back to top
20.8 C
Athens
Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024

Πάνω από 400 άτομα και 100 Β2Β συναντήσεις στο συνέδριο «Οι εξαγωγές σε σταυροδρόμι: Εκτίναξη ή στασιμότητα;»

Στις δυνατότητες ισχυρής και διατηρήσιμης αύξησης των εξαγωγών, στο πλαίσιο ενός εξωστρεφούς υποδείγματος οικονομικής ανάπτυξης, αλλά και στον κρίσιμο ρόλο που καλείται να διαδραματίσει η οικονομική και εμπορική διπλωματία της χώρας αναφέρθηκαν, μεταξύ άλλων, οι ομιλητές του συνεδρίου 4th Greek Exports Forum με θέμα: «Οι εξαγωγές σε σταυροδρόμι: Εκτίναξη ή στασιμότητα;».

gef

- Advertisement -

Το 4th Greek Exports Forum διοργανώθηκε από την Ένωση Διπλωματικών Υπαλλήλων Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων (ΕΝΔΥ ΟΕΥ) του Υπουργείου Εξωτερικών και την εκδοτική-συνεδριακή εταιρεία Ethos Media S.A., υπό την αιγίδα των υπουργείων Εξωτερικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

Konstantinos Ouzounis_Ethos Media
Ο κ. Κωνσταντίνος Ουζούνης, CEO, Ethos Media

Το συνέδριο το παρακολούθησαν πάνω από 400 άτομα, ενώ εντυπωσιακή ήταν και η συμμετοχή του κόσμου στις 2 παράλληλες δράσεις που έλαβαν χώρα σε ξεχωριστές αίθουσες ταυτόχρονα με τη διεξαγωγή του κυρίως συνεδρίου και αφορούσαν την προσωπική ενημέρωση εξαγωγέων από στελέχη του Υπουργείου Εξωτερικών που υπηρετούν στα γραφεία Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων (ΟΕΥ) αλλά και την προσωπική ενημέρωση εξαγωγέων από εκπροσώπους διμερών επιμελητηρίων.

- Advertisement -
Parallili drasi me dimeri epimelitiria
Στιγμιότυπο από παράλληλη δράση με διμερή επιμελητήρια

Χαιρετισμό στους συνέδρους απηύθυναν οι: Τζανέτος Καραντζής, Σύμβουλος Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων, Πρόεδρος Ένωσης Διπλωματικών Υπαλλήλων Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων, ΥΠΕΞ, Δημήτρης Μάρδας, Υφυπουργός Εξωτερικών, Αρμόδιος για τις Διεθνείς Οικονομικές Σχέσεις, Καθηγητής στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του ΑΠΘ, Χάρης Λαμπρόπουλος, Διευθυντής του Κέντρου Μελετών και Ερευνών ΕΒΕΑ, Χριστίνα Σακελλαρίδη, Πρόεδρος Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων (ΠΣΕ), Δημήτρης Καραβασίλης, Μέλος Δ.Σ. ΣΕΒΕ, Αλκιβιάδης Καλαμπόκης, Πρόεδρος Συνδέσμου Εξαγωγέων Κρήτης, και Ηλίας Ξανθάκος, Γενικός Γραμματέας Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού.

Ο κ. Τζανέτος Καραντζής αναφέρθηκε στην ανάγκη ανοίγματος νέων αγορών για τις ελληνικές εξαγωγές, δίνοντας έμφαση στο παράδειγμα της Αφρικής. Το Υπουργείο Εξωτερικών, όπως τόνισε, έχει αρχίσει ενέργειες στην κατεύθυνση του ανοίγματος νέων αγορών, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα εγκαταλειφθεί η προσπάθεια υποστήριξης της προσπάθειας των εξαγωγέων σε παραδοσιακές αγορές. Η εξωστρέφεια απαιτεί συνεργασία όλων, υπογράμμισε ο κ. Καραντζής.

Tzanetos Karantzis_Proedros OEY
Ο κ. Τζανέτος Καραντζής, Σύμβουλος Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων, Πρόεδρος Ένωσης Διπλωματικών Υπαλλήλων Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων, ΥΠΕΞ

Ο κ. Δημήτρης Μάρδας παρουσίασε τις νέες πρωτοβουλίες της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Εξωτερικών στο πεδίο της οικονομικής και εμπορικής διπλωματίας, όπου δίνεται έμφαση στην προσέγγιση νέων αγορών. Σε αυτό το πλαίσιο, είπε, ενισχύονται όπου κρίνεται απαραίτητο οι εμπορικές αποστολές και εξετάζονται νέες. Ως παράδειγμα νέων πολιτικών που εμπλουτίζουν τις υπηρεσίες που παρέχει στους εξαγωγείς το ΥΠΕΞ, ο κ. Μάρδας ανέφερε την ίδρυση ενός νέου ενημερωτικού νέου, ειδικού portal, το οποίο παρέχει πλήθος στοιχείων στους ενδιαφερόμενους για εξαγωγές. Σημείωσε ότι το Υπουργείο υποστηρίζει την ανάθεση υπεργολαβιών από ξένες εταιρείες σε ελληνικές ως μέσο ενίσχυσης των εξαγωγών. Ανέφερε ότι το Υπουργείο θα στηρίξει τις εξαγωγές μέσα και από διυπουργικές επιτροπές, ενώ σκοπεύει να καταθέσει συνολική πρόταση για την υποστήριξη των εξαγωγέων στο κυβερνητικό συμβούλιο οικονομικής πολιτικής. Σε ό,τι αφορά στις ξένες επενδύσεις, είπε ότι επιδιώκεται απευθείας επαφή του Υπουργείου με μεγάλες ξένες επιχειρήσεις.

Ο κ. Χάρης Λαμπρόπουλος αναφέρθηκε στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ελληνική οικονομία και κατ’ επέκταση οι Έλληνες εξαγωγείς, τονίζοντας ότι οι εξαγωγές δεν αυξάνονται με δημιουργία νέων κρατικών φορέων. Αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στη φυγή των επιχειρήσεων στο εξωτερικό, στο υπέρογκο κόστος δανεισμού, στο υψηλό ενεργειακό κόστος, στις καθυστερήσεις επιστροφής του ΦΠΑ, στις δυσκολίες των πληρωμών και στα προβλήματα αποκλεισμού λόγω προσφυγικού.

Η κα Χριστίνα Σακελλαρίδη παρατήρησε το φαινόμενο της κάμψης των ρυθμών αύξησης των εξαγωγών κατά τους πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους, αποδίδοντας τη στασιμότητα κυρίως στην αβεβαιότητα και την έλλειψη ρευστότητας. Εξέφρασε την αισιοδοξία της ότι η ενεργοποίηση του ΕΣΠΑ και του αναπτυξιακού νόμου μπορούν να προσφέρουν ουσιώδη υποστήριξη στους εξαγωγείς, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα σημειωθούν καθυστερήσεις. Αναγνώρισε τον σημαντικό ρόλο που έχει η εμπορική και οικονομική διπλωματία για την ενίσχυση των εξαγωγών, τονίζοντας ότι οι εμπορικές αποστολές θα πρέπει να ενισχυθούν με τα απαραίτητα μέσα και πόρους.

Ο κ. Δημήτρης Καραβασίλης ζήτησε την παροχή κινήτρων προς αυτούς που θέλουν να δραστηριοποιηθούν σε ξένες αγορές και όχι να λαμβάνονται μέτρα που ισοδυναμούν με τιμωρία επιχειρήσεων και εργαζομένων.

Ο κ. Αλκιβιάδης Καλαμπόκης επικέντρωσε την ομιλία του στις επιτυχείς προσπάθειες που έχουν καταβάλει οι εξαγωγείς ώστε να καλυφθούν οι σύγχρονες ανάγκες, σημειώνοντας όμως ότι από την πλευρά του κράτους δεν έχει γίνει ακόμη αντίστοιχη προσπάθεια και ανέφερε ως παράδειγμα τις καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση του εθνικού branding.

Ο κ. Ηλίας Ξανθάκος σημείωσε ότι για την ενίσχυση των εξαγωγών προϋποθέσεις είναι η σταθεροποίηση της οικονομίας και ένα νέο αναπτυξιακό υπόδειγμα. Από την πλευρά του Υπουργείου Οικονομίας σημείωσε ότι γίνονται σημαντικά βήματα για την υποστήριξη των εξαγωγών, μεταξύ άλλων με την πλήρη αξιοποίηση του ΕΣΠΑ, τον νέο αναπτυξιακό νόμο, που παρέχει ισχυρά κίνητρα με κλαδικά κριτήρια, τη διαμόρφωση περιβάλλοντος φιλικού προς την επιχειρηματικότητα και την αναβάθμιση του ΕΤΕΑΝ σε αναπτυξιακό ταμείο.

Ilias Xanthakos_Genikos Grammateas_Ypourgeio Oikonomias_Ypodomwn_Naftilias kai Tourismou
Ο κ. Ηλίας Ξανθάκος, Γενικός Γραμματέας Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού

Στο πρώτο πάνελ του συνεδρίου συμμετείχαν οι: κ. Κωνσταντίνος Δασκαλόπουλος, Γραμματέας Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων Α΄ Κίνα, ο Δρ. Σωτήρης Μουσούρης, Πρόεδρος Ελληνο-Αφρικανικού Επιμελητηρίου και τέως αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας ΟΗΕ, και ο κ. Νεκτάριος Πολυχρονίου, Επίτιμος Πρόξενος της Δημοκρατίας της Μποτσουάνας. Με συντονιστή το δημοσιογράφο Νώντα Χαλδούπη συζητήθηκε το θέμα: «Εμπορική διπλωματία και άνοιγμα νέων αγορών».

Αναλυτικότερα, ο κ. Κωνσταντίνος Δασκαλόπουλος τόνισε μεταξύ άλλων ότι για το άνοιγμα νέων αγορών χρειάζεται προσεκτικός και σε βάθος σχεδιασμός, εξηγώντας ότι πολύ συχνά, ενώ οι σχεδιασμοί υπάρχουν, στην πράξη δεν υλοποιούνται. Πρόσθεσε ότι το πρόβλημα της εμπορικής μας διπλωματίας δεν είναι η ανεπάρκεια πόρων, αλλά απαιτείται αναδιάταξη δυνάμεων.

Ο δρ. Σωτήρης Μουσούρης αναφέρθηκε στα μεγάλα βήματα ανάπτυξης που έχουν γίνει από πολλές αφρικανικές χώρες, υπογραμμίζοντας ότι χώρες όπως η Αιθιοπία, η Κένυα, η Τανζανία, η Μποτσουάνα και ο Μαυρίκιος έχουν αυξημένους ρυθμούς ανάπτυξης και ευνομία, γι’ αυτό και προσελκύουν το ενδιαφέρον των εξαγωγέων.

Ο κ. Νεκτάριος Πολυχρονίου αναφέρθηκε στο παράδειγμα της Μποτσουάνα, που αναπτύσσεται επί σειρά ετών με εξαιρετικά ταχείς ρυθμούς, σε περιβάλλον πολιτικής σταθερότητας και πλέον χαρακτηρίζεται από πολλούς ως η «Ελβετία της Αφρικής». Σημείωσε ότι η Μποτσουάνα θα μπορούσε να λειτουργήσει σαν εφαλτήριο για τις ελληνικές επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν τις εξαγωγές τους στην αφρικανική ήπειρο.

Στο δεύτερο πάνελ συμμετείχαν οι: κ. Νικόλαος Βαγιάνης, Υπεύθυνος Πωλήσεων και Λειτουργιών Ελλάδος στην Coface, κα Εύη Πασσά, Διευθύντρια Διεύθυνσης Συναλλακτικής Τραπεζικής, Όμιλος Εθνικής Τράπεζας, ο κ. Άλκης Δρακινός, Αναπληρωτής Επικεφαλής Γραφείου Ελλάδας, EBRD, και η κα Ελίνα Παπασπυροπούλου, Director Insurance Technical Division, HDI Global SE, Hellas. Συζητήθηκε το θέμα της χρηματοδότησης και ασφάλισης εξαγωγών με συντονιστή επίσης τον κ. Νώντα Χαλδούπη.

panel 2

Ο κ. Νικόλαος Βαγιάνης υπογράμμισε ότι η ασφάλιση των εξαγωγών είναι προϋπόθεση για την ανάπτυξη, παρέχει στις επιχειρήσεις γνώση και επικαιροποίηση των δεδομένων, η οποία τις οδηγεί σε ασφαλέστερους δρόμους.

Η κα Εύη Πασσά υπογράμμισε την ανάγκη να υπάρξουν επενδύσεις ώστε το ελληνικό προϊόν να αναβαθμιστεί και να αποκτήσει μεγαλύτερη αξία. Τόνισε ότι το τραπεζικό σύστημα, παρά τα γνωστά προβλήματα, είναι σε θέση να χρηματοδοτήσει τις εξαγωγές και πλέον δημιουργεί προϊόντα για την κάλυψη των συνολικών αναγκών της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Ο κ. Άλκης Δρακινός αναφέρθηκε στη δραστηριότητα που αναπτύσσει από το 2015 η EBRD στην Ελλάδα, συμπληρωματικά με τις συστημικές τράπεζες, παρέχοντας λύσεις και για το εξαγωγικό εμπόριο. Στάθηκε ιδιαίτερα στο πρόγραμμα χρηματοδότησης εξαγωγικών επιχειρήσεων που υλοποιείται σε συνεργασία με την Εθνική Τράπεζα και με την προοπτική να ενταχθούν όλες οι συστημικές τράπεζες, ώστε να κινητοποιηθούν συνολικά κεφάλαια 200 εκατ. ευρώ.

Η κα Ελίνα Παπασπυροπούλου αναφέρθηκε στον θεσμό της ιδιωτικής ασφάλισης και στα οφέλη που παρέχει τονίζοντας ότι, εκτός της ασφάλισης πιστώσεων και περιουσίας, υπάρχουν πολλοί κίνδυνοι με τους οποίους έρχεται αντιμέτωπος ο εξαγωγέας, εξηγώντας ότι με το ασφαλιστήριο συμβόλαιο ο εξαγωγέας μεταφέρει το κίνδυνο στην ασφαλιστική εταιρεία. Υποστήριξε ότι το κόστος της ασφάλισης είναι λογικό και βαίνει μειούμενο, ενώ τα ασφαλιστήρια καλύπτουν συνολικά τις ανάγκες του ασφαλισμένου, συμπεριλαμβανομένων και των δικαστικών εξόδων.

Ο κ. Αργύρης Καλδίρης επισήμανε την ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων, παρατηρώντας ότι σε βάθος δεκαετίας οι εξαγωγές έχουν αυξηθεί κατά 80%. Υπογράμμισε ότι η κορυφαία πρόκληση αυτή την περίοδο είναι η ανάπτυξη των εξαγωγών με έλεγχο του κόστους, σημειώνοντας το ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν τα ειδικά εργαλεία ανάλυσης δεδομένων, που επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να εντοπίσουν τις κατάλληλες αγορές-στόχους, καθώς και τις επιχειρήσεις που μπορούν να αποτελέσουν δυνητικούς αγοραστές. Με αυτά τα νέα εργαλεία πληροφόρησης οι επιχειρήσεις μπορούν να λαμβάνουν ευφυείς αποφάσεις, χωρίς να εκτίθενται σε μεγάλες δαπάνες.

Ο Δρ. Γεώργιος Σαρανταυγάς μίλησε για το Hellas Sync, το οποίο αποτελεί το ελληνικό data pool, καθώς για τις δυνατότητες που προσφέρει το GS1, καθώς αυτό «μπορεί να αναπτύξει νέα κανάλια εξαγωγών».

Στο τρίτο πάνελ του συνεδρίου, που πραγματοποιήθηκε υπό τον συντονισμό του δημοσιογράφου Χρήστου Κώνστα, με τίτλο «Υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας στους εξαγωγείς», συμμετείχαν ο κ. Σάββας Πελτέκης, Διευθύνων Σύμβουλος της TUV Hellas (ΤUV NORD), ο κ. Ανδρέας Σπυρίδης, ιδρυτής του iTrust Digital Strategy, ο κ. Δημήτρης Χρήστου, Manager, Market Development, GS1 Association Greece, και ο κ. Στράτος Τσαχπίνης, Ιδρυτής και Managing Director, Fotone LTD.

Ο κ. Σάββας Πελτέκης επισήμανε, όσον αφορά τη λειτουργία της TUV Nord, πως «δεν ασχολείται με το προϊόν, αλλά με το κοινό». «Να δώσουμε την ευκαιρία σε μικρές επιχειρήσεις να αναπτυχθούν σε μεγάλες αγορές, αυτός είναι ο στόχος μας» δήλωσε και επισήμανε πως «η πιστοποίηση δε φτιάχνει το προϊόν, αυτό το κάνει η επιχείρηση». Τόνισε πως πλέον ένα προϊόν πρέπει να είναι ικανοποιητικό, good for the price και πιστοποιημένο, αλλά πως και «το μεγαλύτερο πρόβλημα που μας ανησυχεί, είναι οι παραγωγοί που θέλουν την πιστοποίηση για τον τοίχο».

Ο κ. Ανδρέας Σπυρίδης δήλωσε πως «το logistics αλλάζει». «Το σκηνικό εξελίσσεται πολύ γρήγορα σε παγκόσμιο επίπεδο και ελπίζουμε το κόστος να γίνει τόσο χαμηλό, που θα μπορούν να το απορροφήσουν οι επιχειρήσεις». Σχετικά με τις υπηρεσίες της εταιρείας του, ενημερώνει πως «αφού το προϊόν έχει βελτιστοποιηθεί, ερχόμαστε να χρησιμοποιήσουμε τις υπηρεσίες του ίντερνετ για να προωθήσουμε το προϊόν», όπως και ότι «έχουμε το πλεονέκτημα ότι φέρνουμε γρήγορα αποτελέσματα στον πελάτη». Επισήμανε πως «βρισκόμαστε σε ένα καλό momentum», πως «οι επιχειρήσεις πρέπει να δουν το μάρκετινγκ συνολικά» και ανέδειξε το ρόλο της τεχνολογίας: «Η τεχνολογία βοηθά τόσο πολύ που μπορούμε να δούμε ανά budget ή καμπάνια τι έχουμε καταφέρει σε σχέση με το regeneration, δηλαδή την απόκτηση πελάτη». Τόνισε πως τα πράγματα αλλάζουν και στην εποχή των social media πρέπει να κινούμαστε γρήγορα και με αμεσότητα για να απαντάμε στα ερωτήματα των καταναλωτών.

Ο κ. Δημήτρης Χρήστου δήλωσε πως «πίσω από τις μαύρες γραμμές κρύβονται ομάδες πληροφοριών» και ενημέρωσε το κοινό πως πλέον οι δαπάνες στο ψηφιακό περιβάλλον είναι πιο μεγάλες από ό,τι στο φυσικό.

«Το να δουλέψουμε στο εξωτερικό είναι ίσως πιο εύκολο από το να δουλέψουμε στην Ελλάδα», δήλωσε ο Στράτος Τσαχπίνης όσον αφορά τις συνεργασίες, προσθέτοντας ότι «για το εξωτερικό, είμαστε μια εξαιρετική πηγή projects».

Τέλος, στην ενότητα του συνεδρίου με θέμα «Η επιτυχία στις εξαγωγές και τα μυστικά της» μίλησαν οι: κ. Δημήτρης Καραβασίλης, Σύμβουλος Διεθνούς Marketing & Ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος, DK Consultants, και κ. Σαράντος Χαραλαμπόπουλος, Export Director, Chios Fruits S.A.

Ο κ. Δημήτρης Καραβασίλης τόνισε το γεγονός ότι όλοι μιλούν για ποιότητα και προσπάθησε να δώσει έναν ορισμό του όρου λέγοντας ότι «ποιότητα είναι αυτό που θέλει ο πελάτης και είναι διατεθειμένος να πληρώσει γ’ αυτό». Παρουσίασε τις διεθνείς τάσεις που αυτή τη στιγμή κυριαρχούν στην κατανάλωση σε ό,τι αφορά τα προϊόντα, οι οποίες είναι: βιολογικά προϊόντα, φιλικά στο περιβάλλον, ασφαλή, να έχουν απλές και ευανάγνωστες πληροφορίες, τα συστατικά τους να είναι ανιχνεύσιμα, να έχουν υψηλή προστιθέμενη αξία, να τα βρίσκει κανείς και μέσω e-commerce.

Επίσης, ο κ. Καραβασίλης ανέφερε ότι η κατανάλωση αναμένεται να μεταφερθεί στις ακραίες ηλικιακές ομάδες των 65+ και στις μικρές ηλικίες, καθώς το εισόδημα φεύγει από τις μεσαίες ηλικίες όσο γερνάει ο πληθυσμός στην Ευρώπη, ενώ και οι νέοι θα έχουν αυξημένο εισόδημα εξαιτίας της έφεσης που έχουν στις νέες τεχνολογίες. Έτσι θα υπάρχει μία αύξηση της ζήτησης σε πολυτελή αγαθά που θα απευθύνονται στους λεγόμενους silver consumers, οι οποίοι έχουν το χαρακτηριστικό των λιγότερων υποχρεώσεων και εισόδημα άνω των 150.000 δολαρίων, ενώ δεν ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για την αποταμίευση.

Ο κ. Σαράντος Χαραλαμπόπουλος επισήμανε ότι, παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Ελλάδα, τα ελληνικά προϊόντα είναι αναγνωρίσιμα από διεθνείς οργανισμούς και αγορές, και είναι χαρακτηριστικό ότι διοργανώνονται ακόμα και φεστιβάλ ελληνικών προϊόντων μέσα στα καταστήματα.
Για την εταιρεία του ανέφερε ότι έχει παραδοσιακούς πελάτες σε Αυστραλία και Αμερική, ενώ σήμερα έχει φτάσει να εξάγει σε 12 χώρες, αναπτύσσοντας συνεχώς προϊόντα, όπως για παράδειγμα έναν χυμός μήλου και lime, που διατίθεται στους επιβάτες των αεροσκαφών της Qatar Airways. Τα προϊόντα είναι πιο ακριβά από κάποια των ανταγωνιστών, όμως είναι ποιοτικά, γι’ αυτό και έχουν καταφέρει να εισέλθουν στα ράφια μεγάλων αλυσίδων στη Μόσχα και στη Γερμανία, επισήμανε ο κ. Χαραλαμπόπουλος.

ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ: Όμιλος Χρηματιστηρίου Αθηνών, ΕΒΕΑ, ΒΕΑ, ΕΣΕΕ, ΠΕΦ, ΠΣΕ, ΣΕΚ, ΣΕΒΙΤΕΛ, ΠΕΜΕΤΕ, Ελληνο-Αφρικανικό Επιμελητήριο Εμπορίου και Ανάπτυξης, Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο, Αραβοελληνικό Επιμελητήριο, Ελληνοβουλγαρικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, Ελληνογαλλικό Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο, Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, Ελληνο-Ισπανικό Εμπορικό Επιμελητήριο, Ελληνο-Ιταλικό Επιμελητήριο Αθήνας, Ελληνοκαναδικό Εμπορικό Επιμελητήριο, Ελληνο-Κενυατικό Επιμελητήριο Βιομηχανίας, Εμπορίου, Ανάπτυξης, Τουρισμού & Πολιτισμού, ΕλληνοΚινεζικό Επιμελητήριο, Ελληνο-ρωσικό Εμπορικό Επιμελητήριο, Ελληνοτουρκικό Εμπορικό Επιμελητήριο, Ελληνο-σουηδικό Επιμελητήριο, Ελληνο-Φινλανδικό Επιμελητήριο, Aραβο-ελληνικό Επιμελητήριο
SPONSORS: ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ, COFACE, DK CONSULTANTS, HDI Global SE
ASSOCIATE SPONSORS: ABC FACTORS, ASSET OGILVY PUBLIC RELATIONS, GREAT – GREEK EXPORTS & TRADE, GS1 ASSOCIATION GREECE, ICAP GROUP, INNEWS
CORPORATE PARTICIPATIONS: EULER HERMES, METAXA
PRINT SPONSOR: PRESSIOUS ARVANITIDIS
COMMUNICATION SPONSORS: EURO2DAY, EPIXEIRO.GR, PALO.GR, ΧΡΗΜΑ, ΧΡΗΜΑ WEEK, INSURANCE WORLD, INSURANCEWORLD.GR, VIRUS.COM, PHARMA & HEALTH BUSINESS
Για περισσότερες πληροφορίες: Σοφία-Αφροδίτη Βουλγαράκη, Communication & P.R. Manager, Ethos Media S.A., τηλ.: 210 9984901, email: voulgaraki.s@ethosmedia.eu.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Μην χάσετε το PANORMOS SUCCESS STORY στις 14 Μαρτίου

Eγγραφείτε δωρεάν στην πλατφόρμα LiveOn και παρακολουθήστε ζωντανά την εκδήλωση του ΠΑΝΟΡΜΟΥ

Greek Exports Forum & Awards 2023: Ο «οδικός χάρτης» για τα νέα εξαγωγικά ρεκόρ

Σε μια χρονιά κατά την οποία οι ελληνικές εξαγωγές κατέγραψαν ένα ακόμη ρεκόρ, αγγίζοντας τα 55 δισ. ευρώ και «βλέποντας» στον κοντινό ορίζοντα τα 70 δισ.

Κορυφαία στελέχη της αγοράς στην κάμερα του Ι.W. για την επαγγελματική ασφάλιση

Περισσότεροι από 670 σύνεδροι συμμετείχαν ενεργά στο 4ο Συνέδριο της Ελληνικής Ένωσης Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης

Υψηλού επιπέδου παρεμβάσεις και ομιλίες στην 1η ημέρα του 4ου Συνεδρίου Επαγγελματικής Ασφάλισης

Υψηλού επιπέδου παρεμβάσεις και ομιλίες χαρακτήρισαν την 1η ημέρα του 4ου Συνεδρίου Επαγγελματικής Ασφάλισης, που διεξάγεται σε μία περίοδο κομβικής σημασίας

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Η ERGO Μεγάλος Χορηγός του ΣΕΓΑΣ και του 41ου Αυθεντικού Μαραθωνίου Αθήνας

Η ERGO Ασφαλιστική, σταθερός υποστηρικτής του ΣΕΓΑΣ και του δρομικού κινήματος από το 2011, έδωσε για μία ακόμα φορά δυναμικό «παρών» στον 41ο Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας

Νέα ψηφιακά εργαλεία στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής το 2025

Eναρξη λειτουργίας μιας σειράς ψηφιακών εργαλείων με στόχο τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό της φορολογικής διοίκησης

Οι νέοι ορίζοντες που ανοίγονται για την ΕΥΡΩΠΗ ΑΕΓΑ από τις αρχές 2025 

Η επιχειρηματική δικαίωση του Ν. Μακρόπουλου ως βασικού μετόχου και  σε έναν μεγάλο όμιλο  

Η Ευρώπη Ασφαλιστική ενισχύει το δυναμικό της με δύο νέα έμπειρα στελέχη

Η κυρία Μαρι Λωρ Μαμάνη αναλαμβάνει Head of Corporate Clients & Sales και ο κύριος Δημήτρης Καλτσής Υπεύθυνος Νομικού Τμήματος.

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

“Ξεκλειδώνεται” πολύτιμη ρευστότητα για τις επιχειρήσεις , δημιουργώντας ανάπτυξη

Νέα αυξημένα όρια εγγυητικών επιστολών που 'ξεκλειδώνουν' μεγάλη ρευστότητα για τις Μικρομεσαίες επιχειρήσεις λάνσαρε η “Karavias Underwriting Agency

Γ. Χατζηθεοδοσίου: “Σοκ και δέος. Να το δούμε να γίνεται πράξη”

Mε ανακοίνωσή του, ο πρόεδρος του Ε.Ε.Α και Επίτιμος Διδάκτορας ΠΑ.ΠΕΙ. κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου χαιρέτισε τις ανακοινώσεις διά στόματος πρωθυπουργού

Η ERGO Μεγάλος Χορηγός του ΣΕΓΑΣ και του 41ου Αυθεντικού Μαραθωνίου Αθήνας

Η ERGO Ασφαλιστική, σταθερός υποστηρικτής του ΣΕΓΑΣ και του δρομικού κινήματος από το 2011, έδωσε για μία ακόμα φορά δυναμικό «παρών» στον 41ο Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας

Ν. Σπυράτος, ERGO: Η ασφαλιστική διείσδυση στις ΜμΕ είναι εξαιρετικά χαμηλή

Στη σύγχρονη, ψηφιακή εποχή, στην οποία η χρήση του Διαδικτύου και των νέων τεχνολογιών αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής ζωής,

Νέα ψηφιακά εργαλεία στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής το 2025

Eναρξη λειτουργίας μιας σειράς ψηφιακών εργαλείων με στόχο τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό της φορολογικής διοίκησης