back to top
15.9 C
Athens
Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025

Disruption και ασφαλιστικές: Είμαστε πράγματι έτοιμοι;

του Βάιου Κρόκου

Αν και οι συζητήσεις είναι έντονες σε όλα τα θεσμικά επίπεδα το διακύβευμα για τις ασφαλιστικές εταιρείες παραμένει κρίσιμο και επίκαιρο: Οι νέες τεχνολογίες και το disruption που συντελείται και στην ασφαλιστική αγορά αποτελεί ακόμα διελκυστίνδα για δυνατούς λύτες; Ή μήπως η αγορά θα μπορέσει να αφομοιώσει τις νέες τάσεις, να αναπτύξει νέα κουλτούρα και προϊόντα δημιουργώντας ένα πραγματικό οικοσύστημα υπηρεσιών;

- Advertisement -

Αυτό περιέγραψε κατά την πρόσφατη παρουσίαση του κ. Παναγιώτης Ταρσινός, Senior Manager, Insurance & Actuarial Services της EY Ελλάδας στο 12th Insurance Conference. Όπως επεσήμανε, οι ασφαλιστικές καλούνται να έλθουν πιο κοντά στους πελάτες – και όχι μόνο την ώρα της πληρωμής ένος ασφαλιστηρίου ή όταν ένα ατυχές συμβάν λάβει χώρα.

Τα δεδομένα αλλάζουν άρδην παγκοσμίως και διεθνείς κολοσσοί όπως η Google και η Amazon έρχονται να διαταράξουν τις ισορροπίες. Υπό αυτό το πρίσμα, ο πελάτης δεν ψάχνει απλά να αγοράσει ένα ασφαλιστικό προϊόν, αλλά να λύσει ένα συγκεκριμένο πρόβλημα.

- Advertisement -

Επιγραμματικά, ο κ. Ταρσινός υπερθεμάτισε το γεγονός πως πλέον οι πελάτες αναζητούν εμπειρίες μέσω ολιστικής προσέγγισης από τις εταιρείες. Όπως σημειώνει, οι ασφαλιστικές που θα πρωταγωνιστήσουν το επόμενο διάστημα θα:

-Παραμείνουν πιστές στις αξίες τους

-Συνεχίσουν να δημιουργούν νέα και ελκυστικά προϊόντα

-Εφεύρουν νέους τρόπους επαφής με τους πελάτες

-Αποσυρθούν από τις καθημερινές, διαχειριστικές διαδικασίες. Η έκδοση απλά ενός συμβολαίου, η διαχείριση μιας αποζημίωσης ή απλή αλληλογραφία και διεκπεραίωση για μια επιταγή είναι χρονοβόρες διαδικασίες, με κόστος, που δεν παράγουν πλέον αξία.

Σύμφωνα με τον κ. Ταρσινό, η εμπειρία έχει δείξει πως όλοι σχεδόν οι κλάδοι της βιομηχανίας καταφέρνουν σιγά σιγά να προσαρμόσουν το επιχειρηματικό τους μοντέλο και τον τρόπο λειτουργίας τους, οδεύοντας στον ψηφιακό μετασχηματισμό. Ωστόσο, λόγω ιδιοσυγκρασίας, οι ασφαλιστικές ακολουθούν αυτή την διαδικασία με λίγο πιο αργό ρυθμό.

Σύμφωνα με σχετική έρευνα, το 50% των CEOs σήμερα παραδέχεται ότι ακόμα δεν έχει λάβει τα κατάλληλα μέτρα που θα προστατεύσει την εταιρεία του αυτό που ονομάζεται Disruption.

Μεταξύ άλλων, περιγράφοντας τις σύγχρονες τάσεις, ο κ. Ταρσινός παρέθεσε πετυχημένα παραδείγματα ασφαλιστικών με προϊόντα που καλύπτουν σύγχρονες ανάγκες και προσδίδουν εμπειρίες ζωής. Επιγραμματικά:

-Στην ταξιδιωτική ασφάλιση, η Cover More παρέχει σε πελάτες της, που είναι θύματα σεισμών, ψυχολόγους και νοσηλευτές αμέσως μετά το καταστροφικό συμβάν.

-Στην ασφάλιση προσωπικού ατυχήματος, η Generali στην Ιταλία παρέχει υπηρεσίες baby sitting σε ασφαλισμένους που νοσηλεύονται, ύστερα από ένα ατύχημα ή κάποιο άλλο έκτακτο περιστατικό

-Στην ασφάλιση κατοικίας, η RSA τοποθετεί συσκευές ανίχνευσης στα σπίτια των πελατών της με σκοπό να εντοπιστούν οι πρώτες σταγόνες νερού, προτού αυτές εξελιχθούν σε μεγάλες πλημμύρες

-Στην ασφάλιση αυτοκινήτου, η AVIVA τοποθετεί μια μικρή κάμερα στο παρμπιζ του οδηγού και καταγράφει οποιοδήποτε συμβάν έχει ενδιαφέρον καθώς ο οδηγός κινείται στο δρόμο. Άλλες μεγάλες εταιρείες στην Μεγάλη Βρετανία τοποθετούν ένα «μαύρο κουτί». Πρόκειται δηλαδή για εφαρμογές τηλεματικής με τις οποίες καταγράφεται όλη η συμπεριφορά του οδηγού. Με αυτόν τον τρόπο, δίνονται εκπτώσεις ακόμα και 50% στα ασφάλιστρα του οδηγού ετησίως. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, πάνω από 1 εκ. οχήματα κυκλοφορούν στην Μ. Βρετανία με τέτοιες συσκευές.

Στην Υγεία, η ΑΧΑ στην Ελλάδα δίνει συμβουλές διατροφής και άσκησης παρέχοντας εκπτώσεις στο ετήσιο ασφάλιστρο πελατών εάν ακολουθήσουν το προγραμματισμένο έλεγχο τους και κάνουν το check up τους, χωρίς καν να αποστείλουν τα αποτελέσματα αυτού του ελέγχου.

Δείτε αναλυτικά όλη την παρουσίαση:

 

 

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

ΕΥ: Συγκρατημένοι οι Έλληνες καταναλωτές για τις εορταστικές αγορές

Συγκρατημένοι εμφανίζονται οι Έλληνες καταναλωτές όσον αφορά τις αγορές κατά τη φετινή εορταστική περίοδο

Έκθεση Swiss Re: Το μέγεθος του παγκόσμιου disruption στη ναυτιλία

Η ασφαλιστική Swiss Re δημιούργησε ένα διάγραμμα για να υπογραμμίσει τις δραματικές αλλαγές στον παγκόσμιο χάρτη της ναυτιλίας τα τελευταία χρόνια

Σοφία Σικοτάκη, ΑΠΟΛΛΩΝ ΑΕ: Όραμά μας η «ξεχωριστή εμπειρία»

Έχοντας ως βασικό άξονα στρατηγικής την ανάπτυξη corporate πελατών, την έμφαση στον κλάδο ζωής και υγείας και την κάλυψη εξειδικευμένων κινδύνων, μία από τις κορυφαίες εταιρείες ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, η ΑΠΟΛΛΩΝ ΑΕ, συνεχίζει απρόσκοπτα την επιτυχημένη της διαδρομή και το 2022

EY: Η Κυριακή Κατσάνη Επικεφαλής Υπηρεσιών Ειδικών Ερευνών και Εταιρικής Συμμόρφωσης

Η κυρία Κυριακή Κατσάνη αναλαμβάνει νέα Επικεφαλής Υπηρεσιών Ειδικών Ερευνών και Εταιρικής Συμμόρφωσης της ΕΥ Ελλάδος.

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Ο Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη «In Motion for Everyone»: Εκδήλωση για την Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ

Στο πλαίσιο των δράσεων εταιρικής υπευθυνότητας, ο Ευ. Αυγουλάς και η Ι.Μ. Γκέρτσου πρόσφεραν μια βιωματική εμπειρία εξοικείωσης με την αναπηρία

Η KPMG φέρνει την Άννα Ευθυμίου και κορυφαία στελέχη στο μεγάλο debate για την ασφαλιστική αγορά

Με αυξημένο ενδιαφέρον αναμένεται η παρουσίαση της Ετήσιας Έρευνας της KPMG, ενός από τα ισχυρότερα εργαλεία ανάγνωσης του κλάδου

Κλινικές μελέτες στην Ελλάδα: Το 14th Clinical Research Conference ανέδειξε προκλήσεις και προοπτικές

Η νέα ΚΥΑ και το Εθνικό Μητρώο στα θέματα του συνεδρίου που διοργάνωσε η ethosEVENTS σε συνεργασία με το Pharma & Health Business και το virus.com.gr 

100 χρόνια Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος – Ένας αιώνας προσφοράς στην ελληνική κοινωνία

Οι εορτασμοί για τα 100 χρόνια του ΠΙΣ θα κορυφωθούν στις 13 Δεκεμβρίου

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Οι στόχοι της Swiss Re για το 2026

Εισαγωγή βιώσιμου ετήσιου προγράμματος επαναγοράς μετοχών – Η ΤΝ θα ενισχύσει την παραγωγικότητα και τη λήψη αποφάσεων

Allianz Commercial: Γεωπολιτική αστάθεια και κυβερνοαπειλές εντείνουν τους κινδύνους για τα ανώτερα διευθυντικά στελέχη

Αύξηση της συχνότητας αλλά και της σοβαρότητας των αξιώσεων κατά διοικητικών στελεχών – Τι προβλέπει έκθεση της Allianz Commercial για το 2026

Byron: Σύσκεψη για επιτάχυνση των διαδικασιών αποζημίωσης και αποκατάστασης

«Η προτεραιότητά μας είναι η ταχεία και δίκαιη αποζημίωση των πολιτών και των επιχειρήσεων που επλήγησαν» δήλωσε ο Υφυπουργός Κ. Κατσαφάδος

Οδική βοήθεια: Υπόσχεση ή πρόκληση;

Αν και η οδική βοήθεια στην Ελλάδα παραμένει πολύτιμη, η αξία της στην πράξη δοκιμάζεται από πολλούς παράγοντες

Lidl: Δωρεά Κόμβου Αντιμετώπισης Κρίσεων στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας

Η εταιρεία επένδυσε 400.000 ευρώ σε αποθήκη έκτακτης ανάγκης, έτοιμη να ενεργοποιηθεί άμεσα σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών