της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου,
Άκρως ενδιαφέροντα συμπεράσματα προκύπτουν από το σκέλος της έκθεσης 19th Annual Global Survey της PwC για τον ασφαλιστικό κλάδο, στην οποία συμμετείχαν 101 διευθύνοντες σύμβουλοι ασφαλιστικών ομίλων από 43 χώρες. Σύμφωνα με τη μελέτη, το 79% των συμμετεχόντων ανέφερε τη συλλογή και ανάλυση δεδομένων και το 76% τα συστήματα διαχείρισης πελατειακών σχέσεων ως τα δυο πιο πρόσφορα ¨εργαλεία” για τη βελτίωση των σχέσεων με τους πελάτες.
Οι απειλές που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις γίνονται ολοένα κι πιο πολύπλοκες, με τις γεωπολιτικές εντάσεις, τις νέες ρυθμίσεις, τις κυβερνο-επιθέσεις, τις κοινωνικοοικονομικές εξελίξεις να συνθέτουν έναν ιστό κινδύνων. Κατά συνέπεια, το 64% των CEO ασφαλιστικών εταιρειών δρομολογούν σημαντικές αλλαγές στον τρόπο που ορίζουν και διαχειρίζονται τους κινδύνους, ανταποκρινόμενοι στην αλλαγή των προσδοκιών των πελατών τους.
Αξιοσημείωτο είναι ότι το 79% των συμμετεχόντων βλέπει το ρίσκο κυβερνο-επιθέσεων ως μεγάλο εμπόδιο για την ανάπτυξη. Η PwC υποστηρίζει ότι ο εν λόγω κίνδυνος θα μπορούσε να εκθέσει τις ασφαλιστικές σε μεγάλες ζημίες, επικαλούμενη μεταξύ άλλων έκθεση της βρετανικής κυβέρνησης που ανέφερε ότι η παγκόσμια έκθεση του ασφαλιστικού κλάδου στον κυβερνο-κίνδυνο υπερβαίνει τα 140 δισ. δολάρια.
Ο διεθνής ελεγκτικός οίκος αναφέρει επίσης ότι μια νέα γενιά συστημάτων ανάλυσης δεδομενων επιτρέπει στους ασφαλιστικούς ομίλους όχι μόνο να προβλέπουν τι θα συμβεί (predictive analytics) αλλά και να διαμορφώνουν τα αποτελέσματα, όπως π.χ. μείωση ποσοστών ατυχημάτων ή βελτιωμένη υγεία (prescriptive analytics). Αυτή η περισσότερο παρεμβατική και προληπτική προσέγγιση σηματοδοτεί μια μεγάλη αλλαγή για τον κλάδο που προοιωνίζεται σημαντικά κοινωνικά και οικονομικά οφέλη.
Η τεχνολογία δημιουργεί όμως και νέα δεδομένα για την εμπειρία των πελατών,καθιστώντας ευκολότερο για τους τελευταίους να κρίνουν και να συγκρίνουν ανταγωνιστικές ασφαλιστικές εταιρείες και τα προϊόντα τους. Το 70% των CEO ασφαλιστικών εταιρειών θεωρούν την ταχύτητα της τεχνολογικής αλλαγής ως απειλή για την ανάπτυξη και πάνω από το 60% ανησυχεί για τις αλλαγές που επιφέρει στην συμπεριφορά των καταναλωτών και την δαπάνη τους.
Η έρευνα της PwC έδειξε επίσης ότι οι περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες θεωρούν ότι οι προοπτικές της παγκόσμιας οικονομίας επιδεινώνονται. Μόνο το 28% των στελεχών “βλέπουν” βελτίωση εντός του 2016 και το 70% σχεδιάζει τουλάχιστον ένα μέτρο περικοπής δαπανών εντός του επόμενου δωδεκαμήνου.
“Οι ασφαλιστικές και αντασφαλιστικές εταιρείες βρίσκονται στην εμπροσθοφυλακή ενός ασταθούς κόσμου”, σχολίασε το στέλεχος της PwC Arthur Wightman. “Η αβεβαιότητα αυτή δυσχεραίνει τη διαχείριση των κινδύνων, ανοίγει όμως και ευκαιρίες καθώς οι επιχειρήσεις στρέφονται στον ασφαλιστικό κλάδο για να έχουν πρόσβαση στην ανάλυση κινδύνων, τις συμβουλές και την προστατευτική κάλυψη που χρειάζονται για να επιβιώσουν σε αυτό το δύσκολο περιβάλλον.Για να κεφαλαιοποιήσουν τις ευκαιρίες αυτές, οι εταιρείες του κλάδου πρέπει να υιοθετήσουν νέα λειτουργικά μοντέλα, καινοτόμους τρόπους αλληλλεπίδρασης με τους πελάτες και εναλλακτικές λύσεις στα παραδοσιακά προϊόντα και υπηρεσίες”.