Της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου
Την ενίσχυση της κερδοφορίας και της αποτελεσματικότητάς της θέτει ως κεντρικό στρατηγικό της στόχο η Allianz, που επιδιώκει να κερδίσει 5 εκατομμύρια νέους πελάτες, να αυξήσει τα έσοδά της κατά 6,5 δισ. ευρώ έως το 2018 και να διαμορφώσει την απόδοση ιδίων κεφαλαίων (ROE) στο 13% το ίδιο διάστημα
Οι αριθμοί αυτοί βρίσκονται στο επίκεντρο του μεσοπρόθεσμου σχεδιου με την ονομασία “Ατζέντα Ανανέωσης” (Renewal Agenda) που παρουσίασε ο διευθύνων σύμβουλος του γερμανικού ασφαλιστικού κολοσσού Oliver Bate στο πλαίσιο ημερίδας για επενδυτές (Investor Day) που διοργανώθηκε την Τρίτη 24 Νοεμβρίου στην έδρα της Allianz στο Μόναχο.
Ο κ. Bate παρουσίασε σειρά πρωτοβουλιών για ενίσχυση της αποδοτικότητας ώστε να παραμείνει η απόδοση ιδίων κεφαλαίων στο 13%. Σημειώνεται ότι η Allianz “πέτυχε” το ποσοστό αυτό ήδη από τη χρήση του 2014, ωστόσο όπως και όλες οι ασφαλιστικές, λειτουργεί σε περιβάλλον φθινουσών επενδυτικών αποδόσεων, αυστηρότερης εποπτείας και δύσκολων συνθηκών αγοράς. Όλα αυτά σημαίνουν ότι απαιτούνται εσωτερικές μεταρρυθμίσεις και “σφιχτή” κεφαλαιακή διαχείριση για να μην υποχωρήσει το ROE.
Η Allianz στοχεύει σε συνδυασμένο δείκτη 94% για τον κλάδο γενικών ασφαλειών και απόδοση ιδίων κεφαλαίων τουλάχιστον 10% για όλους τους τομείς του κλάδου ζωής και υγείας. Ο όμιλος επιδιώκει επίσης να εξοικονομεί 1 δισ. ευρώ ετησίως έως το 2018, κυρίως μέσω της αυξημένης χρήσης ψηφιακών διαδικασιών. Για παράδειγμα, στοχεύει στο να μπορεί να προσφέρει όλα τα ατομικά ασφαλιστικά συμβόλαια online έως το 2018 και να συνεργαστεί στενότερα με εταιρείες fintech για να μην χάσει το “ψηφιακό κύμα” που επηρεάζει δραστικά τη λειτουργία των ασφαλιστικών εταιρειών.
Η “Ατζέντα Ανανέωσης” προβλέπει επίσης την ενδυμάνωση των πλέον ανταγωνιστικών δραστηριοτήτων της Allianz και την μεγέθυνση των μικρότερων κλάδων υψηλής απόδοσης, δια της δημιουργίας περιφερειακών πλατφορμών. Ενα χαρακτηριστικό παράδειγμα τέτοιας πλατφόρμας είναι η σύσταση κοινοπραξίας με τον κινεζικό όμιλο διαδικτυακής αναζήτησης Baidu (σ.σ. πρόκειται για την Google της Κίνας) και την επενδυτική εταιρεία Hillhouse Capital για τη δημιουργία ενός online ομίλου ασφάλισης στην Κίνα. Οι δραστηριότητες της Allianz στην Κίνα συνεισφέρουν ένα μικρό ποσοστό των 122 δισ. ευρώ που είναι τα ετήσια έσοδα της εταιρείας, όμως ο γερμανικός κολοσσός ευελπιστεί να αντλήσει αυξημένα οφέλη από την κινεζική ασφαλιστική αγορά, για την οποία αναμένεται τετραπλασιασμός των ασφαλίστρων έως το 2020.
Οσο για τις λιγότερο κερδοφόρες δραστηριότητες, αυτές θα αναδιαρθρωθούν ώστε να απελευθερώσουν κεφάλαια που θα μπορούν να αξιοποιηθούν για την ανάπτυξη άλλων κλάδων. Στόχος είναι τουλάχιστον το 75% των δραστηριοτήτων του ομίλου να έχουν υψηλότερες αποδόσεις σε σχέση με τον μέσο όρο της εκάστοτε αγοράς. “Η Aτζέντα Ανανέωσης είναι ένας ολοκληρωμένος οδικός χάρτης που περιγράφει λεπτομερώς πώς θα ενισχύσουμε τόσο τις επιδόσεις όσο και την οργανωτική δομή της Allianz ώστε να υπηρετούμε καλύτερα τους πελάτες, τους εργαζομένους και τους μετόχους μας”, κατέληξε ο κ. Bate.