Της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου
Έως και 70% μπορεί να συρρικνωθεί ο κλάδος προσωπικής ασφάλισης αυτοκινήτου (personal motor insurance) στις ανεπτυγμένες αγορές μέχρι το 2040, καθώς επίκειται διαταραχή μεγάλης κλίμακας, σύμφωνα με έρευνα της Boston Consulting Group και της Morgan Stanley που βασίζεται σε συνεντεύξεις με υψηλόβαθμα στελέχη ασφαλιστικών εταιρειών, κατασκευαστές πρωτότυπου εξοπλισμού (original equipment manufacturers-OEM’s), παρόχους τεχνολογίας και κατόχους συμβολαίων ασφάλισης αυτοκινήτου σε 11 χώρες.
Όπως υποστηρίζεται στη μελέτη, ο σωρευτικός αντίκτυπος των νέων τεχνολογιών στα αυτοκίνητα, της διαθεσιμότητας δεδομένων, της ψηφιοποίησης και των νέων κανόνων απειλεί σημαντικό μέρος της παγκόσμιας αγοράς ασφαλίσεων αυτοκινήτου, το ύψος της οποίας εκτιμάται στα 200 δισ. δολάρια. Η «δεξαμενή» των κινδύνων στην εν λόγω αγορά θα μπορούσε να συρρικνωθεί έως 40% μέχρι το 2030 και έως 70% μέχρι το 2040. Οι μη παραδοσιακοί παίκτες της αγοράς, όπως οι κολοσσοί της υψηλής τεχνολογίας, οι ΟΕΜs και οι τηλεπικοινωνιακοί όμιλοι, θα μπορούσαν να «διεμβολίσουν» μεγάλο κομμάτι της αγοράς ασφαλίσεων αυτοκινήτου, αφού το 55% των σημερινών οδηγών δηλώνουν έτοιμοι να αγοράσουν ασφαλιστικό συμβόλαιο από «εναλλακτικό παίκτη».
Από την άλλη, οι ασφαλιστικοί όμιλοι μπορούν να προσβλέπουν στην ισχυρή ανάπτυξη των ασφαλίσεων αυτοκινήτου στις αναδυόμενες αγορές, σύμφωνα πάντα με τις Morgan Stanley και Boston Consulting. Τα ασφάλιστρα του εν λόγω κλάδου στην Κίνα, για παράδειγμα, αναμένεται να υπερδιπλασιαστούν έως το 2030. Σε βάθος χρόνου, οι συγκρούσεις οχημάτων θα οφείλονται περισσότερο σε τεχνικό λάθος (στο όχημα) παρά σε σφάλμα του οδηγού, κάτι που σημαίνει ότι η ασφάλιση για ελαττωματικό προϊόν θα αρχίσει να υποκαθιστά την ασφάλιση αστικής ευθύνης του οδηγού.