back to top
17 C
Athens
Τετάρτη 5 Νοεμβρίου 2025

Ψηφιακός μετασχηματισμός και διαχείριση κινδύνου

του Νίκου Γεωργόπουλου* 

επιμέλεια: Βάιος Κρόκος

- Advertisement -

Η εμφάνιση της πανδημίας επιτάχυνε σημαντικά το το θέμα του ψηφιακού μετασχηματισμού των επιχειρήσεων. Οι ειδικοί εκτιμούν ότι οι επιχειρήσεις έκαναν πράγματα που θα έκαναν την ερχόμενη 7ετία. 

Ψηφιακός μετασχηματισμός είναι η ενσωμάτωση τεχνολογικών λύσεων για την αυτοματοποίηση των εταιρικών διαδικασιών η οποία αλλάζει τον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων. Για το μετασχηματισμό της επιχείρησης χρειάζεται απλοποίηση διαδικασιών, χρήση τεχνολογικών λύσεων, σωστά καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό και την υποστήριξη από τη διοίκηση της εταιρίας.

- Advertisement -

Η επιτυχία του  ψηφιακού μετασχηματισμού θα οδηγήσει σε ενδυνάμωση του brand της, στην καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών της, στην αύξηση διατηρισιμότητάς τους, σε καλύτερη διαχείριση των περιουσιακών στοιχείων της και τελικά στην αύξηση της κερδοφορίας της.     

Η  υλοποίηση ενός πλάνου ψηφιακού μετασχηματισμού στην ασφαλιστική αγορά όπως και σε κάθε αγορά δεν είναι μια εύκολη υπόθεση, δεν σημαίνει ότι αγοράζοντας τεχνολογικές λύσεις επιτύχαμε άμεσα και τον μετασχηματισμός της.  

Ο ψηφιακός μετασχηματισμόςαπαιτεί την αλλαγή της εταιρικής κουλτούρας και καλλιέργειαενός  διαφορετικού  τρόπου σκέψηςσε κάθε εργαζόμενο και τμήμα της. Ευελιξία και προσαρμοστικότητα είναι τα δύο βασικά στοιχεία και δυνατότητα στους εργαζομένους να πειραματίζονται, να μαθαίνουν γρηγορότερα, να προσαρμόζονται γρήγορα και να αντιμετωπίζουν τα όποια προβλήματα από νέα βάση. Η νέα λειτουργία της επιχείρησης θα οδηγήσει στην αύξηση της παραγωγικότητας,την δημιουργία καινοτομίας,αύξηση των εσόδων και ένα διαφορετικό περιβάλλον που βασίζεται στην ομαδική εργασία. 

Στόχος του ψηφιακού μετασχηματισμού είναι η λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων με όσο το δυνατόν περισσότερη πληροφόρηση. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός στηρίζεται στην καταγραφή και στην αξιοποίηση των εταιρικών δεδομένων. Η γνώση τους θα οδηγήσει σε αυτοματοποίηση διαδικασιών και αναδείξει μη μετρήσιμα ποιοτικά δεδομένα της επιχείρησης.  

Η μετάβαση στη νέα ψηφιακή κανονικότητα θα πρέπει να γίνει με επίκεντρο τον πελάτη. Οι υπηρεσίες που προσφέρουν οι ασφαλιστικές εταιρίες συγκρίνονται άμεσα με τις υπηρεσίες που προσφέρουν οι μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες (Google,Apple,Facebook,Amazonκ.α.) , οι τράπεζες , οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας. Οι παραπάνω έχουν εκπαιδεύσει τον πελάτη τους να χρησιμοποιούν την τεχνολογία για την καλύτερη εξυπηρέτησή τους. 

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός πρέπει να υποστηρίζει την αλληλεπίδραση του πελάτη με την επιχείρηση για την κατανόηση της οποίας χρειάζεται η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου προφίλ πελάτη το οποίο περιλαμβάνει όλα τα σημεία επαφής του πελάτη με την εταιρία με σκοπό την προσφορά ποιοτική εξυπηρέτησης.   

Την προσφορά ποιοτικής εξυπηρέτησης πελατών θα επηρεάσει και η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης και της μηχανικής μάθησης. Μερικές χρήσεις της τεχνητής νοημοσύνης είναι

α) η αναγνώριση προσώπου στην διαδικασία ανάληψης κινδύνου. Οι ασφαλιστικές εταιρίες είναι από τους πρώτους κλάδους που χρησιμοποίησε τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου σε συνδυασμό με τεχνικές gamification για τον εντοπισμό απειλητικών για τη ζωή συνηθειών, όσο και την πρόβλεψη της διάρκειας ζωής για χρήση στον υπολογισμό των ασφαλίστρων

β) η χρήση chatbots για την παροχή αυτοματοποιημένης εξυπηρέτησης στο μεγαλύτερο μέρος των ερωτημάτων των ασφαλισμένων και

γ) η χρήση αλγορίθμων Robotic Process Automation οι οποίοι αυτοματοποιούν πολλές καθημερινές εργασίες της ασφαλιστικής βιομηχανίας προσφέροντας χρόνο και βελτίωση της ικανοποίησης των πελατών. 

Το νέο περιβάλλον απαιτεί ενεργή διαχείριση των κινδύνων που απειλούν τις καθημερινές λειτουργίες της ασφαλιστικής εταιρίας όπως οι κυβερνοεπιθέσεις, το phishing, τα περιστατικά ransomware κα, κίνδυνοι οι οποίοι μπορούν να οδηγήσουν σε διακοπή εργασιών, πρόστιμα και ευθύνες για μη πρόληψη και σωστή διαχείριση περιστατικών παραβίασης ασφάλειας.   

Ο κίνδυνος δεν είναι 100% διαχειρίσιμος όποιες ενέργειες και να κάνει μία εταιρία, η ασφάλιση Cyber Insurance αποτελεί ένα αποτελεσματικό εργαλείο διαχείρισης του υπολοιπόμενου κινδύνου (residual risk) και οι υπηρεσίες διαχείρισης περιστατικών παραβίασης ασφάλειας που παρέχει μπορούν να καταστήσουν λειτουργικό το Πλάνο Αντιμετώπισης Περιστατικών που διαθέτει η κάθε εταιρία. Επίσης είναι ένα εργαλείο αντιμετώπισης των οικονομικών συνεπειών περιστατικών παραβίασης ασφάλειας και βοηθά στην ομαλή συνέχιση των δραστηριοτήτων της επιχείρισης. 

 *Νίκος Γεωργόπουλος, CyRM, CDPO , MBA 

Cyber Privacy Risks Advisor Cromar Insurance Brokers 

Co Founder The DPO Academy 

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Το μεγάλο στοίχημα μιας ασφαλιστικής που αξίζει να βγει

Και τότε θα κάνει τη μεγάλη έκπληξη στην ελληνική αγορά

Θ. Καρποδίνη: Η συνεργασία με όλες τις ενώσεις ασθενών είναι καθοριστική για τον ΕΟΠΥΥ

Στο 14ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ασθενών η Διοικήτρια του Οργανισμού αναγνώρισε ως πρόκληση τον ψηφιακό μετασχηματισμό και την πρόσβαση σε καινοτόμες θεραπείες

7η Εθνική Συνδιάσκεψη Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών: Αναγνώριση των επιτευγμάτων και χάραξη νέων στόχων

Η Συνδιάσκεψη ανέδειξε τον καθοριστικό ρόλο των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών στην ελληνική οικονομία και κοινωνία

Συμφωνία ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστικής και ΒΟC για την υιοθέτηση λογισμικού BPM

Η αξιοποίηση του λογισμικού αποσκοπεί σε βελτιστοποίηση, αναδιοργάνωση και αυτοματοποίηση κρίσιμων επιχειρησιακών διαδικασιών

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Η νέα εποχή του ΑΙ στο επίκεντρο του AIFORUM25 – Σημαντικές παρουσιάσεις

Κορυφαία στελέχη από την Ελλάδα και το εξωτερικό στις 4/11 στον Ελληνικό Κόσμο θα αναλύσουν τις αλλαγές που φέρνει η επανάσταση της ΤΝ

Δ. Βασιλειάδης, PwC: «Τα μέτρα για την υγεία δεν μπορούν να πάνε μακριά»

Οι εταιρείες, επισήμανε στο συνέδριο της ΕΑΕ, θα πρέπει να κινηθούν προς κατευθύνσεις πέραν των αναπροσαρμογών ασφαλίστρων

7 χρυσές συμβουλές καριέρας από τον Θοδωρή Σπηλιώτη

Η επιτυχία δεν εξαρτάται μόνο από δεξιότητες ή τίτλους, αλλά κυρίως από τη στρατηγική σκέψη και την προσωπική στάση

Το αυτονόητο

Δεδομένου ότι ο αριθμός των τουριστών στη χώρα μας έχει ξεπεράσει προ πολλού τα 40 εκατ. ετησίως, το ΕΣΥ έχει απόλυτη ανάγκη από νέους πόρους

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Ο Γιάννης Χατζηθεοδοσίου στα Mega Brokers Sales Awards 2025: «Όποιος αγαπά πραγματικά αυτή τη δουλειά δεν μπορεί να μην πετύχει»

O Πρόεδρος της Mega Brokers παρέσυρε το ακροατήριο σε ένα ταξίδι 37 χρόνων επιχειρηματικής και προσωπικής διαδρομής

Η Ελισάβετ Νίκα της Covariance στο AIForum25: «Βρισκόμαστε ήδη πέρα από την καινοτομία»

Η Co-Founder & Managing Director της εταιρείας μίλησε για τις εφαρμογές ΤΝ στους κλάδους υγείας και ασφάλισης

Τα Sales Awards 2025 της Mega Brokers γιόρτασαν την επιτυχία και το μέλλον της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης

Η φετινή βραδιά είχε ξεχωριστή σημασία, καθώς η Mega Brokers διανύει μια νέα εποχή ανάπτυξης και διεθνοποίησης

Νέα μελέτη του ΕΕΑ για την Ασφαλιστική Διαμεσολάβηση: Ο αριθμός των επαγγελματιών, τα εισοδήματα, και οι μορφές άσκησης του επαγγέλματος

Τα αποτελέσματα καταδεικνύουν τη σταδιακή ενίσχυση του επαγγέλματος και τη συνολική βελτίωση των οικονομικών μεγεθών του κλάδου

Για πού τραβάει η Ασφαλιστική Διαμεσολάβηση. Τι παίζει;

Κάποιοι στρατιώτες στη σκακιέρα της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης ήδη έχουν αρχίσει να μετακινούνται αθόρυβα από μεγάλα μαγαζιά...