back to top
16.6 C
Athens
Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2025

ΕΥ: Συγκρατημένοι οι Έλληνες καταναλωτές για τις εορταστικές αγορές

Συγκρατημένοι εμφανίζονται οι Έλληνες καταναλωτές όσον αφορά τις αγορές κατά τη φετινή εορταστική περίοδο, σύμφωνα με ευρήματα της μεγάλης έρευνας της ΕΥ, Future Consumer Index Ελλάδα 2024, η οποία αναμένεται να παρουσιαστεί στο σύνολό της τον Δεκέμβριο.
Συγκεκριμένα, σε σχετική ερώτηση, ένας στους τρεις συμμετέχοντες στην έρευνα (36%)
δήλωσε ότι σκοπεύει να ξοδέψει λιγότερα χρήματα κατά την εορταστική περίοδο των
Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, σε σύγκριση με πέρσι. Περισσότεροι από τους
μισούς ερωτώμενους (54%) δήλωσαν ότι θα ξοδέψουν περίπου τα ίδια, ενώ 4% θα ξοδέψουν περισσότερα και 6% δε θα κάνουν αγορές.
Η έρευνα, η οποία πραγματοποιείται σε ετήσια βάση στην Ελλάδα από το 2021 σε συνεργασία με την MRB, στο πλαίσιο της αντίστοιχης παγκόσμιας σειράς ερευνών της ΕΥ, παρακολουθεί τις τάσεις, τις προτιμήσεις και τις ανησυχίες των καταναλωτών, στο ρευστό περιβάλλον υψηλού πληθωρισμού και οικονομικής αβεβαιότητας των τελευταίων ετών.
Η πρόθεση για εορταστικές αγορές συνδέεται άμεσα με την ηλικία των καταναλωτών, καθώς
μόλις 26% των ερωτώμενων ηλικίας 18-29 ετών δήλωσαν ότι θα ξοδέψουν λιγότερα ή
καθόλου, ενώ το ποσοστό αυτό διπλασιάζεται στην ηλικιακή ομάδα 50-64 (50%). Πιο
χαλαρή εμφανίζεται η σύνδεση με εισοδηματικά κριτήρια, υποδηλώνοντας, ενδεχομένως, ότι
η απροθυμία για αγορές δεν οφείλεται μόνο στις υψηλές τιμές και τη συμπίεση του διαθέσιμου εισοδήματος.
Η διάθεση για μειωμένες ή μηδενικές αγορές κατά τη φετινή εορταστική περίοδο στην Ελλάδα, διαμορφώνεται στο ίδιο ακριβώς επίπεδο στις τυπολογίες των καταναλωτών που αποδίδουν πρωταρχική σημασία στην τιμή και την προσιτότητα των προϊόντων (Affordability First), αλλά και τον αντίκτυπο των αγοραστικών τους επιλογών στην κοινωνία (Society First), αγγίζοντας το 50% και στις δύο κατηγορίες.
Οι συμμετέχοντες στην έρευνα ρωτήθηκαν, επίσης, σχετικά με τα σημαντικότερα κριτήρια με
βάση τα οποία θα κάνουν τις αγορές τους την εορταστική περίοδο. Η τιμή αναδεικνύεται, με
διαφορά, ως το σημαντικότερο κριτήριο (95%), ακολουθούμενη από την ποιότητα (65%).
Οι καταναλωτές, και ιδιαίτερα οι μεγαλύτερες ηλικίες, αποδίδουν, επίσης, σημασία στο αν το
προϊόν βρίσκεται σε προσφορά (55%), ενώ για το 28% των καταναλωτών 18-29 ετών
σημαντική είναι και η μάρκα/brand του προϊόντος. Μικρότερη σημασία αποδίδεται στην
εξατομίκευση (16%), τις διαδικτυακές κριτικές από άλλους καταναλωτές (15%), την ευκολία
στην επιστροφή ή αλλαγή (10%), καθώς και στην ευελιξία και τις επιλογές στην παράδοση
(8%).
Αντίστοιχα, σε παγκόσμιο επίπεδο, σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα της έρευνας EY
Holiday Shopping Survey, σχεδόν τα δύο τρίτα των 13.000 ερωτηθέντων καταναλωτών (64%) είναι επιφυλακτικοί ως προς τις εορταστικές εκπτώσεις, ενώ το 45% δηλώνουν σκεπτικοί ως προς την οικονομική τους δυνατότητα να διαθέσουν χρήματα για αυτή την περίοδο.
Σχολιάζοντας τις προθέσεις των Ελλήνων καταναλωτών σχετικά με τις αγορές κατά την
εορταστική περίοδο, σύμφωνα με την έρευνα, ο κ. Θάνος Μαύρος, Εταίρος της EY Ελλάδος
και Επικεφαλής Τομέα Λιανεμπορίου της EY στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, δήλωσε: «Δεν
υπάρχει αμφιβολία ότι η παγκόσμια οικονομική και γεωπολιτική αβεβαιότητα επηρεάζουν τη
διάθεση για αγορές κατά την εορταστική περίοδο, όπως επιβεβαιώνεται και από τη σημασία
που αποδίδουν οι Έλληνες καταναλωτές στις τιμές των προϊόντων. Το ίδιο, ωστόσο,
παρατηρούμε και σε παγκόσμιο επίπεδο, αναδεικνύοντας μια γενικότερη συνειδητή στροφή των καταναλωτών προς πιο συγκρατημένη αγοραστική συμπεριφορά, αναζητώντας την καλύτερη ποιότητα στην καλύτερη δυνατή αξία».

Σχετικές δημοσιεύσεις

EY: Η Κυριακή Κατσάνη Επικεφαλής Υπηρεσιών Ειδικών Ερευνών και Εταιρικής Συμμόρφωσης

Η κυρία Κυριακή Κατσάνη αναλαμβάνει νέα Επικεφαλής Υπηρεσιών Ειδικών Ερευνών και Εταιρικής Συμμόρφωσης της ΕΥ Ελλάδος.

EY: Αυξημένη διάθεση για επενδύσεις στην τεχνολογία – οι επιχειρήσεις βασίζουν την ανάπτυξή τους στα δεδομένα

Η τεχνολογία που τοποθετεί τον άνθρωπο στο επίκεντρο, θα αποτελέσει το κλειδί για έναν επιτυχημένο μετασχηματισμό - Τα δεδομένα και τα analytics αποτελούν την πρώτη επενδυτική προτεραιότητα για τα επόμενα δύο χρόνια.

Πέντε νέοι εταίροι στην ΕΥ Ελλάδος

Η ΕΥ προσφέρει διαρκώς ευκαιρίες ανάπτυξης και επαγγελματικής ανέλιξης στα στελέχη της, τα οποία αποδεικνύουν καθημερινά ότι διαθέτουν την εμπειρία

H EY πρωτοπορεί με ευέλικτο ωράριο και έξτρα άδεια στους υπαλλήλους

Η ΕΥ Ελλάδος, πιστή στη δέσμευσή της για ένα πιο ευέλικτο μοντέλο εργασίας, ανακοίνωσε το “EY Flex Day”, ένα πρόγραμμα που παρέχει μειωμένα ωράρια εργασίας

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Ο ΠΣΑΣ συμμετείχε στο EEA Athens Run 2025

Ο Λ. Αποστολιώτης και ο Κ. Μαρκουίζος εκπροσώπησαν τον Σύνδεσμο στην εκδήλωση, προάγοντας την υγεία, την άθληση και τη συλλογική συμμετοχή

Τα μη τραπεζικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα στο στόχαστρο της ΕΚΤ

Η C. Lagarde επισήμανε ότι επενδυτικά κεφάλαια, ασφαλιστικές εταιρείες και συνταξιοδοτικά ταμεία ευνοούνται σε σχέση με τις τράπεζες

Ο ΣΕΜΑ συγκέντρωσε την ασφαλιστική αγορά στην ετήσια εκδήλωσή του – Κ. Αλφιέρης: «Ενώνουμε δυνάμεις, μοιραζόμαστε αξίες, κοιτάζουμε μπροστά»

Η βραδιά αποτέλεσε μοναδική ευκαιρία για networking, ανταλλαγή απόψεων και σύσφιξη σχέσεων στον χώρο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης

Η Φιλίππα Μιχάλη αναδεικνύει τη σημασία της ευζωίας στο TEDxAthens

Η μακροζωία δεν αφορά μόνο την αύξηση των ετών, τόνισε η Πρόεδρος και CEO της NN Hellas, αλλά χρειάζεται ποιότητα και σκοπό

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Ο ΠΣΑΣ συμμετείχε στο EEA Athens Run 2025

Ο Λ. Αποστολιώτης και ο Κ. Μαρκουίζος εκπροσώπησαν τον Σύνδεσμο στην εκδήλωση, προάγοντας την υγεία, την άθληση και τη συλλογική συμμετοχή

Τα μη τραπεζικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα στο στόχαστρο της ΕΚΤ

Η C. Lagarde επισήμανε ότι επενδυτικά κεφάλαια, ασφαλιστικές εταιρείες και συνταξιοδοτικά ταμεία ευνοούνται σε σχέση με τις τράπεζες

Υπουργείο Υγείας: Ξεκινά ο εμβολιασμός κατά της εποχικής γρίπης

Το Υπουργείο τονίζει τη σημασία του έγκαιρου αντιγριπικού εμβολιασμού, ειδικά για όσους ανήκουν σε ομάδες υψηλού κινδύνου

H BlueByte διαψεύδει τις φήμες εξαγοράς της

Με ανακοίνωσή της, η εταιρεία ασφαλιστικού λογισμικού διαψεύδει τις φήμες περί πώλησής της σε επιχειρηματία του ασφαλιστικού χώρου

Τελευταία μέρα συμμετοχής στον διαγωνισμό της Euroins – Οι 3 νικητές θα γίνουν… συνοδηγοί του Θ. Χαλκιά

Η Euroins βάζει τους τυχερούς στο δεξί bucket του Renault Clio Rally3 του οδηγού αγώνων για μια μοναδική εμπειρία αδρεναλίνης