του Βάιου Κρόκου
Αν και οι συζητήσεις είναι έντονες σε όλα τα θεσμικά επίπεδα το διακύβευμα για τις ασφαλιστικές εταιρείες παραμένει κρίσιμο και επίκαιρο: Οι νέες τεχνολογίες και το disruption που συντελείται και στην ασφαλιστική αγορά αποτελεί ακόμα διελκυστίνδα για δυνατούς λύτες; Ή μήπως η αγορά θα μπορέσει να αφομοιώσει τις νέες τάσεις, να αναπτύξει νέα κουλτούρα και προϊόντα δημιουργώντας ένα πραγματικό οικοσύστημα υπηρεσιών;
Αυτό περιέγραψε κατά την πρόσφατη παρουσίαση του κ. Παναγιώτης Ταρσινός, Senior Manager, Insurance & Actuarial Services της EY Ελλάδας στο 12th Insurance Conference. Όπως επεσήμανε, οι ασφαλιστικές καλούνται να έλθουν πιο κοντά στους πελάτες – και όχι μόνο την ώρα της πληρωμής ένος ασφαλιστηρίου ή όταν ένα ατυχές συμβάν λάβει χώρα.
Τα δεδομένα αλλάζουν άρδην παγκοσμίως και διεθνείς κολοσσοί όπως η Google και η Amazon έρχονται να διαταράξουν τις ισορροπίες. Υπό αυτό το πρίσμα, ο πελάτης δεν ψάχνει απλά να αγοράσει ένα ασφαλιστικό προϊόν, αλλά να λύσει ένα συγκεκριμένο πρόβλημα.
Επιγραμματικά, ο κ. Ταρσινός υπερθεμάτισε το γεγονός πως πλέον οι πελάτες αναζητούν εμπειρίες μέσω ολιστικής προσέγγισης από τις εταιρείες. Όπως σημειώνει, οι ασφαλιστικές που θα πρωταγωνιστήσουν το επόμενο διάστημα θα:
-Παραμείνουν πιστές στις αξίες τους
-Συνεχίσουν να δημιουργούν νέα και ελκυστικά προϊόντα
-Εφεύρουν νέους τρόπους επαφής με τους πελάτες
-Αποσυρθούν από τις καθημερινές, διαχειριστικές διαδικασίες. Η έκδοση απλά ενός συμβολαίου, η διαχείριση μιας αποζημίωσης ή απλή αλληλογραφία και διεκπεραίωση για μια επιταγή είναι χρονοβόρες διαδικασίες, με κόστος, που δεν παράγουν πλέον αξία.
Σύμφωνα με τον κ. Ταρσινό, η εμπειρία έχει δείξει πως όλοι σχεδόν οι κλάδοι της βιομηχανίας καταφέρνουν σιγά σιγά να προσαρμόσουν το επιχειρηματικό τους μοντέλο και τον τρόπο λειτουργίας τους, οδεύοντας στον ψηφιακό μετασχηματισμό. Ωστόσο, λόγω ιδιοσυγκρασίας, οι ασφαλιστικές ακολουθούν αυτή την διαδικασία με λίγο πιο αργό ρυθμό.
Σύμφωνα με σχετική έρευνα, το 50% των CEOs σήμερα παραδέχεται ότι ακόμα δεν έχει λάβει τα κατάλληλα μέτρα που θα προστατεύσει την εταιρεία του αυτό που ονομάζεται Disruption.
Μεταξύ άλλων, περιγράφοντας τις σύγχρονες τάσεις, ο κ. Ταρσινός παρέθεσε πετυχημένα παραδείγματα ασφαλιστικών με προϊόντα που καλύπτουν σύγχρονες ανάγκες και προσδίδουν εμπειρίες ζωής. Επιγραμματικά:
-Στην ταξιδιωτική ασφάλιση, η Cover More παρέχει σε πελάτες της, που είναι θύματα σεισμών, ψυχολόγους και νοσηλευτές αμέσως μετά το καταστροφικό συμβάν.
-Στην ασφάλιση προσωπικού ατυχήματος, η Generali στην Ιταλία παρέχει υπηρεσίες baby sitting σε ασφαλισμένους που νοσηλεύονται, ύστερα από ένα ατύχημα ή κάποιο άλλο έκτακτο περιστατικό
-Στην ασφάλιση κατοικίας, η RSA τοποθετεί συσκευές ανίχνευσης στα σπίτια των πελατών της με σκοπό να εντοπιστούν οι πρώτες σταγόνες νερού, προτού αυτές εξελιχθούν σε μεγάλες πλημμύρες
-Στην ασφάλιση αυτοκινήτου, η AVIVA τοποθετεί μια μικρή κάμερα στο παρμπιζ του οδηγού και καταγράφει οποιοδήποτε συμβάν έχει ενδιαφέρον καθώς ο οδηγός κινείται στο δρόμο. Άλλες μεγάλες εταιρείες στην Μεγάλη Βρετανία τοποθετούν ένα «μαύρο κουτί». Πρόκειται δηλαδή για εφαρμογές τηλεματικής με τις οποίες καταγράφεται όλη η συμπεριφορά του οδηγού. Με αυτόν τον τρόπο, δίνονται εκπτώσεις ακόμα και 50% στα ασφάλιστρα του οδηγού ετησίως. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, πάνω από 1 εκ. οχήματα κυκλοφορούν στην Μ. Βρετανία με τέτοιες συσκευές.
– Στην Υγεία, η ΑΧΑ στην Ελλάδα δίνει συμβουλές διατροφής και άσκησης παρέχοντας εκπτώσεις στο ετήσιο ασφάλιστρο πελατών εάν ακολουθήσουν το προγραμματισμένο έλεγχο τους και κάνουν το check up τους, χωρίς καν να αποστείλουν τα αποτελέσματα αυτού του ελέγχου.
Δείτε αναλυτικά όλη την παρουσίαση: