back to top
23.1 C
Athens
Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου 2025

Ναυτασφάλιση: Οι επιπτώσεις από την μείωση των περιοχών υψηλού κινδύνου

 

της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

- Advertisement -

Μείωση του ασφαλιστικού κόστους για τις ναυτιλιακές εταιρείες διαφαίνεται στον ορίζοντα μετά την απόφαση ενός διεθνούς ναυτιλιακού οργανισμού να μειώσει την γεωγραφική περιοχή που θεωρείται υψηλού κινδύνου (High Risk Area ή HRA)  στην Ερυθρά Θάλασσα και τον Ινδικό Ωκεανό αναφορικά με τον κίνδυνο επίθεσης από Σομαλούς πειρατές.

H μείωση της HRA θα πρέπει να οδηγήσει σε μειωση των ασφαλίστρων για τις ναυτιλιακές, δήλωσε ο Πέτερ Σαντ, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της  Baltic and International Maritime Council  (BIMCO). Όπως αποκάλυψε το Platts, την περασμένη εβδομάδα η BIMCO απέστειλε συμβουλευτικό έγγραφο για τη μείωση του HRA στα στις 65 μοίρες ανατολικά από 78 προηγουμένως και στα νότια στις 10 μοίρες από 5 προηγουμένως. Τα όρια της περιοχής υψηλού κινδύνου στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Αντεν μειώθηκαν σε 15 μοίρες βόρεια και 22 μοίρες βόρεια, αντίστοιχα.

- Advertisement -

Η BIMCO  είναι ο μεγαλύτερος διεθνής ναυτιλιακός σύνδεσμος του κόσμου με πάνω από 2.200 μέλη και επανεξετάζει συχνά τις βέλτιστες πρακτικές διαχείρισης για προστασία έναντι του κινδύνου πειρατείας γύρω από τη Σομαλία. Από τη στιγμή που όντως μειωθούν τα ασφαλιστικά κόστη, θα εξαρτηθεί από τις συνθήκες της αγοράς πόσο γρήγορα θα μετακυλιστούν τα οφέλη στους πελάτες, είπε ο Σαντ. Η μείωση -όταν γίνει- θα αποτυπωθεί σίγουρα στους ναύλους για τα δρομολόγια τάνκερ και πλοίων ξηρού φορτίου που περνούν από τα δυτικά παράλια της Ινδίας”  υποστήριξε παράγοντας της αγοράς. Το πρόσθετο ασφάλιστρο που επιβαρύνει στην παρούσα φάση τα πλοία που σταματούν στα λιμάνια της περιοχής (Βομβάη, Βεγγάλη κλπ.)  θα πρέπει να καταργηθεί”, υποστήριξε άλλος.

Δεν συμμερίζονται, όμως, όλοι στους ναυτιλιακούς κύκλους την αισιοδοξία αυτή. “Η μείωση της HRA είναι περισσότερο θεωρητική άσκηση καθώς δεν έχουν υπάρξει σημαντικές επιθέσεις σε εμπορικά πλοία στην επίμαχη περιοχή εδώ και περίπου τρία χρόνια, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα την προσαρμογή των ναύλων”, σημείωσε ναυλομεσίτης πετρελαιοφόρων πλοίων στη Σιγκαπούρη. Η “μάστιγα” των Σομαλών πειρατών έφτασε στο ζενίθ της το 2011 (οπότε εκδηλώθηκαν 151 επιθέσεις σε εμπορικά πλοία) όταν τα πλοία που διέσχιζαν την περιοχή υψηλού κινδύνου επωμίζονταν βαριές δαπάνες για να έχουν ένοπλους φύλακες εν πλω, ενώ δυνάμεις του πολεμικού ναυτικού από διάφορες χώρες επιτηρούσαν τα διεθνή ύδατα στα ανοιχτά της Σομαλίας. ¨Αμφιβάλλω για το εάν θα μπορέσει κανείς να υπολογίσει την επίπτωση της μείωσης της HRA για οποιοδήποτε από τα δρομολόγια που θεωρητικά θα επηρεάζονταν”, σημείωσε ο Σαντ. ‘’Αλλες παράμετροι της αγοράς είναι πιο σημαντικές”.

Η ίδια η BIMCO από την πλευρά της σημείωσε ότι μπορεί να περιόρισε τα όρια της HRA, υπογράμμισε όμως παράλληλα ότι οι πειρατές διατηρούν την επιχειρησιακή τους ετοιμότητα. Τυχόν μείωση των μέτρων φύλαξης στην περιοχή θα μπορούσε να αποτελέσει ευκαιρία για την αναβίωση των δραστηριοτήτων των πειρατών. “Επομένως, διατηρώντας τη δέσμευση να προασπίσει την ασφάλειά του με ίδια μέσα, ο ναυτιλιακός κλάδος υποστηρίζει πλήρως την συνέχιση της στρατιωτικής παρουσίας στην περιοχή όσο η απειλή της πειρατίας εξακολουθει να υφίσταται”, καταλήγει η BIMCO.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Swiss Re: Η ναυτασφάλιση αντιμέτωπη με νέες προκλήσεις

Καθώς η σεζόν των συνεδρίων ξεκινά, το τρέχον τοπίο της (αντ)ασφάλισης στη Ναυτιλία βρίσκεται στο επίκεντρο, με την παγκόσμια οικονομία να εξακολουθεί να ανακάμπτει

Η Generali Hellas στα Ποσειδώνια 2016, με παράλληλη είσοδο στην αγορά του Hull & Machinery

Η εταιρεία επεκτείνει το παγκόσμιο δίκτυο εξυπηρέτησης μεσιτών ναυτασφάλισης, ενώ τα γραφεία της στην Ελλάδα αποκτούν στρατηγική σημασία για την εξυπηρέτηση των Ελλήνων μεσιτών

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Ενίσχυση της χρηματοοικονομικής και ασφαλιστικής παιδείας στην Ευρώπη: Οι συστάσεις της Insurance Europe

Το έγγραφο τονίζει μεταξύ άλλων την ανάγκη για καλύτερο συντονισμό μεταξύ των κρατών μελών, των εταιρειών και άλλων φορέων - Οι προεκτάσεις για την Ελλάδα

RVS2025 – Howden Re: Οι παρανοήσεις της ασφαλιστικής αγοράς

Οι (αντ)ασφαλιστές στο Μόντε Κάρλο συνδέουν την παράμετρο της τεχνητής νοημοσύνης με βασικά θέματα της αγοράς αλλά και ορισμένες παρανοήσεις

RVS2025: Mάθετε από σήμερα τι θα συζητηθεί στο αντασφαλιστικό ραντεβού του Μόντε Κάρλο

Το 67ο «Ραντεβού του Σεπτέμβρη» ξεκινά αύριο Σάββατο με υπερπροσφορά των κεφαλαίων που αντιστοιχούν σε κινδύνους της αγοράς

Insurance Europe: Η μεταρρύθμιση του Solvency II δεν επαρκεί για μια πιο ανταγωνιστική Ευρώπη

H ομοσπονδία προειδοποιεί ότι η απουσία βασικών πολιτικών δεσμεύσεων θέτει σε κίνδυνο την ανάπτυξη και επενδύσεις δισεκατομμυρίων

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Το ΚΠΙΣΝ εντάσσεται στο Δίκτυο του CSR HELLAS

Νέα συνεργασία στον τομέα της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και της βιώσιμης ανάπτυξης στην Ελλάδα

Ευρωκλινική: Εν αναμονή πορίσματος ΕΚΕΑ για τη λανθασμένη μετάγγιση αίματος

Η διαδικασία ελέγχου από το Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας ξεκίνησε τη Δευτέρα και προβλέπεται να ολοκληρωθεί εντός 2-3 ημερών

Συμμαχία Affidea Ελλάδος και Ένωσης Σπάνιων Ασθενών Ελλάδος

Σκοπός του μνημονίου συνεργασίας, η ενίσχυση της πρόσβασης σε ποιοτικές υπηρεσίες υγείας και η προώθηση ενός πιο συμπεριληπτικού μοντέλου φροντίδας

Μικροβίωμα και καρκίνος στους νέους: ανησυχητική αύξηση περιστατικών κάτω των 50 ετών

Ο καρκίνος του παχέος εντέρου εμφανίζεται όλο και πιο συχνά σε νεότερες ηλικίες - Πού στρέφουν την προσοχή τους οι επιστήμονες

Η ΕΕΑΕ ξανά δυναμικά στο πλευρό των μελών της

Στην πρώτη φθινοπωρινή της ανακοίνωση, η Ένωση δίνει το στίγμα για μια περίοδο έντονης δράσης και υποστήριξης προς τα μέλη της