Της Ελενας Ερμείδου
Ισχύει αυτό που ακούγεται πως αν τα ξενοδοχεία είχαν ασφαλίσει τις πιστώσεις τους, δεν θα είχαν υποστεί τόσες μεγάλες ζημιές μετά την κατάρρευση της Thomas Cook; Ισχύει, ναι. Yπάρχει, όμως και το … αλλά, και αυτό είναι που μετρά περισσότερο στην περίπτωση αυτών των ξενοδοχειακών μονάδων που είχαν επαγγελματικές συμφωνίες με την Thomas Cook.
Η ασφάλιση των πιστώσεων NAI καλύπτει τις βραχυπρόθεσμες απαιτήσεις των επιχειρήσων που πρέπει να εξοφληθούν εντός 12 μηνών, ώστε να διασφαλίζονται οι ταμειακές ροές τους. Βοηθά τις επιχειρήσεις εξαγωγικού ή εισαγωγικού προσανατολισμού να προστατευτούν από την αδυναμία ενός πελάτη να πληρώσει, αν πτωχεύει, όπως συνέβη πρόσφατα με την Thomas Cook.
ΑΛΛΑ …θα είχαν όλα αυτά τα ξενοδοχεία την ικανότητα να ασφαλιστούν, αν υποθέσουμε ότι θα ήθελαν; Μία πρώτη απάντηση είναι πως, ΟΧΙ. Ο λόγος γιατί οι ξενοδοχειακές αυτές μονάδες, αρκετές αν όχι οι περισσότερες, σύμφωνα με εξειδικευμένα στελέχη της αγοράς στοn τομέα της ασφάλισηw ξενοδοχείων δεν πληρούν βασικές προϋποθέσεις για να πάρουν τις σωστές καλύψεις που θα έπαιρνε ένα μεγάλο ξενοδοχείο που στην πλειοψηφία του πληροί τουλάχιστον τα βασικά πρότυπα.
Οι ασφαλιστές πιστώσεων επίσης δεν ασφαλίζουν πάντα όλους τους κινδύνους. Προηγείται ο έλεγχος της φερεγγυότητας και ευρωστίας του πελάτη, ανάλυση πιστοληπτικής ικανότητας και οικονομικής σταθερότητας των πελατών.
Αρκετά ξενοδοχεία είχαν προβλήματα οικονομικά τα τελευταία χρόνια και σημαντικά προβλήματα με τις τράπεζες. Οπότε το πιθανότερο είναι πως δύσκολα οι ασφαλιστικές πιστώσεων θα έδιναν το πράσινο φως. Και αν γίνονταν τα όρια που θα έδιναν θα ήταν χαμηλά.
Αυτό δεν σημαίνει ότι ο κλάδος των ξενοδοχείων στερείται ικανότητας, ούτε οι μικρομεσαίες ξενοδοχειακές μονάδες. Ο τουρισμός στηρίζει την οικονομία της Ελλάδος για αυτό ακριβώς το λόγο θα πρέπει να έρθουν πιο κοντά ασφαλιστικές με ξενοδοχεία.
Οι ξενοδόχοι καλούνται να αντιληφθούν τις ανάγκες της νέας εποχής, καλούνται να καταλάβουν ότι έχουν επιτελικό έργο στην οικονομία της χώρας και οι ίδιοι θα πρέπει να προστατεύσουν στα έσοδα τους.
Οι ασφαλιστές από την άλλη πλευρά καλούνται και αυτοί να κατανοήσουν ότι έχουν να κάνουν με ξενοδοχεία, εστίαση, να ασχοληθούν με ένα κλάδο διαφορετικό, συστηματικά, αλλά και οι μεσίτες ασφαλίσεων να διαπραγματευτούν με τις ασφαλιστικές για σωστές καλύψεις με καλές τιμές.
Μία πρώτη προσέγγιση θα μπορούσε να γίνει και σε θεσμικό επίπεδο. Η ΕΑΕΕ στο πλαίσιο της εξωστρέφειας και των στόχων της θα μπορούσε να προσεγγίσει το κλάδο ανοίγοντας ένα διάλογο σε πρώτη φάση.