back to top
30.2 C
Athens
Δευτέρα 18 Αυγούστου 2025

Αυξήθηκαν οι καταγγελίες στον «Συνήγορο του Καταναλωτή» το 2020

Για περισσότερο από έναν χρόνο η πανδημία του κορωνοϊού επισκιάζει το σύνολο σχεδόν των πτυχών της κοινωνικής και οικονομικής ζωής των πολιτών, οι οποίοι είναι αναγκασμένοι να ζουν με πρωτόγνωρους περιορισμούς. Αυτή η παρατεταμένη κατάσταση έχει πλήξει καίρια την ελεύθερη λειτουργία του εμπορίου και έχει προκαλέσει σημαντικές αλλαγές στις καθημερινές καταναλωτικές συνήθειες.

Λόγω των αναγκαίων μέτρων για την αποτροπή της διασποράς του ιού περιορίστηκαν  έως και διακόπηκαν μία σειρά από εμπορικές δραστηριότητες, όπως μεταξύ άλλων οι μεταφορές, ο τουρισμός,  η εστίαση, πάσης φύσεως εκδηλώσεις, κοινωνικές, αθλητικές και ψυχαγωγικές.

- Advertisement -

Παράλληλα, η αναστολή λειτουργίας του φυσικού λιανεμπορίου ή η λειτουργία του με σημαντικούς περιορισμούς έστρεψε τους καταναλωτές με ταχύτερο ρυθμό στη λύση των ηλεκτρονικών αγορών, προκαλώντας μία άνευ προηγουμένου αύξηση της διακίνησης εμπορευμάτων μέσω των εταιρειών ταχυμεταφορών, οι οποίες κλήθηκαν να αναλάβουν το βάρος της διακίνησης των αγαθών. Αυτό οδήγησε σε σημαντικές αρρυθμίες της προμηθευτικής αλυσίδας και σε ασυνήθιστα μεγάλες καθυστερήσεις στην παράδοση των  προϊόντων.

Ταυτόχρονα, η τεράστια αύξηση των εξ αποστάσεως αγορών αποτέλεσε πρόσφορο πεδίο εκμετάλλευσης από ορισμένους αμφιβόλου εντιμότητας προμηθευτές που αμαυρώνουν την καλή εικόνα του κλάδου χρησιμοποιώντας  αθέμιτες εμπορικές πρακτικές  εις βάρος ανυποψίαστων καταναλωτών.

- Advertisement -

 Ο Συνήγορος του Καταναλωτή, κ. Λευτέρης Ζαγορίτης, προέβη, με την ευκαιρία της “Παγκόσμιας Ημέρας Καταναλωτή 2021”, στην ακόλουθη δήλωση:

Η πανδημία του κορωνοϊού διόγκωσε υφιστάμενα, λόγω της δεκαετούς οικονομικής κρίσης, προβλήματα και δημιούργησε νέα, θέτοντας επιτατικά  την ανάγκη της ταχείας αντιμετώπισής τους. Η Πολιτεία προχώρησε σε σειρά έκτακτων μέτρων σε όλο σχεδόν το φάσμα των καθημερινών συναλλαγών, η επιτυχία των οποίων στηρίζεται, εν πολλοίς, στην αποτελεσματικότητα των φορέων που καλούνται να συνδράμουν στην εφαρμογή τους. Το 2020, σημειώθηκε μεγάλη αύξηση των αναφορών που υποβλήθηκαν στην Ανεξάρτητη Αρχή “Συνήγορος του Καταναλωτή” από πολίτες  για εξωδικαστική επίλυση των διαφορών τους με προμηθευτές. Παρά τη μεγάλη πτώση των συναλλαγών, οι υποθέσεις έφτασαν τις 13.689, αυξημένες κατά 15,7% σε σχέση με το 2019 και υπερδιπλάσιες σε σχέση με το 2015. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τους καταναλωτές για την εμπιστοσύνη τους και να διαβεβαιώσω ότι η Αρχή θα εξακολουθήσει  να προστατεύει τα δικαιώματά τους, παρά τη συνεχή αύξηση των υποθέσεων, την έλλειψη του αναγκαίου αριθμού επιστημόνων και διοικητικών υπαλλήλων και παρά τις αυτονόητες λειτουργικές δυσκολίες που δημιουργήθηκαν λόγω της πανδημίας. Σε αυτή  την κρίσιμη καμπή της πανδημίας, όπου η κοινωνική κόπωση είναι εμφανής, πρέπει όλοι να είμαστε αισιόδοξοι, αλλά και να μην υποτιμούμε το πρόβλημα. Πρέπει να παίρνουμε τα αναγκαία μέτρα, ώστε σε σύντομο χρονικό διάστημα να επανέλθουμε στην κανονικότητα.”

 

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Πούλησε σε 85χρονη ασφαλιστικό προϊόν 25ετίας…

Σημαντικό το ζήτημα της ενημέρωσης του καταναλωτή τόνισε η αναπληρώτρια Συνήγορος του Καταναλωτή Βάσια Μπώλου

Τραπεζική απάτη: Αυξάνονται συνεχώς τα περιστατικά – τι λέει ο Συνήγορος του Καταναλωτή

Πληθαίνουν τα περιστατικά που σχετίζονται με τραπεζικές απάτες και αυξάνεται ο αριθμός των καταγγελιών από πολίτες - καταναλωτές.

Ασφαλιστική αγορά: Υποθέσεις που απασχόλησαν τον Συνήγορο του Καταναλωτή

Οι κλάδοι με τις περισσότερες αναφορές, ως ποσοστό επί του συνόλου, είναι οι ηλεκτρονικές επικοινωνίες-ταχυδρομικές υπηρεσίες (37,2%), τα καταναλωτικά αγαθά (24,1%), οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες (13,6%) και η ενέργεια-ύδρευση (11,7%).

Στον ΔΑΑ εκδήλωση για τα δικαιώματα των επιβατών

Οι επιβάτες θα έχουν την ευκαιρία να ενημερωθούν και να χρησιμοποιήσουν τις Ψηφιακές Εφαρμογές (Apps) που δημιούργησε το Δίκτυο Ευρωπαϊκών Κέντρων Καταναλωτή

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Η Coface εγκρίνεται από το Lloyd’s για νέο συνδικάτο πιστωτικής ασφάλισης – Σημαντικές ευκαιρίες για την ελληνική αγορά

Η αξιοπιστία και η φερεγγυότητα του Lloyd’s ενισχύουν την εμπιστοσύνη των ελληνικών επιχειρήσεων στις διεθνείς συνεργασίες

Social media και ασφάλιση: Η νέα εποχή στην προσέλκυση συνεργατών!

Η ψηφιακή στρατολόγηση δεν αλλάζει απλώς τον τρόπο προσέλκυσης, αλλά και το προφίλ του ασφαλιστικού συμβούλου - Ποιες προκλήσεις αναδύονται

Ασφαλιστικές και ΑΑΔΕ: Ο νέος ρόλος τους απέναντι στα οχήματα σε ακινησία

Πώς η νέα απόφαση της ΑΑΔΕ συνιστά πρόκληση και ταυτόχρονα ευκαιρία για την ασφαλιστική αγορά

Η απάντηση της DallBogg στα πρόσφατα δημοσιεύματα

«Κατηγορηματικά» διαψεύδει τις αρνητικές ειδήσεις που την αφορούν η DallBogg, υποστηρίζοντας ότι «συνεχίζει με υπευθυνότητα και συνέπεια το έργο της»

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Γ. Χατζηθεοδοσίου: Επίμονη πρόκληση η ακρίβεια για επιχειρήσεις και νοικοκυριά

Για επίμονη αίσθηση οικονομικής ασφυξίας και τουριστική κίνηση που δεν αποφέρει τα αναμενόμενα έσοδα κάνει λόγο ο πρόεδρος του ΕΕΑ

Στον «αέρα» η καμπάνια της Υδρογείου Ασφαλιστικής: «Η ασφάλειά σου δεν περιμένει»

Με το σύνθημα «Ασφάλεια με ανθρώπινο πρόσωπο», η Υδρόγειος επενδύει στη σχέση εμπιστοσύνης που χτίζει διαχρονικά με τους ασφαλισμένους της

Στη μαύρη αγορά πωλούνται τα προσωπικά δεδομένα, οι χάκερς ζητούν εκατομμύρια λίτρα

Κάθε ψηφιακή συσκευή αποτελεί πιθανό σημείο εισόδου. Πολλές συσκευές στερούνται ισχυρής ασφάλειας αυξάνοντας τον κίνδυνο ...

Ασφάλιση Ζωής: Η προστασία που δεν πρέπει να αγνοούμε

ΤΑ στελέχη της FeelSafe Insurance σημειώνουν την αυξανόμενη ζήτηση για ευέλικτες και διαφανείς ασφαλιστικές λύσεις, που συνδυάζουν προστασία και αποταμίευση

Νέα ψηφιακή πλατφόρμα για το Πόθεν Έσχες – Αυτόματη άντληση στοιχείων από 118 τράπεζες και οργανισμούς

Βήμα που ενισχύει τη διαφάνεια και ταυτόχρονα διευκολύνει τη διαδικασία, αξιοποιώντας πλήρως τις δυνατότητες της ψηφιακής διακυβέρνησης