Η κατάρρευση της γέφυρας της Βαλτιμόρης δείχνει ότι θα ξεπεράσει το κόστος όλων των προηγούμενων μεγάλων θαλασσίων ασφαλισμένων απωλειών για τα τελευταία τουλάχιστον 12 έτη. Η προσάραξη του Costa Concordia το 2012, η οποία είχε ως αποτέλεσμα την απώλεια 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ, παραμένει η μεγαλύτερη απώλεια των τελευταίων ετών. Ωστόσο, υπήρξαν μερικά άλλα αξιοσημείωτα, όπως η φωτιά και η βύθιση του πετρελαιοφόρου Sanchi στα ανοικτά των ακτών της Κίνας τον Ιανουάριο του 2018. Κανένα από αυτά όμως τα περιστατικά δεν έφτασε σε αυτά τα ύψη που υπολογίζεται ότι θα κοστίσει η γέφυρα της Βαλτιμόρης.
Η κατάρρευση της γέφυρας Francis Scott Key στη Βαλτιμόρη με κύριο ασφαλιστή τα Lloyds το κόστος της οποίας μπορεί να ξεπεράσει και τα 4 δισεκατομμύρια δολάρια έχει προκαλέσει σοκ στους αντασφαλιστές. Το γεγονός αυτός δεν θα αφήσει ανεπηρέαστη την τιμολόγηση στις θαλάσσιες ασφαλίσεις.
Αλλαγές στο Hull και P&I
Στην Έκθεση της με τίτλο ‘Marine Hull & Machinery and War Risks Market’, η Gallagher επισημαίνει ότι το 2024 ήταν μια ιδιαίτερα γεμάτη γεγονότα χρονιά για τον ασφαλιστικό κλάδο με σημαντικά περιστατικά που αναδιαμορφώνουν το τοπίο της ασφάλισης κύτους πλοίων και τις ασφαλίσεις πολέμου, προκαλώντας σημαντικές επιπτώσεις και εκτός του ναυτιλιακού κλάδου. Σημειωτέον δε, πως το γεγονός της γέφυρας της Βαλτιμόρης πιθανά να είναι η μεγαλύτερη θαλάσσια ασφαλισμένη απώλεια στην ιστορία και αναμφίβολα θα υπάρξει αντίκτυπο στις αντασφαλίσεις.
Η Gallagher προβλέπει ότι το γεγονός αυτό θα επηρεάσει σημαντικά την τιμολόγηση για το P&I και την κάλυψη ευθύνης, ενώ θα υπάρξουν και αλλαγές στις ασφαλίσεις κύτους με τις επιπτώσεις να γίνονται αισθητές ευρύτερα.
Οι πολεμικές συγκρούσεις επιδεινώνουν τις συνθήκες στις θαλάσσιες ασφαλίσεις
Η έκθεση της Gallagher επίσης υπογραμμίζει την κλιμάκωση της αστάθειας στην αγορά κινδύνων πολέμου, λόγω των συνεχιζόμενων πολεμικών συγκρούσεων μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας και της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα. Αυτές οι εξελίξεις διατυπώνει η Gallgher έχουν διαταράξει τη ναυτιλία και τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, με τους πλοιοκτήτες να αντιμετωπίζουν υψηλότερα ασφάλιστρα για ορισμένες διελεύσεις πλοίων των σε πολεμικές περιοχές όπου απαιτούνται υψηλά μέτρα προστασίας. Πολλές όμως ασφαλιστικές συνεχίζουν να ασφαλίζουν τα πλοία στη Μαύρη Θάλασσα και την διέλευση τους σε εμπόλεμες περιοχές της Ρωσίας και της Ουκρανίας με περιορισμένη ή άνευ αντασφάλιση.
Το θέμα της (αντ)ασφάλισης στην Ουκρανία στο επίκεντρο του Davos το 2025
Το θέμα της (αντ)ασφάλισης στην περιοχή της Ουκρανίας θα πρέπει να σημειωθεί ότι έγινε το επίκεντρο στο φετινό συνέδριο του Νταβός στην Ελβετία με την Marsh McLennan να ζητά από το υπουργείο Οικονομικών της Ουκρανίας την κατάθεση ενός σχεδίου που θα ρυθμίζει το πλαίσιο λειτουργίας των ασφαλιστικών στην χώρα προκειμένου να η Ουκρανία να μπορεί να αντλήσει και να διασφαλίσει περί τα 100 δισεκατομμύρια δολάρια άμεσες ξένες επενδύσεις. Η Marsh εκτιμά ότι παρουσία των ασφαλιστικών στην χώρα θα λειτουργήσει θετικά ως προς την προσέλκυση ξένων επενδυτών που υπολογίζεται να φέρουν στην χώρα περί τα 100 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2030.