της Ελενας Ερμείδου
Αλληλεπιδρούν μεταξύ τους και διαμορφώνουν τις νέες τάσεις στην αγορά. Στο επίκεντρο του υπουργείου μεταφορών το αυτοκίνητο και ο σχεδιασμός του νέου συστήματος άρσης ακινησίας οχημάτων. Αναβιώνουν και πάλι οι ιδέες και μπαίνουν στο τραπέζι των συζητήσεων συνδυασμός από νέες προτάσεις χρέωσης με το ‘μέτρο’.
Το αυτοκίνητο στο επίκεντρο των ασφαλιστικών κατά ζημιών. Καταλαμβάνει από μόνο μεγάλο μερίδιο στην συνολική παραγωγή ασφαλίστρων, δεν μπορούν να κάνουν αλλιώς. Και η αλήθεια είναι ότι οι ασφαλιστικές και η ασφαλιστική διαμεσολάβηση ποτέ δεν το εγκατέλειψαν. Εχει και αυτό τις προμήθειες και τα μπόνους του.
Με το νέο νομοσχέδιο που σχεδιάζετε να κατατεθεί στην Βουλή στις 12 Ιουνίου όσοι θα κάνουν άρση ακινησίας στα οχήματα τους δεν θα υποχρεωθούν να πληρώσουν επιπλέον το ένα ή τα δύο δωδέκατα των ετήσιων τελών κυκλοφορίας. Αν ισχύσει αυτό και κάποιος οδηγός κινήσει το όχημα του για τέσσερις μήνες θα υποχρεωθεί να καταβάλει τα τέσσερα δωδέκατα των ετησίων τελών. Η χρέωση πιάνει όλο το μήνα. Πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο των τελών κυκλοφορίας θα επιβάλλεται, αν ο κάτοχος του οχήματος δεν επιστρέψει στην εφορία τις πινακίδες κυκλοφορίας στην λήξη της άρσης.
Θα ορίσει ο νόμος αλλαγές στον τρόπο ασφάλισης αυτών των οχημάτων; Θα αλλάξει η μέθοδος εντοπισμού των ασφαλισμένων και ανασφάλιστων οχημάτων;
Οι ασφαλιστικές έχουν ήδη βγάλει στην ‘κυκλοφορία’ προγράμματα ασφάλιση με το χιλιόμετρα με το χρόνο πέραν των τριμηνιαίων και μηνιαίων. Το ότι τα προγράμματα αυτά στοιχίζουν πιο ακριβά από τα άλλα, στοιχίζουν. Το ότι έχουν κόστος για τις ασφαλιστικές, έχουν. Ισως να έχουν και χαμηλά ποσοστά διακράτησης. Κάθε άλλο από σίγουρος για ένα άνθρωπο, οδηγό, πελάτη που σε βλέπει για ‘ξεπέτα’. Το ποσοστό αυτό των ανθρώπων δεν νοιάζεται για πιστότητα, ποιότητα, δεν δεσμεύεται στο όνομα μίας ασφαλιστικής, ξεπουλά για 5 ευρώ.
Πέραν της βασικής ζήτησης, οι υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας, μάλλον είναι χάσιμο χρόνο και πάνε χαμένες. Να σκεφτεί η αγορά, με αφορμή αυτό, πώς να μετατοπίσει το βάρος της και το ενδιαφέρον της σε άλλα συμβόλαια που θα έχουν περισσότερη αξία;
Στο αυτοκίνητο ότι είναι να γίνει, έγινε.
Αλλωστε, αν μπορούσαμε να απολαμβάνουμε χωρίς σταματημό δεν θα μπορούσαμε να καταλάβουμε τις αντιθέσεις και την αξία των πραγμάτων. Ας δούμε τις δυνατότητες μας, όταν ακούμε τις δυνατότητες μας, ξέρουμε να αντιμετωπίσουμε κάθε αλλαγή για να πάμε στο επόμενο στάδιο. Εκείνο που σε κάνει να διακρίνεσαι δεν είναι ότι βλέπεις το καινούργιο, αλλά ότι βλέπεις κάποια πράγματα ως καινούργια.