back to top
21.3 C
Athens
Παρασκευή 24 Οκτωβρίου 2025

Διεθνείς ασφαλιστικές «προδιαγραφές» για τα αυτοκινούμενα ΙΧ θέλουν οι Βρετανοί ασφαλιστές

Της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

Τα αυτοκίνητα του μέλλοντος θα πρέπει να συγκεντρώνουν μια σειρά τυποποιημένων στοιχείων ώστε να μην κατηγορούνται άδικα οι οδηγοί σε περίπτωση ατυχήματος που προκλήθηκε από «τεχνολογικό σφάλμα». Η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών της Βρετανίας (ABI) τάσσεται υπέρ της δημιουργίας μιας δέσμης δεδομένων που θα συμφωνηθεί σε διεθνές επίπεδο και θα είναι άμεσα διαθέσιμη σε περίπτωση ατυχήματος με εμπλοκή αυτοματοποιημένου οχήματος. Για παράδειγμα, θα πρέπει να είναι σαφές εάν το όχημα λειτουργούσε αυτόνομα ή όχι και τι είδους τεχνολογία χρησιμοποιούσε.

- Advertisement -

Σύμφωνα με την ABI, τα στοιχεία αυτά θα χρησιμοποιηθούν για:

-Να καταμερίζονται οι ευθύνες όταν κάτι πάει στραβά.

- Advertisement -

-Να ενημερώνονται οι αρμόδιες αρχές (οδική βοήθεια, τροχαία, κλπ.).

-Να διασφαλίζεται ότι οι αιτήσεις για αποζημιώσεις θα διεκπεραιώνονται γρήγορα.

-Να διευκολύνονται οι κατασκευαστές των ΙΧ στη βελτίωση των προϊόντων τους.

Στις περιπτώσεις όπου το ατύχημα προκαλείται από σφάλμα τεχνολογίας, οι ασφαλιστικές εταιρείες θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να αποζημιώνονται απευθείας από τους κατασκευαστές, κάτι που θα συνέβαλλε στη διατήρηση των ασφαλίστρων σε χαμηλά επίπεδα, υποστηρίζει η ABI. Η διεθνούς εμβέλειας συλλογή στοιχείων θα αφορά μόνο τα αυτόνομα συστήματα και την αλληλεπίδρασή τους με τον οδηγό. Η ABI δεν εισηγείται τη συλλογή δεδομένων που αφορούν στην απόδοση του οδηγού.

Τα στοιχεία που θα συλλέγονται διεθνώς θα καλύπτουν χρονική περίοδο 30 δευτερολέπτων πριν το ατύχημα και 15 δευτερολέπτων μετά και θα περιλαμβάνουν:

-Τον ακριβή χρόνο και την τοποθεσία του ατυχήματος μέσω στίγματος GPS.

-Επιβεβαίωση εάν το ΙΧ λειτουργούσε «αυτόνομα» ή «χειροκίνητα» (δηλαδή με ανθρώπινη παρέμβαση).

-Εάν λειτουργούσε αυτόνομα, εάν το ΙΧ ήταν σταθμευμένο ή εν κινήσει.

-Πότε το όχημα άρχισε να λειτουργεί αυτόνομα και πότε αλληλεπίδρασε για τελευταία φορά ο οδηγός με το σύστημα.

-Εάν υπήρχε δραστηριότητα του οδηγού (π.χ. εάν πάτησε φρένο ή προσπάθησε να αλλάξει πορεία στο όχημα).

-Εάν η θέση του οδηγού ήταν κατειλημμένη και εάν ο οδηγός φορούσε ζώνη ασφαλείας.

«Ο ασφαλιστικός κλάδος είναι καινοτόμος και ανταποκρίνεται συνεχώς στην τεχνολογική πρόοδο. Δημιουργήσαμε νέους τρόπους ώστε οι πελάτες να διαχειρίζονται την οδική τους ασφάλεια μέσω smartphones», σχολίασε ο γενικός διευθυντής της ABI Huw Evans. «Καθώς η χρήση των αυτοκινούμενων ΙΧ θα διευρύνεται, είναι απαραίτητο να υπάρχουν ορισμένα βασικά στοιχεία διαθέσιμα ώστε να διασφαλίζεται η προστασία των πελατών εάν κάτι πάει στραβά, να διευκολύνονται οι έρευνες των αρχών και να επιταχύνεται η διαδικασία καταβολής των ασφαλιστικών αποζημιώσεων», κατέληξε ο κ. Evans.

«’Ενα από τα πεδία μάχης του μέλλοντος θα είναι ο καταλογισμός της υπαιτιότητας σε περίπτωση ατυχήματος με εμπλοκή αυτοκινούμενου οχήματος», σχολίασε ο Peter Shaq, διευθύνων σύμβουλος της Thatcham Research. «Θα πρέπει να καθορίζεται άμεσα ποιος φταίει και ποιος πληρώνει… Επρόκειτο για λάθος του οδηγού ή για πρόβλημα του αυτόματου συστήματος οδήγησης; Όλα αυτά προϋποθέτουν να έχουν πρόσβαση οι ασφαλιστικές στα κρίσιμα δεδομένα του ατυχήματος. Απευθύνουμε έκκληση στις ρυθμιστικές αρχές και στις αυτοκινητοβιομηχανίες να συνεργαστούν με την ασφαλιστική βιομηχανία για να αναπτύξουν ένα πλαίσιο ώστε να συμβεί αυτό…»

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αυξήθηκαν οι επιθέσεις σε smartphones το α΄ 6μηνο του 2025

Το κακόβουλο λογισμικό συνεχίζει να διεισδύει ακόμα και στο Google Play ή στο App Store - Ποια μέτρα προστασίας προτείνει η Kaspersky

Moody’s: Σε κίνδυνο η φήμη των ασφαλιστικών

Χαμηλή η έκθεση των ασφαλιστικών σε αποζημιώσεις επιχειρησιακής συνέχειας. Οι περισσότερες πολιτικές καλύπτουν μόνο πυρκαγιά, κλοπή και καταστροφές, εξαιρούν την πανδημία

Συναγερμός στην (αντ)ασφαλιστική αγορά του Λονδίνου

Στελέχη, ασφαλιστές, αντασφαλιστές, δικηγορικές εταιρείες προειδοποιούν για τα χειρότερα και κάνουν έκκληση για εύρεση λύσεων

Προάγγελος οστεοαρθρίτιδας τα smartphones

H χρήση τους επιβαρύνει τα δάκτυλα, τους καρπούς, τους ώμους, τον αυχένα και την πλάτη - Ποια προληπτικά μέτρα συστήνονται

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Fitch: Αναβάθμιση της Euroins AD σε «B+» με σταθερή προοπτική

Α. Μουρατίδου: «Προχωρούμε με αυτοπεποίθηση, επενδύοντας στην καινοτομία, στην αξιοπιστία και στη διαρκή ενίσχυση της σχέσης εμπιστοσύνης»

Η Howden ανοίγει τα χαρτιά της – Νέα σχέδια για τις προαιρετικές αντασφαλίσεις

Τι αποκαλύπτει η Howden Re στο συνέδριο του Μπάντεν-Μπάντεν, ενόψει αλλαγών και χαλάρωσης των συνθηκών αντασφάλισης

Νέοι ευρωπαϊκοί κανόνες για τις άδειες οδήγησης

Με στόχο να βελτιωθεί η οδική ασφάλεια και να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα, που στοιχίζουν τη ζωή σε σχεδόν 20.000 ανθρώπους κάθε χρόνο στην ΕΕ

Petra Hielkema: «Η εμπιστοσύνη είναι το θεμέλιο ενός υγιούς χρηματοπιστωτικού συστήματος»

Η EIOPA σχεδιάζει το μέλλον της ευρωπαϊκής ασφάλισης με πυλώνες την ανθεκτικότητα και την εμπιστοσύνη

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Ο κλάδος Ζωής ξανασηκώνει κεφάλι

Αυτό το μικρό +0,3% στα αποτελέσματα 8μήνου του κλάδου Ζωής δεν είναι απλώς στατιστικό εύρημα...

Εκστρατεία ενημέρωσης του ΤΕΑ-ΥΠΟΙΚ στη Θεσσαλονίκη: Επικέντρωση στους εργαζόμενους της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

Η διοίκηση του Ταμείου συνεχίζει τον κύκλο ενημερωτικών δράσεων ανά την Ελλάδα, με στόχο την ενίσχυση της διαφάνειας και της συμμετοχής

Η Microsoft παρουσιάζει τη νέα εποχή του Copilot – Βίντεο

Οι επιπλέον δυνατότητες αφορούν από τη μνήμη και την υγεία μέχρι τη συνεργασία και την εκπαίδευση

ΕΑΕΕ: Ενημέρωση για εγκύκλιο της ΑΑΔΕ αναφορικά με τα φορολογικά κίνητρα μετασχηματισμών

Παροχή οδηγιών για την εφαρμογή των διατάξεων του Μέρους Δ΄ του ν. 5162/2024 (Α΄198), σχετικά με τα φορολογικά κίνητρα μετασχηματισμών

Αυξημένη κατά 4,8% η συνολική παραγωγή ασφαλίστρων το 8μηνο

Στις ασφαλίσεις κατά ζημιών η αύξηση ήταν 9,1%, ενώ στις ασφαλίσεις ζωής 0,3%