back to top
21.2 C
Athens
Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2024

Συστράτευση εταιρειών και δημοσίου για τα ανασφάλιστα

[starbox]
Το πρόβλημα των ανασφάλιστων οχημάτων δεν είναι πρόσφατο και είναι λάθος να αποδίδεται στην οικονομική κρίση. Είναι πρόβλημα που ξεκίνησε από λανθασμένη νοοτροπία κατά τις δεκαετίες ‘70 και ‘80 και κορυφώθηκε στην δεκαετία «της ευμάρειας και του χρηματιστηρίου» του ’90 αποδεικνύοντας ότι τελικά είναι θέμα αυτογνωσίας και συνείδησης και όχι χρημάτων.

Τη συγκεκριμένη δεκαετία, όπου ο αριθμός των κυκλοφορούντων οχημάτων αυξήθηκε θεαματικά λόγω και της εισόδου και ανάπτυξης των οικονομικών μεταναστών από γειτονικά κράτη (Αλβανία, Βουλγαρία) αλλά και από πρώην κράτη της Σοβιετικής Ένωσης , τα κυκλοφορούντα αυτοκίνητα έφτασαν στα 6-6,2 εκατ. και απ’ αυτά τα 2 εκατ. αυτοκίνητα ήταν ανασφάλιστα. Είχαμε φτάσει δηλαδή σε αναλογία 1/3 και όχι εξ’ αιτίας οικονομικών λόγων αφού υπήρχαν εισοδήματα και το ελληνικό ΑΕΠ ξεπερνούσε τα 200 δις. Ευρώ (το αντίστοιχο σε δραχμές) αλλά κυρίως λόγω αδιαφορίας.

- Advertisement -

Σήμερα , η αναλογία αυτή (ανασφάλιστων οχημάτων / συνολικών οχημάτων) διαμορφώνεται σύμφωνα με στοιχεία του επικουρικού σε περίπου 20% δηλαδή 1 προς 5. Αιτία για τη μείωση των ανασφάλιστων ως προς το σύνολο ήταν κυρίως η μείωση του μέσου ασφαλίστρου κατά 30% κατά τα τελευταία 3 χρόνια , σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος αλλά κυρίως η συνειδητοποίηση από τους περισσότερους οδηγούς και ιδιαίτερα από τους νέους οδηγούς ότι η ασφάλιση είναι αναγκαία. Χρειάστηκε να πραγματοποιηθεί μία μεγάλη καμπάνια και από την ΕΑΕΕ που ξεκίνησε από την δεκαετία του ’90 και κλιμακώθηκε μέχρι σήμερα και από το Επικουρικό , το οποίο κατά τα τελευταία χρόνια και υπό την καθοδήγηση του Δημ. Ζορμπά έχει δραστηριοποιηθεί έντονα προς αυτή την κατεύθυνση. Για το Επικουρικό μάλιστα , η μείωση των ανασφάλιστων οχημάτων αποτελεί ζωτικό θέμα επιβίωσης μετά το αδιέξοδο στο οποίο είχε φτάσει προ 3ετίας.

Η συστράτευση και της Γεν. Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων στην προσπάθεια αυτή, δείχνει ότι πλέον οι θεσμοί επιδιώκουν να μειώσουν και το κόστος αποζημιώσεων από τα ατυχήματα και να χρησιμοποιήσουν το «κυνήγι» των ανασφάλιστων οχημάτων ως ένα δημοσιονομικό εργαλείο απ’ το οποίο θα εισρεύσουν πάνω από 40 εκατ. ευρώ άμεσα με ορίζοντα διετία να φτάνει στα 100 εκατ. ευρώ. Άλλωστε πλέον το ύψος των ασφαλίστρων αυτοκινήτου έχει μειωθεί τόσο πολύ που παύει να αποτελεί άλλοθι για την μη ασφάλιση τους. Ας μην ξεχνάμε ότι η είσοδος και των ΕΠΥ στο χώρο ασφάλισης αυτοκινήτου βοήθησε σε μεγάλο βαθμό να υπάρχει έστω και μία υποτυπώδης ασφαλιστική κάλυψη σε κατηγορίες οχημάτων (ταξί, οικονομικοί μετανάστες, επαγγελματίες τουρισμού) οι οποίοι είχαν παλαιότερα μεγάλο ποσοστό ανασφάλιστων οχημάτων.

- Advertisement -

Η προσπάθεια είναι σοβαρή αρκεί να μην περιοριστεί σε ‘τρομοκρατικές’ και ‘αστυνομοκρατικές’ επικοινωνίες και προβολές. Χρειάζεται να συνεχιστεί ως μία προσπάθεια πειθούς και συνειδητοποίησης τι σημαίνει ανασφάλιστο όχημα σε ατύχημα.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Πόσοι Έλληνες ασφαλίζουν την περιουσία τους;

Η έρευνα της ΕΑΕΕ συγκέντρωσε στοιχεία για 1,4 εκατ. συμβόλαια τα οποία εκδόθηκαν εντός του 2023

Η “ακτινογραφία” του κλάδου Ασφάλισης Αυτοκινήτων

Η στατιστική επετηρίδα ασφάλισης αυτοκινήτου εκδίδεται για μία ακόμη χρονιά στη νέα της μορφή, επικαιροποιημένη με τα στοιχεία του 2023.

Ένα μέτρο με απόδοση στην παραγωγή αυτοκινήτου, αρκεί να δουλέψει

Αυξημένη θα είναι η παραγωγή αυτοκινήτου στα ετήσια αποτελέσματα του κλάδου αυτοκινήτου για το 2024, υπό την προϋπόθεση ότι το μέτρο για τα ανασφάλιστα οχήματα θα δουλέψει

Ε. Μοάτσος: Οι ασφαλιστικές ανταποκρίθηκαν με ταχύτητα και αμεσότητα για τις πυρκαγιές

Ολοκληρώθηκε η έρευνα της ΕΑΕΕ για την πρώτη εκτίμηση των αποζημιώσεων της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς για τις ζημιές των ασφαλίσεων περιουσίας και αυτοκινήτων

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Oι φυσικές καταστροφές στην Ελλάδα το διάστημα 2000-2020 και η καταστροφή στη Βαλένθια

 O αριθμός των θυμάτων στη πρόσφατη φυσική καταστροφή στη Βαλένθια δείχνει πόσο αδύναμη είναι η ανθρώπινη παρέμβαση απέναντι στην κλιματική αλλαγή και πόσο πολύ...

Τα παράπλευρα οφέλη από την αύξηση της παρουσίας της ιδιωτικής ασφάλισης στην ελληνική οικονομία 

Οι άμεσα και έμμεσα εμπλεκόμενοι με την ιδιωτική ασφαλιση μπορεί να φτάσουν τις 100.000 το 2025 σύμφωνα με εκτιμήσεις του κλάδου. 

Γ. Χατζηθεοδοσίου, βλέπει αυτό που δεν βλέπουν άλλοι

Τον νέο δρόμο με το όνομα «ΕΙΚΑ-ΖΩ» φωτίζει σήμερα το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών στο «ΣΕΡΑΦΕΙΟ». Είναι το πρώτο Επιμελητήριο που εναποθέτει βάρος στον πολιτισμό και εισάγει στο επιχειρηματικό του μοντέλο την έννοια της συσχέτισης του πολιτισμού με το επιχειρείν.

Δημιουργία ευέλικτων και χαμηλού κόστους προγραμμάτων

Οι εξελίξεις στην εγχώρια ασφαλιστική αγορά κινούνται προς θετική κατεύθυνση μετά και τις πρόσφατες εξαγγελίες του Πρωθυπουργού

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Oι φυσικές καταστροφές στην Ελλάδα το διάστημα 2000-2020 και η καταστροφή στη Βαλένθια

 O αριθμός των θυμάτων στη πρόσφατη φυσική καταστροφή στη...

Κ. Χατζηδάκης: Τέσσερις παρεμβάσεις για την ενίσχυση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης

Τέσσερις παρεμβάσεις που υλοποιεί το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών σε στενή συνεργασία με την ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών

Ε. Ράπτη στα Greek Hospitality Awards: Μαζί θα κρατήσουμε την Ελλάδα ψηλά στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη

Επέστρεψε η μεγάλη γιορτή του ελληνικού τουρισμού με την τέλεση της κορυφαίας εκδήλωσης αριστείας για την ελληνική ξενοδοχία.

Ν. Παπαθανάσης, grha24: H Ελλάδα παρουσιάζει ένα δυνατό πρόσωπο στην παγκόσμια αγορά

Από το βήμα του 10ου Greek Hospitality Awards, ο κ. Νίκος Παπαθανάσης, αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών συνεχάρη τους ανθρώπους του τουριστικού κλάδου

Χ. Σταϊκούρας στα Greek Hospitality Awards: Τα μεγάλα έργα υποδομών αναβαθμίζουν το τουριστικό προϊόν

Επέστρεψε η μεγάλη γιορτή του ελληνικού τουρισμού με την τέλεση της κορυφαίας εκδήλωσης αριστείας για την ελληνική ξενοδοχία.