back to top
14.2 C
Athens
Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2024

Οι επαγγελματίες ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές έχουν καταθέσει δημόσια τις θέσεις τους

της Μαρίας Δημητριάδη*

Αφήγημα ή πραγματικό δίλημμα: επιθυμούμε δυνατές και οικονομικά εύρωστες ασφαλιστικές εταιρείες ή εταιρείες εγκλωβισμένες, οι οποίες, εισπράττοντας σήμερα ανεπαρκές ασφάλιστρο, καλούνται να εκπληρώσουν όρους συμβολαίων τα οποία δημιουργήθηκαν στις δεκαετίες 1980-1990, βασιζόμενα στις τότε παραδοχές για το προσδόκιμο ζωής, τις ιατρικές μεθόδους, το μέσο κόστος νοσηλείας κ.ά., που σήμερα αντικειμενικά κρίνονται παρωχημένες;

- Advertisement -

Σε μια αγορά όπως η ελληνική ασφαλιστική αγορά, στην οποία η έλλειψη ασφαλιστικής κουλτούρας συνδυάζεται με την εσωστρέφεια και την αδυναμία δημιουργίας ενός ενιαίου, ισχυρού πόλου διεκδίκησης του αυτονόητου, από τους ομίλους των νοσηλευτικών ιδρυμάτων, το αποτέλεσμα σίγουρα δεν προβλέπεται ωφέλιμο όχι μόνο για τον ασφαλισμένο και τον διαμεσολαβητή, αλλά και για τις ίδιες τις ασφαλιστικές εταιρείες.

Πρόσφατα, στα πλαίσια της ιδιότητάς μου ως εκπρόσωπος των ασφαλιστικών πρακτόρων Ν. Αττικής, είχα την ευκαιρία να συναντηθώ με στελέχη Διοίκησης εταιρείας με μακρόχρονη παρουσία στην αγορά, η οποία και διατηρεί στο χαρτοφυλάκιό της μεγάλο αριθμό ισόβιων νοσοκομειακών προγραμμάτων. Δεν σας κρύβω ότι, πραγματικά, με σόκαρε η οπτική και, κατ’ επέκταση, η σχεδιαζόμενη στρατηγική της τόσο απέναντι στους κατόχους αυτών των συμβολαίων, όπως και στον συνεργάτη της, σημειώνοντας ότι, λίγο ως πολύ, η άποψη αυτή απηχεί σε αρκετές των εταιρειών με αντίστοιχα χαρτοφυλάκια.

- Advertisement -

Σημειώνω εδώ ότι, μέχρι και σήμερα, δεν έχω λάβει καμία πειστική απάντηση στο ερώτημα «γιατί τα νοσηλευτικά ιδρύματα χρεώνουν για την ίδια ιατρική πράξη με τον ίδιο γιατρό διαφορετικό τιμολόγιο στον ασθενή που προσέρχεται ως ιδιώτης και διαφορετικό τιμολόγιο στην ασφαλιστική εταιρεία για λογαριασμό του ασφαλισμένου της».

Χωρίς «όπλα», δηλαδή ισχυρά επιχειρήματα για κάτι διαφορετικό, τι απαντήσεις να δώσεις στον πελάτη σου όταν διαμαρτύρεται εντόνως, και δικαίως τις περισσότερες φορές, για τις υπέρογκες ετήσιες αυξήσεις ασφαλίστρων που επιβάλλονται στο συμβόλαιό του, αντιλαμβανόμενος πλέον και ο ίδιος ότι πρόκειται για κόστη που του μετακυλίονται και οφείλονται, κατά κύριο λόγο, στην αναίτια αυτή διαφορετική τιμολόγηση;

Πώς να αντιμετωπίσεις πελάτες ηλικίας 55+ που προχωρούν στην ακύρωση των συμβολαίων τους, λόγω της αδυναμίας τους να ανταποκριθούν στο κόστος, και μάλιστα σε μια ηλικία που το έχουν περισσότερο ανάγκη; Πελάτες που, για δεκαετίες, αναγνωρίζοντας την αξία ασφάλισης του υπέρτατου αγαθού της υγείας, διατήρησαν το ασφαλιστήριό τους, ατομικό ή/και οικογενειακό, στηρίζοντας παράλληλα και εμμέσως τον διαμεσολαβητή τους, την ασφαλιστική εταιρεία και εν τέλει τον ίδιο τον θεσμό;

Οι επαγγελματίες ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές, ατομικά ή συλλογικά, μέσω των οργάνων εκπροσώπησής τους, έχουν καταθέσει δημόσια τις θέσεις τους. Σας παραπέμπω μάλιστα και σε πρόσφατη ανακοίνωση της ΕΑΔΕ για το θέμα αυτό, και, καθημερινά ερχόμενοι σε άμεση επαφή με τον πελάτη τους, συμβάλλουν με όλες τους τις δυνάμεις, και πάντα στο κομμάτι ευθύνης που τους αναλογεί, στην προσπάθεια αντιμετώπισής του για την προστασία του πιο αδύναμου κρίκου αυτής της αλυσίδας, που δεν είναι άλλος από τον καταναλωτή.

Αυτό όμως, από μόνο του, δεν αρκεί. Είναι απαραίτητο να γίνει κατανοητό από όλες τις πλευρές ότι απαιτείται σύγκλιση δυνάμεων για την επίλυσή του όλων όσων επιθυμούν την αγορά μας δυνατή, διατηρώντας το προφίλ του ασφαλιστή και όχι του διαχειριστή κεφαλαίων, σε ένα οικονομικό περιβάλλον που συνεχώς αλλάζει, θέτοντας όλο και πιο αυστηρά οικονομικά, κανονιστικά και νομικά πλαίσια σε όλους τους εμπλεκομένους.

*Η Μαρία Δημητριάδη είναι ασφαλιστικός πράκτορας (Δημητριάδη Ασφαλιστικοί Πράκτορες ΙΚΕ) και πρόεδρος του ΣΠΑΤΕ – Ασφαλιστικών Πρακτόρων Ν. Αττικής.

Aπό το περιοδικό Insurance World (Αφιέρωμα Ασφάλιση Υγείας)

Σχετικές δημοσιεύσεις

Ασφαλιστικές και Διαμεσολάβηση: Να σπάσει «το γυάλινο κουτί» της απομόνωσης των διαμεσολαβητών από τα τραπεζικά προϊόντα

Πως μπορούν να πουλήσουν τραπεζικά προιόντα οι διαμεσολαβητές και τι κινήσεις πρέπει να κάνουν οι ασφαλιστικές 

Το πρόγραμμα Οκτωβρίου του ΕΙ.ΑΣ. για στελέχη ασφαλιστικών και διαμεσολαβητές

Τέσσερα (4) επίκαιρα και ενδιαφέροντα Εκπαιδευτικά Προγράμματα και Σεμινάρια, υλοποιούμενα σε υβριδικό περιβάλλον, webinar και φυσικής τάξης, συναποτελούν

Κ. Ρούσσης, ΕΣΑΠΕ: Το «νέο αίμα» στην ασφαλιστική διαμεσολάβηση…

"Ο ρόλος μας είναι ακόμα πιο σύνθετος και ακόμα πιο αναγκαίος. Βγαίνουν πράγματι πολλές μηχανές και πολλά εργαλεία, δεν φτάνει όμως μόνο αυτό για να υιοθετηθούν από τη διαμεσολάβηση και τους πελάτες"

Δ. Λύχρου: «Βρισκόμαστε σε ένα πραγματικά επικίνδυνο σταυροδρόμι»

Επιχειρώντας μια εισαγωγή στο θέμα, παραθέτω ένα στοιχείο που θα μας οδηγήσει κατ’ αντιπαράθεση σε ένα αβίαστο συμπέρασμα. Η παραγωγή στον κλάδο

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

31/12/2024: Ολοκληρώνεται η προθεσμία για μετάβαση στο ΤΕΚΑ από τον κλάδο επικουρικής ασφάλισης του e-ΕΦΚΑ

Έως την 31η Δεκεμβρίου 2024 οι ασφαλισμένοι στον κλάδο επικουρικής ασφάλισης του e-ΕΦΚΑ, που έχουν γεννηθεί από την 1.1.1987 και μετά, μπορούν να επιλέξουν αλλαγή ταμείου

Τι νέα από το μέτωπο των φοροαπαλλαγών ;

Τι μαθαίνουμε για τις ανανεώσεις των ασφαλιστηρίων συμβολαίων υγείας ατόμων ηλικίας μέχρι 18 ετών.

Να γίνει το Κράτος διαιτητής και να καθιερωθούν τα ιατρικά πρωτόκολλα.

Η κίνηση της ΕΚΠΟΙΖΩ να ανεβάσει τους τόνους στις αυξήσεις ασφαλίστρων υγείας ήρθε να χαλάσει επικοινωνιακά την καλύτερη στιγμή της ασφαλιστικής αγοράς

Ακίνητα αξίας 70 δις. ευρώ που ανήκουν στους servicers είναι ανασφάλιστα έναντι φυσικών καταστροφών

Την ανάγκη ασφάλισης των ακινήτων αξίας 70 δις. ευρώ που κατέχουν οι servicers  προτάσσουν στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς σε συνομιλίες με το IW.

Δημοφιλή Άρθρα

Sorry. No data so far.

Ροή Ειδήσεων

31/12/2024: Ολοκληρώνεται η προθεσμία για μετάβαση στο ΤΕΚΑ από τον κλάδο επικουρικής ασφάλισης του e-ΕΦΚΑ

Έως την 31η Δεκεμβρίου 2024 οι ασφαλισμένοι στον κλάδο επικουρικής ασφάλισης του e-ΕΦΚΑ, που έχουν γεννηθεί από την 1.1.1987 και μετά, μπορούν να επιλέξουν αλλαγή ταμείου

Τρεις ασφαλιστικές εταιρίες στους «TRUE LEADERS»

Η ICAP CRIF, για 14η χρονιά, βράβευσε σε μια λαμπερή βραδιά, τις 100 Εταιρείες και τους 12 Ομίλους που ξεχώρισαν ως Τrue Leaders το 2023

Carglass® “Repair for Nature” – Gold βραβείο στα Mobility Awards

Η Carglass®, ηγέτιδα εταιρεία στον κλάδο της επισκευής και αντικατάστασης κρυστάλλων οχημάτων, καθώς και την παραμετροποίηση συστημάτων ADAS

Η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων ενέκρινε τις κάμερες στους δρόμους

Την τοποθέτηση καμερών στους δρόμους από την Ελληνική Αστυνομία για την αποτροπή και καταστολή αξιόποινων πράξεων καθώς και τη διαχείριση της κυκλοφορία

Groupama: 4.000 πολίτες παρακολούθησαν το δωρεάν online σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το δωρεάν διαδικτυακό σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών, που διοργάνωσε η Groupama Ασφαλιστική, την Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2024