back to top
26.2 C
Athens
Πέμπτη 21 Αυγούστου 2025

KPMG: Θα εδραιωθεί η ασφάλιση «κατά παραγγελία»;

Θα γίνει mainstream το μοντέλο της ασφάλισης «κατά παραγγελία» (insurance on demand) που έχουν εισαγάγει διάφορες νεοφυείς ασφαλιστικές εταιρείες υψηλής τεχνολογίας (insurtechs); To ερώτημα αυτό θέτει σε σχετική μελέτη της η KPMG που αναφέρει ότι εταιρίες όπως η Trov, η Cuvva, η Slice και η Lemonade επιτρέπουν στους πελάτες τους να χρησιμοποιούν ψηφιακές εφαρμογές για να αγοράζουν ασφάλιση κατοικίας, ΙΧ, ταξιδιωτική κ.α. «με το κομμάτι».

της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

- Advertisement -

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι πελάτες πληρώνουν για την ασφάλιση μόνο όταν χρησιμοποιούν το ασφαλιζόμενο αγαθό που εκτίθεται έτσι σε κίνδυνο.

Παρότι αυτές οι μορφές ασφάλισης βάσει χρήσης (usage-based insurance) χρησιμοποιούνται εδώ και χρόνια, το μερίδιο των ασφαλίσεων κατά παραγγελία στην διεθνή ασφαλιστική αγορά είναι κάτω του 1%.

- Advertisement -

Πλην, όμως, οι ψηφιακοί ασφαλιστικοί «ταραξίες» προσελκύουν αυξανόμενο επενδυτικό ενδιαφέρον και με το 93% των millennials στις ΗΠΑ να δηλώνουν υπέρ της «ευέλικτης» ασφάλισης, πολλοί υποστηρίζουν ότι είναι θέμα χρόνου να καταστεί το insurance on demand ο κυρίαρχος τρόπος πώλησης ασφαλιστικών προϊόντων.

Είναι όμως πράγματι έτσι; Σύμφωνα με την KPMG, τρεις είναι οι παράγοντες προκειμένου η ασφάλιση κατά παραγγελία να γίνει κυρίαρχο μοντέλο, καλύπτοντας πάνω από το 50% της παγκόσμιας αγοράς:

Πρώτον, το insurance on demand πρέπει να καλύπτει την πλειονότητα των αναγκών των πελατών. Παρότι η ασφαλιστική κάλυψη «μόνο όταν χρειάζεται» είναι βολική εκ πρώτης όψεως, εντούτοις τα ασφάλιστρα «με το κομμάτι» ή βάσει χρήσης ίσως να διαμορφωθούν σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με τα «συνήθη» συμβόλαια για άτομα με ευρύτερες ανάγκες, ή για τους πελάτες με προφίλ υψηλού ρίσκου.

Ως αποτέλεσμα, οι τακτικοί ταξιδιώτες, οι οδηγοί μεγάλων αποστάσεων και άλλοι ίσως θα κατέληγαν όχι μόνο να πληρώνουν περισσότερα. Με άλλα λόγια, η ασφάλιση κατά παραγγελία μπορεί να μεταφραστεί σε αυξημένη αξία για ορισμένους πελάτες και σε αυξημένο κόστος για άλλους.

Δεύτερον, οι «κατά παραγγελία ασφαλιστές» πρέπει να εδραιωθούν στη συνείδηση του ευρύτερου καταναλωτικού κοινού, κάτι που δεν έχει συμβεί ακόμα.

Τρίτον, το χρηματοοικονομικό μοντέλο πρέπει να είναι βιώσιμο για τις ασφαλιστικές εταιρείες.
Πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα; Ορίζοντας ως “mainstream” ως κάτι που καταλαμβάνει μερίδιο αγοράς, η KPMG δεν αναμένει η ασφάλιση κατά παραγγελία να γίνει mainstream τα επόμενα πέντε χρόνια. Θεωρεί πιθανό ορισμένοι πάροχοι on demand να είναι επιτυχημένοι σε συγκεκριμένα προϊόντα ή γεωγραφικές περιοχές, αλλά θα χρειαστεί πολύς χρόνος για να διαταραχθεί το status quo της ασφαλιστικής αγοράς. Είναι πάντως πιθανό οι παραδοσιακές ασφαλιστικές εταιρείες να επιδιώξουν να υιοθετήσουν το νέο μοντέλο, με σχήματα ασφάλισης on demand εκτός του πυρήνα των δραστηριοτήτων τους.

Φέτος για παράδειγμα ο διευθύνων σύμβουλος της Progressive Insurance ενημέρωσε τους επενδυτές ότι η ασφάλιση βάσει χρήσης θα γίνει το κύριο κριτήριο για το underwriting στις ασφάλειες αυτοκινήτου και άφησε να εννοηθεί ότι η εταιρεία κινείται προς την κατεύθυνση αυτή.

Η MetLife επίσης λάνσαρε μια εφαρμογή σε κινητό τηλέφωνο για να υποστηρίξει ένα νέο ασφαλιστικό πρόγραμμα usage-based.

Συμπερασματικά, παρότι η ασφάλιση on demand δεν θα γίνει ο εδραιωμένος τρόπος παροχής ασφάλισης για τα επόμενα χρόνια, εξελίσσεται σε ένα μοντέλο με αυξανόμενη σημασία.

Δείτε το πλήρες κείμενο της μελέτης στο: https://home.kpmg.com/uk/en/home/insights/2017/09/will-on-demand-insurance-become-mainstream.html?hootPostID=f301b554a1479c5e951ee91d4ba6c4d5

Σχετικές δημοσιεύσεις

Ξεκίνησε το Advisory, Tax & Legal Graduate Recruitment Program της KPMG

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε αποφοίτους ΑΕΙ που χαρακτηρίζονται από δημιουργικότητα, ομαδικότητα, δυναμισμό και προσανατολισμό στο αποτέλεσμα

KPMG: Oι 2 μεγαλύτερες προκλήσεις στην εφαρμογή της ΑΙ στον ασφαλιστικό κλάδο

Η KPMG International παρουσιάζει τη νέα της παγκόσμια έρευνα με τίτλο “Intelligent Industries: Blueprints for Creating Value through AI-Driven Transformation”.

“Intelligent Industries”: Oδηγός για τη μεγιστοποίηση της αξίας της Τεχνητής Νοημοσύνης

Η νέα παγκόσμια έρευνα της KPMG “Intelligent Industries” θεμελιώνει ένα οδηγό για τη μεγιστοποίηση της αξίας της Τεχνητής Νοημοσύνης

Το νέο λογιστικό πρότυπο, η AI, ο μετασχηματισμός και τα φορολογικά κυριαρχούν στην ατζέντα του ασφαλιστικού κλάδου

Για 14η συνεχόμενη χρονιά, η KPMG στην Ελλάδα, προχώρησε στη δημοσίευση της Ετήσιας Έκθεσης για την Ασφαλιστική Αγορά για το 2024

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Η Coface εγκρίνεται από το Lloyd’s για νέο συνδικάτο πιστωτικής ασφάλισης – Σημαντικές ευκαιρίες για την ελληνική αγορά

Η αξιοπιστία και η φερεγγυότητα του Lloyd’s ενισχύουν την εμπιστοσύνη των ελληνικών επιχειρήσεων στις διεθνείς συνεργασίες

Η σύνεση φέρνει αυξημένη κερδοφορία για τη Swiss Re το α΄ εξάμηνο

Πώς σχολιάζουν τα αποτελέσματα ο διευθύνων σύμβουλος Andreas Berger και ο οικονομικός διευθυντής Anders Malmström

Plenum Investments: Πάνω από 11% οι αποδόσεις cat bonds τον Ιούνιο, 56 νέα ομόλογα

Η συνολική απόδοση της αγοράς καταστροφικών ομολόγων είναι σήμερα 19% με 20% χαμηλότερη συγκριτικά με ένα έτος πριν

Swiss Re: Καύσωνες, η μεγάλη απειλή για την ανθρώπινη ζωή

Πρόκειται για έναν αριθμό που υπερβαίνει το άθροισμα των θανάτων που προέρχονται από καταστροφικά συμβάντα, όπως σεισμοί, πλημμύρες, ...

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

SOS από τον ΕΟΦ για επικίνδυνα συμπληρώματα διατροφής

Ο οργανισμός προχώρησε στη σχετική ανακοίνωση ύστερα από ενημέρωση των γερμανικών αρχών και εφιστά την προσοχή στις διαδικτυακές αγορές

Ανοίγει η κυνηγετική περίοδος 2025–2026 – Τι σημαίνει για τον ασφαλιστικό κλάδο

Επιτακτική η ανάγκη για εξειδικευμένα ασφαλιστικά προγράμματα που καλύπτουν τους ποικίλους κινδύνους του κυνηγιού

40 χρόνια γάμου για τον Γιάννη Χατζηθεοδοσίου και τη Χρύσα Τσίχλη

Την επέτειο έκανε γνωστή το ζευγάρι μέσα από ανάρτησή του στα κοινωνικά δίκτυα

Αδ. Γεωργιάδης: Το ΕΣΥ είναι στην καλύτερη κατάσταση της ιστορίας του

Στην αντεπίθεση πέρασε ο υπουργός Υγείας μετά από δημοσίευμα το οποίο αποδίδει σε οργανωμένη προσπάθεια επίθεσης στο πρόσωπό του

Ανάπτυξη επιχειρήσεων: Η ευκαιρία και η ανάγκη για ασφάλιση

Στον σημερινό επιχειρηματικό κόσμο, η ανάπτυξη και η ασφάλιση πρέπει να πηγαίνουν χέρι-χέρι