back to top
21.1 C
Athens
Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2024

Η διαβούλευση για τον νέο ΚΟΚ θα διαρκέσει ένα δίμηνο. Ανάγκη να αλλάξει το πλαίσιο

Να δοθεί έμφαση στην σωστή εκπαίδευση και όχι στα πρόστιμα

Του Νίκου Σακελλαρίου

- Advertisement -

Το ζητούμενο στον νέο ΚΟΚ δεν είναι να δοθεί έμφαση στα πρόστιμα προς τους παραβάτες αλλά κυρίως να διαμορφωθεί ένα οδικό πεδίο που θα αυξήσει την ασφάλεια στη μετακίνηση αυτοκινήτων και Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Οι συνθήκες στις μεταφορές εντός και εκτός πόλεων έχουν αλλάξει τα τελευταία 10 χρόνια, τα αυτοκίνητα έχουν πολλαπλασιαστεί και οι ζημιές έχουν εκτοξευτεί.

Το να μπαίνουν πρόστιμα στους οδηγούς αυτοκινήτων και μηχανών, έχει αποδειχθεί ότι δεν αρκεί για να βελτιώσουν την ασφάλεια. Χρειάζεται η Ελλάδα να υιοθετήσει ένα σύστημα βιωματικών κανόνων που θα λειτουργήσει αποτρεπτικά στην παραβατικότητα. Για παράδειγμα οι εξετάσεις να καταδεικνύουν τα τρωτά του οδηγού. Για παράδειγμα στο εξωτερικό (πχ Γαλλία) υπάρχει στο σύστημα με τις μετακινούμενες κούκλες τις οποίες θα πρέπει να τις αποφύγει ο οδηγός. Αυτή η εξέταση δείχνει και τις τεχνικές ικανότητες του οδηγού και τα αντανακλαστικά του. Σε άλλες περιπτώσεις, υπάρχει η οδήγηση σε βρεγμένο οδόστρωμα και χιόνι, η οδήγηση σε μικρούς και επικίνδυνους δρόμους.

- Advertisement -

Να ενημερωθεί για να συνεισφέρει με προτάσεις η ασφαλιστική αγορά

To άλλο πρόβλημα είναι ότι ακόμη δεν έχει ενημερωθεί σχετικά με τις διατάξεις του νεου ΚΟΚ η ασφαλιστική αγορά. Σε επικοινωνία του IW με παράγοντες της ασφαλιστικής αγοράς, μάθαμε ότι δεν υπήρχε σαφής ενημέρωση σχετικά με διαμόρφωση του νέου ΚΟΚ, γεγονός που θα έπρεπε να συμβεί γιατί οι ασφαλιστικές συνεισφέρουν με τεράστιες αποζημιώσεις στο σύστημα

Ο νέος κώδικας οδικής κυκλοφορίας μοιάζει με τον «Πύργο της Βαβέλ» όπου κάθε ομάδα και κάθε συντεχνία βάζει μπροστά τα δικά του συμφέροντα. Σύμφωνα με πληροφορίες, αντιδρούν και οι αυτοκινητιστές (Taxi) σε ορισμένους όρους (ταχύτητες μέχρι 30 χλμ στην πόλη) και πρόστιμα, και οι οδηγοί λεωφορείων και οι ιδιοκτήτες φορτηγών και οι οδηγοί φορτηγών με συγκεκριμένους όρους που τους προτάθηκαν και οι Σχολές Οδηγών ακόμη και οι συνδικαλιστές του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών απέναντι σε διατυπωμένες προτάσεις για τον ρόλο των υπαλλήλων του υπουργείου επειδή θεωρούν ότι οι υπηρεσίες του είναι υπο-στελεχωμένες ή αλλάζουν αρμοδιότητες.

Έτσι ενώ το προσχέδιο ήταν να βγει σε διαβούλευση αρχές Οκτωβρίου, πιθανότατα θα βγει μέσα στο Νοέμβριο και θα διαρκέσει για ένα δίμηνο περίπου σύμφωνα με πληροφορίες και εάν βεβαίως δεν παρέμβουν κάποια οργανωμένα συντεχνιακά συμφέροντα και το στείλουν στις «καλένδες». Πιθανότατα, ο νέος κώδικας οδικής κυκλοφορίας (ΚΟΚ) να είναι έτοιμος στις αρχές του 2025.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Μεγάλες αλλαγές φέρνει ο νέος ΚΟΚ: τα νέα όρια ταχύτητας και τα υψηλά πρόστιμα

Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, φέρνει σημαντικές αλλαγές αλλά και νέα, αυστηρότερα πρόστιμα για τους παραβάτες.

Προσεχώς ο νέος ΚΟΚ με 6 σημεία “κλειδιά”

Κατατίθεται προς ψήφιση στη Βουλή, έως το τέλος Σεπτεμβρίου, ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ). Ο νέος ΚΟΚ θα προβλέπει υψηλές ποινές για όσους παραβιάζουν

Οι 8 συχνότερες οδηγικές παραβάσεις και οι κυρώσεις τους

Η τήρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) αποτελεί βασικό παράγοντα για την ασφάλεια στους δρόμους. 

Mπαράζ προστίμων για παραβάσεις του GDPR

Πρόστιμα της τάξης των €100 εκατ. σε επιχειρήσεις και οργανισμούς για παραβιάσεις προσωπικών δεδομένων Ευρωπαίων πολιτών και καταστρατήγηση

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Ε.Ε.Α.: 8 στους 10 προτίθενται να αγοράσουν, πουλήσουν ή ενοικιάσουν κάποιο ακίνητο

Σχεδόν οι οκτώ στους δέκα δηλώνουν ότι είναι πιθανό να αγοράσουν, πουλήσουν ή ενοικιάσουν κάποιο ακίνητο μέσα στην επόμενη πενταετία.

Σε τουλάχιστον 140 ο αριθμός των νεκρών από τις πλημμύρες στην Ισπανία

Οι καταστροφικές πλημμύρες που σάρωσαν την ανατολική Ισπανία αυτήν την εβδομάδα στοίχισαν τη ζωή σε τουλάχιστον 140 ανθρώπους

Κλειδί η «κουλτούρα της πρόληψης» στην ασφάλεια την εποχή της Generative AI

Ζούμε σε μια εποχή που μπορεί να χαρακτηριστεί ως η απαρχή της τεχνητής νοημοσύνης. Ολοένα και πιο συχνά γινόμαστε μάρτυρες νέων δυνατοτήτων

Χρίστος Δήμας: Τι απάντησε σε ερώτηση για μείωση του ΕΝΦΙΑ;

Μία ενδιαφέρουσα και απρόσμενη απάντηση έδωσε ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών κ. Χρήστος Δήμας στην ερώτηση του υπευθύνου φορολογικών υποθέσεων

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Ε.Ε.Α.: 8 στους 10 προτίθενται να αγοράσουν, πουλήσουν ή ενοικιάσουν κάποιο ακίνητο

Σχεδόν οι οκτώ στους δέκα δηλώνουν ότι είναι πιθανό να αγοράσουν, πουλήσουν ή ενοικιάσουν κάποιο ακίνητο μέσα στην επόμενη πενταετία.

Σε τουλάχιστον 140 ο αριθμός των νεκρών από τις πλημμύρες στην Ισπανία

Οι καταστροφικές πλημμύρες που σάρωσαν την ανατολική Ισπανία αυτήν την εβδομάδα στοίχισαν τη ζωή σε τουλάχιστον 140 ανθρώπους

Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για τον προσωπικό γιατρό – Ποιες αλλαγές έχει

Το τελικό Σχέδιο Νόμου «Αναμόρφωση του θεσμού του Προσωπικού Ιατρού- Σύσταση Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας» κατατέθηκε στη Βουλή

Κλειδί η «κουλτούρα της πρόληψης» στην ασφάλεια την εποχή της Generative AI

Ζούμε σε μια εποχή που μπορεί να χαρακτηριστεί ως η απαρχή της τεχνητής νοημοσύνης. Ολοένα και πιο συχνά γινόμαστε μάρτυρες νέων δυνατοτήτων

Χρίστος Δήμας: Τι απάντησε σε ερώτηση για μείωση του ΕΝΦΙΑ;

Μία ενδιαφέρουσα και απρόσμενη απάντηση έδωσε ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών κ. Χρήστος Δήμας στην ερώτηση του υπευθύνου φορολογικών υποθέσεων