back to top
34.6 C
Athens
Κυριακή 13 Ιουλίου 2025

Αγαπάμε την ζωή μας;

της Ελενας Ερμείδου

Θα προσέξατε ότι η ερώτηση που κάνω είναι ‘αγαπάμε την ζωή μας’ και όχι αγαπάμε τον εαυτό μας που ακούγεται τελευταία από νεόκοπους ειδήμονες που έχουν χαθεί στην μετάφραση και βλέπουν τα υλικά πράγματα ως υποκατάστατα της αγάπης και τον εαυτό μας στο κέντρο του σύμπαντος. Η ερώτηση, αν αγαπάμε την ζωή μας έρχεται μετά από τις ανακοινώσεις των απανωτών θανατηφόρων ατυχημάτων τελευταία στην Ελλάδα και μάλιστα στον αστικό ιστό.

- Advertisement -

Φυσικά, και η ασφάλιση για υλικές, σωματικές ζημιές, η ασφάλιση του οχήματος είναι καθήκον και υποχρέωση, είναι πολιτισμός και σεβασμός. Φυσικά, και οι ασφαλιστικές θα πληρώσουν για την αποκατάσταση ζημιών, ακόμα και αν α χρειαστεί για την αντικατάσταση του οχήματος, τα ατυχήματα και ότι έχει ορισθεί στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο. Από εκεί και πέρα όμως τι γίνεται, είναι μόνο η κατοχή του ασφαλιστηρίου που σώζει, είναι το είδος της ασφάλισης αν είναι μεικτή ή απλή ή η υποχρεωτική που εξασφαλίζει την ζωή μας;

Έξι θανατηφόρα ατυχήματα σε αστικό ιστό σε μόλις τρεις ημέρες από υπερβολική ταχύτητα, απροσεξία, λάθος υπολογισμούς, άγνοια του κινδύνου. Στην Αθήνα, στην Ελλάδα οι οδηγοί έχουν ξεπεράσει κάθε όριο σύνεσης.  Απουσιάζει η οδική συμπεριφορά, ο σεβασμός, είναι κάτι άγνωστο για τους Ελληνες. Παραβιάζουν το κόκκινο σηματοδότη, θέτουν σε κίνδυνο την ζωή των πεζών καθημερινά σε κάθε διάβαση, επειδή μιλάνε στο κινητό, ή απαντάνε σε μηνύματα στο κινητό, έχοντας την ψευδαίσθηση ότι κάτι σοβαρό κάνουν ή ότι κερδίζουν χρόνο. Βάζουν πάνω από όλα την επικοινωνία στο κινητό του τηλέφωνο από την ζωή των άλλων, την ζωή τους. Ο νόμος δεν εφαρμόζεται, ή αν χρειάζεται να γίνει αυστηρότερος δεν γίνεται και η τροχαία δεν δίνει σημασία.

- Advertisement -

Η τύχη, όμως για όσους δεν έχουν μέχρι σήμερα πάθει καμία ζημιά δεν θα είναι με το μέρους. Η τύχη δεν κρατάει για πολύ καιρό, γιατί δεν εξαρτάται από έναν οδηγό. Ο άνθρωπος είναι δημιουργός για ότι συμβαίνει.

Είναι θέμα παιδείας να οδηγείς σωστά, είναι θέμα παιδείας στον δρόμο να σέβεσαι τον εαυτό στου και τους άλλους και να μην οδηγείς με το κινητό στο χέρι, ή να κοιτάς την οθόνη του αυτοκινήτου. Είναι θέμα παιδείας να μην αναπτύσσεις υπερβολική ταχύτητα στον αστικό ιστό. Είναι θέμα παιδείας να μην σταθμεύσεις σε απαγορευμένη ζώνη, παράνομα. Είναι επίσης θέμα παιδείας να μην χρησιμοποιείς το αυτοκίνητο για ψήλου πήδημα.

Στο δια ταύτα τώρα

Μήπως, οι ασφαλιστικές θα χρειαστεί να συμπράξουν με την Πολιτεία για να ξεκινήσουν με όποιο τρόπο κρίνουν σωστότερο μαθήματα οδικής συμπεριφοράς στα δημοτικά σχολεία;  Μία δύο ημέρες στο Σύνταγμα μαθήματα οδικής συμπεριφοράς σε περαστικούς που το κάνουν χάζι μαζί με Ινστιτούτα Οδικής Ασφάλειας προσθέτει θέαμα όχι όμως βαθειά γνώση του τι γίνεται.

Διαβάστε μία ακόμα φορά το χτεσινό δημοσίευμα του IW που γράφει 

“Εμφανώς αυξημένος σε σχέση με το 2020 ο αριθμός του συνόλου των ατυχημάτων μέσα στο 2021 με τον αριθμό των θανατηφόρων σε ανοδική τάση (περίπου 4%) σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Τα τελευταία έτη οι υλικές ζημιές δείχνουν να ακολουθούν ανοδική πορεία λόγω της αυξημένης κυκλοφορίας ιδιαίτερα στον αστικό ιστό“.

Σχετικές δημοσιεύσεις

EIOPA: Γνωμοδότηση για την εποπτεία ρευστότητας των επαγγελματικών ταμείων

Η EIOPA ζητά να ενισχυθεί η παρακολούθηση, η αξιολόγηση και η διαχείριση των κινδύνων ρευστότητας που αντιμετωπίζουν τα ΙΕΣΠ

Allianz Commercial: Πολιτικοί κίνδυνοι και βία στους 10 κορυφαίους παγκόσμιους κινδύνους

Οι επιχειρήσεις έχουν κατατάξει τους πολιτικούς κινδύνους και τη βία ως τους 10 κορυφαίους παγκόσμιους κινδύνους τα τελευταία τρία χρόνια

Οι Αθηναίοι σε κίνδυνο από την κλιματική αλλαγή

Η Αθήνα είναι μία από τις δέκα ευρωπαϊκές πόλεις που κινδυνεύουν να δουν μεγάλη αύξηση των θανάτων λόγω αύξησης της θερμοκρασίας

Ο κίνδυνος αγοράς είναι ο μεγαλύτερος για τις Μεικτές Ασφαλιστικές

Την τριετία 2021-2023 παρατηρείται αύξηση του κινδύνου αγοράς, μικρή αύξηση του κινδύνου ασθενείας, καθώς και μικρή αύξηση στον κίνδυνο ασφαλίσεων κατά ζημιών

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Κλήμης Δημαρχιάδης: Δέκα χρόνια στο τιμόνι ενός οράματος που έγινε πρότυπο συνεργατικής επιχειρηματικότητας

Όταν ιδρύθηκε το Συνεργατικό Σχήμα «ΠΑΝΟΡΜΟΣ», κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει την έκταση και το βάθος της διαδρομής που θα ακολουθούσε

Οι μεγάλες ασφαλιστικές ανατροπές χαρίζουν “ζωή”

Ο Πρόεδρος του ΕΕΑ Γιάννης Χατζηθεοδοσίου μαζί με τον Δημήτρη Γαβαλάκη πέτυχαν μία όχι μόνο απλά ανατροπή, αλλά μία ιστορική ανατροπή

Ευρώπη Ασφαλιστική: Αύξηση παραγωγής και κερδοφορίας το α’ εξάμηνο

Ένα δυνατό πρώτο εξάμηνο κατέγραψε σύμφωνα με πληροφορίες η Ευρώπη Ασφαλιστική μετά την ολοκλήρωση του deal με τον όμιλο Intracom

Ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης στο 11th MedTech Conference!

Η αγορά των ιατροτεχνολογικών προϊόντων περνά μια κρίσιμη καμπή – με τις μεταρρυθμίσεις στο ΕΣΥ, τις θεσμικές παρεμβάσεις και τις χρόνιες προκλήσεις

Δημοφιλή Άρθρα

Sorry. No data so far.

Ροή Ειδήσεων

Σημαντικές εξελίξεις για τα ανασφάλιστα οχήματα

Καθοριστική συνάντηση της ηγεσίας του ΕΕΑ με τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Δημήτρη Παπαστεργίου

Ο Ασφαλιστικός Πράκτορας στο επίκεντρο: Από την επαγγελματική εξουθένωση στην ευημερία

Η Επιτροπή Ασφαλιστικών Πρακτόρων του ΕΕΑ καθορίζει ένα νέο θεσμικό προσανατολισμό

Ν. Μακρόπουλος στην κάμερα του I.W.: Η ελληνική ασφαλιστική αγορά αλλάζει

Tο εφετινό Insurance Conference ανέδειξε και ανέλυσε όλα όσα συμβαίνουν στον κλάδο της Ιδιωτικής Ασφάλισης, μέσα από διακεκριμένους ομιλητές, στελέχη και επιχειρήσεις.

Τι προβλέπει η Αllianz-Trade για την οικονομία

Στην Ευρώπη, οι αμυντικές δαπάνες ξεπερνούν το όριο του 3,5% του ΑΕΠ που απαιτούν οι ΗΠΑ στα περισσότερα μέλη του ΝΑΤΟ

«Φως» για τη λύση του προβλήματος των ανασφάλιστων οχημάτων

Αντιπροσωπεία του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, με επικεφαλής τον Πρόεδρο του Γιάννη Χατζηθεοδοσίου και με τη συμμετοχή και του Προέδρου της ΓΣΕΒΕΕ