back to top
16.7 C
Athens
Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2025

Eπικίνδυνη και παραβατική η οδήγηση στην Ελλάδα

Οι Έλληνες οδηγούν και περπατούν με το κινητό, το 67% παραβιάζει κόκκινο σηματοδότη. Οι οδηγοί προκαλούν φόβο στους δικυκλιστές με την επιθετική οδήγηση τους

Το Ίδρυμα VINCI Autoroutes δημοσιεύει τα αποτελέσματα της 4ης έκδοσης της έρευνας για την «Κοινή χρήση του οδικού δικτύου στην Ευρώπη». Κατ επέκταση του Βαρόμετρου υπεύθυνης οδήγησης, η έρευνα αυτή, που διεξήχθη από την Ipsos, εξετάζει συγκεκριμένα τη συμπεριφορά των Ευρωπαίων που καλούνται να αντιμετωπίσουν, στο οδικό δίκτυο, τη συνύπαρξη διαφορετικών τρόπων μετακίνησης. Πόσο προσέχουν τους άλλους χρήστες του οδικού δικτύου οι οδηγοί αυτοκινήτων, οι οδηγοί μηχανοκίνητων δικύκλων, οι ποδηλάτες ή οι πεζοί; Σε ποιο βαθμό σέβονται τους κανόνες κοινής χρήσης του οδικού δικτύου; Επηρεάζεται η συμπεριφορά τους από τα διαφορετικά μέσα μετακίνησης που χρησιμοποιούν; Οι απαντήσεις 12.413 Ευρωπαίων καταδεικνύουν την ανάγκη ευαισθητοποίησης όλων των χρηστών του οδικού δικτύου ως προς την ανάγκη σεβασμού

- Advertisement -

Βασικά συμπεράσματα για την Ελλάδα

Τα αποτελέσματα της έρευνας σχετικά με την Ελλάδα αναδεικνύουν σοβαρά προβλήματα στην οδηγική συμπεριφορά και την ασφάλεια. Παρά το γεγονός ότι το 70% των Ελλήνων περπατά τακτικά, η χρήση ποδηλάτου παραμένει εξαιρετικά χαμηλή στο 10%, γεγονός που ενδέχεται να επηρεάζει τη συνύπαρξη των διαφόρων χρηστών του οδικού δικτύου.

- Advertisement -

Σχεδόν το 92% των Ελλήνων εκφράζουν ανησυχία για την επικίνδυνη συμπεριφορά των άλλων, με συχνές παραβιάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όπως η μη χρήση των διαβάσεων από πεζούς και η χρήση κινητού από το 81% των οδηγών. Ειδικότερα, το 26% των οδηγών αυτοκινήτων παραβιάζουν τις λωρίδες ποδηλάτων, θέτοντας σε κίνδυνο τους ποδηλάτες και άλλους ευάλωτους χρήστες του δρόμου, κάτι που επιδεινώνει την αίσθηση ανασφάλειας και δημιουργεί ανάγκη για αυστηρότερη τήρηση των κανόνων και καλύτερη εκπαίδευση της κοινής γνώμης.

Η έρευνα για την οδική συμπεριφορά στην Ελλάδα καταδεικνύει σοβαρά ζητήματα σεβασμού και ασφάλειας στο οδικό δίκτυο. Παρά το ότι το 70% των πολιτών περπατά τακτικά, η χρήση ποδηλάτου παραμένει χαμηλή στο 10%. Η οδική συμπεριφορά στην Ελλάδα προκαλεί έντονη ανησυχία, με υψηλά ποσοστά φόβου και ανασφάλειας μεταξύ όλων των χρηστών του δρόμου. Το 92% των πολιτών ανησυχούν για την επικίνδυνη οδήγηση των άλλων, με το ποσοστό να φτάνει στο 97% για τους οδηγούς μηχανοκίνητων δικύκλων και στο 93% για τους ποδηλάτες. Οι πεζοί, επίσης, αισθάνονται ανασφαλείς, καθώς το 91% φοβάται ότι οι οδηγοί δεν θα σταματήσουν στις διαβάσεις και το 88% έχει βιώσει ενοχλητικές ή επικίνδυνες συμπεριφορές από ποδηλάτες ή χρήστες πατινιών

Το 67% των ελλήνων οδηγών παραβιάζει το κόκκινο φανάρι

Η επιθετική οδήγηση είναι άλλο ένα σοβαρό ζήτημα, με το 94% των οδηγών δικύκλων και το 87% των οδηγών αυτοκινήτων να βιώνουν φόβο λόγω της επιθετικότητας των άλλων. Οι παραβιάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας είναι εκτεταμένες, με το 67% των οδηγών αυτοκινήτων να δηλώνει ότι περνάει με κόκκινο φανάρι, και υψηλά ποσοστά οδηγών μηχανοκίνητων δικύκλων και ποδηλατών να κινούνται ή να παρκάρουν σε πεζοδρόμια, περιορίζοντας τον χώρο των πεζών. Επιπλέον, το φαινόμενο του διπλοπαρκαρίσματος (49%), της κατάληψης λεωφορειολωρίδων (35%) και των θέσεων για άτομα με αναπηρία (11%) αυξάνει τους κινδύνους.

Οδηγούν και περπατούν με το κινητό στα χέρια

Η χρήση κινητού εν κινήσει είναι επίσης ανησυχητικά διαδεδομένη: το 81% των οδηγών και το 66% των πεζών χρησιμοποιούν το κινητό τους ενώ κινούνται, κάτι που αποσπά την προσοχή τους και αυξάνει τον κίνδυνο ατυχημάτων. Παρά τις παραβάσεις, σχεδόν οι μισοί οδηγοί (49%) δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν τουλάχιστον ένα ακόμη μέσο μετακίνησης, όπως μηχανοκίνητο δίκυκλο, ποδήλατο ή πατίνι, και το 87% εξ αυτών υποστηρίζει ότι επιδεικνύει αυξημένη προσοχή προς τους άλλους χρήστες του οδικού δικτύου.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Η Αθήνα ανάμεσα στους πιο ασφαλείς ευρωπαϊκούς προορισμούς για το 2025

Σύμφωνα με έρευνα της Compare the Market, η ελληνική πρωτεύουσα εμφανίζει σχεδόν 8 φορές λιγότερες αναφορές για κλοπές σε σχέση με το Παρίσι

Her Work. Her Voice.: Η πρώτη πανελλαδική έρευνα για την εργασιακή εμπειρία των γυναικών στην Ελλάδα

Κάθε γυναίκα που εργάζεται στην Ελλάδα μπορεί να συμπληρώσει έως 9/11 το ερωτηματολόγιο, συμβάλλοντας στην ακριβή αποτύπωση της πραγματικότητας

Kaspersky: Το 86% όσων χρησιμοποιούν ΤΝ για τον προγραμματισμό ταξιδιών ανησυχούν για την ασφάλεια των δεδομένων τους

Οι ερευνητές της Kaspersky ανακάλυψαν τι ωθεί στον σχεδιασμό ταξιδιών μέσω ΤΝ και πώς αντιλαμβάνονται την ασφάλεια των εργαλείων οι χρήστες

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

ΑΙForum25: Διαμορφώνοντας το μέλλον με την Τεχνητή Νοημοσύνη

Το συνέδριο των AI Catalyst και Ethos Events συνέδεσε τη θεωρία και τη στρατηγική με την πρακτική εφαρμογή της νέας επαναστατικής τεχνολογίας

Οι προτροπές της Fitch στις ασφαλιστικές για την Τεχνητή Νοημοσύνη

Ασφαλιστικές με σωστή διακυβέρνηση και έλεγχο των δεδομένων θα πρέπει να είναι σε θέση να ενσωματώσουν τις νέες απαιτήσεις

Νέος γύρος ελέγχων για ανασφάλιστα οχήματα και απλήρωτα τέλη – 187.000 ειδοποιητήρια σε ιδιοκτήτες

87.026 οχήματα βρέθηκαν να μην έχουν ούτε ασφάλεια ούτε τέλη κυκλοφορίας - Οι ιδιοκτήτες έχουν προθεσμία 15 ημερών για να τακτοποιήσουν εκκρεμότητες

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

ΑΙForum25: Διαμορφώνοντας το μέλλον με την Τεχνητή Νοημοσύνη

Το συνέδριο των AI Catalyst και Ethos Events συνέδεσε τη θεωρία και τη στρατηγική με την πρακτική εφαρμογή της νέας επαναστατικής τεχνολογίας

Νέα προγράμματα ασφάλισης ακινήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης από την ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ

Τα προγράμματα καλύπτουν σωματικές βλάβες ή θάνατο τρίτων, υλικές ζημίες σε περιουσίες, ομαδικά ατυχήματα και συναφείς κινδύνους

Στις 24/11 η ετήσια ΓΣ και οι εκλογές του ΣΠΑΤΕ

Σε περίπτωση μη επίτευξης απαρτίας, η Γενική Συνέλευση θα επαναληφθεί την 1η Δεκεμβρίου 2025

Οι προτροπές της Fitch στις ασφαλιστικές για την Τεχνητή Νοημοσύνη

Ασφαλιστικές με σωστή διακυβέρνηση και έλεγχο των δεδομένων θα πρέπει να είναι σε θέση να ενσωματώσουν τις νέες απαιτήσεις