back to top
14.8 C
Athens
Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024

Ψηφιακός μετασχηματισμός και διαχείριση κινδύνου

του Νίκου Γεωργόπουλου* 

επιμέλεια: Βάιος Κρόκος

- Advertisement -

Η εμφάνιση της πανδημίας επιτάχυνε σημαντικά το το θέμα του ψηφιακού μετασχηματισμού των επιχειρήσεων. Οι ειδικοί εκτιμούν ότι οι επιχειρήσεις έκαναν πράγματα που θα έκαναν την ερχόμενη 7ετία. 

Ψηφιακός μετασχηματισμός είναι η ενσωμάτωση τεχνολογικών λύσεων για την αυτοματοποίηση των εταιρικών διαδικασιών η οποία αλλάζει τον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων. Για το μετασχηματισμό της επιχείρησης χρειάζεται απλοποίηση διαδικασιών, χρήση τεχνολογικών λύσεων, σωστά καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό και την υποστήριξη από τη διοίκηση της εταιρίας.

- Advertisement -

Η επιτυχία του  ψηφιακού μετασχηματισμού θα οδηγήσει σε ενδυνάμωση του brand της, στην καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών της, στην αύξηση διατηρισιμότητάς τους, σε καλύτερη διαχείριση των περιουσιακών στοιχείων της και τελικά στην αύξηση της κερδοφορίας της.     

Η  υλοποίηση ενός πλάνου ψηφιακού μετασχηματισμού στην ασφαλιστική αγορά όπως και σε κάθε αγορά δεν είναι μια εύκολη υπόθεση, δεν σημαίνει ότι αγοράζοντας τεχνολογικές λύσεις επιτύχαμε άμεσα και τον μετασχηματισμός της.  

Ο ψηφιακός μετασχηματισμόςαπαιτεί την αλλαγή της εταιρικής κουλτούρας και καλλιέργειαενός  διαφορετικού  τρόπου σκέψηςσε κάθε εργαζόμενο και τμήμα της. Ευελιξία και προσαρμοστικότητα είναι τα δύο βασικά στοιχεία και δυνατότητα στους εργαζομένους να πειραματίζονται, να μαθαίνουν γρηγορότερα, να προσαρμόζονται γρήγορα και να αντιμετωπίζουν τα όποια προβλήματα από νέα βάση. Η νέα λειτουργία της επιχείρησης θα οδηγήσει στην αύξηση της παραγωγικότητας,την δημιουργία καινοτομίας,αύξηση των εσόδων και ένα διαφορετικό περιβάλλον που βασίζεται στην ομαδική εργασία. 

Στόχος του ψηφιακού μετασχηματισμού είναι η λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων με όσο το δυνατόν περισσότερη πληροφόρηση. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός στηρίζεται στην καταγραφή και στην αξιοποίηση των εταιρικών δεδομένων. Η γνώση τους θα οδηγήσει σε αυτοματοποίηση διαδικασιών και αναδείξει μη μετρήσιμα ποιοτικά δεδομένα της επιχείρησης.  

Η μετάβαση στη νέα ψηφιακή κανονικότητα θα πρέπει να γίνει με επίκεντρο τον πελάτη. Οι υπηρεσίες που προσφέρουν οι ασφαλιστικές εταιρίες συγκρίνονται άμεσα με τις υπηρεσίες που προσφέρουν οι μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες (Google,Apple,Facebook,Amazonκ.α.) , οι τράπεζες , οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας. Οι παραπάνω έχουν εκπαιδεύσει τον πελάτη τους να χρησιμοποιούν την τεχνολογία για την καλύτερη εξυπηρέτησή τους. 

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός πρέπει να υποστηρίζει την αλληλεπίδραση του πελάτη με την επιχείρηση για την κατανόηση της οποίας χρειάζεται η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου προφίλ πελάτη το οποίο περιλαμβάνει όλα τα σημεία επαφής του πελάτη με την εταιρία με σκοπό την προσφορά ποιοτική εξυπηρέτησης.   

Την προσφορά ποιοτικής εξυπηρέτησης πελατών θα επηρεάσει και η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης και της μηχανικής μάθησης. Μερικές χρήσεις της τεχνητής νοημοσύνης είναι

α) η αναγνώριση προσώπου στην διαδικασία ανάληψης κινδύνου. Οι ασφαλιστικές εταιρίες είναι από τους πρώτους κλάδους που χρησιμοποίησε τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου σε συνδυασμό με τεχνικές gamification για τον εντοπισμό απειλητικών για τη ζωή συνηθειών, όσο και την πρόβλεψη της διάρκειας ζωής για χρήση στον υπολογισμό των ασφαλίστρων

β) η χρήση chatbots για την παροχή αυτοματοποιημένης εξυπηρέτησης στο μεγαλύτερο μέρος των ερωτημάτων των ασφαλισμένων και

γ) η χρήση αλγορίθμων Robotic Process Automation οι οποίοι αυτοματοποιούν πολλές καθημερινές εργασίες της ασφαλιστικής βιομηχανίας προσφέροντας χρόνο και βελτίωση της ικανοποίησης των πελατών. 

Το νέο περιβάλλον απαιτεί ενεργή διαχείριση των κινδύνων που απειλούν τις καθημερινές λειτουργίες της ασφαλιστικής εταιρίας όπως οι κυβερνοεπιθέσεις, το phishing, τα περιστατικά ransomware κα, κίνδυνοι οι οποίοι μπορούν να οδηγήσουν σε διακοπή εργασιών, πρόστιμα και ευθύνες για μη πρόληψη και σωστή διαχείριση περιστατικών παραβίασης ασφάλειας.   

Ο κίνδυνος δεν είναι 100% διαχειρίσιμος όποιες ενέργειες και να κάνει μία εταιρία, η ασφάλιση Cyber Insurance αποτελεί ένα αποτελεσματικό εργαλείο διαχείρισης του υπολοιπόμενου κινδύνου (residual risk) και οι υπηρεσίες διαχείρισης περιστατικών παραβίασης ασφάλειας που παρέχει μπορούν να καταστήσουν λειτουργικό το Πλάνο Αντιμετώπισης Περιστατικών που διαθέτει η κάθε εταιρία. Επίσης είναι ένα εργαλείο αντιμετώπισης των οικονομικών συνεπειών περιστατικών παραβίασης ασφάλειας και βοηθά στην ομαλή συνέχιση των δραστηριοτήτων της επιχείρισης. 

 *Νίκος Γεωργόπουλος, CyRM, CDPO , MBA 

Cyber Privacy Risks Advisor Cromar Insurance Brokers 

Co Founder The DPO Academy 

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Ν. Γεωργόπουλος: Ανθεκτικότητα στον κυβερνοχώρο και o ρόλος του διοικητικού συμβουλίου

Στον ταχέως εξελισσόμενο ψηφιακό κόσμο, η ανθεκτικότητα στον κυβερνοχώρο (cyber resilience) έχει αναδειχθεί σε κρίσιμο ζήτημα για τα διοικητικά συμβούλια.

Αυξήσεις ασφαλίστρων αυτοκινήτου που κυμανθούν στο 5%-7% μεσοσταθμικά από το 2025 

Οι πολλές συσσωρευμένες ζημιές της περιόδου 2021-2024 σε συνδυασμό με την αύξηση του κόστους αποζημίωσης

Περίπου 5-10% από τα οργανικά κέρδη των 4 τραπεζών προέρχονται από ασφαλιστικές εργασίες

Στο 5-10% των συνολικών οργανικών κερδών του 9μηνου διαμορφώνονται τα κέρδη των τραπεζών από τις τραπεζο-ασφαλιστικές εργασίες (bancassurance)

H επικράτηση Τραμπ , ευνοεί τις ασφαλιστικές που δραστηριοποιούνται στις ΗΠΑ

H επικράτηση του Ντόναλντ Τραμπ στις προεδρικές εκλογές ικανοποιεί ιδιαίτερα τις ασφαλιστικες στις ΗΠΑ

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Κλειδί για το μέλλον μας η ασφαλιστική συνείδηση

Τα μέτρα για την ασφάλιση ενάντια σε φυσικές καταστροφές δημιουργούν ευοίωνες προοπτικές για όλους μας...

Ι. Χατζηθεοδοσίου: Η μάχη για έναν πιο ισορροπημένο ανταγωνισμό μόλις ξεκίνησε

«Οι αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δείχνουν ότι υπάρχει διάθεση για αλλαγή. Όμως, η εφαρμογή των κανόνων δεν είναι πάντα εύκολη

Δημόσιες δαπάνες για υγεία 10%, για νοσοκομειακή περίθαλψη 40%. Στις χειρότερες θέσεις του ΟΟΣΑ η Ελλάδα

Στην Γερμανία, Ιρλανδία, Ουγγαρία οι δημόσιες δαπάνες στο 20%. Μεγάλη αντίθεση μεταξύ Ελλάδας και προηγμένων χωρών όπου οι δαπάνες νοσηλείας είναιστο 20%.

Το μεγάλο deal στις αντασφάλειες

Yπέγραψε συμφωνία για την εξαγορά του υπολοίπου 51,5% των μετοχών της Carpenter Turner.

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Στις αρχές Δεκεμβρίου, η ΕΥΡΩΠΗ Holdings θα εισέλθει προς διαπραγμάτευση στο Χ.Α 

Η «ΕΥΡΩΠΗ Ηoldings» θα προχωρήσει στην προσυμφωνημένη εξαγορά της "Ευρώπη Ασφαλιστική" μέχρι τις αρχές του 2025 και θα ακολουθήσει η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου 

Οι συλλογικές αγωγές στον φαρμακευτικό τομέα γίνονται πιο περίπλοκες και ασταθείς

Τα τελευταία χρόνια, παρατηρείται αύξηση των ομαδικών αγωγών αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων, που στρέφονται κατά φαρμακευτικών, τροφίμων και χημικών προϊόντων

Visa: 10 συμβουλές για να κάνετε τις αγορές σας με ασφάλεια 

Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Visa ‘’Απειλές απάτης στις γιορτές 2024’’, οι απειλές αυτές κλιμακώνονται.

Κλειδί για το μέλλον μας η ασφαλιστική συνείδηση

Τα μέτρα για την ασφάλιση ενάντια σε φυσικές καταστροφές δημιουργούν ευοίωνες προοπτικές για όλους μας...

Ι. Χατζηθεοδοσίου: Η μάχη για έναν πιο ισορροπημένο ανταγωνισμό μόλις ξεκίνησε

«Οι αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δείχνουν ότι υπάρχει διάθεση για αλλαγή. Όμως, η εφαρμογή των κανόνων δεν είναι πάντα εύκολη