back to top
26.2 C
Athens
Δευτέρα 8 Σεπτεμβρίου 2025

Cyber Risk: Το ηλεκτρονικό εμπόριο ανθεί, όμως, πόσο ασφαλείς είναι οι καταναλωτές;

Μία από τις πολλές επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19 είναι ότι έχει περιορίσει σημαντικά την πρόσβασή μας στους φυσικούς χώρους των καταστημάτων. Δεν αποτελεί, λοιπόν, έκπληξη το γεγονός ότι νέα έρευνα της ESET καταδεικνύει σημαντική αύξηση της δημοτικότητας των ηλεκτρονικών αγορών κατά τη διάρκεια της καραντίνας.

Η έρευνα της ESET διερεύνησε τις απόψεις των καταναλωτών σχετικά με τις ηλεκτρονικές αγορές, καθώς και τις τραπεζικές και χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, δείχνοντας ότι το 61% των καταναλωτών παγκοσμίως πραγματοποιούν αγορές online πιο συχνά από ό, τι πριν την πανδημία. Αυτή η αύξηση της δημοτικότητας τού ηλεκτρονικού εμπορίου είναι ιδιαίτερα έντονη στις νεότερες ηλικίες, καθώς το 70% των καταναλωτών ηλικίας 25–34 αναφέρουν ότι πραγματοποιούν πλέον πιο συχνά αγορές στο διαδίκτυο.

- Advertisement -

Καθώς οι φυσικοί χώροι των καταστημάτων παραμένουν κλειστοί, αυτά τα ευρήματα δεν είναι ιδιαίτερα συγκλονιστικά. Ωστόσο, αυτό που είναι εκπληκτικό είναι ότι η έρευνα της ESET δείχνει ότι η αυξητική τάση στο ηλεκτρονικό εμπόριο θα παραμείνει και μετά την πανδημία.

Από τους 10.000 καταναλωτές που ρωτήθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο, τις ΗΠΑ, την Αυστραλία, την Ιαπωνία και τη Βραζιλία, το 40% θεωρεί ότι θα συνεχίσει να πραγματοποιεί τις αγορές του διαδίκτυο μετά το τέλος της πανδημίας. Αυτό δείχνει μια θεμελιώδη αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούμε τις αγορές μας και είναι προφανές ότι ο αντίκτυπος της πανδημίας στις αγοραστικές μας συνήθειες πιθανότατα ήρθε για να μείνει.

- Advertisement -

Όμως, όσο οι ηλεκτρονικές αγορές εξακολουθούν να αυξάνονται, οι καταναλωτές θα πρέπει να παραμένουν προστατευμένοι από τους κινδύνους που ενέχει το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Κάτι που πολλοί δε γνωρίζουν είναι ότι, εξαιρετικά συχνά, οι κυβερνοεγκληματίες χρησιμοποιούν ως δόλωμα τις γνωστές εμπορικές μάρκες για ηλεκτρονικό ψάρεμα (phishing). Εκμεταλλεύονται, δηλαδή, την εμπιστοσύνη που έχουν οι καταναλωτών σε αυτές τις μάρκες, για να τους πείσουν να κάνουν κλικ σε κάποιο κακόβουλου link και να δώσουν – εν αγνοία τους – προσωπικές πληροφορίες, όπως όνομα χρήστη, κωδικό πρόσβασης και στοιχεία της τραπεζικής τους κάρτας.

Από την άλλη, οι ίδιες οι εμπορικές εταιρείες συχνά υφίστανται παραβιάσεις δεδομένων και κυβερνοεπιθέσεις. Και όποτε συμβαίνει αυτό, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα οι κυβερνοεγκληματίες να αποκτήσουν πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα των καταναλωτών-πελατών και να βρεθούν έτσι οι καταναλωτές εκτεθειμένοι σε απειλές εκβιασμού και επιθέσεων ηλεκτρονικού ψαρέματος.

Σε ερώτηση για το εάν μπορούν να διακρίνουν ένα email ηλεκτρονικού “ψαρέματος” που μιμείται τα emails που λαμβάνουν από τα online καταστήματα από τα οποία ψωνίζουν, πάνω από τα δύο τρίτα των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα της ESET απάντησαν ότι μπορούν. Αλλά, δεδομένης της τεράστιας αύξησης των επιθέσεων μέσω ηλεκτρονικού “ψαρέματος” που έχουμε δει λόγω της πανδημίας, και με την Google να καταγράφει 2 εκατομμύρια ιστόσελιδες ηλεκτρονικού ψαρέματος το 2020, είναι, εξαιρετικά πιθανό πολλοί από τους καταναλωτές να υποτιμούν την έκταση της συγκεκριμένης απειλής.

Μόλις το 29% των καταναλωτών, που ρωτήθηκαν σε ολόκληρο τον κόσμο, δήλωσαν ότι αισθάνονται “πολύ ασφαλείς” όταν πραγματοποιούν αγορές στο διαδίκτυο, ενώ 16% των καταναλωτών είπε ότι αισθάνονται είτε “όχι ιδιαίτερα ασφαλείς” είτε “καθόλου ασφαλείς”.

Και παρά το γεγονός ότι έχει σημειωθεί πρόοδος στον τομέα των ηλεκτρονικών πληρωμών, τα αποτελέσματα της έρευνας της ESET καταδεικνύουν ότι υπάρχουν πολλά που πρέπει να γίνουν ακόμα για να βελτιωθεί η εμπιστοσύνη των καταναλωτών.

Η προστασία των καταναλωτών και των δεδομένων τους από κυβερνοεγκληματίες και άλλους κακόβουλους παράγοντες είναι ζωτικής σημασίας και είναι αποστολή της διεθνούς εταιρίας κυβερνοασφάλειας ESET να μεριμνά για αυτό, χρησιμοποιώντας τεχνολογία λογισμικού ασφαλείας αιχμής.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Εκπαιδευτικό σεμινάριο Cyber Risk Insurance

Η πανδημία Covid-19 επέσπευσε, κατά ρυθμούς ραγδαίους και ανατρεπτικούς, την πλήρη είσοδό μας στην ψηφιακή εποχή και τη λειτουργία μας στο πλαίσιο των απαιτήσεων και επιταγών της.

EIAΣ: Σεμινάριο CYBER RISK INSURANCE

Όλοι ζούμε και εργαζόμαστε, πλέον, στην ψηφιακή εποχή και έχουμε αντιληφθεί, στο σύνολο των διαστάσεών τους, τις επιδράσεις και τις εφαρμογές της ψηφιακής επανάστασης

Εκπαιδευτικό Σεμινάριο Ασφαλίσεων ηλεκτρονικών και διαδικτυακών κινδύνων

Η επί διετία και πλέον εξελισσόμενη πανδημία επέσπευσε, κατά ρυθμούς ραγδαίους και ανατρεπτικούς, την πραγματική είσοδό μας στην ψηφιακή εποχή

Hannover Re: Νέο εργαλείο μεταφοράς cyber κινδύνων στα capital markets

Ένα πρόσθετο νέο εργαλείο που για πρώτη φορά επιτρέπει στις κεφαλαιαγορές να συμμετέχουν άμεσα στην κάλυψη των κινδύνων στον κυβερνοχώρο μέσω εκχώρησης ποσοστώσεων ανέπτυξε η Hannover Re

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Η Plum εντοπίζει τα κενά στην αποταμίευση και στην οικονομική ετοιμότητα των Ελλήνων

Πάνω από τους μισούς Έλληνες ξεμένουν τακτικά από χρήματα πριν τελειώσει ο μήνας - Δείτε τις διαφορές με βάση το φύλο, την περιοχή και άλλα χαρακτηριστικά

ΔΕΘ 2025: Τι περιμένει η ασφαλιστική αγορά από τις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού

Αν και οι φοροελαφρύνσεις αξιολογούνται θετικά, οι παράγοντες της αγοράς ζητούν παράλληλα στοχευμένες παρεμβάσεις για την επίλυση χρόνιων προβλημάτων

Το μέλλον της εργασίας και η σχέση του με την ασφάλιση

Τα ασφαλιστικά προϊόντα πρέπει να προσαρμοστούν σε νέες πραγματικότητες, καλύπτοντας την επαγγελματική ευθύνη και την ασφάλεια των ψηφιακών υποδομών

Στα 2,9 δισ. αυξήθηκε η ασφαλιστική παραγωγή 6μήνου

Πτώση -3,9% καταγράφηκε στους κλάδους Ζωής - Δείτε τη μελέτη της ΕΑΕΕ και το σχετικό infographic

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

«Πρόσβαση για όλους: ψηφιακές λύσεις με ανθρώπινο πρόσωπο» παρουσίασαν οι αρμόδιοι υπουργοί στη ΔΕΘ

Το Υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σε συνεργασία με το Υπ. Πολιτικής Προστασίας, την ΚΕΔΕ και το Παν. Πατρών, υλοποιεί νέα πλατφόρμα για την προστασία των ΑμεΑ

RVS2025 – Howden Re: Οι παρανοήσεις της ασφαλιστικής αγοράς

Οι (αντ)ασφαλιστές στο Μόντε Κάρλο συνδέουν την παράμετρο της τεχνητής νοημοσύνης με βασικά θέματα της αγοράς αλλά και ορισμένες παρανοήσεις

Mega Brokers – Karavias Undewriting Agency: Μέχρι 9/9 δεκτές συμμετοχές για εκπαίδευση στην ασφάλιση Airbnb

Μεγάλη η σημασία της συγκεκριμένης εκπαίδευσης, δεδομένου ότι από 1ης Οκτωβρίου 2025 δημιουργείται μια νέα αγορά

Η εξειδίκευση των μέτρων της ΔΕΘ από την ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών – Βίντεο

Το υπουργείο κάνει λόγο για τη μεγαλύτερη μείωση φόρων στη μεταπολίτευση - Δείτε το βίντεο και τους σχετικούς πίνακες

Γιαννάκος: Καμία αναφορά σε μισθούς και ΒΑΕ υγειονομικών από τον πρωθυπουργό στη ΔΕΘ

Παρά τις εξαγγελίες για καλύτερο ΕΣΥ σε 2 χρόνια, ο πρόεδρος της ΠΟΕΔΗΝ τονίζει ότι χωρίς αύξηση κρατικής χρηματοδότησης είναι αδύνατη ουσιαστική βελτίωση