back to top
13.5 C
Athens
Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου 2025

Aσφάλιση Κατοικίας/ΕΝΦΙΑ: Τα αποτελέσματα προβληματίζουν…

Η “καυτή πατάτα” του ζητήματος ασφάλισης κατοικιών, εν μέσω των ραγδαίων αλλαγών που επιφέρει στις ζωές μας η Κλιματική Κρίση είναι ένα ζήτημα που χρήζει άμεσης διευθέτησης

Στις πρώτες ημέρες της υιοθέτησης του μέτρου έκπτωσης στον ΕΝΦΙΑ κατά 10% για τις κατοικίες που θα ασφαλίζονταν έναντι φυσικών καταστροφών επικρατούσε αισιοδοξία και μεγάλες προσδοκίες στην αγορά, που εκτίμησε ότι η νοοτροπία θα αλλάξει και η ασφάλιση θα γίνει πρώτο μέλημα για τους ιδιοκτήτες κατοικιών.

- Advertisement -

“Fast forward” λίγους μήνες μετά, η νέα έρευνα της Επιτροπής Περιουσίας, Αντασφαλίσεων, Μεταφορών και Σκαφών της ΕΑΕΕ, μαρτυρά ότι το κίνητρο της έκπτωσης που δόθηκε από την κυβέρνηση υποαπέδωσε, καθώς επί της ουσίας το ποσοστό κάλυψης των κατοικιών της χώρας παρέμεινε σχεδόν το ίδιο (από 18,2% την 31η Δεκεμβρίου 2023 στο 18,3% τον Μάρτιο του 2024).

Η επίλυση του ζητήματος απαιτεί μια συντονισμένη δράση από φορείς, ασφαλιστικές εταιρείες και κυβέρνηση και όχι αποσπασματικές ενέργειες που δεν αποδίδουν. Απαιτεί ενημέρωση, ευαισθητοποίηση του κοινού, παροχή ενός πακέτου γενναίων και αποδοτικών κινήτρων που θα πείσουν τους ιδιοκτήτες για τα οφέλη της ασφάλισης.

- Advertisement -

Στο πλαίσιο αυτό, ο ίδιος ο πρωθυπουργός κατά τη διάρκεια της ΔΕΘ εξήγγειλε την αύξηση του ποσοστού έκπτωσης στον ΕΝΦΙΑ από το 10% στο 20% για όσους ασφαλίσουν τις κατοικίες τους έναντι φυσικών καταστροφών.

Η αγορά εκτιμά ότι ο διπλασιασμός του ποσοστού έκπτωσης θα έχει καλύτερη απόδοση και ως εκ τούτου το ποσοστό κάλυψης θα αυξηθεί αισθητά.

Το εάν αυτό θα συμβεί, μένει να φανεί…

Σχετικές δημοσιεύσεις

Ξανά μεγάλες καταστροφές στην Ελλάδα – Παραμένει μεγάλο το κενό στην προστασία των κατοικιών

Πρόκληση η ευρεία υιοθέτηση της ιδιωτικής ασφάλισης, ειδικά σε περιοχές με υψηλή ευπάθεια σε φυσικές καταστροφές

Φορολογικό νομοσχέδιο: Έμφαση σε οικογένειες, νέους και περιφέρεια

Η μεταρρύθμιση δημιουργεί νέες ευκαιρίες για την ασφαλιστική αγορά, καθώς ανοίγει δυνατότητες ανάπτυξης προϊόντων και ενισχύει τη ρευστότητα

Η ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών: από υποχρέωση σε αναγκαιότητα

Καμία ασφάλιση, όσο πλήρης κι αν είναι, δεν μπορεί να αναπληρώσει την απουσία πρόληψης και σχεδίου

Η Ελισάβετ Νίκα της Covariance στο AIForum25: «Βρισκόμαστε ήδη πέρα από την καινοτομία»

Η Co-Founder & Managing Director της εταιρείας μίλησε για τις εφαρμογές ΤΝ στους κλάδους υγείας και ασφάλισης

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Το νέο ΔΣ της Εθνικής Ασφαλιστικής

Καμία αλλαγή στον CEO και στον πρόεδρο, από τον νέο μέτοχο

Allianz Partners: Αντικαθιστά το 8% των εργαζομένων της με μηχανήματα AI

Η απόφαση οφείλεται στην αυξανόμενη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης και των αυτοματοποιημένων συστημάτων υποστήριξης πελατών

Η πράσινη ασφάλιση ως ανάγκη: Η Ελλάδα μπροστά στην πρόκληση της περιβαλλοντικής ευθύνης

Οι Μεσίτες Ασφαλίσεων, ως γέφυρα μεταξύ επιχειρηματικότητας και κοινωνίας, έχουν χρέος να πρωτοστατήσουν σε αυτήν τη μετάβαση

ΕΕΑ: Δίκαιο το αίτημα των ΕΑΔΕ και ΣΠΑΤΕ για απόφαση της Εθνικής Ασφαλιστικής

Το Επιμελητήριο εκφράζει την πεποίθηση ότι η διοίκηση της εταιρείας θα ανακαλέσει την αιφνιδιαστική και επιβαρυντική για τους συνεργάτες της απόφαση

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Μεταξά: Ολοκληρωμένο Κέντρο Καρκίνου με νέα χρηματοδότηση 2,5 εκατ. ευρώ

Από τα πρώτα δημόσια νοσοκομεία που υιοθετούν ολοκληρωμένη προσέγγιση, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση ασθενών του Πειραιά, της Αττικής και των νησιών

Παγκόσμια Ημέρα κατά του AIDS 2025: Ενίσχυση πρόληψης και έγκαιρης διάγνωσης στην Ελλάδα

Τα δεδομένα του ΕΟΔΥ δείχνουν ότι περισσότεροι από τους μισούς διαγνωσθέντες φτάνουν στο σύστημα υγείας καθυστερημένα

H πρώτη «έξυπνη» πόλη στην Ευρώπη, με τη σφραγίδα της COSMOTE TELEKOM

Kάτοικοι, εργαζόμενοι και επισκέπτες θα απολαμβάνουν εντός της πρότυπες και καινοτόμες τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες

Το νέο ΔΣ της Εθνικής Ασφαλιστικής

Καμία αλλαγή στον CEO και στον πρόεδρο, από τον νέο μέτοχο

Allianz Partners: Αντικαθιστά το 8% των εργαζομένων της με μηχανήματα AI

Η απόφαση οφείλεται στην αυξανόμενη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης και των αυτοματοποιημένων συστημάτων υποστήριξης πελατών