back to top
11 C
Athens
Τετάρτη Ιανουάριος 22 2025

Ασφάλιση αυτοκινήτου: Μείωση εισοδημάτων και οικονομικός παραλογισμός οδηγεί στο κυνήγι του φθηνού ασφαλίστρου

Νίκος Σακελλαρίου

Ένα νέο φαινόμενο υπασφάλισης διαμορφώνεται το τελευταίο διάστημα στον πολύπαθο κλάδο αυτοκινήτου.

- Advertisement -

Μείωση στα μεικτά ασφαλιστήρια καταγράφεται στο σύνολο των εταιρειών το β’ εξάμηνο 2024 σύμφωνα με ρεπορτάζ του IW σε επιλεγμένους ασφαλιστικούς συμβούλους και διαμεσολαβητές. Η μείωση διαφοροποιείται από εταιρεία σε εταιρεία και παρά τα δελεαστικά προγράμματα των ασφαλιστικών εταιρειών αλλά και των εναλλακτικών τρόπων πληρωμής τους, οι ασφαλισμένοι στρέφονται προς πιο απλά προγράμματα και με τις μικρότερες δυνατές καλύψεις. Ταυτόχρονα συνεχίζεται η στροφή προς ασφαλιστικά προγράμματα ΕΠΥ , η οποία είχε περιοριστεί μέχρι πριν μερικά χρόνια.

«Φθηνές» ασφαλίσεις ακόμη και για νέα και ακριβά αμάξια

- Advertisement -

Η αναζήτηση φθηνών προγραμμάτων ασφάλισης αποδίδεται στην λανθασμένη νοοτροπία που επικρατεί εδώ και δεκαετίες που δίνει έμφαση στο φθηνό –υποχρεωτικό- ασφάλιστρο ανεξάρτητα από το είδος του αυτοκινήτου. Όπως μας ανέφεραν εταιρείες πωλήσεων αυτοκινήτων, οι premium brands έχουν αποκλειστικές συνεργασίες με συγκεκριμένες εταιρείες ενώ τα πιο φθηνά μοντέλα έχουν ελεύθερες συνεργασίες. Όταν αναφέρουν πιο φθηνά μοντέλα, εστιάζουν σε αυτοκίνητα από 18.000-38.000 ευρώ που αποτελούν την πλειονότητα της αγοράς. Και εδώ συμβαίνει το παράδοξο. Με ‘έκρηξη’ των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων από το 2020 έως σήμερά, η ασφαλιστική παραγωγή αυξάνεται σωρευτικά σε μονοψήφιους αριθμούς.

Αυτό σημαίνει ότι ή οι ασφαλισμένοι αναζητούν τα φθηνότερα ασφάλιστρα για νέα αυτοκίνητα ή ότι οι εταιρείες μειώνουν ασφάλιστρα. Επειδή το δεύτερο, δεν συμβαίνει πλέον μετά την αύξηση των ζημιών στα τεχνικά αποτελέσματα τα τελευταία χρόνια, οι πελάτες στρέφονται προς φθηνότερα ασφάλιστρα όπου τα βρουν. Όμως, οι ασφαλιστικές εξακολουθουν να πληρώνουν την κατεύθυνση που έδωσαν δεκαετίες τώρα για φθηνά ασφάλιστρα. Ακόμη θυμόμαστε διαφήμιση που ο ασφαλισμένος , δήλωνε «σκασμένος» γιατί πλήρωσε παραπάνω ασφάλιστρα, ωσάν δηλαδή να είχε καταστραφεί επειδή πήγε σε μία καλύτερη κάλυψη.

Το πλέον τραγελαφικό είναι ότι αναζητούν φθηνά ασφάλιστρα και αγοραστές ακριβών αυτοκινήτων , αντί για να κάνουν το εύλογο, να αναζητήσουν υψηλότερες και καλύτερες καλύψεις. Χαρακτηριστικά, μας αναφέρθηκε περίπτωση ασφαλισμένου με αγορά νέου αυτοκινήτου (γερμανικής προέλευσης) αξίας 50.000 που ζητούσε να μειωθεί το εξαμηνιαίο συμβόλαιο ή να του βρουν κάτι φθηνό. Πιο χαρακτηριστική περίπτωση οικονομικού παραλογισμού δεν υπάρχει.

Βέβαια, δεν θα πρέπει να παραλείψουμε ότι σε παλαιότερα μοντέλα χαμηλής ασφαλιστικής αξίας (μέχρι 5.000 ευρώ), οι πελάτες προσανατολίζονται σε φθηνές ασφαλίσεις είτε θεωρώντας ότι δεν αξίζει κάποια υψηλότερη ασφαλιστική κάλυψη είτε γιατί δεν υπάρχουν εισοδήματα να την υποστηρίξουν. Πρόκειται για περιπτώσεις ασφάλισης ηλικιωμένων οδηγών – κατόχων ή για δεύτερα ή τρίτα αυτοκίνητα περιορισμένης χρήσης.
Επαγγελματικά και ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα

Μία άλλη κατηγορία που αναζητεί φθηνά ασφάλιστρα είναι τα επαγγελματικά (κάθε είδους) που κατευθύνεται από την ψευδαίσθηση του χαμηλού κόστους και βέβαια οι εταιρείες με τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα οι οποίες αναζητούν ακόμη τις χαμηλότερες ασφαλίσεις παρά το γεγονός ότι ο κίνδυνος ζημιάς είναι μεγαλύτερος.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Ασφάλιση αυτοκινήτου: Ένα νέο φαινόμενο υπασφάλισης διαμορφώνεται στον πολύπαθο κλάδο αυτοκινήτου

Η αναζήτηση φθηνών προγραμμάτων ασφάλισης αποδίδεται στη λανθασμένη νοοτροπία που επικρατεί εδώ και δεκαετίες, η οποία δίνει έμφαση στο φθηνό –υποχρεωτικό– ασφάλιστρο

Περί ‘Υποχρεωτικότητας’ το ανάγνωσμα

Το ανάγνωσμα περί υποχρεωτικής ασφάλισης οχημάτων που βρίσκονται σε διοικητική ακινησία κάπου συναντά κενά.

Δ. Λύχρου: «Βρισκόμαστε σε ένα πραγματικά επικίνδυνο σταυροδρόμι»

Επιχειρώντας μια εισαγωγή στο θέμα, παραθέτω ένα στοιχείο που θα μας οδηγήσει κατ’ αντιπαράθεση σε ένα αβίαστο συμπέρασμα. Η παραγωγή στον κλάδο

Αλ. Σαρρηγεωργίου: Το μεγάλο στοίχημα για την Ελλάδα

Το καλοκαίρι του 2023 μάς υπενθύμισε, για ακόμα μία φορά, με τον πιο επώδυνα εμφατικό τρόπο, ότι η κλιματική κρίση είναι εδώ. Εκτεταμένες δασικές πυρκαγιές

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Τρόμος πια με τα ανασφάλιστα

Εμβρόντητος πραγματικά έμεινε ο Ανασφάλιστος, μέχρι και τρόμος τον έπιασε όταν στο τηλέφωνο συζητώντας με υψηλόβαθμο στέλεχος .....

Είναι ή δεν είναι “sexy” να είσαι ασφαλιστής;

Στην πρόσφατη παρουσίαση, για 14η συνεχόμενη χρονιά, της Ετήσιας Έκθεσης για την Ασφαλιστική Αγορά για το 2024 από την KPMG στην Ελλάδα

Γιάννης Ρούντος: το δικαίωμα στην Υγεία, η κοινωνική ευθύνη και η βιωσιμότητα της ασφάλισης

Σε μια επεισοδιακά πολύπλοκη εποχή, κατά την οποία η «τάση» να μιλούν όλοι για «βιωσιμότητα» έχει περάσει με περισσή επιπολαιότητα

Ο Βαγγέλης Μπακάλης Τεχνικός Διευθυντής P&C και Marine στην Howden Hellas

Η Howden Hellas, ο μεγαλύτερος μεσίτης ασφαλίσεων στην Ελλάδα και στην Κύπρο, ανακοινώνει με χαρά την ένταξη του Βαγγέλη Μπακάλη

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Οδηγός για ψηφιακή κάρτα εργασίας

Για πρώτη φορά, καταγράφεται ψηφιακά όλο το ισχύον θεσμικό πλαίσιο που ρυθμίζει την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας

«Πονοκέφαλος» για επιχειρήσεις και οργανισμούς οι επιθέσεις DDOS

Ολοένα και πιο συχνή απειλή για επιχειρήσεις και οργανισμούς αποτελούν οι κατανεμημένες επιθέσεις άρνησης υπηρεσίας (DDoS/Distributed Denial-of-Service).

Η Carglass® συμμετέχει στο πρόγραμμα ανακύκλωσης The Green City

Η Carglass®, κορυφαία εταιρεία στον τομέα επισκευής και αντικατάστασης κρυστάλλων οχημάτων καθώς και στην παραμετροποίηση συστημάτων ADAS

Τρόμος πια με τα ανασφάλιστα

Εμβρόντητος πραγματικά έμεινε ο Ανασφάλιστος, μέχρι και τρόμος τον έπιασε όταν στο τηλέφωνο συζητώντας με υψηλόβαθμο στέλεχος .....

Είναι ή δεν είναι “sexy” να είσαι ασφαλιστής;

Στην πρόσφατη παρουσίαση, για 14η συνεχόμενη χρονιά, της Ετήσιας Έκθεσης για την Ασφαλιστική Αγορά για το 2024 από την KPMG στην Ελλάδα