back to top
16.6 C
Athens
Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2025

Ειρήνη Τριανταφύλλου/Ευρώπη Ασφαλιστική: Σε αναζήτηση συμφωνιών ασφαλιστικές, κλινικές, κράτος

Το «βήμα» στους διευθυντές του κλάδου υγείας (μέρος δ’)

Ρεπορτάζ: Έλενα Ερμείδου, Βάιος Κρόκος

- Advertisement -

Ραγδαία είναι η ανάπτυξη που γράφει ο κλάδος της υγείας, λόγω της κακής κατάστασης του κρατικού συστήματος υγείας. Η καθίζηση όμως του εισοδήματος, που αποδίδεται στην οικονομική κρίση, μεταβάλλει τόσο τις προσδοκίες όσο και τις ανάγκες του κλάδου. Το γεγονός αυτό δημιουργεί την ανάγκη να επιτευχθούν συνεργασίες κυρίως με ιδιωτικές κλινικές, που και οι ίδιες αντιμετωπίζουν προβλήματα, στις οποίες ο ασφαλιστικός κλάδος καλύπτει το 60 με 70% των εισαγωγών.

Η αντιμετώπιση της κρίσης οφείλει να περιλαμβάνει και το κράτος πρόνοιας σαν δύναμη εγκαθίδρυσης νέων όρων αναβάθμισης και αναπροσανατολισμού. Κλειδί στην υπόθεση είναι και η υλοποίηση της συνεργασίας ιδιωτικής ασφάλισης με το δημόσιο σύστημα υγείας, με τη διάθεση κλινών που να αξιοποιούνται από τους έχοντες ιδιωτικά συμβόλαια.

- Advertisement -

διαβάστε το μέρος γ’

iw? Ως διευθύντρια του κλάδου υγείας, εξαιτίας της δημοσιονομικής, οικονομικής και κοινωνικής κρίσης, αλλά και των δημογραφικών, έχετε βρεθεί αντιμέτωπη με το πώς θα επιλύσετε ένα σημαντικό πρόβλημα: τον «αποκλεισμό» πολλών πολιτών από το δημόσιο σύστημα υγείας, ένα σύστημα που διαρκώς φθίνει. Τι έχετε κάνει εσείς για αυτό;

Ε.Τ.: Η Ευρώπη Ασφαλιστική, μια εταιρεία υψηλής φερεγγυότητας, με έντονα αναπτυξιακή πορεία και με κύριο στοιχείο διαφοροποίησης την παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών κάλυψης κινδύνων, εισέρχεται στον κλάδο της υγείας σε μια τόσο νευραλγική στιγμή, αποσκοπώντας στη στοχευμένη κάλυψη των αναγκών που δημιουργήθηκαν από τη συρρίκνωση του δημόσιου συστήματος υγείας.

Μπορεί στον κλάδο της υγείας να συνεχίζεται η ραγδαία ανάπτυξη, γεγονός που αποδίδεται στην κακή κατάσταση του κρατικού συστήματος υγείας και στον αποκλεισμό πολλών συμπολιτών μας από αυτό, αλλά η καθίζηση του εισοδήματος μεταβάλλει τόσο τις προσδοκίες όσο και τις ανάγκες του κλάδου και όλοι μας καλούμαστε να κατανοήσουμε και να αξιολογήσουμε τις νέες ανάγκες που προκύπτουν, και να καλύψουμε τα κενά που δημιουργούνται με απλές, άμεσες και αποτελεσματικές λύσεις.

Έτσι, σήμερα, περισσότερο από ποτέ, είναι απαραίτητο να επιτευχθούν επωφελείς συνεργασίες, κυρίως με τις ιδιωτικές κλινικές, που και οι ίδιες αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα, λόγω των οφειλών των ασφαλιστικών ταμείων, και που ο ασφαλιστικός κλάδος καλύπτει το 60 με 70% των εισαγωγών σε αυτές.

Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενη που μου δίνεται η ευκαιρία να συντονίσω το εγχείρημα αυτό και στόχος μου είναι να συνδράμω στην επίτευξη κοινωφελών συνεργασιών, με σκοπό τη δημιουργία ποιοτικών λύσεων, που, με λογικό κόστος, θα δίνουν στους συμπολίτες μας τη δυνατότητα να καλύψουν τις ανάγκες υγείας τους.

iw? Είναι αναγκαίο το κράτος πρόνοιας ή όχι; Τι ρόλο καλούνται να αναλάβουν οι ασφαλιστικές στον τομέα αυτό;

Ε.Τ.: Το κράτος πρόνοιας δεν ήταν ποτέ στατικός θεσμός, ούτε ασύνδετος με το οικονομικό σύστημα. Γι’ αυτό θεωρώ ότι η αντιμετώπιση της κρίσης οφείλει να περιλαμβάνει το κράτος πρόνοιας σαν δύναμη εγκαθίδρυσης νέων όρων αναβάθμισης και αναπροσανατολισμού. Πιστεύω ότι η συμπληρωματική σχέση μπορεί να δώσει λύσεις στα ασφαλιστικά προβλήματα και ότι πρέπει να δρομολογηθούν άμεσα ενέργειες, πάντοτε με στόχο το συμφέρον των ασφαλιζόμενων αλλά και των δύο φορέων, κοινωνικού και ιδιωτικού.

Η ασφαλιστική αγορά έχει έτοιμες προτάσεις υγείας-συντάξεων προς την Πολιτεία. Άλλωστε, η αυξημένη ευελιξία και η προσαρμοστικότητα σε κοινωνικές αλλαγές, οικονομικές και δημογραφικές εξελίξεις, είναι το βασικό ζητούμενο για τις ασφαλιστικές εταιρείες, και θεωρώ ότι διαθέτουν και τα μέσα και την ικανότητα να κινηθούν αποτελεσματικά προς την κατεύθυνση αυτή.

iw? Ψηφιακή υγεία, νέες τεχνολογίες: Ποια είναι τα κύρια οφέλη για τους ασφαλισμένους και τις ασφαλιστικές;

Ε.Τ.: Η επανάσταση στην ψηφιακή υγεία θεωρείται το μέλλον στην υγειονομική περίθαλψη, αφού οι σύγχρονες εφαρμογές και καινοτομίες της ψηφιακής τεχνολογίας αλλάζουν τις παραμέτρους πρόληψης και θεραπείας, δημιουργώντας νέα δεδομένα στον τομέα της υγείας. Οι λύσεις υψηλής τεχνολογίας, που έχουν πλέον αναπτυχθεί για την αποτελεσματικότερη και αμεσότερη αντιμετώπιση προβλημάτων υγείας, εξασφαλίζουν καλύτερη ποιότητα ζωής και θετικές προσδοκίες στην καθημερινότητα των ασθενών και τα ψηφιακά συνδεδεμένα αντικείμενα παρακολούθησης της υγείας και της ευζωίας αποτελούν μια κατηγορία πολλά υποσχόμενη.

Με τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες υγείας και τη χρήση ψηφιακών συσκευών, η διαχείριση της φαρμακευτικής αγωγής θα είναι πολύ καλύτερη, ενώ και οι ίδιοι οι ασθενείς θα αλλάξουν τον τρόπο προσέγγισης, θα μειώσουν τις επισκέψεις τους στους γιατρούς και τα νοσοκομεία και θα μάθουν στην αυτοδιαχείριση της νόσου και στην υγειονομική φροντίδα από το σπίτι, μειώνοντας κατά πολύ και τα χρήματα που «σπαταλούνται» σήμερα για υπηρεσίες υγείας.

Οι ασφαλιστικές εταιρείες εναρμονίζονται σταδιακά με τις σύγχρονες εξελίξεις και με τη στρατηγική της απόλυτης ψηφιοποίησης και της καινοτομίας, υιοθετώντας καινοτόμες πρακτικές προς όφελος των ασφαλισμένων και στοχεύοντας στο βέλτιστο αποτέλεσμα και τη συγκράτηση του κόστους, που αποτελεί την κύρια προτεραιότητα στην υγεία.

iw? Θα μπορούσαμε να πούμε ότι η υιοθέτηση της ψηφιακής υγείας μειώνει το ιατρικό λάθος;

Ε.Τ.: Εφαρμογές που βοηθούν τους γιατρούς να αποκτήσουν ταχύτερα και ευκολότερα, με τη βοήθεια της τεχνολογίας, καλύτερη εικόνα για το ιστορικό των ασθενών τους, πλατφόρμες που αναγνωρίζουν τα biomarkers καθενός από εμάς, και που ανοίγουν τον δρόμο στην προσωποποιημένη θεραπευτική αγωγή ή ταιριάζουν ασθένεια με θεραπεία, με τη βοήθεια τεχνητής ευφυΐας, καθώς και εργαλεία διαγνωστικής ανάλυσης που θα αναλύουν ακόμα και το DNA για τη διάγνωση δεδομένων υγείας, έχουν ήδη παρουσιαστεί, με στόχο να βοηθήσουν τους ιατρούς στη σωστή διάγνωση και τη θεραπεία που πρέπει να εφαρμόσουν σε κάθε ασθενή, περιορίζοντας έτσι και το ιατρικό λάθος.

iw? Ποιος είναι ο ρόλος των νεοφυών επιχειρήσεων στο κομμάτι της υγείας;

Ε.Τ.: Πολλές startup επιχειρήσεις, Ελλάδος και εξωτερικού, παρουσιάζουν εφαρμογές που προσφέρουν λύσεις σε προβλήματα υγείας, είτε στους ίδιους τους ασθενείς, με σκοπό την πρόληψη και αντιμετώπιση ασθενειών και τη διατήρηση της καλής κατάστασής τους, είτε στους ιατρούς, με την καλύτερη δυνατότητα πρόσβασης στο ιστορικό των ασθενών τους, την αναλυτική διάγνωση και την προσωποποιημένη θεραπεία, συμβάλλοντας, μέσω της τεχνολογίας, στην υγεία και την ευζωία, αλλά και στη συγκράτηση του κόστους της.

iw? Πώς διαμορφώνεται το κόστος ενός ασφαλιστηρίου συμβολαίου; Πότε μπορεί να αυξηθεί και πότε να μειωθεί;

Ε.Τ.: Παράγοντες που διαμορφώνουν το κόστος ενός συμβολαίου είναι το είδος του συμβολαίου, τα όρια, οι καλύψεις, οι απαλλαγές, οι όροι, η ηλικία του ασφαλισμένου, αλλά και η φορολογία και οι εποπτικοί κανόνες.

Επιπλέον, παράγοντες όπως το μέσο κόστος νοσηλείας, ο ισχυρός ή μη ανταγωνισμός των ιδιωτικών μονάδων παροχής υπηρεσιών υγείας, η συμμετοχή ή μη του δημόσιου συστήματος υγείας, αλλά και η τεχνολογία, ο ιατρικός πληθωρισμός και οι αποζημιώσεις που καταβάλλουν οι ασφαλιστικές –πολλές φορές αυξημένες, λόγω της προκλητής ζήτησης– είναι παράγοντες που διαμορφώνουν το κόστος αλλά και τις αυξήσεις των συμβολαίων.

Για να είναι εφικτή η μείωση, σε συσχετισμό με την τιμολόγηση των προϊόντων, θα πρέπει να ισχύσει η εφαρμογή ιατρικών πρωτοκόλλων και η δημιουργία ενός δείκτη ο οποίος θα αποτυπώνει, όσο το δυνατόν, την πραγματικότητα σε σχέση με τον ιατρικό πληθωρισμό.

Θα βοηθούσε επίσης η συνεργασία με το δημόσιο σύστημα υγείας, με τη διάθεση κλινών που να αξιοποιούνται από τους έχοντες ιδιωτικά συμβόλαια, κάτι που έχει συμφωνηθεί, αλλά δυστυχώς ποτέ δεν λειτούργησε.

iw? Πόσο σημαντική είναι η πρόληψη και τι σχεδιάζετε για αυτό;

Ε.Τ.: Η Ευρώπη Ασφαλιστική, στο πλαίσιο της σταθερής, και σε υγιείς βάσεις, ανάπτυξης, πολύ πρόσφατα, δραστηριοποιήθηκε και στον κλάδο υγείας, δίνοντας έμφαση και ξεκινώντας με την πρωτοβάθμια περίθαλψη. Στο πλαίσιο αυτό, και σε συνεργασία με έναν ιδιαίτερα αξιόπιστο και σημαντικό πάροχο υπηρεσιών υγείας, δημιούργησε δύο πρωτοβάθμια προϊόντα, τις Κάρτες υγείας “FirstHealth” και “FirstHealth plus”, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην πρόληψη.

Ειδικότερα στη μεγαλύτερη και πληρέστερη κάρτα μας “FirstHealth plus”, υπήρξε ειδική μέριμνα και στοχευμένη πρόβλεψη για τον απαιτούμενο, ανά ηλικία και φύλο, πλήρη έλεγχο της υγείας των ασφαλισμένων μας, αλλά και ειδικών συμπληρωματικών πακέτων, με στόχο όχι μόνο την έγκαιρη αντιμετώπιση ασθενειών, αλλά και τη διατήρηση της υγείας και της ευζωίας.

iw? Χρειάζεται ειδική εκπαίδευση από την ασφαλιστική διαμεσολάβηση ώστε να πωληθούν τα νέα προϊόντα στην Υγεία. Θα μπορούσατε να πείτε, επίσης, ότι είναι ένας τομέας που δίνει τη δυνατότητα διεύρυνσης του μεριδίου της πίτας της αγοράς;

Ε.Τ.: Η εκπαίδευση θεωρείται το «οξυγόνο» για τον ασφαλιστικό διαμεσολαβητή. Ο επαγγελματίας ασφαλιστικός διαμεσολαβητής είναι απαραίτητο να παρακολουθεί τις εξελίξεις στον ασφαλιστικό κλάδο υγείας, ώστε να έχει την απαιτούμενη γνώση και να αντεπεξέρχεται στις νέες ανάγκες των πελατών του, όπως αυτές διαμορφώνονται ταχύτατα, εξαιτίας της δημοσιονομικής, οικονομικής και κοινωνικής κρίσης, αλλά και των δημογραφικών. Κατανοώντας τις νέες ανάγκες και γνωρίζοντας τα νέα προϊόντα που δημιουργούνται, επίσης ταχύτατα, για την κάλυψη ειδικά αυτών των αναγκών, μπορούμε να αλλάξουμε και την ασφαλιστική αγορά, κάνοντάς την πιο προσιτή και πιο απλή για τον ασφαλισμένο, διευρύνοντας έτσι και το μερίδιο της αγοράς.

Σχετικές δημοσιεύσεις

«Η Υγεία στο προσκήνιο, με γνώμονα τη διαφάνεια, την κοινωνική ευθύνη και τη βιωσιμότητα» το μήνυμα του 4ου Συνεδρίου της ΕΑΕ

Για την αναγκαία ανάπτυξη της ιδιωτικής ασφάλισης υγείας και πρακτικές όπως τα DRGs μίλησε ο Α. Σαρρηγεωργίου

ΕΥΡΩΠΗ HOLDINGS: Δυναμική είσοδος στη ρουμανική ασφαλιστική αγορά με την απόκτηση της Alpha Insurance Brokers

Η συναλλαγή, ύψους €300.000, εντάσσεται στην κεντρική στρατηγική του Ομίλου για ενίσχυση χαρτοφυλακίου μέσω ποιοτικών επενδύσεων και εξαγορών

Ευρώπη Holdings: Κερδοφόρα εκκίνηση στο α΄ εξάμηνο 2025 με εκτόξευση αποτελεσμάτων στις ασφαλιστικές δραστηριότητες

Ο ασφαλιστικός μετασχηματισμός της Ευρώπη Holdings αποδίδει ήδη καρπούς, όπως ισχυρή κερδοφορία, ενισχυμένη κεφαλαιακή βάση και εξαιρετικές προοπτικές

Υψηλός Δείκτης Φερεγγυότητας 402,51% για την ΕΥΡΩΠΗ Ασφαλιστική

Το γεγονός, σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Ν. Μακρόπουλο, δημιουργεί τις καλύτερες προϋποθέσεις για περαιτέρω ανάπτυξη σε Ελλάδα και εξωτερικό

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

10ο Ελληνοσουηδικό Επιχειρηματικό Φόρουμ: Οι κοινές προκλήσεις μας φέρνουν πιο κοντά

Ενδιαφέρουσες θεματικές και συμμετοχές υψηλού επιπέδου στο Φόρουμ που διεξάγεται 6/11 στην Αθήνα

Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης: «ΤΝ και FinΤech ενισχύουν τη διαφάνεια, την αποτελεσματικότητα και τη λογοδοσία της δημόσιας πολιτικής»

Ο Δρ. Αλεξανδράκης ανέδειξε τον μετασχηματιστικό ρόλο των νέων τεχνολογιών αλλά και τα προβλήματα του AI Act στο FinTech Athens 4.0

Ransomware: Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τις απαιτήσεις λύτρων;

Η απαίτηση λύτρων καθορίζεται από τη δυνητική ζημία και το πόσο καλά προετοιμασμένος είναι ο οργανισμός

Η νέα εποχή του ΑΙ στο επίκεντρο του AIFORUM25 – Σημαντικές παρουσιάσεις

Κορυφαία στελέχη από την Ελλάδα και το εξωτερικό στις 4/11 στον Ελληνικό Κόσμο θα αναλύσουν τις αλλαγές που φέρνει η επανάσταση της ΤΝ

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Η Αθήνα ανάμεσα στους πιο ασφαλείς ευρωπαϊκούς προορισμούς για το 2025

Σύμφωνα με έρευνα της Compare the Market, η ελληνική πρωτεύουσα εμφανίζει σχεδόν 8 φορές λιγότερες αναφορές για κλοπές σε σχέση με το Παρίσι

«100 Χρόνια ΕΕΑ – Τιμώντας το Παρελθόν, Δημιουργώντας το Μέλλον»: Με τον Γιώργο Νταλάρα 24/11 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Η επετειακή εκδήλωση αποτελεί κορυφαίο γεγονός της χρονιάς για τον επαγγελματικό και οικονομικό κόσμο

Σεμινάριο Ασφαλίσεων Ευθύνης Στελεχών Διοίκησης – D&O Liability από το ΕΙΑΣ

Σε υβριδικό περιβάλλον webinar και φυσικής τάξης, την Τρίτη 11 και την Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2025

Νέο επεισόδιο podcast «Και Αν Συμβεί… στο Δρόμο;» με τον Κ. Λάττα, διασώστη του ΕΚΑΒ

Η Στ. Ζουλινάκη συζητά με τον Κ. Λάττα για τη σημερινή κατάσταση στους ελληνικούς δρόμους και τα συνηθέστερα λάθη των οδηγών

«Oscar»: Ο νέος ψηφιακός βοηθός της Eurolife FFH που είναι πάντα δίπλα στους πελάτες

Ο Oscar είναι διαθέσιμος 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα μέσα από την πλατφόρμα Eurolife Connect