back to top
13.1 C
Athens
Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024

Cyber Risk: Το ηλεκτρονικό εμπόριο ανθεί, όμως, πόσο ασφαλείς είναι οι καταναλωτές;

Μία από τις πολλές επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19 είναι ότι έχει περιορίσει σημαντικά την πρόσβασή μας στους φυσικούς χώρους των καταστημάτων. Δεν αποτελεί, λοιπόν, έκπληξη το γεγονός ότι νέα έρευνα της ESET καταδεικνύει σημαντική αύξηση της δημοτικότητας των ηλεκτρονικών αγορών κατά τη διάρκεια της καραντίνας.

Η έρευνα της ESET διερεύνησε τις απόψεις των καταναλωτών σχετικά με τις ηλεκτρονικές αγορές, καθώς και τις τραπεζικές και χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, δείχνοντας ότι το 61% των καταναλωτών παγκοσμίως πραγματοποιούν αγορές online πιο συχνά από ό, τι πριν την πανδημία. Αυτή η αύξηση της δημοτικότητας τού ηλεκτρονικού εμπορίου είναι ιδιαίτερα έντονη στις νεότερες ηλικίες, καθώς το 70% των καταναλωτών ηλικίας 25–34 αναφέρουν ότι πραγματοποιούν πλέον πιο συχνά αγορές στο διαδίκτυο.

- Advertisement -

Καθώς οι φυσικοί χώροι των καταστημάτων παραμένουν κλειστοί, αυτά τα ευρήματα δεν είναι ιδιαίτερα συγκλονιστικά. Ωστόσο, αυτό που είναι εκπληκτικό είναι ότι η έρευνα της ESET δείχνει ότι η αυξητική τάση στο ηλεκτρονικό εμπόριο θα παραμείνει και μετά την πανδημία.

Από τους 10.000 καταναλωτές που ρωτήθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο, τις ΗΠΑ, την Αυστραλία, την Ιαπωνία και τη Βραζιλία, το 40% θεωρεί ότι θα συνεχίσει να πραγματοποιεί τις αγορές του διαδίκτυο μετά το τέλος της πανδημίας. Αυτό δείχνει μια θεμελιώδη αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούμε τις αγορές μας και είναι προφανές ότι ο αντίκτυπος της πανδημίας στις αγοραστικές μας συνήθειες πιθανότατα ήρθε για να μείνει.

- Advertisement -

Όμως, όσο οι ηλεκτρονικές αγορές εξακολουθούν να αυξάνονται, οι καταναλωτές θα πρέπει να παραμένουν προστατευμένοι από τους κινδύνους που ενέχει το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Κάτι που πολλοί δε γνωρίζουν είναι ότι, εξαιρετικά συχνά, οι κυβερνοεγκληματίες χρησιμοποιούν ως δόλωμα τις γνωστές εμπορικές μάρκες για ηλεκτρονικό ψάρεμα (phishing). Εκμεταλλεύονται, δηλαδή, την εμπιστοσύνη που έχουν οι καταναλωτών σε αυτές τις μάρκες, για να τους πείσουν να κάνουν κλικ σε κάποιο κακόβουλου link και να δώσουν – εν αγνοία τους – προσωπικές πληροφορίες, όπως όνομα χρήστη, κωδικό πρόσβασης και στοιχεία της τραπεζικής τους κάρτας.

Από την άλλη, οι ίδιες οι εμπορικές εταιρείες συχνά υφίστανται παραβιάσεις δεδομένων και κυβερνοεπιθέσεις. Και όποτε συμβαίνει αυτό, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα οι κυβερνοεγκληματίες να αποκτήσουν πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα των καταναλωτών-πελατών και να βρεθούν έτσι οι καταναλωτές εκτεθειμένοι σε απειλές εκβιασμού και επιθέσεων ηλεκτρονικού ψαρέματος.

Σε ερώτηση για το εάν μπορούν να διακρίνουν ένα email ηλεκτρονικού “ψαρέματος” που μιμείται τα emails που λαμβάνουν από τα online καταστήματα από τα οποία ψωνίζουν, πάνω από τα δύο τρίτα των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα της ESET απάντησαν ότι μπορούν. Αλλά, δεδομένης της τεράστιας αύξησης των επιθέσεων μέσω ηλεκτρονικού “ψαρέματος” που έχουμε δει λόγω της πανδημίας, και με την Google να καταγράφει 2 εκατομμύρια ιστόσελιδες ηλεκτρονικού ψαρέματος το 2020, είναι, εξαιρετικά πιθανό πολλοί από τους καταναλωτές να υποτιμούν την έκταση της συγκεκριμένης απειλής.

Μόλις το 29% των καταναλωτών, που ρωτήθηκαν σε ολόκληρο τον κόσμο, δήλωσαν ότι αισθάνονται “πολύ ασφαλείς” όταν πραγματοποιούν αγορές στο διαδίκτυο, ενώ 16% των καταναλωτών είπε ότι αισθάνονται είτε “όχι ιδιαίτερα ασφαλείς” είτε “καθόλου ασφαλείς”.

Και παρά το γεγονός ότι έχει σημειωθεί πρόοδος στον τομέα των ηλεκτρονικών πληρωμών, τα αποτελέσματα της έρευνας της ESET καταδεικνύουν ότι υπάρχουν πολλά που πρέπει να γίνουν ακόμα για να βελτιωθεί η εμπιστοσύνη των καταναλωτών.

Η προστασία των καταναλωτών και των δεδομένων τους από κυβερνοεγκληματίες και άλλους κακόβουλους παράγοντες είναι ζωτικής σημασίας και είναι αποστολή της διεθνούς εταιρίας κυβερνοασφάλειας ESET να μεριμνά για αυτό, χρησιμοποιώντας τεχνολογία λογισμικού ασφαλείας αιχμής.

Σχετικές δημοσιεύσεις

EIAΣ: Σεμινάριο CYBER RISK INSURANCE

Όλοι ζούμε και εργαζόμαστε, πλέον, στην ψηφιακή εποχή και έχουμε αντιληφθεί, στο σύνολο των διαστάσεών τους, τις επιδράσεις και τις εφαρμογές της ψηφιακής επανάστασης

Εκπαιδευτικό Σεμινάριο Ασφαλίσεων ηλεκτρονικών και διαδικτυακών κινδύνων

Η επί διετία και πλέον εξελισσόμενη πανδημία επέσπευσε, κατά ρυθμούς ραγδαίους και ανατρεπτικούς, την πραγματική είσοδό μας στην ψηφιακή εποχή

Hannover Re: Νέο εργαλείο μεταφοράς cyber κινδύνων στα capital markets

Ένα πρόσθετο νέο εργαλείο που για πρώτη φορά επιτρέπει στις κεφαλαιαγορές να συμμετέχουν άμεσα στην κάλυψη των κινδύνων στον κυβερνοχώρο μέσω εκχώρησης ποσοστώσεων ανέπτυξε η Hannover Re

ESET: Δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις στην κυβερνοασφάλεια

Ενώ το 2020 ήταν μια χρονιά με επιθέσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, κατά το 2021 κυριάρχησαν εξαιρετικά σοβαρές ευπάθειες τύπου ransomware, malware και phishing. 

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Να γίνει το Κράτος διαιτητής και να καθιερωθούν τα ιατρικά πρωτόκολλα.

Η κίνηση της ΕΚΠΟΙΖΩ να ανεβάσει τους τόνους στις αυξήσεις ασφαλίστρων υγείας ήρθε να χαλάσει επικοινωνιακά την καλύτερη στιγμή της ασφαλιστικής αγοράς

H Allianz Ευρωπαϊκή Πίστη επιλέγει το GRABBER της DGTAL για πιλοτική εφαρμογή σε αποζημιώσεις

Η DGTAL ανακοινώνει τη συνεργασία της με την Allianz Ευρωπαϊκή Πίστη, μέλος του κορυφαίου ασφαλιστικού Ομίλου Allianz, για τη πιλοτική δοκιμή

Ακίνητα αξίας 70 δις. ευρώ που ανήκουν στους servicers είναι ανασφάλιστα έναντι φυσικών καταστροφών

Την ανάγκη ασφάλισης των ακινήτων αξίας 70 δις. ευρώ που κατέχουν οι servicers  προτάσσουν στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς σε συνομιλίες με το IW.

Οι ασφαλιστικές εταιρείες αντιμετωπίζουν πρόβλημα εξεύρεσης νέων στελεχών

Οι ασφαλιστικές εταιρείες αντιμετωπίζουν πρόβλημα εξεύρεσης νέων στελεχών

Δημοφιλή Άρθρα

Sorry. No data so far.

Ροή Ειδήσεων

31/12/2024: Ολοκληρώνεται η προθεσμία για μετάβαση στο ΤΕΚΑ από τον κλάδο επικουρικής ασφάλισης του e-ΕΦΚΑ

Έως την 31η Δεκεμβρίου 2024 οι ασφαλισμένοι στον κλάδο επικουρικής ασφάλισης του e-ΕΦΚΑ, που έχουν γεννηθεί από την 1.1.1987 και μετά, μπορούν να επιλέξουν αλλαγή ταμείου

Τρεις ασφαλιστικές εταιρίες στους «TRUE LEADERS»

Η ICAP CRIF, για 14η χρονιά, βράβευσε σε μια λαμπερή βραδιά, τις 100 Εταιρείες και τους 12 Ομίλους που ξεχώρισαν ως Τrue Leaders το 2023

Carglass® “Repair for Nature” – Gold βραβείο στα Mobility Awards

Η Carglass®, ηγέτιδα εταιρεία στον κλάδο της επισκευής και αντικατάστασης κρυστάλλων οχημάτων, καθώς και την παραμετροποίηση συστημάτων ADAS

Η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων ενέκρινε τις κάμερες στους δρόμους

Την τοποθέτηση καμερών στους δρόμους από την Ελληνική Αστυνομία για την αποτροπή και καταστολή αξιόποινων πράξεων καθώς και τη διαχείριση της κυκλοφορία

Groupama: 4.000 πολίτες παρακολούθησαν το δωρεάν online σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το δωρεάν διαδικτυακό σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών, που διοργάνωσε η Groupama Ασφαλιστική, την Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2024