back to top
18.3 C
Athens
Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2024

Αφιέρωμα στο κλασικό αυτοκίνητο από την ΦΙΛΗΣGlass

Η ΦΙΛΗΣGlass για το μήνα που διανύουμε επέλεξε το Triumph 2000 Roadster, 1949. Στο άκουσμα του ονόματος Triumph το μυαλό μας πηγαίνει στις μοτοσυκλέτες και τα ανοιχτά σπορ αυτοκίνητα. Ένα από αυτά είναι και το δίλιτρο Roadster του 1949.

Οποιαδήποτε αναφορά στην Βρετανική εταιρεία Triumph φέρνει στο μυαλό την εικόνα ενός γοητευτικού σπορ αυτοκινήτου. Το Roadster του 1949 ήταν το πρώτο πραγματικό νέο προϊόν της εταιρείας μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.

- Advertisement -

Συγκεκριμένα, η έκδοση 1800 του Roadster (1946 έως το 1948) ήταν το πρώτο της μεταπολεμικό μοντέλο. Το μοντέλο των 2000 κ.εκ. ήταν η εξέλιξή του. Μερικά από τα πιο ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αυτού του σπορ αυτοκινήτου της εποχής ήταν οι τρεις παράλληλοι υαλοκαθαριστήρες και το rumble κάθισμα (κάθισμα της πεθεράς) με το δικό τουπαρμπρίζ για την προστασία των πίσω επιβατών.

Τα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια η έλλειψη χάλυβα ανάγκασε την Triumph να χρησιμοποιήσει αλουμίνιο για το αμάξωμα. Η χρήση πρέσας από καουτσούκ (που είχε χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή των πάνελ των βομβαρδιστικών Mosquito από την Standard) βοήθησε στην παραγωγή. Το πλαίσιο ήταν συγκολλημένο στο χέρι και πάνω του (κολλιόνταν ή βιδώνονταν τα κομμάτια του αμαξώματος.

- Advertisement -

Ο κινητήρας ήταν ο 1500 κ.εκ. της Standard, που αργότερα μεγάλωσε στα 1800 και τα 2000 κ.εκ. με στοιχεία από την SS-Jaguar (μικρότερη συμπίεση και καρμπυρατέρ).
Το σωληνωτό ατσάλινο πλαίσιο (ήταν ίδιας φιλοσοφίας με τα αγωνιστικά αυτοκίνητα της εποχής) συνδυαζόταν με ανεξάρτητη ανάρτηση εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα και ημι-ελλειπτικά φύλλα σούστας πίσω. Τα φρένα ήταν υδραυλικά (ταμπούρα).

Μπορεί κάποια συστατικά της κατασκευής να ήταν μοντέρνα όμως η σχεδίαση του αμαξώματος ήταν αναχρονιστική και θύμιζε προπολεμικά αυτοκίνητα.
Τα φώτα ήταν μεγάλα και στηρίζονταν στο ψυγείο ή τα φτερά. Το κάθισμα εμπρός ήταν σαν πάγκος και φιλοξενούσε τρία άτομα ενώ ήταν αδικαιολόγητα για την εποχή φαρδύ. Για το παρμπρίζ χρειάζονταν τρεις υαλοκαθαριστήρες και αυτό σήμαινε έναν επιπλέον μοχλό στην κολόνα του τιμονιού (για τους καθαριστήρες αλλά και αυτόν της αλλαγής ταχυτήτων.

Όμως αυτό που δεν συγχώρεσε ο τύπος του αυτοκινήτου στο Roadster ήταν το «Dickey» κάθισμα με το δικό του πτυσσόμενο παρμπρίζ. Θεωρούσαν το κάθισμα αυτό δύσκολο στη χρήση, αναχρονιστικό και επικίνδυνο. Για να μπουν σε αυτό οι επιβάτες του έπρεπε να πατήσουν στον πίσω προφυλακτήρα. Έτσι το Roadster ήταν το τελευταίο αυτοκίνητο παραγωγής με αυτό τον τύπο καθίσματος.

Αξίζει να αναφερθεί ότι οι δημοσιογράφοι αυτοκινήτου της εποχής κατηγόρησαν την Triumph για παλαιό σχέδιο σε… σύγχρονους καιρούς και εκφράστηκαν με καυστικά σχόλια για την εταιρία στις παρουσιάσεις τους ενώ το Autocar στη δοκιμή του χαρακτήρισε το Roadster ως: «Μία παχουλή γεμιστή γαλοπούλα των Χριστουγέννων, που την πωλούν ως φίνο παγόνι».

Σχετικές δημοσιεύσεις

ΦΙΛΗΣGlass: Στηρίζει τους Γιατρούς Χωρίς Σύνορα γιατί «οι φίλοι φαίνονται στα δύσκολα»

Να χαρίσουν «Δώρα Χωρίς Σύνορα» καλεί εργαζομένους, συνεργάτες και φίλους, ενισχύοντας τη δράση της οργάνωσης

ΦΙΛΗΣGlass: Στηρίζει τους Γιατρούς Χωρίς Σύνορα γιατί «οι φίλοι φαίνονται στα δύσκολα»

Να χαρίσουν «Δώρα Χωρίς Σύνορα» καλεί εργαζομένους, συνεργάτες και φίλους, ενισχύοντας τη δράση της οργάνωσης

Νέο σποτ από τη ΦΙΛΗΣGlass

Δείτε τη νέα καμπάνια της εταιρείας

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

“Ξεκλειδώνεται” πολύτιμη ρευστότητα για τις επιχειρήσεις , δημιουργώντας ανάπτυξη

Νέα αυξημένα όρια εγγυητικών επιστολών που 'ξεκλειδώνουν' μεγάλη ρευστότητα για τις Μικρομεσαίες επιχειρήσεις λάνσαρε η “Karavias Underwriting Agency

Νέα ψηφιακά εργαλεία στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής το 2025

Eναρξη λειτουργίας μιας σειράς ψηφιακών εργαλείων με στόχο τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό της φορολογικής διοίκησης

Οι νέοι ορίζοντες που ανοίγονται για την ΕΥΡΩΠΗ ΑΕΓΑ από τις αρχές 2025 

Η επιχειρηματική δικαίωση του Ν. Μακρόπουλου ως βασικού μετόχου και  σε έναν μεγάλο όμιλο  

Οι τρεις προτάσεις της ΕΑΔΕ στο υπ. Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών

Η ΕΑΔΕ κρίνει αναγκαίατ η διεύρυνση της ασφαλιστικής κάλυψης οχημάτων με την προσθήκη των κινδύνων από σεισμό και χαλαζόπτωση

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

“Ξεκλειδώνεται” πολύτιμη ρευστότητα για τις επιχειρήσεις , δημιουργώντας ανάπτυξη

Νέα αυξημένα όρια εγγυητικών επιστολών που 'ξεκλειδώνουν' μεγάλη ρευστότητα για τις Μικρομεσαίες επιχειρήσεις λάνσαρε η “Karavias Underwriting Agency

Γ. Χατζηθεοδοσίου: “Σοκ και δέος. Να το δούμε να γίνεται πράξη”

Mε ανακοίνωσή του, ο πρόεδρος του Ε.Ε.Α και Επίτιμος Διδάκτορας ΠΑ.ΠΕΙ. κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου χαιρέτισε τις ανακοινώσεις διά στόματος πρωθυπουργού

Η ERGO Μεγάλος Χορηγός του ΣΕΓΑΣ και του 41ου Αυθεντικού Μαραθωνίου Αθήνας

Η ERGO Ασφαλιστική, σταθερός υποστηρικτής του ΣΕΓΑΣ και του δρομικού κινήματος από το 2011, έδωσε για μία ακόμα φορά δυναμικό «παρών» στον 41ο Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας

Ν. Σπυράτος, ERGO: Η ασφαλιστική διείσδυση στις ΜμΕ είναι εξαιρετικά χαμηλή

Στη σύγχρονη, ψηφιακή εποχή, στην οποία η χρήση του Διαδικτύου και των νέων τεχνολογιών αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής ζωής,

Νέα ψηφιακά εργαλεία στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής το 2025

Eναρξη λειτουργίας μιας σειράς ψηφιακών εργαλείων με στόχο τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό της φορολογικής διοίκησης