back to top
35.9 C
Athens
Τρίτη 22 Ιουλίου 2025

Γιατί οι ασφαλιστικές εταιρείες πρέπει να αγαπούν (και όχι να φοβούνται…) την Amazon

Της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

Κάθε φορά που η Amazon εξετάζει την είσοδό της σε μια νέα αγορά, οι εδραιωμένοι παίκτες της εν λόγω αγοράς… τρέμουν. Το πρόσφατο ρεπορτάζ του Reuters ότι ο κολοσσός του ηλεκτρονικού εμπορίου βρίσκεται σε συνομιλίες με ασφαλιστικές εταιρείες για τη δημιουργία σάιτ σύγκρισης τιμών ασφαλιστικών προϊόντων στο Ηνωμένο Βασίλειο δεν αποτέλεσε εξαίρεση. Οι μετοχές των εταιρειών Moneysupermarket.com Group και GoCompare.com Group (που διαχειρίζονται τέτοια σάιτ) υποχώρησαν κατά 4,7% και 10% αντίστοιχα.

- Advertisement -

Όμως, οι παραδοσιακές ασφαλιστικές θα έπρεπε να ενθουσιάζονται με την πρόταση της Amazon. Εταιρείες όπως η γερμανική Allianz και η αμερικανική AIG καθυστέρησαν περισσότερο από start-ups όπως η Lemonade να αξιοποιήσουν τα δεδομένα που προκύπτουν από ιντερνετικές υπηρεσίες για να προσελκύσουν νέους πελάτες και να τιμολογήσουν καλύτερα τα προϊόντα τους. Και εκεί είναι που υπεισέρχεται η Amazon. Η χρηματοοικονομική της ισχύ της επιτρέπει να ψαλιδίσει δραστικά την προμήθεια που χρεώνουν οι μικρές -συγκριτικά με την Amazon- Moneysupermarket και Gocompare προκειμένου να προωθούν τα προϊόντα των ασφαλιστικών εταιρειών.

Επιπροσθέτως, το project αυτό συνδέεται ευθέως με την βασική «δεξιότητα» της Amazon, που είναι να συνδέει τον πάροχο ενός προϊόντος με τους δυνητικούς πελάτες. Η πιθανότητα η Amazon να προσφέρει δικά της ασφαλιστικά προϊόντα είναι μικρή, συνεπώς οι ασφαλιστικές εταιρίες θα έπρεπε να ενθουσιάζονται με την προοπτική να αξιοποιήσουν τους τεράστιoυς όγκους δεδομένων της Amazon. Εκεί βρίσκεται η πραγματική αξία.

- Advertisement -

Η επίπτωση θα μπορούσε να είναι ανάλογη με εκείνη που είχαν οι Google και Facebook στην ασφαλιστική βιομηχανία. Η επιτυχία των δυο εταιρειών δεν πηγάζει μόνο από τη δημοφιλία των πλατφορμών τους, αλλά και από την ικανότητά τους να αποδεικνύουν την αποτελεσματικότητά τους στις διαφημιστικές.

Για τις ασφαλιστικές, η Amazon θα μπορεί να προσφέρει μια βαθύτερη κατανόηση του τελικού πελάτη, τα ρίσκα που συνδέονται με την ασφάλισή του και ευκαιρίες για πρόσθετες πωλήσεις. Για παράδειγμα, αν ένας πελάτης έχει αγοράσει την τελευταία έκδοση του Call of Duty (σ.σ.: δημοφιλές βιντεοπαιχνίδι). το πιθανότερο είναι ότι κατέχει ήδη κονσόλα Xbox ή Playstation, η οποία είναι ασφαλίσιμη.

Δυνατότητα για σταυροειδείς πωλήσεις δημιουργεί και η είσοδος της Amazon στις αυτοματοποιημένες οικιακές συσκευές. Όπως οι εταιρείες ασφαλειών υγείας προσφέρουν κίνητρα στους πελάτες τους για χρήση fitness trackers και οι ασφαλιστές ΙΧ ενθαρρύνουν την εγκατάσταση «μαύρων κουτιών» στα οχήματα, που καταγράφουν την συμπεριφορά του οδηγού, έτσι η Amazon θα μπορούσε να βοηθήσει τις εταιρείες ασφάλισης κατοικίας πωλώντας κάμερες ασφαλείας και άλλον εξοπλισμό για «έξυπνα» σπίτια.

Για τις ασφαλιστικές, αυτό θα έπρεπε να αποτελεί ευκαιρία αντιστάθμισης των πιέσεων στα ασφάλιστρα και της μείωσης των αποδόσεων από επενδύσεις. Η ασφαλιστική βιομηχανία θα έπρεπε να εξιτάρεται από τις ευκαιρίες που παρέχει η Amazon και όχι να φοβάται.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Η Allianz πιστοποιείται ως Great Place Τo Work® – Certified

Με ιδιαίτερη υπερηφάνεια, η Allianz ανακοινώνει την πιστοποίηση της της ως Great Place Τo Work® Certified στην Ελλάδα για το 2025

Ο John Neal των Lloyd’s νέος πρόεδρος της AIG, σε μια κίνηση-έκπληξη

Ο J. Neal ήταν CEO των Lloyd's από το 2018 μέχρι πρόσφατα - Προηγουμένως είχε ανακοινωθεί η μετακίνησή του στην Aon

Η Allianz UK νέα πάροχος ασφάλισης αυτοκινήτων του ομίλου Volkswagen

Η πενταετής συνεργασία εκτείνεται σε όλες τις μάρκες επιβατικών αυτοκινήτων του ομίλου, όπου συγκαταλέγονται οι Škoda, Audi, Seat και Cupra

Έξυπνο παρκάρισμα: Η BYD υποκαθιστά τις ασφαλιστικές κι αναλαμβάνει τις ζημιές

Η υπόσχεση της BYD αφορά ζημιές που θα προκύψουν επί κινεζικού εδάφους σε αυτοκίνητα με σύστημα υποβοηθούμενης οδήγησης God's Eye

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Στη Generali Hellas η Ευρωκλινική

H Akkadia Holdings Limited ανακοινώνει την υπογραφή συμφωνίας για τη μεταβίβαση του συνόλου των μετοχών της στον Όμιλο Ευρωκλινικής στην Generali Hellas.

ΗΠΑ: Οικογενειακή υπόθεση η επίθεση μολότοφ σε ασφαλιστικό πρακτορείο;

Άνδρας κατηγορείται για επίθεση με μολότοφ σε ασφαλιστικό πρακτορείο της Φλόριντα, ανταγωνιστή της... αδερφής του

Δυναμική είσοδος της Anytime στην αγορά της Ρουμανίας

O Όμιλος Interamerican διευρύνει το αποτύπωμά του στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης

Ρεκόρ καταστροφών, οι πρώτες εκτιμήσεις από την ΑΟΝ και την Gallagher Re

Το παγκόσμιο χάσμα ασφαλιστικής προστασίας εκτιμήθηκε προσωρινά σε μόλις 38%, η χαμηλότερη τιμή που έχει καταγραφεί για πρώτο εξάμηνο και ..

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

ΕΑΕΕ προς Υπουργείο, ΔΕΕΙΑ: Διατήρηση φερεγγυότητας χωρίς τεχνητά εμπόδια στις επενδύσεις

Ενημερωτική εγκύκλιος και επιστολή της ασφαλιστικής ένωσης σχετικά με τις τελευταίες εξελίξεις γύρω απ' την οδηγία Solvency II

ΕΥΡΩΠΗ HOLDINGS: Δωρεά στη ΣΚΑΪ HOPE για ενίσχυση των αεροδιακομιδών ασθενών

Η μητρική τής ΕΥΡΩΠΗ Ασφαλιστική υποστηρίζει σταθερά δράσεις που ενισχύουν την πρόσβαση σε κρίσιμες υπηρεσίες υγείας και βοηθούν το κοινωνικό σύνολο

Στη Generali Hellas η Ευρωκλινική

H Akkadia Holdings Limited ανακοινώνει την υπογραφή συμφωνίας για τη μεταβίβαση του συνόλου των μετοχών της στον Όμιλο Ευρωκλινικής στην Generali Hellas.

Ο ΣΕΜΑ στο NATCAT Summit: Η ασφάλιση των ΜμΕ έναντι φυσικών καταστροφών δεν είναι έξοδο, αλλά επένδυση

Ο αντιπρόεδρος του ΣΕΜΑ John Croker μίλησε για τη χαμηλή διείσδυση της αγοράς στις ΜμΕ, παρά την υποχρεωτικότητα, και για την ανάγκη αλλαγής κουλτούρας

ΗΠΑ: Οικογενειακή υπόθεση η επίθεση μολότοφ σε ασφαλιστικό πρακτορείο;

Άνδρας κατηγορείται για επίθεση με μολότοφ σε ασφαλιστικό πρακτορείο της Φλόριντα, ανταγωνιστή της... αδερφής του