Τα τελευταία δεδομένα στον τομέα της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης και τις προοπτικές ανάπτυξής της, οι οποίες είναι άμεσα συνδεδεμένες με την αναμενόμενη ανάπτυξη της οικονομίας, αναλύει ο κ. John Croker, CEO της Cromar Insurance Brokers.
Όπως αναφέρει σε συνέντευξή του στο iw, η Cromar επενδύει στην αγορά της διαμεσολάβησης, εξετάζοντας συνέργειες, εξαγορές και συνεργασίες που προσθέτουν αξία και αυξάνουν την αποτίμησή της. Το επόμενο διάστημα μάλιστα αναμένεται μία ακόμη σημαντική συνεργασία με ασφαλιστική του εξωτερικού, σε συνέχεια των πρόσφατων συμφωνιών με την ΚΟΥΤΙΝΑΣ ΑΕ και την Infotrust.
Παράλληλα, περιγράφει, μεταξύ άλλων, το νέο τοπίο που διαμορφώνεται σήμερα για έναν επαγγελματία ασφαλιστικό σύμβουλο, ως απόρροια του ψηφιακού μετασχηματισμού, των συνεπειών της πανδημίας και των ευκαιριών που αναδύονται την «επόμενη μέρα» στην οικονομία και την ασφαλιστική αγορά.
Συνέντευξη στον Βάιο Κρόκο
iw? Τι επιπτώσεις θα έχουν οι τάσεις συγκέντρωσης-εξαγορές ασφαλιστικών εταιρειών στη διαμεσολάβηση και στην ασφαλιστική αγορά ευρύτερα;
απ. Η οικονομία δέχτηκε ισχυρό πλήγμα από την πανδημία, πράγμα που επηρέασε και την ασφαλιστική αγορά, στην οποία μέσω εξαγορών έλαβε χώρα σημαντική συγκέντρωση και οδήγησε στη μείωση των ασφαλιστικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σε αυτή.
Οι εξαγορές των ελληνικών θυγατρικών πολυεθνικών ομίλων από ανταγωνιστές τους οφείλονται στη δύσκολη οικονομική κατάσταση, τον έντονο ανταγωνισμό, την αυστηροποίηση του κανονιστικού πλαισίου, τις χαμηλές αποδόσεις των επενδύσεών τους και την ανάγκη δημιουργίας μεγαλύτερων σχημάτων, τα οποία μπορούν να αποδώσουν καλύτερα στις τρέχουσες συνθήκες.
Η μείωση των ασφαλιστικών εταιρειών δεν βοηθά όμως στην ανάπτυξη της αγοράς, δεν ωφελεί ούτε τον ασφαλιστικό διαμεσολαβητή ούτε τον ασφαλισμένο, γιατί περιορίζει τις διαθέσιμες επιλογές τους και μειώνει τη διαπραγματευτική τους δύναμη.
Η συγκέντρωση δημιουργεί όμως περιθώρια σημαντικής ανάπτυξης σε εξειδικευμένες μεσιτικές εταιρείες με μακροχρόνια παρουσία στην ελληνική αγορά, οι οποίες διατηρούν διεθνείς συνεργασίες με ξένες αγορές, όπως π.χ. την αγορά των Lloyd’s, παρέχοντας εξειδικευμένα ασφαλιστικά προϊόντα και ποιοτικές υπηρεσίες στους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές και τους ασφαλισμένους που τις επιλέγουν.
iw? Έχετε προχωρήσει κι εσείς σε σημαντικές κινήσεις (συμφωνίες, εξαγορές). Να αναμένουμε επόμενες συμφωνίες;
απ. Η Cromar συνεχίζει να επενδύει στρατηγικά στον τομέα της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, έναν τομέα με μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης και κερδοφορίας, στον οποίο η δημιουργία μεγαλύτερων σχημάτων μέσω στρατηγικών συνεργασιών και εξαγορών είναι μονόδρομος.
Στόχος μας είναι η ποιοτική ανάπτυξη των εργασιών μας. Για τον λόγο αυτό συνεχώς εξετάζουμε τις ευκαιρίες που προσφέρει η ασφαλιστική αγορά για συνέργειες, εξαγορές και συνεργασίες με εταιρείες διαμεσολάβησης και παρόχους ασφαλιστικών προϊόντων που προσθέτουν αξία και αυξάνουν την αποτίμηση της εταιρείας.
Στο πλαίσιο αυτό, επιλέξαμε να συνεργαστούμε με την ΚΟΥΤΙΝΑΣ ΑΕ, εταιρεία με όνομα και εξειδικευμένη γνώση στον χώρο του insurance & risk management και προσωπικά με τον κ. Γιώργο Κουτίνα, καταξιωμένο στέλεχος της ασφαλιστικής αγοράς, o οποίος θα μας βοηθήσει με τη σωρευμένη εμπειρία και εξειδικευμένη τεχνογνωσία του.
Επίσης, αποφασίσαμε να συμμετέχουμε στο μετοχικό κεφάλαιο της Infotrust Insurance Agents SA. Η Infotrust έχει δημιουργήσει ένα πρωτοποριακό μοντέλο εξυπηρέτησης και υποστήριξης ασφαλιστικών διαμεσολαβητών που συνεργάζονται μαζί της, αξιοποιώντας την τεχνολογία, φροντίζοντας για τη συνεχή επιμόρφωση και ανάπτυξή τους, με στόχο την ποιοτική και ποσοτική ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου τους και των εισοδημάτων τους.
Πολύ σύντομα, θα ανακοινώσουμε μία ακόμα σημαντική συνεργασία με ασφαλιστική εταιρεία του εξωτερικού, που έρχεται να πλαισιώσει αλλά και να διευρύνει τα ασφαλιστικά προϊόντα και λύσεις που προσφέρει η Cromar.
iw? Τι αλλάζει σήμερα για τον επαγγελματία ασφαλιστικό σύμβουλο;
απ. Το επάγγελμα του ασφαλιστικού συμβούλου επηρεάζεται άμεσα από τις αλλαγές που πραγματοποιούνται σήμερα, λόγω της πανδημίας, σε όλους τους κλάδους της οικονομίας.
Η χρήση τεχνολογικών λύσεων αλλάζει τη διαδικασία ασφάλισης και εξυπηρέτησης, δημιουργώντας παράλληλα προκλήσεις αλλά και δυνατότητες για περαιτέρω ανάπτυξη. Οι καταναλωτικές συνήθειες, οι ανάγκες και οι επιθυμίες του πελάτη διαφοροποιούν τις απαιτήσεις του από τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές που συνεργάζονται και απαιτούν επίπεδο υπηρεσιών που προσφέρουν άλλοι κλάδοι της οικονομίας.
Ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής, αντί να αντιμετωπίζει την τεχνολογία ως πρόβλημα, πρέπει να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες που του προσφέρει για τη βελτίωση των υπηρεσιών που προσφέρει στους ασφαλισμένους του.
Παράλληλα, η ανάγκη προσαρμογής των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών στη νέα νομοθεσία διανομής των ασφαλιστικών προϊόντων απαιτεί τη συνεχή εκπαίδευσή τους. Ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής πρέπει να είναι προσαρμοστικός, να μπορεί να εργάζεται και μόνος του αλλά και ως μέρος ομάδας και να μπορεί να διαχειρίζεται αποτελεσματικά τον χρόνο του.
Από την πρώτη στιγμή δημιουργίας της Cromar επενδύουμε στην παροχή εξειδικευμένης εκπαίδευσης και υποστήριξης στους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές που συνεργάζονται μαζί μας και θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε αυτήν τη σημαντική ανάγκη.
iw? Αρκετοί εκτιμούν πως η «επόμενη μέρα» θα έχει ισχυρό αναπτυξιακό αποτύπωμα (Ταμείο Ανάκαμψης, χρηματοδοτικά εργαλεία, μετά-Covid εποχή). Τι εκτιμάτε, ποιος θα είναι ο ρόλος της ασφάλισης και σε ποιους κλάδους περιμένετε ανάπτυξη;
απ. Οι επενδύσεις του Ταμείου Ανάπτυξης θα υποστηρίξουν τη δημιουργία και ανάπτυξη επιχειρήσεων στους τομείς της πράσινης οικονομίας, του ψηφιακού μετασχηματισμού, της καινοτομίας, των εξαγωγικών δραστηριοτήτων και την αύξηση συγχωνεύσεων, συνεργειών και εξαγορών, για να αποκτήσουν οι εταιρείες κρίσιμο μέγεθος και να μπορέσουν να σταθούν στο νέο επιχειρηματικό περιβάλλον.
Η ασφάλιση πάντα ήταν ένα εργαλείο διαχείρισης κινδύνου και ανθεκτικότητας και θα πρέπει να εντάσσεται στις κρίσιμες υποδομές κάθε εταιρείας.
Οι επενδύσεις του Ταμείου Ανάπτυξης θα δώσουν ώθηση στην ανάπτυξη του κλάδου αστικής ευθύνης. Ανάλογα με τη δραστηριότητα των εταιρειών θα απαιτηθούν ασφαλιστικές λύσεις επαγγελματικής αστικής ευθύνης, αστικής ευθύνης προϊόντος, αστικής ευθύνης ατυχηματικής ρύπανσης, αστικής ευθύνης στελεχών, ασφάλισης επιχειρηματικών συμφωνιών.
Επιπλέον, οι νέες συνθήκες που έφερε η πανδημία στην αγορά δημιούργησαν την ανάγκη επαναπροσδιορισμού των επιχειρηματικών μοντέλων των εταιρειών ως προς τη διανομή των προϊόντων τους, την εξυπηρέτηση των πελατών τους και των διανομέων τους και επιτάχυνε αποφασιστικά τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους.
Οι συνθήκες της πανδημίας επηρέασαν και θα επηρεάζουν όλους τους κλάδους της οικονομίας, δημιουργώντας νέο επιχειρηματικό περιβάλλον. Στον νέο περιβάλλον που δημιουργήθηκε απαιτείται η χρήση της τηλεργασίας, η επένδυση σε τεχνολογικές λύσεις, η εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού τους και η αποτελεσματική διοίκηση του νέου μοντέλου λειτουργίας τους.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός απαιτεί ενεργή διαχείριση των κινδύνων που απειλούν τις καθημερινές λειτουργίες κάθε εταιρείας, όπως είναι οι κυβερνοεπιθέσεις, το phishing, τα περιστατικά ransomware και άλλοι κίνδυνοι, οι οποίοι μπορούν να οδηγήσουν σε διακοπή εργασιών, πρόστιμα και ευθύνες για μη πρόληψη και σωστή διαχείριση περιστατικών παραβίασης ασφάλειας. Η αγορά της ασφάλισης cyber insurance είναι ακόμα μία αγορά που θα συνεχίσει να αναπτύσσεται με διπλάσιους ρυθμούς ανάπτυξης.
από το περιοδικό Insurance World