Οι ψηφιακές ασφαλιστικές πλατφόρμες και η συμβολή τους στην κάλυψη του ασφαλιστικού κενού, βρέθηκαν στο επίκεντρο του Panel Β2 του 18ου Insurance Conference.
Ο κ. Κωνσταντίνος Καλημέρης, Chief Commercial Officer, Hellas Direct, ανέφερε ότι η HellasDirect είναι μία πολυκαναλική εταιρεία και αυτό τους έχει δώσει την δυνατότητα να αξιολογήσουν το κάθε κανάλι. Περιέργως τα κοινά είναι διαφορετικά. Η αύξηση είναι γύρω στο 10%-15% στις πλατφόρμες στο σύνολο της αγοράς. Όπως επεσήμανε, οι ασφαλιστικοί όροι έχουν απλοποιηθεί πολύ στις πλατφόρμες και αυτό συμβάλλει στην αξιοπιστία του συστήματος. Φαίνεται ότι το κοινό που προτιμάει τις πολυπλατφόρμες εστιάζει σε πιο απλά προϊόντα, παρά στα πιο σύνθετα – πολύπλοκα.
«Για εμένα το βασικό είναι με την βοήθεια της τεχνολογίας να γίνουν οι πλατφόρμες πιο humanlike (εύκολες, γρήγορες, συμπαθητικές, ενεργητικές). Πρέπει να αξιοποιούν περισσότερο τα data. Να βγάζουν αυτόματα προφίλ για κάθε πελάτη και να φθάσουν να κάνουν ενεργητική πώληση. Επίσης μπορούν στο μέλλον να πωλούν και άλλα προϊόντα», επεσήμανε.
Ο κ. Μανώλης Μαρσέλλος, Chief Executive Officer, Insurancemarket, ανέφερε πως όντως είναι διαφορετικά τα κοινά που αγοράζουν. «Ο κόσμος ενημερώνεται όμως κυρίως μέσα από τις πλατφόρμες, άσχετα αν στο τέλος δεν αγοράσει μέσω της πλατφόρμας. Φέραμε την ευκολία. Κάναμε τα πάντα πιο απλά και συγκρίσιμα. Εξυπηρετούμε ετησίως πάνω από 700 χιλ. παραστατικά απευθείας με τον πελάτη», τόνισε. Ο ίδιος ανέφερε ότι το ΑΙ μας δίνει την δυνατότητα να κάνουμε προσιτό ένα complex προϊόν. Στόχος μας να μειώσουμε περαιτέρω τα κόστη μας. Επίσης το ΑΙ έχει βοηθήσει πολύ στο κομμάτι του marketing. Είμαστε πλέον πολύ πιο παραγωγικοί, τρέχουμε πολλά διαγνωστικά εργαλεία. Εξακολουθούν όμως οι περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες να ακολουθούν με πιο αργά βήματα. Πολλές φορές είναι θέμα νοοτροπίας. Πιστεύω ότι πρέπει να περάσουμε στην επόμενη μέρα που είναι το advice. Να βοηθάμε περισσότερο τον καταναλωτή για να αποφασίσει. Είναι ένας βασικός στόχος που θέλουμε να πετύχουμε μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.
Ο κ. Μπάμπης Μπαμπίλης, Head of Anytime – Customer Centric Interactions Tribe Leader, σημείωσε ότι τα τελευταία δύο χρόνια έχει γίνει ένα τεράστιο άλμα στο κομμάτι του hybrid. Αυτό που λέγαμε παλαιότερα e–learning και deep learning έχει γίνει πραγματικότητα.
Πρέπει να κάνουμε focus στο να βελτιώσουμε την εμπειρία του πελάτη και στο after salesservice. Πρέπει να πάμε πολύ γρήγορα και να μειώσουμε πολύ τους χρόνους ανταπόκρισης, επέμβασης και αποζημίωσης. Αν ήταν ένα το project, θα λέγαμε ότι προσπαθούμε να εμπλέξουμε όλα τα κανάλια που έχουμε ώστε να βελτιστοποιούμε την ανταπόκριση στον πελάτη. Είναι πολύ σημαντικό να πάμε στο fair pricing. Επειδή ο όγκος των δεδομένων είναι πολύ μεγάλος πια, πρέπει να πάμε σε άλλη λογική και κατηγοριοποίηση τιμολογίων.
Ο κ. Διαμαντής Μπουζάνης, COSMOTE Insurance Tribe Leader OTE Group, είπε ότι η επέκταση στον ασφαλιστικό τομέα εντάσσεται στο πλαίσιο της ευρύτερης στρατηγικής για ανάπτυξη πέρα από τον στενό πυρήνα των τηλεπικοινωνιών και της τηλεόρασης. Τρία είναι τα βασικά σημεία που εστιάζουμε για να χτίσουμε την σχέση μας με τους πελάτες: Συνέπεια, διαφάνεια και πολύ καλή εμπειρία πελάτη.
Ένα μεγάλο δικό μας στοίχημα ήταν να μπορέσουμε να απλουστεύσουμε τους όρους ασφάλισης τα «ψιλά γράμματα», ώστε να γίνουν κατανοητά στον καταναλωτή. Αυτό που στοχεύουμε να κάνουμε είναι να φέρουμε την ασφάλεια σε όλα τα σημεία που βρίσκουμε τον καταναλωτή. Ειδικά για τα ανασφάλιστα οχήματα και την ασφάλιση κατοικίας, ο τρόπος προσέγγισης είναι πολύ διαφορετικός. Για τα οχήματα φροντίζουμε να είναι ο πελάτης σε μία επαγρύπνηση με συνεχείς ενημερώσεις για τους κινδύνους και τα οφέλη. Για την κατοικία τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά. Από 6 εκατ. σπίτα, μόλις το 1 εκατ. είναι ασφαλισμένα. Η αγορά δεν έχει αναπτυχθεί με τους ρυθμούς που προσβλέπαμε. Οι καταναλωτές νομίζουν ότι πρόκειται για ένα ακριβό προϊόν και δεν υπάρχει εμπιστοσύνη για την λήψη της αποζημίωσης. Εμείς έχουμε φτιάξει προϊόντα που απευθύνονται σε συγκεκριμένες ομάδες, ώστε να είναι σίγουροι οι καταναλωτές για τις εκπτώσεις – οφέλη που θα λάβουν. Στα προϊόντα που έχουμε στο internetαυτή τη στιγμή ο καταναλωτής μπορεί να δει τις τιμές μόλις σε δύο πεδία, χωρίς να ζητάμε αναλυτικά στοιχεία. Γίνεται σημαντική προσπάθεια απλοποίησης των διαδικασιών.
Photo Credits
Ελένη Παπαδάκη/PHOTOPRESS Θ&Α Αναγνωστόπουλοι