back to top
20 C
Athens
Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024

KPMG: Θα εδραιωθεί η ασφάλιση «κατά παραγγελία»;

Θα γίνει mainstream το μοντέλο της ασφάλισης «κατά παραγγελία» (insurance on demand) που έχουν εισαγάγει διάφορες νεοφυείς ασφαλιστικές εταιρείες υψηλής τεχνολογίας (insurtechs); To ερώτημα αυτό θέτει σε σχετική μελέτη της η KPMG που αναφέρει ότι εταιρίες όπως η Trov, η Cuvva, η Slice και η Lemonade επιτρέπουν στους πελάτες τους να χρησιμοποιούν ψηφιακές εφαρμογές για να αγοράζουν ασφάλιση κατοικίας, ΙΧ, ταξιδιωτική κ.α. «με το κομμάτι».

της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

- Advertisement -

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι πελάτες πληρώνουν για την ασφάλιση μόνο όταν χρησιμοποιούν το ασφαλιζόμενο αγαθό που εκτίθεται έτσι σε κίνδυνο.

Παρότι αυτές οι μορφές ασφάλισης βάσει χρήσης (usage-based insurance) χρησιμοποιούνται εδώ και χρόνια, το μερίδιο των ασφαλίσεων κατά παραγγελία στην διεθνή ασφαλιστική αγορά είναι κάτω του 1%.

- Advertisement -

Πλην, όμως, οι ψηφιακοί ασφαλιστικοί «ταραξίες» προσελκύουν αυξανόμενο επενδυτικό ενδιαφέρον και με το 93% των millennials στις ΗΠΑ να δηλώνουν υπέρ της «ευέλικτης» ασφάλισης, πολλοί υποστηρίζουν ότι είναι θέμα χρόνου να καταστεί το insurance on demand ο κυρίαρχος τρόπος πώλησης ασφαλιστικών προϊόντων.

Είναι όμως πράγματι έτσι; Σύμφωνα με την KPMG, τρεις είναι οι παράγοντες προκειμένου η ασφάλιση κατά παραγγελία να γίνει κυρίαρχο μοντέλο, καλύπτοντας πάνω από το 50% της παγκόσμιας αγοράς:

Πρώτον, το insurance on demand πρέπει να καλύπτει την πλειονότητα των αναγκών των πελατών. Παρότι η ασφαλιστική κάλυψη «μόνο όταν χρειάζεται» είναι βολική εκ πρώτης όψεως, εντούτοις τα ασφάλιστρα «με το κομμάτι» ή βάσει χρήσης ίσως να διαμορφωθούν σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με τα «συνήθη» συμβόλαια για άτομα με ευρύτερες ανάγκες, ή για τους πελάτες με προφίλ υψηλού ρίσκου.

Ως αποτέλεσμα, οι τακτικοί ταξιδιώτες, οι οδηγοί μεγάλων αποστάσεων και άλλοι ίσως θα κατέληγαν όχι μόνο να πληρώνουν περισσότερα. Με άλλα λόγια, η ασφάλιση κατά παραγγελία μπορεί να μεταφραστεί σε αυξημένη αξία για ορισμένους πελάτες και σε αυξημένο κόστος για άλλους.

Δεύτερον, οι «κατά παραγγελία ασφαλιστές» πρέπει να εδραιωθούν στη συνείδηση του ευρύτερου καταναλωτικού κοινού, κάτι που δεν έχει συμβεί ακόμα.

Τρίτον, το χρηματοοικονομικό μοντέλο πρέπει να είναι βιώσιμο για τις ασφαλιστικές εταιρείες.
Πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα; Ορίζοντας ως “mainstream” ως κάτι που καταλαμβάνει μερίδιο αγοράς, η KPMG δεν αναμένει η ασφάλιση κατά παραγγελία να γίνει mainstream τα επόμενα πέντε χρόνια. Θεωρεί πιθανό ορισμένοι πάροχοι on demand να είναι επιτυχημένοι σε συγκεκριμένα προϊόντα ή γεωγραφικές περιοχές, αλλά θα χρειαστεί πολύς χρόνος για να διαταραχθεί το status quo της ασφαλιστικής αγοράς. Είναι πάντως πιθανό οι παραδοσιακές ασφαλιστικές εταιρείες να επιδιώξουν να υιοθετήσουν το νέο μοντέλο, με σχήματα ασφάλισης on demand εκτός του πυρήνα των δραστηριοτήτων τους.

Φέτος για παράδειγμα ο διευθύνων σύμβουλος της Progressive Insurance ενημέρωσε τους επενδυτές ότι η ασφάλιση βάσει χρήσης θα γίνει το κύριο κριτήριο για το underwriting στις ασφάλειες αυτοκινήτου και άφησε να εννοηθεί ότι η εταιρεία κινείται προς την κατεύθυνση αυτή.

Η MetLife επίσης λάνσαρε μια εφαρμογή σε κινητό τηλέφωνο για να υποστηρίξει ένα νέο ασφαλιστικό πρόγραμμα usage-based.

Συμπερασματικά, παρότι η ασφάλιση on demand δεν θα γίνει ο εδραιωμένος τρόπος παροχής ασφάλισης για τα επόμενα χρόνια, εξελίσσεται σε ένα μοντέλο με αυξανόμενη σημασία.

Δείτε το πλήρες κείμενο της μελέτης στο: https://home.kpmg.com/uk/en/home/insights/2017/09/will-on-demand-insurance-become-mainstream.html?hootPostID=f301b554a1479c5e951ee91d4ba6c4d5

Σχετικές δημοσιεύσεις

Το AI & Digital Transformation Conference της KPMG υποδέχεται 35+ κορυφαίους ομιλητές και 250+ CFOs

Nέες τάσεις και στρατηγικές σχετικά με την αξιοποίηση της δύναμης της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) στους οργανισμούς Ραντεβού στις 15 Οκτωβρίου με τις νέες τεχνολογίες, τον...

Advisory Graduate Recruitment Program 2023 της KPMG!

Στις 19 Ιουλίου 2023 ξεκίνησε επίσημα η διαδικασία στελέχωσης στις Συμβουλευτικές υπηρεσίες Consultingκαι Deal Advisory της KPMG

Τι προβλέπει η συνεργασία Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών με την KPMG

Άμεσες και μεσοπρόθεσμες υλοποιήσιμες πρωτοβουλίες και δράσεις σε 6 βασικούς πυλώνες εκπαίδευσης, έρευνας και διασύνδεσης με την αγορά εργασίας και αποσκοπεί στον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση του ανθρώπινου δυναμικού, αλλά και της απασχόλησης των φοιτητών και αποφοίτων σε σύγχρονα αντικείμενα.

H KPMG Χρυσός χορηγός στο Posidonia Running Event

Η KPMG έδωσε και φέτος το παρών στη μεγαλύτερη έκθεση της Ναυτιλίας, τα Ποσειδώνια, και συγκεκριμένα ως χρυσός χορηγός του Running Event, που διοργανώθηκε

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

“Ξεκλειδώνεται” πολύτιμη ρευστότητα για τις επιχειρήσεις , δημιουργώντας ανάπτυξη

Νέα αυξημένα όρια εγγυητικών επιστολών που 'ξεκλειδώνουν' μεγάλη ρευστότητα για τις Μικρομεσαίες επιχειρήσεις λάνσαρε η “Karavias Underwriting Agency

Νέα ψηφιακά εργαλεία στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής το 2025

Eναρξη λειτουργίας μιας σειράς ψηφιακών εργαλείων με στόχο τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό της φορολογικής διοίκησης

Οι νέοι ορίζοντες που ανοίγονται για την ΕΥΡΩΠΗ ΑΕΓΑ από τις αρχές 2025 

Η επιχειρηματική δικαίωση του Ν. Μακρόπουλου ως βασικού μετόχου και  σε έναν μεγάλο όμιλο  

Οι τρεις προτάσεις της ΕΑΔΕ στο υπ. Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών

Η ΕΑΔΕ κρίνει αναγκαίατ η διεύρυνση της ασφαλιστικής κάλυψης οχημάτων με την προσθήκη των κινδύνων από σεισμό και χαλαζόπτωση

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

“Ξεκλειδώνεται” πολύτιμη ρευστότητα για τις επιχειρήσεις , δημιουργώντας ανάπτυξη

Νέα αυξημένα όρια εγγυητικών επιστολών που 'ξεκλειδώνουν' μεγάλη ρευστότητα για τις Μικρομεσαίες επιχειρήσεις λάνσαρε η “Karavias Underwriting Agency

Γ. Χατζηθεοδοσίου: “Σοκ και δέος. Να το δούμε να γίνεται πράξη”

Mε ανακοίνωσή του, ο πρόεδρος του Ε.Ε.Α και Επίτιμος Διδάκτορας ΠΑ.ΠΕΙ. κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου χαιρέτισε τις ανακοινώσεις διά στόματος πρωθυπουργού

Η ERGO Μεγάλος Χορηγός του ΣΕΓΑΣ και του 41ου Αυθεντικού Μαραθωνίου Αθήνας

Η ERGO Ασφαλιστική, σταθερός υποστηρικτής του ΣΕΓΑΣ και του δρομικού κινήματος από το 2011, έδωσε για μία ακόμα φορά δυναμικό «παρών» στον 41ο Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας

Ν. Σπυράτος, ERGO: Η ασφαλιστική διείσδυση στις ΜμΕ είναι εξαιρετικά χαμηλή

Στη σύγχρονη, ψηφιακή εποχή, στην οποία η χρήση του Διαδικτύου και των νέων τεχνολογιών αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής ζωής,

Νέα ψηφιακά εργαλεία στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής το 2025

Eναρξη λειτουργίας μιας σειράς ψηφιακών εργαλείων με στόχο τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό της φορολογικής διοίκησης