back to top
19.9 C
Athens
Παρασκευή 10 Οκτωβρίου 2025

Αλ. Ντινοπούλου: Αξονας 5 σημείων της Interamerican για την αντασφάλιση κινδύνων

Συνέντευξη στον Βάιο Κρόκο

Για τα τελευταία δρώμενα, τις εξελίξεις και την «επόμενη μέρα» της Interamerican γύρω από το κύριο ζήτημα της αντασφάλισης και της αγοράς, γενικότερα, μίλησε η κυρία Αλεξάνδρα Ντινοπούλου, Reinsurance Manager της εταιρείας. Σε συνέντευξή της στο Insurance & Reinsurance Outlook 2018, η κυρία Ντινοπούλου αναφέρθηκε στον άξονα των 5 σημείων με τον οποίο η εταιρεία αντασφαλίζει τους κινδύνους των χαρτοφυλακίων της, ενώ επεσήμανε, μεταξύ άλλων, τους νέους κινδύνους που ελλοχεύουν πλέον στην αγορά, διαβλέποντας παράλληλα πως η τάση συγκέντρωσης στον ασφαλιστικό κλάδο θα συνεχίσει να υφίσταται και την επόμενη χρονιά. Υπενθυμίζεται πως η Interamerican είναι η πρώτη και μοναδική μέχρι τώρα εταιρεία στην Ελλάδα που έχει επενδύσει στη δημιουργία μερικού εσωτερικού μοντέλου, το οποίο έχει πάρει έγκριση από τις αρμόδιες αρχές –ΤτΕ και Κεντρική Τράπεζα της Ολλανδίας– και παίζει σημαντικό ρόλο στη διαχείριση κινδύνων.

- Advertisement -

 

  • Ποια είναι η εκτίμησή σας για τις τιμές των αντασφαλίστρων; Θα κυμανθούν στα ίδια επίπεδα ή προβλέπεται άνοδος των τιμών;

Οι αντασφαλιστικές εταιρείες, φέτος, υπέστησαν μεγάλες ζημιές καταστροφικών κινδύνων. Αυτό έγινε σαφές και στο αντασφαλιστικό συνέδριο στο Baden Baden, στο οποίο συμμετέχει η εταιρεία μας κάθε χρόνο. Το μήνυμα των αντασφαλιστών ήταν ότι για το 2018 αναμένεται αύξηση στις συμβάσεις που αφορούν τον καταστροφικό κίνδυνο, λόγω των ζημιών αυτών. Λαμβάνοντας υπόψη όμως ότι από την Ελλάδα οι αντασφαλιστές δεν είχαν ζημιές από φυσικά φαινόμενα, σε συνδυασμό με την οικονομική κατάσταση της χώρας, θεωρώ ότι μια τέτοια κίνηση θα αποφευχθεί, καθότι το κόστος δεν μπορεί να απορροφηθεί από τις εταιρείες ή να μεταφερθεί στους πελάτες μας. Στόχος μας είναι να παραμείνουν τουλάχιστον στα ίδια επίπεδα.

- Advertisement -
  • Με ποια κριτήρια αντασφαλίζετε τους κινδύνους των χαρτοφυλακίων σας;

Η αντασφάλιση των κινδύνων είναι άμεσα συνυφασμένη με τη βασική στρατηγική της κάθε εταιρείας. Κάθε κλάδος και είδος κινδύνου έχει τα δικά του χαρακτηριστικά, άρα και συγκεκριμένες απαιτήσεις. Επίσης, σημαντικό ρόλο στην επιλογή και στρατηγική της αντασφάλισης παίζει το Solvency II. Αυτό που τηρούμε ευλαβικά αναφορικά με την επιλογή αντασφαλιστών είναι κάποιες προϋποθέσεις οι οποίες είναι κοινές και ανάλογα τον κλάδο έχουν και τη βαρύτητά τους. Πιο συγκεκριμένα, για την απόφασή μας στηριζόμαστε σε πέντε χαρακτηριστικά: πιστοληπτική ικανότητα του αντασφαλιστή, ιστορικό συνεργασίας, τεχνογνωσία, καινοτομία καθώς και παροχή υπηρεσιών, που μπορεί να μας προσφερθούν με τη μορφή σεμιναρίων, συστημάτων λογισμικού κ.ά.

  • Αντασφάλιση & δείκτες φερεγγυότητας: Ποια η σχέση των δύο για την ενδυνάμωση των δεικτών;

Όντως, η αντασφάλιση, η οποία εφαρμόζεται με βάση τη στρατηγική της κάθε ασφαλιστικής εταιρείας, έχει έναν βασικό και πολύ σημαντικό ρόλο μείωσης κεφαλαιακών απαιτήσεων, άρα και ενδυνάμωσης των δεικτών φερεγγυότητας. Αυτό που είναι σημαντικό για εμάς είναι ότι, πλέον, μπορούμε, με τη μοντελοποίηση των ειδών αντασφαλίσεων, να λαμβάνουμε υπόψη κι άλλους δείκτες, όπως είναι οι κεφαλαιακές ανάγκες και το πώς επηρεάζονται ανάλογα με το είδος της σύμβασης. Η Interamerican είναι η πρώτη και μοναδική έως τώρα εταιρεία στην Ελλάδα που έχει επενδύσει στη δημιουργία μερικού εσωτερικού μοντέλου, το οποίο έχει πάρει έγκριση από τις αρχές (Τράπεζα τις Ελλάδος και της Ολλανδίας) και παίζει σημαντικό ρόλο στη διαχείριση κινδύνων. Αποτελεί δε βασικό κομμάτι της διαδικασίας λήψης απόφασης του είδους αντασφαλιστικής κάλυψης, με γνώμονα και την ενδυνάμωση των δεικτών φερεγγυότητας.

  • Ποια είναι η γνώμη σας για τους νέους κινδύνους που ελλοχεύουν, τις νέες τάσεις, είτε λόγω της διεθνούς συγκυρίας (Brexit, γεωπολιτικές αναταράξεις) είτε λόγω των νέων προκλήσεων στην αγορά (cyber κινδύνων, περιβαλλοντικών κινδύνων, κινδύνων D&O, τεχνολογίας);

Οι αλλαγές στους τομείς τεχνολογίας, οικονομίας, περιβάλλοντος είναι ραγδαίες. Αυτομάτως, προκύπτουν διαρκώς νέες ανάγκες ασφάλισης, οι οποίες καλύπτονται αντανακλαστικά από τις ασφαλιστικές εταιρείες με τη δημιουργία νέων προϊόντων. Η διαδικασία δημιουργίας αυτών των προϊόντων, που ακολουθεί το μεγαλύτερο ποσοστό της αγοράς, δεν έχει αλλάξει τα τελευταία 10 χρόνια. Στην Interamerican, έχουμε διακρίνει ότι οι καιροί απαιτούν μεγαλύτερη ευελιξία και διαφοροποίηση αναφορικά με τη δημιουργία νέων προϊόντων. Ακολουθούμε νέες μεθοδολογίες, οι οποίες, σε άμεση διαδραστική επικοινωνία με τον πελάτη, βοηθούν στη δημιουργία προϊόντων που ανταποκρίνονται βέλτιστα και άμεσα στις ανάγκες του πελάτη.

  • Ποια είναι η εικόνα που διαμορφώνεται, πλέον, στην ελληνική αγορά; Εκτιμάτε πως υπάρχουν περαιτέρω τάσεις συγκέντρωσης;

Τα χαμηλά έως τώρα επίπεδα ασφαλιστικής συνείδησης, η οικονομική κατάσταση της χώρας, ο συνεχώς μειούμενος δείκτης των συνολικών κατά κεφαλήν ασφαλίστρων οδηγούν στο συμπέρασμα μιας περαιτέρω συγκέντρωσης κλάδου. Οι εταιρείες όμως που είναι στο προσκήνιο είναι εκεί γιατί έχουν εργαστεί σκληρά όλα αυτά τα χρόνια, βάζοντας ως προτεραιότητα τον πελάτη και τις ανάγκες του. Θεωρώ ότι το νέο έτος θα είναι όντως απαιτητικό για όλη την αγορά, αλλά ευελπιστώ ότι θα είναι και εκείνη η χρονιά που θα επαναπροσδιορίσει την έννοια «ασφάλεια» στον πελάτη.

Σχετικές δημοσιεύσεις

«Αξίζουμε όσο οι άνθρωποί μας» – Η 3P Insurance τίμησε συνεργάτες και στελέχη σε μια βραδιά αφιερωμένη στους ανθρώπους της

«Η πραγματική επιτυχία δεν βρίσκεται στα βραβεία, αλλά στις ζωές και τις περιουσίες που έχουμε προστατεύσει» επισήμανε ο Διευθύνων Σύμβουλος Γ. Λούβαρης

Γ. Καντώρος: H Interamerican προχωρά στην εξωστρέφεια με επέκταση στη ρουμανική αγορά

Tο μοντέλο της Anytime και η εμπειρία στην ψηφιακή ασφάλιση ανοίγουν για την εταιρεία νέες αναπτυξιακές δυνατότητες εκτός συνόρων

Διπλή βράβευση για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της Interamerican

Ο όμιλος διακρίθηκε στις κατηγορίες Best Cloud Migration Project και Best Integration of Business & ICT Strategy

Anytime Business: Νέα προγράμματα ασφάλισης επιχειρήσεων από την Interamerican

Προϊόντα σχεδιασμένα ώστε να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες συνθήκες και να καλύπτουν ουσιαστικά και ευέλικτα τις ανάγκες των επιχειρήσεων

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Η επάνοδος της Groupama

Τη στρατηγική της εταιρείας για επιστροφή στην κερδοφορία εντός διετίας παρουσίασε ο νέος CEO Hassène Feki

Τ. Χατζηθεοδοσίου: «Είμαστε η γέφυρα ανάμεσα στις ανάγκες των πολιτών και τις δυνατότητες της ασφαλιστικής αγοράς» 

«Βαθιά επιθυμία μας, να προσφέρουμε κάτι παραπάνω από υπηρεσίες, να προσφέρουμε εμπιστοσύνη και ηρεμία» - Συνέντευξη στον Λάμπρο Αριστ. Ρόδη

Στ. Αστερίου, Karavias: 4 νέες τάσεις στις πιστώσεις και εγγυήσεις

Παρά την αύξηση που παρατηρείται στους δύο κλάδους, τα μεγέθη δεν θεωρούνται ικανοποιητικά για τις δυνατότητες της ελληνικής αγοράς

Η πορεία του ψηφιακού μετασχηματισμού της ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ

Χάρη στην επιτυχημένη phygital στρατηγική της, η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ αποτελεί πλέον σημείο αναφοράς για πελάτες και συνεργάτες

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Ανασφάλιστα: Μια νίκη για την Πολιτεία, την κοινωνία αλλά και το ΕΕΑ!

H πολιτική βούληση, η θεσμική επιμονή και η κοινωνική ευαισθησία μπορούν να αλλάξουν τις πραγματικότητες που μας απειλούν για χρόνια

Δράσεις ενημέρωσης του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» στη Δ. Ελλάδα

Με την υποστήριξη του ομίλου AKTOR, άνθρωποι όλων των ηλικιών συμμετείχαν σε βιωματικές δραστηριότητες που ανέδειξαν τη σημασία της πρόληψης

Χρυσό βραβείο Content Marketing στην Εθνική Ασφαλιστική, για ενέργεια με ουσιαστικό κοινωνικό αποτύπωμα

Η διάκριση «Best Use of Content Marketing for Lead Generation» αφορά την ενέργεια «Αγκαλιάζουμε τη ζωή. Δίπλα σου, για να μπορείς να συνεχίζεις®»

243.899 τα ανασφάλιστα, επίκειται νέος μηχανισμός

Κάτι φαίνεται να αλλάζει σήμερα, μετά τα πρώτα αποτελέσματα ελέγχων...

Η ΕΑΔΕ παρουσιάζει το νέο της λογότυπο και καμπάνια για την αξία της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης

Στόχος της καμπάνιας, να ενισχύσει τη θετική στάση του κοινού απέναντι στον επαγγελματία και στον θεσμό που η Ένωση εκπροσωπεί