Το 2025, το bancassurance στην Ελλάδα φαίνεται ξεκάθαρα ότι ζει μια νέα, δυναμική εποχή. Οι τράπεζες επιστρέφουν ενεργά στον ασφαλιστικό κλάδο με μεγάλα deals και στρατηγικές συνεργασίες που αλλάζουν τον χάρτη της αγοράς. Από την εξαγορά του 80% της Eurolife Life από τη Eurobank, μέχρι τις κινήσεις της Τράπεζας Πειραιώς με την Εθνική Ασφαλιστική, η ελληνική αγορά bancassurance αποκτά νέα δυναμική, περισσότερες επιλογές για τους καταναλωτές και σημαντικές ευκαιρίες για τους ασφαλιστές.
Οι εξελίξεις αυτές αποδεικνύουν ότι το bancassurance δεν αποτελεί πλέον μια συμπληρωματική δραστηριότητα, αλλά κεντρικό άξονα επιχειρηματικής στρατηγικής. Οι τράπεζες βλέπουν τις ασφαλιστικές συνεργασίες ως σταθερή πηγή εσόδων, ενώ οι ασφαλιστικές εταιρείες αποκτούν πρόσβαση σε εκατομμύρια τραπεζικούς πελάτες με στοχευμένα προφίλ και αυξημένη οικονομική επίγνωση.
Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους: οι τράπεζες αύξησαν τα καθαρά έσοδα από προμήθειες κατά 11% στο πρώτο εξάμηνο, ενώ τα ασφαλιστικά προϊόντα που διατίθενται μέσω τραπεζών αντιπροσωπεύουν πλέον πάνω από το 35% των νέων πωλήσεων ζωής.
Το μέλλον του bancassurance στη χώρα μας, όμως, δεν θα κριθεί μόνο από τις μεγάλες εξαγορές ή τις στρατηγικές συμφωνίες, αλλά από το πόσο αποτελεσματικά θα καταφέρουν οι δύο πλευρές –τραπεζική και ασφαλιστική– να υπηρετήσουν τις πραγματικές ανάγκες του πολίτη, με τον ανθρώπινο παράγοντα να παραμένει καθοριστικός.
Ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής εξελίσσεται σε σύμβουλο προστιθέμενης αξίας, που συνδυάζει τη γνώση των τραπεζικών προϊόντων με την εμπειρία του ασφαλιστικού σχεδιασμού, και η επιτυχία του σύγχρονου bancassurance βασίζεται αναμφισβήτητα στη συνεργασία –όχι στον ανταγωνισμό– μεταξύ των δύο πλευρών.