back to top
8.7 C
Athens
Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024

ΕΑΔΕ: 3 χρόνια από το νέο θεσμικό πλαίσιο στη Διανομή Ασφαλιστικών Προϊόντων – τι πετύχαμε

Αυτές τις μέρες συμπληρώνονται τρία χρόνια από την έναρξη ισχύος του νέου θεσμικού πλαισίου που αφορά την Διανομή Ασφαλιστικών Προϊόντων, όπως αποτυπώθηκε στον  Νόμο  4583/18.

Αξίζει να έχουμε όλοι  καθαρά στη μνήμη μας τα βασικά στοιχεία του και φυσικά να θυμόμαστε πάντα το πώς διαμορφώθηκε ο νόμος αυτός, όχι μόνο γιατί αποτελεί μία από τις πιo σημαντικές επιτυχίες, αποτέλεσμα αναμφισβήτητο της ενότητας της Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης, αλλά και γιατί πρέπει να αξιολογούμε τη σημαντικότητα των επιτυχιών, για να να λειτουργούν ως παρακαταθήκη στο μέλλον.

- Advertisement -

Στην αρχική σύσταση της Νομοπαρασκευαστικής Επιτροπής προφανώς από παρεμβάσεις παραγόντων αντίθετων συμφερόντων της Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης δεν είχε συμπεριληφθεί ο Κλάδος μας, αλλά ούτε και τα Επιμελητήρια.

Η ΕΑΔΕ εντόπισε αμέσως τη συγκεκριμένη παράληψη και πέτυχε, με την καθοριστική συμβολή του Επιμελητηρίου Αθηνών και του Προέδρου του κ. Γιάννη  Χατζηθεοδοσίου, τη νέα Υπουργική Απόφαση όπου συμπεριλήφθηκαν δύο εκπρόσωποι των σωματείων  της ΕΑΔΕ και δύο εκπρόσωποι των Επιμελητηρίων, όσοι άλλωστε ήταν και οι εκπρόσωποι από κάθε φορέα που συμμετείχε στη Νομοπαρασκευαστική.

- Advertisement -

Ο κλάδος έθεσε άμεσα, με ομόφωνη απόφαση των τεσσάρων φορέων της διαμεσολάβησης ΠΟΑΔ – ΠΣΑΣ – ΠΣΣΑΣ (σήμερα ΕΣΑΠΕ) – ΣΕΜΑ, τους βασικούς άξονες στρατηγικής, καλώντας την τότε Πρόεδρο της ΕΑΔΕ κ. Δήμητρα Λύχρου και τον αμέσως προηγούμενο Πρόεδρο κ. Δημήτρη Γαβαλάκη, να εκπροσωπήσουν όλες τις κατηγορίες της διαμεσολάβησης, έχοντας δουλέψει μέχρι εκείνη τη στιγμή την Ευρωπαϊκή Οδηγία για λογαριασμό της ΕΑΔΕ.

Βασικοί άξονες της στρατηγικής  που καθορίσαμε και στόχοι επιτυχίας που επιδιώκαμε με την ευκαιρία της ενσωμάτωσης της Οδηγίας ήταν :

  • H εναρμόνιση του ελληνικού πλαισίου στο ελάχιστο απαιτητό από την Ευρωπαϊκή Οδηγία κανονιστικό Πλαίσιο ώστε να μην επιβαρυνθεί η Ασφαλιστική Διαμεσολάβηση με επιπλέον απαιτήσεις και διαδικασίες, όπως ήταν π.χ.  το εγγυητικό κεφάλαιο για την άσκηση του επαγγέλματος.
  • Η τροποποίηση των άρθρων του νόμου 1569/85 για τα εμπορικά δικαιώματα, η οποία αποτελούσε για σειρά ετών ανέφικτη διεκδίκηση. Παρότι ο σκοπός της Νομοπαρασκευαστικής ήταν η ενσωμάτωση της Οδηγίας, ζητούμενο από πλευράς μας ήταν να συζητηθούν οι αλλαγές άρθρων, που αποτελούσαν Εθνική νομοθεσία, γιατί βλέπαμε ότι ήταν μία πολύτιμη ευκαιρία που δεν  έπρεπε να χαθεί.
  • Η θέσπιση επιπλέον μέτρων Εθνικής νομοθεσίας, που θα αποτελούσαν την νομική βάση για την άμυνα της Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης σε αθέμιτες πρακτικές άλλων δικτύων διανομής.

Ήταν δεδομένο ότι οι άμεσα εμπλεκόμενοι φορείς, ΔΕΙΑ, Υπουργείο Οικονομικών και Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών θα εξέφραζαν αντιρρήσεις σε συγκεκριμένους τομείς διεκδικήσεων μας,  έχοντας  διαφορετική οπτική.

Οι εκπρόσωποι μας, σε συντονισμό και με την στήριξη όλων των Σωματείων, ανέλαβαν στην πρώτη φάση των εργασιών της Νομοπαρασκευαστικής Επιτροπής να δημιουργήσουν ένα πλαίσιο νόμου που θα οδηγούσε προς αυτή την κατεύθυνση, ώστε στη συνέχεια, και κατά τη δημόσια διαβούλευση, στην οποία συμμετείχαν και όλοι οι φορείς διαμεσολάβησης,  να επιτευχθεί το ιδανικό αποτέλεσμα.

Σήμερα, τρία χρόνια από την ισχύ του νόμου,  η αποτελεσματικότητα της συμμετοχή  μας, η επιτυχής  έκβαση των προσπαθειών  μας, και τελικά ο τρόπος λειτουργίας του νομικού πλαισίου, αποδεικνύει την ορθότητα των παρεμβάσεών μας αλλά και την αξία της ομόνοιας των φορέων της Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης.

Οι στόχοι επιτεύχθηκαν και σήμερα έχουμε ένα νομικό πλαίσιο που :

  • Ενσωμάτωσε την  Ευρωπαϊκή Οδηγία  χωρίς καμία πρόσθετη απαίτηση, που θα δυσκόλευε την καθημερινότητά της Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης στην προσπάθειά της για κανονιστική συμμόρφωση.
  • Δημιούργησε για πρώτη φορά ένα  σαφές και ξεκάθαρο Πλαίσιο προστασίας των εμπορικών δικαιωμάτων μας, όπου δεν μπορεί να γίνει αυθαίρετη επίκληση του «σπουδαίου λόγου» ή του «βαρέος  παραπτώματος» για την καταγγελία συμβάσεως ώστε να στερηθεί ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής προμήθειες 3 ετών σε περίπτωση λύσης της σύμβασης από μέρους της Εταιρείας. Αντίθετα θεσπίστηκε το δικαίωμα των προμηθειών στη συνταξιοδότηση, στην ανικανότητα και στην απώλεια ζωής του συνεργάτη.

Ισχυρή απόδειξη της ορθότητας της αλλαγής του Νομικού πλαισίου είναι ότι κανένας διαμεσολαβητής αυτά τα τρία χρόνια δεν αναγκάστηκε να προσφύγει στη δικαιοσύνη για αυθαίρετη παρακράτηση προμηθειών από ασφαλιστική εταιρεία, κάτι που γινόταν σε πολύ μεγάλο  βαθμό στο παρελθόν.

  • Τέλος η διάταξη της  Εθνικής νομοθεσίας για τον κώδικα δεοντολογίας όχι μόνο διατηρήθηκε αλλά επεκτάθηκε για όλους τους διανομείς, καθορίζοντας έτσι ίδιους κανόνες συμπεριφοράς. Τρανή απόδειξη αυτής της επιτυχίας είναι ότι σήμερα στη μάχη για τις  αθέμιτες πρακτικές των εναλλακτικών δικτύων η Ασφαλιστική Διαμεσολάβηση μπορεί και επικαλείται τον Νόμο 4583/18  και τις διατάξεις του. Διαπιστώνουμε όμως ότι η τήρηση των διατάξεων αυτών δεν είναι στο επιθυμητό επίπεδο, γιατί ο έλεγχος δεν γίνεται με την επιμέλεια που θα έπρεπε.

Ας διαφυλάξουμε όλοι με κάθε τρόπο τις επιτυχίες του κλάδου.   

Είναι βέβαιο ότι θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε για λογαριασμό των Συναδέλφων μας κάθε αναγκαία ρύθμιση που θα δημιουργεί συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού και διαφάνειας με σκοπό την ανάπτυξη μιας ασφαλιστικής αγοράς που θα λειτουργεί προς όφελος, πρωτίστως, των ασφαλισμένων.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Οι τρεις προτάσεις της ΕΑΔΕ στο υπ. Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών

Η ΕΑΔΕ κρίνει αναγκαίατ η διεύρυνση της ασφαλιστικής κάλυψης οχημάτων με την προσθήκη των κινδύνων από σεισμό και χαλαζόπτωση

Πόσοι ασφαλιστές θα πάρουν δευτεροετείς προμήθειες από ζωή και υγεία;

Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024 η παραγωγή ασφαλίστρων ζωής και υγείας διαμορφώθηκε στα 1.627.019.945 ευρώ

M. Tζωρτζωρής στο I.W: Η απαρχή μιας νέας εποχής που ήδη διαμορφώνει το μέλλον μας

Πέρα από τις ήδη γνωστές εξαγγελίες σας σχετικά με τα κίνητρα, υπάρχουν αρκετά στοιχεία που επιβεβαιώνουν αυτή τη μετάβαση.

Γ. Χατζηθεοδοσίου στο 1ο Financial Planning Forum: Αισιόδοξα μηνύματα και εξελίξεις για την ασφαλιστική διαμεσολάβηση

Σε αισιόδοξες εκτιμήσεις και σε σημαντικές εξελίξεις που αναμένονται για τον κλάδο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης αναφέρθηκε ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

“Ξεκλειδώνεται” πολύτιμη ρευστότητα για τις επιχειρήσεις , δημιουργώντας ανάπτυξη

Νέα αυξημένα όρια εγγυητικών επιστολών που 'ξεκλειδώνουν' μεγάλη ρευστότητα για τις Μικρομεσαίες επιχειρήσεις λάνσαρε η “Karavias Underwriting Agency

Νέα ψηφιακά εργαλεία στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής το 2025

Eναρξη λειτουργίας μιας σειράς ψηφιακών εργαλείων με στόχο τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό της φορολογικής διοίκησης

Οι νέοι ορίζοντες που ανοίγονται για την ΕΥΡΩΠΗ ΑΕΓΑ από τις αρχές 2025 

Η επιχειρηματική δικαίωση του Ν. Μακρόπουλου ως βασικού μετόχου και  σε έναν μεγάλο όμιλο  

Οι τρεις προτάσεις της ΕΑΔΕ στο υπ. Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών

Η ΕΑΔΕ κρίνει αναγκαίατ η διεύρυνση της ασφαλιστικής κάλυψης οχημάτων με την προσθήκη των κινδύνων από σεισμό και χαλαζόπτωση

Δημοφιλή Άρθρα

Sorry. No data so far.

Ροή Ειδήσεων

“Ξεκλειδώνεται” πολύτιμη ρευστότητα για τις επιχειρήσεις , δημιουργώντας ανάπτυξη

Νέα αυξημένα όρια εγγυητικών επιστολών που 'ξεκλειδώνουν' μεγάλη ρευστότητα για τις Μικρομεσαίες επιχειρήσεις λάνσαρε η “Karavias Underwriting Agency

Γ. Χατζηθεοδοσίου: “Σοκ και δέος. Να το δούμε να γίνεται πράξη”

Mε ανακοίνωσή του, ο πρόεδρος του Ε.Ε.Α και Επίτιμος Διδάκτορας ΠΑ.ΠΕΙ. κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου χαιρέτισε τις ανακοινώσεις διά στόματος πρωθυπουργού

Η ERGO Μεγάλος Χορηγός του ΣΕΓΑΣ και του 41ου Αυθεντικού Μαραθωνίου Αθήνας

Η ERGO Ασφαλιστική, σταθερός υποστηρικτής του ΣΕΓΑΣ και του δρομικού κινήματος από το 2011, έδωσε για μία ακόμα φορά δυναμικό «παρών» στον 41ο Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας

Ν. Σπυράτος, ERGO: Η ασφαλιστική διείσδυση στις ΜμΕ είναι εξαιρετικά χαμηλή

Στη σύγχρονη, ψηφιακή εποχή, στην οποία η χρήση του Διαδικτύου και των νέων τεχνολογιών αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής ζωής,

Νέα ψηφιακά εργαλεία στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής το 2025

Eναρξη λειτουργίας μιας σειράς ψηφιακών εργαλείων με στόχο τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό της φορολογικής διοίκησης