back to top
17.4 C
Athens
Σάββατο 11 Οκτωβρίου 2025

Διαταραχή μεγάλης κλίμακας επίκειται στην προσωπική ασφάλιση αυτοκινήτου

Της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

Έως και 70% μπορεί να συρρικνωθεί ο κλάδος προσωπικής ασφάλισης αυτοκινήτου (personal motor insurance) στις ανεπτυγμένες αγορές μέχρι το 2040, καθώς επίκειται διαταραχή μεγάλης κλίμακας, σύμφωνα με έρευνα της Boston Consulting Group και της Morgan Stanley που βασίζεται σε συνεντεύξεις με υψηλόβαθμα στελέχη ασφαλιστικών εταιρειών, κατασκευαστές πρωτότυπου εξοπλισμού (original equipment manufacturers-OEM’s), παρόχους τεχνολογίας και κατόχους συμβολαίων ασφάλισης αυτοκινήτου σε 11 χώρες.

- Advertisement -

Όπως υποστηρίζεται στη μελέτη, ο σωρευτικός αντίκτυπος των νέων τεχνολογιών στα αυτοκίνητα, της διαθεσιμότητας δεδομένων, της ψηφιοποίησης και των νέων κανόνων απειλεί σημαντικό μέρος της παγκόσμιας αγοράς ασφαλίσεων αυτοκινήτου, το ύψος της οποίας εκτιμάται στα 200 δισ. δολάρια. Η «δεξαμενή» των κινδύνων στην εν λόγω αγορά θα μπορούσε να συρρικνωθεί έως 40% μέχρι το 2030 και έως 70% μέχρι το 2040. Οι μη παραδοσιακοί παίκτες της αγοράς, όπως οι κολοσσοί της υψηλής τεχνολογίας, οι ΟΕΜs και οι τηλεπικοινωνιακοί όμιλοι, θα μπορούσαν να «διεμβολίσουν» μεγάλο κομμάτι της αγοράς ασφαλίσεων αυτοκινήτου, αφού το 55% των σημερινών οδηγών δηλώνουν έτοιμοι να αγοράσουν ασφαλιστικό συμβόλαιο από «εναλλακτικό παίκτη».

Από την άλλη, οι ασφαλιστικοί όμιλοι μπορούν να προσβλέπουν στην ισχυρή ανάπτυξη των ασφαλίσεων αυτοκινήτου στις αναδυόμενες αγορές, σύμφωνα πάντα με τις Morgan Stanley και Boston Consulting. Τα ασφάλιστρα του εν λόγω κλάδου στην Κίνα, για παράδειγμα, αναμένεται να υπερδιπλασιαστούν έως το 2030. Σε βάθος χρόνου, οι συγκρούσεις οχημάτων θα οφείλονται περισσότερο σε τεχνικό λάθος (στο όχημα) παρά σε σφάλμα του οδηγού, κάτι που σημαίνει ότι η ασφάλιση για ελαττωματικό προϊόν θα αρχίσει να υποκαθιστά την ασφάλιση αστικής ευθύνης του οδηγού.

Σχετικές δημοσιεύσεις

ΤτΕ: Νέα μέτρα κατά της Dallbogg από τη βουλγαρική εποπτική αρχή

Τα μέτρα αφορούν απαγόρευση έκδοσης / ανανέωσης ασφαλιστηρίων συμβολαίων για όλους τους ασφαλιστικούς κλάδους

Σεμινάριο ΕΙΑΣ με θέμα την ασφαλιστική απάτη στις αποζημιώσεις του κλάδου αυτοκινήτου

Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί 16 και 18 Σεπτεμβρίου σε υβριδικό περιβάλλον webinar και φυσικής τάξης

H Eurolife αναβαθμίζει τις υπηρεσίες υποστήριξης ζημιών αυτοκινήτου

Σκοπός της εταιρείας, να βρίσκεται καθημερινά δίπλα σε πελάτες και συνεργάτες, με ταχύτητα, διαφάνεια και σαφήνεια

Στην αξία του οχήματος ανεβάζει το όριο για ζημιές από χαλαζόπτωση η Ατλαντική Ένωση

Η νέα κάλυψη είναι διαθέσιμη στα πακέτα Atlantic Plus / Atlantic Plus Eco και Atlantic Max, ως προαιρετική και βασική αντίστοιχα

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Deloitte FSI Predictions 2025: 8 προβλέψεις που επαναπροσδιορίζουν το μέλλον των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών

Οι επιχειρήσεις του κλάδου, μεταξύ τους και οι ασφαλιστικές, καλούνται να μεταβούν από παθητικό ρόλο αντίδρασης σε ρόλο διαμόρφωσης αλλαγών

Η επάνοδος της Groupama

Τη στρατηγική της εταιρείας για επιστροφή στην κερδοφορία εντός διετίας παρουσίασε ο νέος CEO Hassène Feki

Οι τοπ 10 μεσίτες (αντ)ασφαλίσεων στον κόσμο

AON Reinsurance Solutions και Marsh McLennan κερδίζουν την πρωτιά βάσει εσόδων

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Ανασφάλιστα: Μια νίκη για την Πολιτεία, την κοινωνία αλλά και το ΕΕΑ!

H πολιτική βούληση, η θεσμική επιμονή και η κοινωνική ευαισθησία μπορούν να αλλάξουν τις πραγματικότητες που μας απειλούν για χρόνια

Δράσεις ενημέρωσης του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» στη Δ. Ελλάδα

Με την υποστήριξη του ομίλου AKTOR, άνθρωποι όλων των ηλικιών συμμετείχαν σε βιωματικές δραστηριότητες που ανέδειξαν τη σημασία της πρόληψης

Χρυσό βραβείο Content Marketing στην Εθνική Ασφαλιστική, για ενέργεια με ουσιαστικό κοινωνικό αποτύπωμα

Η διάκριση «Best Use of Content Marketing for Lead Generation» αφορά την ενέργεια «Αγκαλιάζουμε τη ζωή. Δίπλα σου, για να μπορείς να συνεχίζεις®»

243.899 τα ανασφάλιστα, επίκειται νέος μηχανισμός

Κάτι φαίνεται να αλλάζει σήμερα, μετά τα πρώτα αποτελέσματα ελέγχων...

Η ΕΑΔΕ παρουσιάζει το νέο της λογότυπο και καμπάνια για την αξία της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης

Στόχος της καμπάνιας, να ενισχύσει τη θετική στάση του κοινού απέναντι στον επαγγελματία και στον θεσμό που η Ένωση εκπροσωπεί