back to top
18.2 C
Athens
Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2024

Αύξηση των κυβερνοεπιθέσεων με στόχο gamers το 2023

Σύμφωνα με την έρευνα της Kaspersky, οι χρήστες βιντεοπαιχνιδιών, που σήμερα αντιπροσωπεύουν σχεδόν το ήμισυ του παγκόσμιου πληθυσμού, βρίσκονται όλο και περισσότερο στο στόχαστρο των ψηφιακών επιθέσεων. Από τον Ιούλιο του 2022 έως τον Ιούλιο του 2023, η Κaspersky ανέδειξε τον αυξανόμενο αριθμό ευπαθειών στα βιντεοπαιχνίδια. Οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου εκμεταλλεύτηκαν αυτήν την τεράστια δεξαμενή εν δυνάμει θυμάτων ώστε να αποκτήσουν πρόσβαση σε προσωπικά δεδομένα, εξαπολύοντας μια σειρά απειλών είτε μέσα από επιθέσεις DDoS, είτε μέσω της εξόρυξης κρυπτονομισμάτων, είτε μέσα από σύνθετες εκστρατείες τύπου Trojan ή phishing.   

Την περίοδο 1 Ιουλίου 2022 έως 1 Ιουλίου 2023 οι λύσεις της Kaspersky εντόπισαν 4.076.530 απόπειρες λήψης 30.684 αρχείων που εμφανίστηκαν με τη μορφή δημοφιλών παιχνιδιών, mods, cheats και άλλων λογισμικών που σχετίζονται με τα βιντεοπαιχνίδια. Οι επιθέσεις αυτές επηρέασαν 192.456 χρήστες παγκοσμίως. Αυτά τα αρχεία – που κατατάσσονται κυρίως ως ανεπιθύμητο λογισμικό και συχνά χαρακτηρίζονται ως not-a-virus:Downloader (89,70%) – δεν είναι εγγενώς επικίνδυνα αλλά είναι ικανά να κατεβάσουν διάφορα άλλα προγράμματα, ακόμη και κακόβουλα, στη συσκευή του χρήστη. Τα adware (5,25%) και τα Trojans (2,39%) ήταν επίσης αξιοσημείωτες απειλές για τους desktop gamers. 

- Advertisement -

Το Minecraft ήταν ο αγαπημένος στόχος των κυβερνοεγκληματιών, με το ποσοστό των επιθέσεων να φτάνει στο 70,29%. Κατά την περίοδο της έρευνας, οι επιθέσεις που χρησιμοποίησαν το Minecraft ως δόλωμα αφορούσαν 130.619 gamers παγκοσμίως. Το Roblox ήταν ο δεύτερος πιο επιλεγμένος τίτλος παιχνιδιού, με το ποσοστό των επιθέσεων να φτάνει στο 20,37% επηρεάζοντας συνολικά 30.367 χρήστες. Στη λίστα των σημαντικών παιχνιδιών που δέχθηκαν επιθέσεις ακολουθούν κατά σειρά το Counter-Strike: Global Offensive (4,78%), το PUBG (2,85%), το Hogwarts Legacy (0,60%), το DOTA 2 (0,45%) και το League of Legends (0,31%).  

Παράλληλα, σύμφωνα με την έκθεση Newzoo, οι χρήστες παιχνιδιών σε κινητές συσκευές φτάνουν σε αριθμό περίπου τα τρία δισεκατομμύρια, δηλαδή σχεδόν το 40% του παγκόσμιου πληθυσμού, έχοντας γίνει δελεαστικός στόχος για τους εγκληματίες του κυβερνοχώρου. Μεταξύ 1 Ιουλίου 2022 και 1 Ιουλίου 2023, η Kaspersky κατέγραψε 436.786 απόπειρες μόλυνσης κινητών συσκευών, επηρεάζοντας 84.539 χρήστες. 

- Advertisement -

Διάφοροι τίτλοι παιχνιδιών χρησιμοποιήθηκαν ως δόλωμα για τη στόχευση χρηστών σε κινητές συσκευές. Οι παίκτες του Minecraft ήταν και πάλι οι πρωταρχικοί στόχοι με τον αριθμό των περιστατικών να φτάνει τις 80.128, κάτι που αντιστοιχεί στο 90,37%. Ιδιαίτερα οι χρήστες από την Ινδονησία αντιμετώπισαν διάφορες απειλές μέσω του Minecraft, με αποτέλεσμα μια επίθεση Trojan.AndroidOS.Pootel.a, η οποία αποθήκευε κρυφά τις συνδρομές κινητής τηλεφωνίας. Στην Ισλαμική Δημοκρατία του Ιράν παρατηρήθηκε η μεγαλύτερη συχνότητα αυτών των επιθέσεων, όπου στα 140.482 περιστατικά επιθέσεων τα 54.467 αφορούσαν παίκτες του Minecraft.

Το PUBG: Battlegrounds Battle Royale, με ποσοστό 5,09%, ήταν το δεύτερο παιχνίδι για κινητά, με την πλειονότητα των περιστατικών να αφορά χρήστες από τη Ρωσική Ομοσπονδία. Το Roblox (3,33%) κατέλαβε την τρίτη θέση όσον αφορά τις ανιχνεύσεις, αλλά τη δεύτερη θέση όσον αφορά τον αριθμό των επηρεαζόμενων χρηστών.

Μια αξιοσημείωτη ανακάλυψη αφορά την εμφάνιση του SpyNote, ενός κατασκοπικού Trojan που διανέμεται μεταξύ των χρηστών του Roblox στην πλατφόρμα κινητών τηλεφώνων Android υπό το πρόσχημα ενός mod. Αυτό το Trojan εμφανίζει διάφορες δυνατότητες κατασκοπείας, όπως keylogging, καταγραφή οθόνης, ροή βίντεο από κάμερες τηλεφώνων, και την ικανότητα να υποδύεται εφαρμογές της Google και του Facebook για να εξαπατά τους χρήστες ώστε να μοιράζονται τους κωδικούς τους. 

Οι σελίδες phishing και διανομής παράτυπων προϊόντων συνεχίζουν να αποτελούν σημαντική απειλή για τους παίκτες. Το κακόβουλο και ανεπιθύμητο λογισμικό συχνά μεταμφιέζεται σε δημοφιλή παιχνίδια και διαδίδεται μέσω ιστοσελίδων τρίτων που προσφέρουν ανεπίσημες εκδόσεις. Αυτές οι παραπλανητικές σελίδες εμφανίζουν συνήθως παραποιημένα στοιχεία λήψεων, παραπλανώντας ενδεχομένως τους χρήστες σε μια ψευδή αίσθηση ασφάλειας. Παρ’ όλα αυτά, η λήψη οδηγεί συνήθως σε ένα αρχείο που μπορεί να περιέχει επιβλαβή ή άσχετα στοιχεία.

«Για τους εγκληματίες του κυβερνοχώρου, η βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών αποτελεί εξαιρετική ευκαιρία, καθώς σε αυτή εμπεριέχεται μια πληθώρα προσωπικών και οικονομικών δεδομένων. Συνεπώς, οι κακόβουλοι χρήστες εκμεταλλεύονται τους προσωπικούς λογαριασμούς σε βιντεοπαιχνίδια, υποκλέπτοντας οικονομικά δεδομένα αποθηκευμένα εντός του παιχνιδιού, ενώ πωλούν στην πραγματική τους αξία παραβιασμένους προσωπικούς λογαριασμούς βιντεοπαιχνιδιών. Η συνεχής αναζήτηση νέων τροπών υποκλοπής των προσωπικών δεδομένων έχει οδηγήσει σε έξαρση των επιθέσεων ransomware, επηρεάζοντας ακόμη και επαγγελματίες παίκτες, για τους οποίους είναι αναγκαίο να παρέχεται μια απρόσκοπτη εμπειρία. Έχοντας αυτά υπόψιν, υπογραμμίζεται η ανάγκη για περαιτέρω ενημέρωση των χρηστών αναφορικά με τις απειλές στην βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών», σχολιάζει ο Vasily Kolesnikov, ειδικός σε θέματα κυβερνοασφάλειας στην Kaspersky. 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Άνοδος κυβερνοεγκλημάτων με στόχο ηλικιωμένους

Οι βασικές κυβερνοεπιθέσεις έρχονται με τη μορφή ηλεκτρονικού ψαρέματος (phishing) και τεχνολογικών απατών και επιθέσεων

Το κόστος των cyber επιθέσεων

Στον σημερινό διασυνδεδεμένο κόσμο, οι κυβερνοεπιθέσεις είναι πιο συχνές και πιο επικίνδυνες από ποτέ. Οι επιχειρήσεις, ανεξάρτητα από το

Οδηγός Ασφάλισης Cyber

H ομάδα εργασίας για την ασφάλιση των κινδύνων του κυβερνοχώρου προχώρησε στην επικαιροποίηση του «Οδηγού Ασφάλισης Cyber»

EIAΣ: Σεμινάριο CYBER RISK INSURANCE

Όλοι ζούμε και εργαζόμαστε, πλέον, στην ψηφιακή εποχή και έχουμε αντιληφθεί, στο σύνολο των διαστάσεών τους, τις επιδράσεις και τις εφαρμογές της ψηφιακής επανάστασης

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Άνοδος κυβερνοεγκλημάτων με στόχο ηλικιωμένους

Οι βασικές κυβερνοεπιθέσεις έρχονται με τη μορφή ηλεκτρονικού ψαρέματος (phishing) και τεχνολογικών απατών και επιθέσεων

Το κόστος των cyber επιθέσεων

Στον σημερινό διασυνδεδεμένο κόσμο, οι κυβερνοεπιθέσεις είναι πιο συχνές και πιο επικίνδυνες από ποτέ. Οι επιχειρήσεις, ανεξάρτητα από το

Aνησυχητική αύξηση του κυβερνοεγκλήματος με χρήση τεχνητής νοημοσύνης στο πρώτο εξάμηνο του 2024

Η έκθεση της Trend Micro για το πρώτο μισό του έτους αναδεικνύει την ανθεκτικότητα των κυβερνοεγκληματιών.

30% περισσότεροι οι νεαροί gamers στο στόχαστρο κυβερνοεγκληματιών

Σύμφωνα με τους ειδικούς της Kaspersky, ο αριθμός των χρηστών που στοχοποιούνται από κυβερνοεγκληματίες που χρησιμοποιούν δημοφιλή

Δημοφιλή Άρθρα


 

 

Ροή Ειδήσεων

Η Euroins Ελλάδος, Μέγας Χορηγός του Kallithea Night Run

Η Euroins Ελλάδος για ακόμη μια χρονιά είναι Μέγας Χορηγός του Kallithea Night Run.

Σέντρα στο Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου Ασφαλιστικών Εταιρειών

Το 12ο Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου Ασφαλιστικών Εταιρειών Π.ΑΣΦ.Ε 2025 είναι γεγονός!

Τι μπορεί να «πυροδοτήσει» τον καρκίνο του προστάτη

Κάθε άνδρας μπορεί να κινδυνεύει από την εμφάνιση καρκίνου του προστάτη. Η ασθένεια προσβάλλει αθλητές και λογιστές, πολιτικούς και γιατρούς

Άνοδος κυβερνοεγκλημάτων με στόχο ηλικιωμένους

Οι βασικές κυβερνοεπιθέσεις έρχονται με τη μορφή ηλεκτρονικού ψαρέματος (phishing) και τεχνολογικών απατών και επιθέσεων

Έρευνα ΠΟΥ για την επίδραση των κινητών τηλεφώνων στην εμφάνιση καρκίνου του εγκεφάλου

Νέα στοιχεία  από πρόσφατη ανασκόπηση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ) που δημοσιεύθηκε από τους Karipidis et al στο Environmental International, αναφέρουν