Της Έλενας Ερμείδου
Ο κλάδος ασφάλισης μπαίνει σε νέα εποχή. Οι λειτουργίες των δικτύων πώλησης αλλάζουν, η τιμολόγηση παίρνει άλλη μορφή, οι διαδικασίες διαχείρισης ζημιών βελτιώνονται και οι απάτες ελέγχονται καλύτερα.
Πώς η ψηφιακοί σύμβουλοι υποστηρίζουν τα Δίκτυα Πωλήσεων
Με προηγμένα αλγοριθμικά μοντέλα, η AI ενισχύει το onboarding, αξιολογεί τις ανάγκες του ενδιαφερόμενου και προτείνει βέλτιστα προϊόντα σε πραγματικό χρόνο, αυξάνοντας σημαντικά τη μετατροπή των leads σε πελάτες. Παράλληλα, οι ψηφιακοί σύμβουλοι και τα conversational agents υποστηρίζουν το δίκτυο πωλήσεων με άμεση παροχή πληροφόρησης και guidance για το επόμενο βέλτιστο βήμα (next best action), ενώ αυτοματοποιημένες ροές διαχείρισης συμβολαίων μειώνουν χρόνους απόκρισης και λειτουργικά κόστη. Το αποτέλεσμα, σύμφωνα με την KPMG είναι μια συνολική αναβάθμιση της εμπειρίας πελάτη, μεγαλύτερη εμπιστοσύνη, αυξημένη διατήρηση και σημαντική ενδυνάμωση της παραγωγικότητας του δικτύου.
Μοντέλο αποζημίωσης ή μοντέλο πρόβλεψης
Στην ανάληψη κινδύνων και την τιμολόγηση, η ΤΝ προσθέτει ένα επιπλέον επίπεδο ακρίβειας και ταχύτητας. Τα μοντέλα πρόβλεψης δίνουν τη δυνατότητα επεξεργασίας μεγάλου όγκου και ποικιλίας δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, όπως περιβαλλοντικά στοιχεία, δορυφορικές εικόνες, αλλά και μη δομημένες πηγές. Αυτό συμβάλλει στη λήψη πιο ποιοτικών αποφάσεων και στην ταχύτερη ανταπόκριση στις συνθήκες της αγοράς, ενισχύοντας παράλληλα την ικανότητα χωρικής κατανόησης κινδύνου, όπως για παράδειγμα σε περιπτώσεις πυρκαγιάς ή πλημμύρας. Έτσι, η ασφάλιση μεταβαίνει σταδιακά από ένα καθαρά μοντέλο αποζημίωσης σε ένα μοντέλο πρόβλεψης και πρόληψης.
Διαχείριση ζημιών με αυτόματη αναγνώριση ζημιάς
Στον χώρο των αποζημιώσεων, η Τεχνητή Νοημοσύνη επαναπροσδιορίζει τις διαδικασίες επιτρέποντας ταχύτερη και πιο ακριβή εξυπηρέτηση των πελατών. Μέσω της χρήσης Generative AI και computer vision, η επεξεργασία του FNOL (First Notice of Loss) γίνεται σε πραγματικό χρόνο, μειώνοντας τα χειρωνακτικά βήματα και ενισχύοντας την αποτελεσματικότητα των αποζημιώσεων.
Η ΤΝ μπορεί να υποστηρίξει την αυτόματη αναγνώριση σοβαρότητας ζημίας και πιθανής σωματικής βλάβης, την κατηγοριοποίηση περιστατικών και την έξυπνη δρομολόγησή τους στον κατάλληλο χειριστή, την εκτίμηση κόστους επισκευής για οχήματα με σύνθετα ηλεκτρονικά συστήματα και τον βαθμό προτεραιότητας των πελατών σε γεγονότα καταστροφικών ζημιών.













