση της οδικής ασφάλειας αποτελεί έρευνα μεγάλης σημασίας και η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να φανεί πολύ χρήσιμη, τόσο για πιο ασφαλή συμπεριφορά των οδηγών όσο και για τις κατάλληλες αποφάσεις των διαχειριστών της υποδομής και της κυκλοφορίας. Χρειάζεται, όμως, εντατικοποίηση της έρευνας και στενή συνεργασία όλων των ιδιωτικών και δημοσίων φορέων για την αποτελεσματικότερη αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων της νέας ψηφιακής εποχής, όπως τόνισε ο κ. Γιαννής.

Από την Anytime της INTERAMERICAN, ο Πάνος Κούβαλης οριοθέτησε τις σύγχρονες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ασφαλιστική αγορά σε μια ιδιαίτερα μεταβατική περίοδο για την ασφάλιση οχημάτων. Προκλήσεις, που συνδέονται με την δυναμική κατανόηση των παραγόντων που επηρεάζουν  την οδήγηση με τη χρήση όλο και περισσότερων δεδομένων και αφετέρου, με τις δυνατότητες της ψηφιακής τεχνολογίας να περιορίσει σημαντικά τα ατυχήματα και να αυξήσει την οδική ασφάλεια. Ο κ. Κούβαλης αναφέρθηκε και στη σύνθεση ενός νέου τοπίου στη βιομηχανία της αυτοκίνησης, μελλοντικά, που θα αλλάξει τόσο το χαρακτήρα της ασφαλιστικής κάλυψης όσο και το επιχειρηματικό μοντέλο των ασφαλιστικών εταιρειών.

- Advertisement -

Συμπερασματικά, οι τοποθετήσεις των συνομιλητών συνέκλιναν στην ανάγκη μιας συστηματικής, πολύπλευρης και με επιστημονική τεκμηρίωση προσέγγισης του ζητήματος της οδικής ασφάλειας, με απαραίτητη τη συνεργασία όλων των φορέων που ασχολούνται με την οδική κυκλοφορία.

Βελτίωση δεικτών και αξιοποίηση της τεχνολογίας

H Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε στις αρχές Απριλίου τα στατιστικά στοιχεία που αφορούν στα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, για το έτος 2018. Πέρυσι, σύμφωνα τα στοιχεία, 25.100 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους των 28 κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Από το 2010 έως σήμερα καταγράφεται μείωση 21% των τροχαίων θυμάτων, η οποία απέχει από τον αρχικό στόχο της μείωσης κατά 50% έως το 2020. Στρατηγικός στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης εξακολουθεί να παραμένει ο εκμηδενισμός των θανάτων και σοβαρών τραυματισμών στους δρόμους της έως το 2050. Επίσης, παραμένουν και οι ενδιάμεσοι στόχοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μείωση των θανάτων κατά 50% μεταξύ 2020-2030, καθώς και των σοβαρών τραυματισμών κατά την ίδια περίοδο.

Επισημαίνεται ότι, στην πλειοψηφία των κρατών μελών, ο αριθμός των νεκρών ήταν κάτω από 60 ανά ένα εκατομμύριο κατοίκων, για 8 κράτη μέλη ήταν 40 θάνατοι και μόνο για δύο κράτη μέλη ήταν πάνω από 80. Οι επιδόσεις της Ελλάδας σημείωσαν εντυπωσιακή βελτίωση, φθάνοντας σε μείωση κατά 45% από το 2010. Ωστόσο, ο αριθμός των θανάτων παραμένει υψηλός: 64 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκων κατά το 2018.

Στο πλαίσιο των δράσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για βελτίωση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας στην επικράτεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης εντάσσονται και οι νέοι κανόνες, που καθιερώνουν 30 χαρακτηριστικά ασφαλείας για τα νέα αυτοκίνητα. Τέτοια χαρακτηριστικά είναι το ευφυές σύστημα ελέγχου ταχύτητας, η συσκευή προειδοποίησης για την απόσπαση της προσοχής του οδηγού και το σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης. Οι υποχρεωτικές τεχνολογίες ασφάλειας θα μπορούσαν να συμβάλουν ώστε να διασωθούν περισσότερες από 25.000 ζωές ανθρώπων και να αποτραπούν τουλάχιστον 140.000 τραυματισμών έως το 2038, δεδομένου ότι το 95% των ατυχημάτων οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος.

Οι κανόνες αυτοί, με τη μορφή Κανονισμού, εγκρίθηκαν από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις 16 Απριλίου και αναμένεται να υιοθετηθούν και από το Συμβούλιο.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Π. Κούβαλης: Στην Interamerican, η καινοτομία και ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποτελούν στρατηγική μας προτεραιότητα

Ο Όμιλος INTERAMERICAN διακρίθηκε για τις καινοτόμες πρακτικές του στον ψηφιακό μετασχηματισμό

Οι χώρες με τα πιο αυστηρά μέτρα κατά της υπερβολικής ταχύτητας – Πού βρίσκεται η Ελλάδα;

Μια νέα έρευνα από τους ειδικούς στην ασφάλιση αυτοκινήτων της Compare the Market ρίχνει φως στη σχέση μεταξύ αυστηρότερων

Διεθνής διάκριση για την INTERAMERICAN

Ο Όμιλος INTERAMERICAN συνεχίζει να πρωτοπορεί στον τομέα της βιώσιμης ανάπτυξης, κατακτώντας το Silver Medal από τον κορυφαίο ανεξάρτητο

Χρυσή διάκριση για την INTERAMERICAN

Η INTERAMERICAN τιμήθηκε με Χρυσό Βραβείο στην κατηγορία «Best Learning Technology Implementation»

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Greek Exports Forum & Awards 2025: Ξεκίνησε η ψηφοφορία κοινού και κριτικής επιτροπής!

Τα Greek Exports Awards 2025, που διοργανώνονται από την ethosEVENTS, σε συνεργασία με την Ένωση Διπλωματικών Υπαλλήλων Οικονομικών

Πέντε ασφαλιστικές ελέγχουν το 87% της αγοράς

Στις ασφαλίσεις κατά ζημιών, ο δείκτης ζημιών της αγοράς στις 30.9.2024 ανήλθε σε 52% των αντίστοιχων δεδουλευμένων ασφαλίστρων

Ο Αλέξανδρος Μπόζας νέος Γενικός και Εμπορικός Διευθυντής της Infotrust

O κ. Αλέξανδρος Μπόζας αναλαμβάνει τον ρόλο του Γενικού & Εμπορικού Διευθυντή και Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας Infotrust.

Η ΕΥΡΩΠΗ HOLDINGS ανακοινώνει την εξαγορά του 65% της Ευρώπη Ασφαλιστικής

Η Ευρώπη Holdings ανακοινώνει την επιτυχή ολοκλήρωση της εξαγοράς ποσοστού 65% της Ευρώπη Ασφαλιστικής, στο πλαίσιο του στρατηγικού της σχεδιασμού

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Κοντά στο 1 δις η παραγωγή για την NN Hellas το 2024

Eντυπωσιακές επιδόσεις για ακόμη μια χρονιά κατέγραψε το 2024 η NN Hellas.  Σύμφωνα με την Έκθεση Φερεγγυότητας και Χρηματοοικονομικής

Τα ηνία της ΕΙΝΑΠ αναλαμβάνει ο Γιώργος Σιδέρης

Το «τιμόνι» της Ένωσης Ιατρών Νοσοκομείων Αθήνας και Πειραιά αναλαμβάνει ο Γιώργος Σιδέρης, μετά την ομόφωνη εκλογή του.

Greek Exports Forum & Awards 2025: Ξεκίνησε η ψηφοφορία κοινού και κριτικής επιτροπής!

Τα Greek Exports Awards 2025, που διοργανώνονται από την ethosEVENTS, σε συνεργασία με την Ένωση Διπλωματικών Υπαλλήλων Οικονομικών

Aυτές οι 8 ασφαλιστικές ήταν οι κορυφαίες σε παραγωγή το 2024

Τα 8 κορυφαία ασφαλιστικά brands, σε όρους παραγωγής ααφαλίστρων για το 2024 προκύπτουν από τα αρχικά στοιχεία που απορρέουν

Ένα βήμα πιο κοντά στο καλοκαίρι = Ώρα για δίαιτα

Αυτήν την εποχή, περισσότερο από ποτέ, αυξάνεται το άγχος της απώλειας σωματικού βάρους και, επομένως, της έναρξης δίαιτας.