back to top
23.4 C
Athens
Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2025

Απειλή για την αγορά οι σαθρές ναυτασφαλίσεις

[starbox]

Το μείζον θέμα της ασφάλισης των πλοίων και των επιβατών τους ανέδειξε το τραγικό συμβάν με το Norman Atlantic, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου προς κάθε αρμόδιο της ελληνικής επικράτειας (ασφαλιστικές, λιμεναρχεία, εποπτική αρχή και φορείς της ασφάλισης) για την προσοχή που οφείλει να επιδεικνύει στις ναυτασφαλίσεις.

- Advertisement -

Μέχρι σήμερα (υπάρχουν και σχετικές αναφορές – καταγγελίες –) που μιλούν για ελλειμματική κάλυψη των κινδύνων, ερμηνεία της νομοθεσίας κατά βούληση και εξατομικευμένες ελεγκτικές διαδικασίες κατά περίπτωση και πολλά άλλα σχετικά που φανερώνουν την επικράτηση πολλών και διαφορετικών ταχυτήτων στον τομέα της ασφάλισης σκαφών που μεταφέρουν επιβάτες.

Σε κάθε ατύχημα, όλα αυτά, που προφανώς συμβαίνουν με μοναδικό σκοπό την μείωση του κόστους του ασφαλίστρου, αποδεικνύονται ολέθρια, καθώς τότε διαπιστώνεται η αξία της σωστής ασφάλισης και φυσικά η πολύτιμη βοήθεια που προσφέρει σε ιδιοκτήτες και επιβαίνοντες.

- Advertisement -

Στην Ελλάδα. και λόγω της έντονης εποχικότητας του τουρισμού, παρατηρήθηκε πολλές φορές – και συνεχίζεται – το φαινόμενο των υποασφαλισμένων πλοιαρίων που μεταφέρουν τουρίστες με μεγάλο κίνδυνο, καθώς σε περίπτωση που συμβεί κάτι δε θα μπορέσει να καλυφθεί σωστά και ενδεχομένως να αναζητηθούν ευθύνες για την υποασφάλιση οι οποίες και θα αποδοθούν από την δικαιοσύνη. Είναι σαφές, ότι στις ναυτασφαλίσεις δε χωρούν εκπτώσεις και οι ερμηνείες, οι εκπτώσεις, και οτιδήποτε άλλο που επιχειρεί να εξηγήσει την νομοθεσία και τις ευρωπαϊκές ρήτρες, αποτελούν ωρολογιακή βόμβα στα θεμέλια των εταιρειών που ασχολούνται με τον κλάδο, τους ιδιοκτήτες πλοίων και κάθε άλλο εμπλεκόμενο (θεσμικό φορέα, ασφαλιστή, κράτος εποπτική αρχή κ.α) στον τομέα της ασφάλισης ενός πλοίου.

Μεγάλη ευθύνη που πρέπει να αποδοθεί έχουν και οι εταιρείες που εν γνώση τους κάνουν “εκπτώσεις” στους όρους ασφάλισης, ακολουθώντας το γνωστό φθηνοί στο αλεύρι και ακριβοί στα πίτουρα.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Ναυτασφαλίσεις: Η άνοδος στα ασφάλιστρα και άλλα 3 κρίσιμα σημεία

Τι αναφέρει η έκθεση της Διεθνούς Ένωσης Ναυτικών Ασφαλίσεων (IUMI).

Πάρτε θέσεις να διεκδικήσετε μερίδια στις ναυτασφαλίσεις

Οι επιχειρηματικές ευκαιρίες στις ναυτασφαλίσεις, ο νέος Κανονισμός IMO 2020

Στις Συμπληγάδες οι ναυτασφαλίσεις

Δεν θα σταματήσουν τα προβλήματα στις ναυτασφαλίσεις προβλέπει η Διεθνής Ενωση Ναυτασφάλισης (IUMI), η οποία εκπροσωπεί 43 (αντ)ασφαλιστικές παγκόσμιες Ενώσεις

Swiss Re: Ο προστατευτισμός απειλεί ναυτασφαλίσεις-ασφαλίσεις εξαγωγικών πιστώσεων

Τι επισημαίνει η μελέτη του ελβετικού αντασφαλιστικού κολοσσού

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Γιατί όλοι οι επαγγελματίες χρειάζονται Επαγγελματική Αστική Ευθύνη;

Στην εποχή της αυξημένης νομικής ευθύνης και της ταχύτατης διάδοσης πληροφοριών, η πρόληψη είναι πάντα καλύτερη από τη θεραπεία

Ο νέος ΚΟΚ δεν αφορά μόνο τους οδηγούς, αλλά και την ασφαλιστική αγορά!

Ευκαιρία για τις ασφαλιστικές να πρωταγωνιστήσουν στην πρόληψη, προστατεύοντας τόσο τους πελάτες όσο και τα χαρτοφυλάκιά τους

Όταν ένα τσιουάουα γίνεται… ασφαλιστικός «κίνδυνος»

Η ιστορία της Wanda Tays θέτει κρίσιμο και για την ελληνική αγορά ερώτημα: πώς ορίζεται ο «κίνδυνος» και πόσο ξεκάθαρα επικοινωνείται στον καταναλωτή;

Όταν τα σχολεία κλείνουν – Η δημογραφική κρίση και η συρρίκνωση της περιφερειακής αγοράς

Τα λουκέτα σε 766 σχολεία αποτυπώνουν μια κρίση που αφορά και την ασφαλιστική αγορά της χώρας

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Vivian Lab: Με νέα χρηματοδότηση, δημιουργεί τον πρώτο AI Coach για την εμμηνόπαυση και τη μακροζωία

Το Vivian Lab συγκέντρωσε €850.000 σε έναν νέο γύρο χρηματοδότησης, με επικεφαλής την Eleven VC και τη συμμετοχή καταξιωμένων επενδυτών

THE NEW ERA OF LEADERSHIP: Το 12ο Ετήσιο Συνέδριο της GAMA Hellas – Cyprus έρχεται ανανεωμένο

Σε συνεργασία με την ΕΣΑΠΕ, η εκδήλωση υπόσχεται να επαναπροσδιορίσει τον τρόπο που οι επαγγελματίες του κλάδου σκέφτονται, ηγούνται και εμπνέουν τις ομάδες τους

Ασφάλεια αυτοκινήτου: 6 καλύψεις που μπορούν να σε γλιτώσουν από χιλιάδες ευρώ

Η Pricefox αναλύει πόσο θα κόστιζαν χωρίς ασφάλεια αυτοκινήτου διάφορες συχνές επισκευές

Ενισχύει τη διοικητική της ομάδα η Εθνική Ασφαλιστική

Ο Α. Αϊλαμάκης αναλαμβάνει Chief Strategy & Transformation Officer και ο Α. Δένδης Διευθυντής Ομαδικών Ασφαλίσεων

Πώς και γιατί από Τραπεζικός έγινα Ασφαλιστής

Απόσπασμα από την αυτοβιογραφία του κ. Μελά Γιαννιώτη, στο υπό έκδοση βιβλίο «Καπνέμποροι και Καπνασφαλιστές»