back to top
20.8 C
Athens
Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024

Οι ασφαλιστικές εταιρείες θα πρέπει να ακολουθήσουν με γοργά βήματα την έκρηξη της τεχνολογικής προόδου

της Νατάσσας Αισώπου, Υποδιευθύντριας του Κλάδου Αυτοκινήτων, Interasco ΑΕΓΑ

Δύο βασικά χαρακτηριστικά του μέλλοντος της αυτοκίνησης είναι η ηλεκτροκίνηση και η αυτονομία, με την τελευταία να προετοιμάζεται ολοταχώς προκειμένου να δούμε στα επόμενα περίπου πέντε χρόνια τα πρώτα αυτόνομα ΙΧ, που θα μπορούν να κάνουν μόνα τους κάποιες επιλεγμένες διαδρομές, χωρίς την ανάγκη οδηγού.

- Advertisement -

Στα επόμενα δε, περίπου, 15 χρόνια, οι γνωστές αυτοκινητοβιομηχανίες φιλοδοξούν να έχουν έτοιμα τα πλήρως αυτόνομα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτοκίνητα που θα διαθέτουν όχι μόνο όλη την απαραίτητη τεχνολογία για να οδηγούν μόνα τους, αλλά και που θα αντιλαμβάνονται και θα αντιδρούν ανάλογα σε κάθε έκτακτο περιστατικό.

Στόχος είναι να αναπτυχθούν συστήματα που θα συμβάλουν στην ασφαλή οδήγηση και θα παρέχουν πληθώρα δυνατοτήτων στα «έξυπνα» οχήματα, όπως να ανιχνεύουν αλλαγές στο σώμα του οδηγού, να ελέγχουν την ταχύτητα του οχήματος, ακόμη και να επικοινωνούν τα οχήματα μεταξύ τους για την ανταλλαγή πληροφοριών.

Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, η αυξημένη χρήση των αυτοκινούμενων οχημάτων θα μπορούσε μειώσει τα ατυχήματα έως και 90%, με την οδική ασφάλεια να αλλάζει δραματικά

- Advertisement -

Έχοντας ως δεδομένο το ότι αυτές οι τεχνολογίες θα στεφθούν με επιτυχία, ενδεχομένως τα ατυχήματα στον δρόμο να αποτελέσουν σύντομα παρελθόν. Πρόσφατες έρευνες από εταιρείες συμβούλων στην Αμερική αναφέρουν ότι η αυξημένη χρήση των αυτοκινούμενων οχημάτων θα μπορούσε να μειώσει τα αυτοκινητιστικά ατυχήματα σε ποσοστό έως και 90%, με την οδική ασφάλεια να αλλάζει δραματικά.

Κρατώντας τη θετική σκέψη ότι τα ατυχήματα θα μπορούσαν να ελαχιστοποιηθούν, θα πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας ότι το μόνο που χρειάζεται είναι μια «ελαττωματική» αναβάθμιση του λογισμικού για να προκληθεί το λάθος, ακόμη και από την πιο εξελιγμένη μηχανή.

Αυτός είναι από τους βασικούς λόγους που το τοπίο θα αρχίσει να αλλάζει και οι ασφαλιστικές εταιρείες θα στραφούν στις τεχνικές βλάβες (βλ. αστική ευθύνη προϊόντος) αντί για την οδική συμπεριφορά των οδηγών, μετατοπίζοντας την ευθύνη από τον οδηγό στο όχημα, το οποίο θα αποτελέσει ένα σημαντικό σημείο συζήτησης τα επόμενα χρόνια. 

Ποιες θα είναι οι αλλαγές και οι νομοθετικές ρυθμίσεις για τις τεχνολογικές εξελίξεις, τι θα αλλάξει με την κυκλοφορία των αυτόνομων οχημάτων στη χώρα μας και ποιες θα είναι οι κανονιστικές ρυθμίσεις σε περίπτωση εμπλοκής τους σε ατυχήματα;

Η ραγδαία εξέλιξη της νέας αυτής τεχνολογίας αναδεικνύει μια σειρά από νομικά ζητήματα, τα οποία θα απαιτήσουν θεσμικές αλλαγές τα επόμενα χρόνια, με κυρίαρχο ερώτημα την ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος, αφού δεν θα υφίσταται πλέον «ανθρώπινο λάθος».

Και μολονότι το ανθρώπινο λάθος σχεδόν θα εξαλειφθεί, αυτό δεν σημαίνει ότι θα εκλείψουν τα τροχαία ατυχήματα. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα η ευθύνη και το κόστος των ατυχημάτων να μεταφερθούν στο προϊόν (αυτοκίνητο), καθιστώντας την αυτοκινητοβιομηχανία τον κύριο υπαίτιο, καθώς τα κατασκευαστικά λάθη πιθανόν να αποτελούν βασική αιτία ύπαρξης ατυχημάτων.

Γι’ αυτόν τον λόγο, είναι σημαντικό οι χώρες να θεσπίσουν ένα σύστημα ευθύνης που να μην αποθαρρύνει την αυτοκινητοβιομηχανία από την εισαγωγή πλήρως αυτόνομων οχημάτων στην αγορά, καθώς η κατάλληλη προσέγγιση ως προς την ευθύνη του ατυχήματος και την κατανομή της υπαιτιότητας θα αποτελέσει ένα δύσκολο νομικό ζήτημα.

Οι ασφαλιστικές εταιρείες θα στραφούν στις τεχνικές βλάβες (βλ. αστική ευθύνη προϊόντος) αντί για την οδική συμπεριφορά των οδηγών, μετατοπίζοντας την ευθύνη από τον οδηγό στο όχημα

Εκτός από τις θεσμικές αλλαγές και τη μεταφορά ευθύνης, ένας ακόμη μεγάλος προβληματισμός, που θα αποτελέσει επίσης σημαντικό θέμα συζήτησης, είναι οι χάκερ και ο κίνδυνος να εισχωρήσουν στο λογισμικό των αυτοκινήτων, με ό,τι συνεπάγεται αυτό.

Το χακάρισμα των αυτοκινήτων στο όνομα τρομοκρατικών ενεργειών ή η εξ αποστάσεως απενεργοποίηση των φρένων, ακόμη και το «κλείδωμα» των ανθρώπων εντός των αυτοκινήτων τους, φαντάζουν απίθανα σενάρια, αλλά και ταυτόχρονα πολύ πραγματικά. Γι’ αυτό και οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να θέσουν τέτοιου είδους δικλίδες ασφαλείας ώστε να ελαχιστοποιηθούν τα κενά στα λογισμικά τους.

Ο κόσμος της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει εισέλθει σε μια περίοδο μαζικής μετάβασης. Τα αυτοκίνητα θα αρχίσουν, όλο και περισσότερο, να «σκέφτονται για τον εαυτό τους». Οι ασφαλιστικές εταιρείες θα πρέπει να ακολουθήσουν με γοργά βήματα αυτήν την έκρηξη της τεχνολογικής προόδου. Η κυκλοφορία αυτοκινούμενων οχημάτων θα διαμορφώσει νέες συνθήκες στον κλάδο της ασφάλισης οχημάτων και αλλαγές στα ασφαλιστήρια συμβόλαια αυτοκινήτων. Λαμβάνοντας υπόψη, ενδεικτικά και μόνο, τη μείωση των σωματικών βλαβών, η οποία θα επιφέρει μείωση του κόστους για τα νοσοκομεία, το κράτος και τους ιδιώτες, θα αλλάξουν και οι ανάγκες ως προς την ασφάλιση των οχημάτων και των ασφαλιστικών προϊόντων.

Τα αυτοκινούμενα οχήματα θα αλλάξουν τον τρόπο σκέψης των περισσοτέρων, και πρέπει όλοι να ετοιμαστούμε για αυτήν τη μεγάλη αλλαγή στη ζωή μας.

Αναδημοσίευση από το περιοδικό INSURANCE WORLD, TEYXOΣ ΙΑΝ-ΦΕΒΡ.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Νέος Διευθυντής Υποκαταστήματος Β. Ελλάδος στην Interasco ΑΕΓΑ

Η Interasco ανακοινώνει την ανάθεση των ευθυνών της Διεύθυνσης Υποκαταστήματος Βορείου Ελλάδας  στον κ. Αλέξανδρο Στόικο. 

4 νέες διακρίσεις για την Mega Brokers από την Interasco!

Σε μια λαμπρή εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο εντυπωσιακό κάστρο Castillo de Arteaga κατά τη διάρκεια του ταξιδιού της INTERASCO στη χώρα των Βάσκων

Εκπαιδευτική Συνάντηση της Interasco Α.Ε.Γ.Α. στη Β. Ελλάδα

Την Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024, μέσα σ' ένα ιδιαίτερα ευχάριστο κλίμα, παρουσία 100 και πλέον συνεργατών Β. Ελλάδος, πραγματοποιήθηκε Εκπαιδευτική Συνάντηση της Interasco Α.Ε.Γ.Α,

Εκπαιδευτική Συνάντηση της Interasco Α.Ε.Γ.Α. στη Β. Ελλάδα

Την Τετάρτη 21 Ιουνίου 2023, μέσα σ' ένα ιδιαίτερα θερμό κλίμα, παρουσία 100 και πλέον συνεργατών Β. Ελλάδος, πραγματοποιήθηκε Εκπαιδευτική Συνάντηση της Interasco

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

“Ξεκλειδώνεται” πολύτιμη ρευστότητα για τις επιχειρήσεις , δημιουργώντας ανάπτυξη

Νέα αυξημένα όρια εγγυητικών επιστολών που 'ξεκλειδώνουν' μεγάλη ρευστότητα για τις Μικρομεσαίες επιχειρήσεις λάνσαρε η “Karavias Underwriting Agency

Νέα ψηφιακά εργαλεία στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής το 2025

Eναρξη λειτουργίας μιας σειράς ψηφιακών εργαλείων με στόχο τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό της φορολογικής διοίκησης

Οι τρεις προτάσεις της ΕΑΔΕ στο υπ. Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών

Η ΕΑΔΕ κρίνει αναγκαίατ η διεύρυνση της ασφαλιστικής κάλυψης οχημάτων με την προσθήκη των κινδύνων από σεισμό και χαλαζόπτωση

Κλειδί για το μέλλον μας η ασφαλιστική συνείδηση

Τα μέτρα για την ασφάλιση ενάντια σε φυσικές καταστροφές δημιουργούν ευοίωνες προοπτικές για όλους μας...

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

“Ξεκλειδώνεται” πολύτιμη ρευστότητα για τις επιχειρήσεις , δημιουργώντας ανάπτυξη

Νέα αυξημένα όρια εγγυητικών επιστολών που 'ξεκλειδώνουν' μεγάλη ρευστότητα για τις Μικρομεσαίες επιχειρήσεις λάνσαρε η “Karavias Underwriting Agency

Γ. Χατζηθεοδοσίου: “Σοκ και δέος. Να το δούμε να γίνεται πράξη”

Mε ανακοίνωσή του, ο πρόεδρος του Ε.Ε.Α και Επίτιμος Διδάκτορας ΠΑ.ΠΕΙ. κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου χαιρέτισε τις ανακοινώσεις διά στόματος πρωθυπουργού

Η ERGO Μεγάλος Χορηγός του ΣΕΓΑΣ και του 41ου Αυθεντικού Μαραθωνίου Αθήνας

Η ERGO Ασφαλιστική, σταθερός υποστηρικτής του ΣΕΓΑΣ και του δρομικού κινήματος από το 2011, έδωσε για μία ακόμα φορά δυναμικό «παρών» στον 41ο Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας

Ν. Σπυράτος, ERGO: Η ασφαλιστική διείσδυση στις ΜμΕ είναι εξαιρετικά χαμηλή

Στη σύγχρονη, ψηφιακή εποχή, στην οποία η χρήση του Διαδικτύου και των νέων τεχνολογιών αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής ζωής,

Νέα ψηφιακά εργαλεία στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής το 2025

Eναρξη λειτουργίας μιας σειράς ψηφιακών εργαλείων με στόχο τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό της φορολογικής διοίκησης