back to top
17.5 C
Athens
Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2025

Ασφάλιση αυτοκινήτου: Μείωση εισοδημάτων και οικονομικός παραλογισμός οδηγεί στο κυνήγι του φθηνού ασφαλίστρου

Νίκος Σακελλαρίου

Ένα νέο φαινόμενο υπασφάλισης διαμορφώνεται το τελευταίο διάστημα στον πολύπαθο κλάδο αυτοκινήτου.

- Advertisement -

Μείωση στα μεικτά ασφαλιστήρια καταγράφεται στο σύνολο των εταιρειών το β’ εξάμηνο 2024 σύμφωνα με ρεπορτάζ του IW σε επιλεγμένους ασφαλιστικούς συμβούλους και διαμεσολαβητές. Η μείωση διαφοροποιείται από εταιρεία σε εταιρεία και παρά τα δελεαστικά προγράμματα των ασφαλιστικών εταιρειών αλλά και των εναλλακτικών τρόπων πληρωμής τους, οι ασφαλισμένοι στρέφονται προς πιο απλά προγράμματα και με τις μικρότερες δυνατές καλύψεις. Ταυτόχρονα συνεχίζεται η στροφή προς ασφαλιστικά προγράμματα ΕΠΥ , η οποία είχε περιοριστεί μέχρι πριν μερικά χρόνια.

«Φθηνές» ασφαλίσεις ακόμη και για νέα και ακριβά αμάξια

- Advertisement -

Η αναζήτηση φθηνών προγραμμάτων ασφάλισης αποδίδεται στην λανθασμένη νοοτροπία που επικρατεί εδώ και δεκαετίες που δίνει έμφαση στο φθηνό –υποχρεωτικό- ασφάλιστρο ανεξάρτητα από το είδος του αυτοκινήτου. Όπως μας ανέφεραν εταιρείες πωλήσεων αυτοκινήτων, οι premium brands έχουν αποκλειστικές συνεργασίες με συγκεκριμένες εταιρείες ενώ τα πιο φθηνά μοντέλα έχουν ελεύθερες συνεργασίες. Όταν αναφέρουν πιο φθηνά μοντέλα, εστιάζουν σε αυτοκίνητα από 18.000-38.000 ευρώ που αποτελούν την πλειονότητα της αγοράς. Και εδώ συμβαίνει το παράδοξο. Με ‘έκρηξη’ των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων από το 2020 έως σήμερά, η ασφαλιστική παραγωγή αυξάνεται σωρευτικά σε μονοψήφιους αριθμούς.

Αυτό σημαίνει ότι ή οι ασφαλισμένοι αναζητούν τα φθηνότερα ασφάλιστρα για νέα αυτοκίνητα ή ότι οι εταιρείες μειώνουν ασφάλιστρα. Επειδή το δεύτερο, δεν συμβαίνει πλέον μετά την αύξηση των ζημιών στα τεχνικά αποτελέσματα τα τελευταία χρόνια, οι πελάτες στρέφονται προς φθηνότερα ασφάλιστρα όπου τα βρουν. Όμως, οι ασφαλιστικές εξακολουθουν να πληρώνουν την κατεύθυνση που έδωσαν δεκαετίες τώρα για φθηνά ασφάλιστρα. Ακόμη θυμόμαστε διαφήμιση που ο ασφαλισμένος , δήλωνε «σκασμένος» γιατί πλήρωσε παραπάνω ασφάλιστρα, ωσάν δηλαδή να είχε καταστραφεί επειδή πήγε σε μία καλύτερη κάλυψη.

Το πλέον τραγελαφικό είναι ότι αναζητούν φθηνά ασφάλιστρα και αγοραστές ακριβών αυτοκινήτων , αντί για να κάνουν το εύλογο, να αναζητήσουν υψηλότερες και καλύτερες καλύψεις. Χαρακτηριστικά, μας αναφέρθηκε περίπτωση ασφαλισμένου με αγορά νέου αυτοκινήτου (γερμανικής προέλευσης) αξίας 50.000 που ζητούσε να μειωθεί το εξαμηνιαίο συμβόλαιο ή να του βρουν κάτι φθηνό. Πιο χαρακτηριστική περίπτωση οικονομικού παραλογισμού δεν υπάρχει.

Βέβαια, δεν θα πρέπει να παραλείψουμε ότι σε παλαιότερα μοντέλα χαμηλής ασφαλιστικής αξίας (μέχρι 5.000 ευρώ), οι πελάτες προσανατολίζονται σε φθηνές ασφαλίσεις είτε θεωρώντας ότι δεν αξίζει κάποια υψηλότερη ασφαλιστική κάλυψη είτε γιατί δεν υπάρχουν εισοδήματα να την υποστηρίξουν. Πρόκειται για περιπτώσεις ασφάλισης ηλικιωμένων οδηγών – κατόχων ή για δεύτερα ή τρίτα αυτοκίνητα περιορισμένης χρήσης.
Επαγγελματικά και ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα

Μία άλλη κατηγορία που αναζητεί φθηνά ασφάλιστρα είναι τα επαγγελματικά (κάθε είδους) που κατευθύνεται από την ψευδαίσθηση του χαμηλού κόστους και βέβαια οι εταιρείες με τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα οι οποίες αναζητούν ακόμη τις χαμηλότερες ασφαλίσεις παρά το γεγονός ότι ο κίνδυνος ζημιάς είναι μεγαλύτερος.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Υπόθεση ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ: Στις 7 Νοεμβρίου η κρίσιμη απόφαση

Η υπόθεση αποτελεί σημείο αναφοράς για τη διαφάνεια και τη λογοδοσία στον χώρο των ασφαλίσεων στην Ελλάδα

Η Εθνική Ασφαλιστική καταργεί πρόγραμμα με χρόνιες παθογένειες, αλλάζει τα δεδομένα στο αυτοκίνητο

Η Εθνική Ασφαλιστική στοχεύει να ανταποκριθεί με ευέλικτες λύσεις στις ανάγκες της αγοράς και να σταθμίσει το ύψος των προμηθειών

Τρακάρισμα σε πάρκινγκ: Με καλύπτει η ασφάλεια αυτοκινήτου;

Το Pricefox δεν σε βοηθά μόνο να βρεις ασφάλεια αυτοκινήτου, αλλά και να καταλάβεις τι ισχύει σε περίπτωση που τρακάρεις σε χώρο στάθμευσης

Ασφάλεια αυτοκινήτου: 6 καλύψεις που μπορούν να σε γλιτώσουν από χιλιάδες ευρώ

Η Pricefox αναλύει πόσο θα κόστιζαν χωρίς ασφάλεια αυτοκινήτου διάφορες συχνές επισκευές

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Οι προτροπές της Fitch στις ασφαλιστικές για την Τεχνητή Νοημοσύνη

Ασφαλιστικές με σωστή διακυβέρνηση και έλεγχο των δεδομένων θα πρέπει να είναι σε θέση να ενσωματώσουν τις νέες απαιτήσεις

Ο Αλ. Σαρρηγεωργίου στο Columbia, για την ασφάλιση, την ΤΝ και την ανθεκτικότητα

O Πρόεδρος και CEO της Eurolife FFH συμμετείχε σε ένα ξεχωριστό fireside chat στο πλαίσιο της Climate Week NYC

Ο Θοδωρής Παπαλουκάς ομιλητής στο 4ο Συνέδριο του Συνεταιρισμού «Πάνορμος»

Το επετειακό συνέδριο θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 19 Νοεμβρίου στο Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

ΑΙForum25: Διαμορφώνοντας το μέλλον με την Τεχνητή Νοημοσύνη

Το συνέδριο των AI Catalyst και Ethos Events συνέδεσε τη θεωρία και τη στρατηγική με την πρακτική εφαρμογή της νέας επαναστατικής τεχνολογίας

Νέα προγράμματα ασφάλισης ακινήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης από την ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ

Τα προγράμματα καλύπτουν σωματικές βλάβες ή θάνατο τρίτων, υλικές ζημίες σε περιουσίες, ομαδικά ατυχήματα και συναφείς κινδύνους

Στις 24/11 η ετήσια ΓΣ και οι εκλογές του ΣΠΑΤΕ

Σε περίπτωση μη επίτευξης απαρτίας, η Γενική Συνέλευση θα επαναληφθεί την 1η Δεκεμβρίου 2025

Οι προτροπές της Fitch στις ασφαλιστικές για την Τεχνητή Νοημοσύνη

Ασφαλιστικές με σωστή διακυβέρνηση και έλεγχο των δεδομένων θα πρέπει να είναι σε θέση να ενσωματώσουν τις νέες απαιτήσεις