34.7 C
Athens
Τετάρτη 9 Ιουλίου 2025

Η διαβούλευση για τον νέο ΚΟΚ θα διαρκέσει ένα δίμηνο. Ανάγκη να αλλάξει το πλαίσιο

Να δοθεί έμφαση στην σωστή εκπαίδευση και όχι στα πρόστιμα

Του Νίκου Σακελλαρίου

- Advertisement -

Το ζητούμενο στον νέο ΚΟΚ δεν είναι να δοθεί έμφαση στα πρόστιμα προς τους παραβάτες αλλά κυρίως να διαμορφωθεί ένα οδικό πεδίο που θα αυξήσει την ασφάλεια στη μετακίνηση αυτοκινήτων και Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Οι συνθήκες στις μεταφορές εντός και εκτός πόλεων έχουν αλλάξει τα τελευταία 10 χρόνια, τα αυτοκίνητα έχουν πολλαπλασιαστεί και οι ζημιές έχουν εκτοξευτεί.

Το να μπαίνουν πρόστιμα στους οδηγούς αυτοκινήτων και μηχανών, έχει αποδειχθεί ότι δεν αρκεί για να βελτιώσουν την ασφάλεια. Χρειάζεται η Ελλάδα να υιοθετήσει ένα σύστημα βιωματικών κανόνων που θα λειτουργήσει αποτρεπτικά στην παραβατικότητα. Για παράδειγμα οι εξετάσεις να καταδεικνύουν τα τρωτά του οδηγού. Για παράδειγμα στο εξωτερικό (πχ Γαλλία) υπάρχει στο σύστημα με τις μετακινούμενες κούκλες τις οποίες θα πρέπει να τις αποφύγει ο οδηγός. Αυτή η εξέταση δείχνει και τις τεχνικές ικανότητες του οδηγού και τα αντανακλαστικά του. Σε άλλες περιπτώσεις, υπάρχει η οδήγηση σε βρεγμένο οδόστρωμα και χιόνι, η οδήγηση σε μικρούς και επικίνδυνους δρόμους.

- Advertisement -

Να ενημερωθεί για να συνεισφέρει με προτάσεις η ασφαλιστική αγορά

To άλλο πρόβλημα είναι ότι ακόμη δεν έχει ενημερωθεί σχετικά με τις διατάξεις του νεου ΚΟΚ η ασφαλιστική αγορά. Σε επικοινωνία του IW με παράγοντες της ασφαλιστικής αγοράς, μάθαμε ότι δεν υπήρχε σαφής ενημέρωση σχετικά με διαμόρφωση του νέου ΚΟΚ, γεγονός που θα έπρεπε να συμβεί γιατί οι ασφαλιστικές συνεισφέρουν με τεράστιες αποζημιώσεις στο σύστημα

Ο νέος κώδικας οδικής κυκλοφορίας μοιάζει με τον «Πύργο της Βαβέλ» όπου κάθε ομάδα και κάθε συντεχνία βάζει μπροστά τα δικά του συμφέροντα. Σύμφωνα με πληροφορίες, αντιδρούν και οι αυτοκινητιστές (Taxi) σε ορισμένους όρους (ταχύτητες μέχρι 30 χλμ στην πόλη) και πρόστιμα, και οι οδηγοί λεωφορείων και οι ιδιοκτήτες φορτηγών και οι οδηγοί φορτηγών με συγκεκριμένους όρους που τους προτάθηκαν και οι Σχολές Οδηγών ακόμη και οι συνδικαλιστές του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών απέναντι σε διατυπωμένες προτάσεις για τον ρόλο των υπαλλήλων του υπουργείου επειδή θεωρούν ότι οι υπηρεσίες του είναι υπο-στελεχωμένες ή αλλάζουν αρμοδιότητες.

Έτσι ενώ το προσχέδιο ήταν να βγει σε διαβούλευση αρχές Οκτωβρίου, πιθανότατα θα βγει μέσα στο Νοέμβριο και θα διαρκέσει για ένα δίμηνο περίπου σύμφωνα με πληροφορίες και εάν βεβαίως δεν παρέμβουν κάποια οργανωμένα συντεχνιακά συμφέροντα και το στείλουν στις «καλένδες». Πιθανότατα, ο νέος κώδικας οδικής κυκλοφορίας (ΚΟΚ) να είναι έτοιμος στις αρχές του 2025.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Ιταλία: Πονοκέφαλος τα πατίνια (και) για τις ασφαλιστικές

Η νέα, αυστηρότερη νομοθεσία για τα ηλεκτρικά πατίνια φέρνει αλλαγές στον δρόμο, πιθανότατα και στην ασφαλιστική τιμολογιακή πολιτική

Νέος ΚΟΚ 2025: Τι αλλάζει και ποια είναι τα νέα πρόστιμα;

Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (Ν. 5209/2025) φέρνει σημαντικές αλλαγές με στόχο να μειώσει τα τροχαία ατυχήματα και να αντιμετωπίσει την επικίνδυνη οδήγηση.

H EAEE ενημερώνει για τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας

Στις 13 Ιουνίου 2025 δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας

O “χάρτης” του νέου ΚΟΚ

Ο νέος κώδικας οδικής κυκλοφορίας δίνει έμφαση στην αντιμετώπιση και αποτροπή παραβάσεων που διαχρονικά συνδέονται με μεγάλο αριθμό

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Κεραμέως: Η ψηφιακή κάρτα αύξησε τα έσοδα των ταμείων

Θεαματική αύξηση σε δηλωμένες υπερωρίες και άρα έσοδα ταμείων αποδίδει στην ψηφιακή κάρτα η υπουργός, παρά τη μείωση των εισφορών

Μνημόνιο Συνεργασίας υπέγραψαν η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος και το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης 

Η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) και το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης  υπέγραψαν, στις 09 Ιουλίου, Μνημόνιο Συνεργασίας πενταετούς

Συνάντηση με ιστορικά χαρακτηριστικά στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών

Για πρώτη φορά σε κοινό τραπέζι ΕΑΕΕ και Σωματεία Διαμεσολάβησης – Πρωτοβουλία του Γιάννη Χατζηθεοδοσίου με ουσιαστικό διάλογο για την ιδιωτική ασφάλιση

Το digital insurance στο νέο επεισόδιο του «Και Αν Συμβεί;»

Στο podcast με καλεσμένο τον Ευθ. Παπαδόπουλο της Pricefox η συζήτηση περιστρέφεται γύρω από τον συνδυασμό φυσικού και ψηφιακού καναλιού

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Κεραμέως: Η ψηφιακή κάρτα αύξησε τα έσοδα των ταμείων

Θεαματική αύξηση σε δηλωμένες υπερωρίες και άρα έσοδα ταμείων αποδίδει στην ψηφιακή κάρτα η υπουργός, παρά τη μείωση των εισφορών

Μνημόνιο Συνεργασίας υπέγραψαν η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος και το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης 

Η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) και το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης  υπέγραψαν, στις 09 Ιουλίου, Μνημόνιο Συνεργασίας πενταετούς

Συνάντηση με ιστορικά χαρακτηριστικά στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών

Για πρώτη φορά σε κοινό τραπέζι ΕΑΕΕ και Σωματεία Διαμεσολάβησης – Πρωτοβουλία του Γιάννη Χατζηθεοδοσίου με ουσιαστικό διάλογο για την ιδιωτική ασφάλιση

Το digital insurance στο νέο επεισόδιο του «Και Αν Συμβεί;»

Στο podcast με καλεσμένο τον Ευθ. Παπαδόπουλο της Pricefox η συζήτηση περιστρέφεται γύρω από τον συνδυασμό φυσικού και ψηφιακού καναλιού

11th MedTech Conference: «Ποιες μεταρρυθμίσεις έχει ανάγκη η αγορά ιατροτεχνολογικών»

Ένα ακόμη πολύ σημαντικό συνέδριο, το 11th MedTech Conference, #mtco25, με τίτλο «Ποιες μεταρρυθμίσεις έχει ανάγκη η αγορά ιατροτεχνολογικών»