back to top
20 C
Athens
Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2024

Έρευνα: 4 στους 10 ασφαλιστές θεωρούν την Google “απειλή”

 

Της  Λαλέλας Χρυσανθοπούλου,

- Advertisement -

Αν και η Google έβαλε λουκέτο (δείτε σχετικό άρθρο) στην υπηρεσία Compare, μέσω της οποίας έδινε τη δυνατότητα online  σύγκρισης ασφαλειών αυτοκινήτου και εν συνεχεία αγορών από τις συνεργαζόμενες ασφαλιστικές εταιρείες, τίποτα δεν αποκλείει την επαναδραστηριοποίησή της στον κλάδο με νέα στρατηγική. Την εικόνα του ασφαλιστικού κλάδου λίγο πριν η Google ανακοινώσει ότι σταματάει την εφαρμογή σκιαγραφεί έρευνα της Capgemini που έγινε στον ασφαλιστικό κλάδο διεθνώς.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης περισσότερο από το 40% των ασφαλιστών δήλωσαν ότι απειλούνται από την Google, λόγω του ισχυρού της brand και της ικανότητάς της να αξιοποιεί ποικιλοτρόπως τα προσωπικά δεδομένα των πελατών της. Η νέα γενιά καταναλωτών που χρησιμοποιεί το smartphone ως “πολυεργαλείο” πιθανότατα θα παρακάμψει τους παραδοσιακούς ασφαλιστικούς ομίλους προς όφελος “νέων, πιο ευέλικτων ανταγωνιστών”. Από συνεντεύξεις με περισσότερα από 130 στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς προκύπτει ότι η Google αποτελεί τον πιο επικίνδυνο “δυνητικό νέο παίκτη” του κλάδου, ξεπερνώντας άλλους ομίλους όπως τον αμερικανικό κολοσσό του λιανεμπορίου Wal Mart ή την Amazon.

- Advertisement -

Οι ασφαλιστικές εταιρείες χρησιμοποιούν ολοένα και περισσότερο τις νέες τεχνολογίες για να εξασφαλίσουν περισσότερες πληροφορίες για τους πελάτες τους και να τους προσφέρουν πιο ελκυστικά τιμολογημένα προϊόντα. Ενα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η ασφάλεια αυτοκινήτου με τη χρήση της “τηλεματικής”, ενός μαύρου κουτιού που τοποθετείται στα ΙΧ και δινει στοιχεία για την οδική συμπεριφορά του πελάτη (αν τηρεί τους κανόνες του ΚΟΚ κλπ.)

Επόμενο “πεδίο δόξης λαμπρόν” για τους ασφαλιστές είναι το λεγόμενο “διασυνδεδεμένο σπίτι¨(connected home), με τεχνολογία που επιτρέπει στον ιδιοκτήτη να σβήνει π.χ. τον φούρνο του εξ ‘ αποστάσεως αν τον έχει ξεχάσει ανοιχτό, αποφεύγοντας έτσι το ενδεχόμενο πυρκαγιάς. Η Google είναι ιδιοκτήτης της εταιρείας κατασκευής διασυνδεδεμένων οικιακών συσκευών Nest, η οποία θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως πλατφόρμα παροχής ασφαλιστικών υπηρεσιών.

“Για να αντιμετωπίσουν τον επερχόμενο ανταγωνισμό από τις ασφαλιστικές  start-ups υψηλής τεχνολογίας, οι παραδοσιακοί ασφαλιστικοί όμιλοι θα πρέπει να ενισχύσουν την αναγνωρισιμότητα των brands τους, να αξιοποιήσουν στον έπακρο τα δεδομένα καταναλωτών σε πραγματικό χρόνο και να αναπτύξουν ευέλικτα λειτουργικά μοντέλα”, αναφέρεται στην έκθεση της Capgemini. Ωστόσο, ορισμένοι παράγοντες της αγοράς εκφράζουν αμφιβολίες για το κατά πόσο οι εταιρείες υψηλής τεχνολογίας μπορεί να “αλώσουν” άμεσα τον ασφαλιστικό κλάδο που χαρακτηρίζεται από αυστηρή εποπτεία, θεωρώντας πιθανότερο το σενάριο στρατηγικών συνεργασιών startups με ασφαλιστικές εταιρίες. Στις ΗΠΑ, για παράδειγμα, η Liberty Mutual ήδη συνεργάζεται με τη Nest, προσφέροντας εκπτώσεις στους πελάτες της τελευταίας.

“Η Google προφανώς δεν θα γίνει κλασικός πάροχος ασφαλιστικών υπηρεσιών”, αναφέρει το στέλεχος της  Capgemini Nigel Walsh. “Ομως, προϊόντα όπως η Nest αποτελούν σημαντικό μέρος της αλυσίδας αξίας του ασφαλιστικού κλάδου”. Η ασφαλιστική βιομηχανία θα πρέπει επίσης να βελτιώσει τις υπηρεσίες της εάν θέλει να κερδίσει τους νεότερους πελάτες. Μόλις το 35% των πελατών κάτω των 35 ετών δήλωσαν ικανοποιημένοι από τις ασφαλιστικές τους εταιρείες, ενώ στις ηλικίες άνω των 35 το σχετικό ποσοστό ήταν 55%, όπως έδειξε έρευνα της Capgemini σε πάνω από 15.000 άτομα από 30 χώρες.

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Μεγάλη συμφωνία εξαγοράς μεταξύ Generali και Liberty Mutual

Την παρουσία του στην ασφαλιστική αγορά ενισχύει ο Ομιλος Generali με νέες εξαγορές. 

Ασφάλιση Κατοικίας: 1 στους 4 καταναλωτές στο Ηνωμένο Βασίλειο θα αγόραζαν από την Google

Την ώρα που οι μεγάλοι τεχνολογικοί κολοσσοί απασχολούν το κοινό και την αγορά με πληθώρα νέων καινοτομιών - υπηρεσιών, το ερώτημα που αναδύεται είναι αν απειλούνται οι παραδοσιακές ασφαλιστικές εταιρείες από τις εξελίξεις αυτές.

Διαβόητο τραπεζικό trojan έχει μολύνει πάνω από 140.000 μηχανήματα πελατών των Amazon, Microsoft, Google

Το Trickbot πίσω από τη μόλυνση 140.000+ μηχανημάτων πελατών της Amazon, της Microsoft, της Google και 57 άλλων εταιρειών παγκοσμίως

Κ. Χατζηδάκης: 15.000 ευρώ σε 4.000 νέους για δημιουργία start-ups, μέσω Google

Ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων παρουσίασε τη νέα συνεργασία του ΟΑΕΔ και του Υπουργείου με τη Google Ελλάδας για την κατάρτιση νέων ανέργων στην ψηφιακή επιχειρηματικότητα.

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

“Ξεκλειδώνεται” πολύτιμη ρευστότητα για τις επιχειρήσεις , δημιουργώντας ανάπτυξη

Νέα αυξημένα όρια εγγυητικών επιστολών που 'ξεκλειδώνουν' μεγάλη ρευστότητα για τις Μικρομεσαίες επιχειρήσεις λάνσαρε η “Karavias Underwriting Agency

Νέα ψηφιακά εργαλεία στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής το 2025

Eναρξη λειτουργίας μιας σειράς ψηφιακών εργαλείων με στόχο τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό της φορολογικής διοίκησης

Οι νέοι ορίζοντες που ανοίγονται για την ΕΥΡΩΠΗ ΑΕΓΑ από τις αρχές 2025 

Η επιχειρηματική δικαίωση του Ν. Μακρόπουλου ως βασικού μετόχου και  σε έναν μεγάλο όμιλο  

Οι τρεις προτάσεις της ΕΑΔΕ στο υπ. Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών

Η ΕΑΔΕ κρίνει αναγκαίατ η διεύρυνση της ασφαλιστικής κάλυψης οχημάτων με την προσθήκη των κινδύνων από σεισμό και χαλαζόπτωση

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

“Ξεκλειδώνεται” πολύτιμη ρευστότητα για τις επιχειρήσεις , δημιουργώντας ανάπτυξη

Νέα αυξημένα όρια εγγυητικών επιστολών που 'ξεκλειδώνουν' μεγάλη ρευστότητα για τις Μικρομεσαίες επιχειρήσεις λάνσαρε η “Karavias Underwriting Agency

Γ. Χατζηθεοδοσίου: “Σοκ και δέος. Να το δούμε να γίνεται πράξη”

Mε ανακοίνωσή του, ο πρόεδρος του Ε.Ε.Α και Επίτιμος Διδάκτορας ΠΑ.ΠΕΙ. κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου χαιρέτισε τις ανακοινώσεις διά στόματος πρωθυπουργού

Η ERGO Μεγάλος Χορηγός του ΣΕΓΑΣ και του 41ου Αυθεντικού Μαραθωνίου Αθήνας

Η ERGO Ασφαλιστική, σταθερός υποστηρικτής του ΣΕΓΑΣ και του δρομικού κινήματος από το 2011, έδωσε για μία ακόμα φορά δυναμικό «παρών» στον 41ο Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας

Ν. Σπυράτος, ERGO: Η ασφαλιστική διείσδυση στις ΜμΕ είναι εξαιρετικά χαμηλή

Στη σύγχρονη, ψηφιακή εποχή, στην οποία η χρήση του Διαδικτύου και των νέων τεχνολογιών αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής ζωής,

Νέα ψηφιακά εργαλεία στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής το 2025

Eναρξη λειτουργίας μιας σειράς ψηφιακών εργαλείων με στόχο τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό της φορολογικής διοίκησης