back to top
19.4 C
Athens
Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2025

Αυτοκίνητο: Ερωτήματα για το ασφάλιστρο, τα τροχαία και τα ανασφάλιστα

Την ώρα που η θερινή τουριστική σεζόν βρίσκεται εν εξελίξει, καθώς και για το μήνα Σεπτέμβριο οι προσδοκίες είναι υψηλές για τουριστικά έσοδα, ο κλάδος ασφάλισης αυτοκινήτου κινείται σε γνώριμα νερά:

Με ασφάλιστρα “πιεσμένα” λόγω των μειώσεων το προηγούμενο χρόνο (και όχι μόνο) και τον έντονο ανταγωνισμό από διαδικτυακές πλατφόρμες. Ωστόσο, τους τελευταίους μήνες η επάνοδος στη “κανονικότητα” με αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων δημιούργησε ερωτήματα για τη πορεία και τη ποιότητα πολλών χαρτοφυλακίων για  το που διαμορφώνεται το σχετικό loss ratio.

- Advertisement -

Δεν είναι κάποιο κρυφό μυστικό πως αυξήθηκαν τα τροχαία ατυχήματα το τελευταίο διάστημα. Το ερώτημα είναι η συχνότητα και η σφοδρότητα. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως πριν καν ξεκινήσει το καλοκαίρι η αύξηση ανήλθε στο 30%.

Ειδικότερα, στα προσωρινά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το Μάιο του 2021 αναφέρεται:

- Advertisement -

Τα Οδικά Τροχαία Ατυχήματα, που συνέβησαν σε ολόκληρη τη Χώρα και προκάλεσαν τοv θάνατο ή τον τραυματισμό ατόμων, αυξήθηκαν κατά 30,5% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020 (963 τον Μάιο του 2021, έναντι 738 τον Μάιο του 2020).

Από τα παθόντα πρόσωπα των οδικών τροχαίων ατυχημάτων, καταγράφηκαν 65 νεκροί, 51 βαριά τραυματίες και 1.052 ελαφρά τραυματίες, έναντι 52 νεκρών, 34 βαριά τραυματιών και 853 ελαφρά τραυματιών τον Μάιο του 2020, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 25,0% σε νεκρούς, κατά 50,0% σε βαριά τραυματίες και κατά 23,3% σε ελαφρά τραυματίες.

Θα είναι επιβαρυντική η εικόνα τώρα τέλος Αυγούστου;

Ανοδικά οι πωλήσεις

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, αύξηση 10,3% σημείωσαν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων στη χώρα τον Ιούλιο εφέτος, καθώς, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 21.018 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 19.054 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του 2020 (μείωση 14% είχε παρουσιαστεί τον Ιούλιο 2020 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019). Τα καινούργια αυτοκίνητα ανέρχονται σε 11.611 έναντι 10.293 που κυκλοφόρησαν τον Ιούλιο 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 12,8%.

Το 7μηνο, κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 126.661 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 98.392 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 28,7% (μείωση 30,1% είχε παρουσιαστεί το 7μηνο του 2020 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2019).

Ποια είναι η εικόνα στον κλάδο αυτοκινήτου, σε συνέχεια και των παραπάνω στοιχείων;

Ο ανταγωνισμός στις τιμές παραμένει μεγάλος με πολλούς ανθρώπους της αγοράς να υπενθυμίζουν τον όρο “πτωχευτικό ασφάλιστρο”. Στον αντίποδα, πληθαίνουν οι φωνές που εκτιμούν πως πρέπει να υπάρξουν αναπροσαρμογές προς τα πάνω για τα ασφάλιστρα, στο πλαίσιο της “επάρκειας των ασφαλίστρων“, ώστε να μην “δημιουργούνται ζημιές”.

…και να μην ξεχάσουμε και τα ανασφάλιστα: Ο “γνωστός” πονοκέφαλος των ελληνικών δρόμων, ιδιαίτερα την περίοδο της οικονομικής κρίσης αλλά και σήμερα σε σημαντικό βαθμό. Θα πιάσουν τόπο οι προσπάθειες με τη ψηφιακή πλατφόρμα διασταύρωσης AuditCar, και πότε;

Βάιος Κρόκος

 

 

 

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Νέος γύρος ελέγχων για ανασφάλιστα οχήματα και απλήρωτα τέλη – 187.000 ειδοποιητήρια σε ιδιοκτήτες

87.026 οχήματα βρέθηκαν να μην έχουν ούτε ασφάλεια ούτε τέλη κυκλοφορίας - Οι ιδιοκτήτες έχουν προθεσμία 15 ημερών για να τακτοποιήσουν εκκρεμότητες

Δ. Γαβαλάκης στην ΕΡΤ: «Τα ανασφάλιστα οχήματα αποτελούν σοβαρό κοινωνικό πρόβλημα – Ώρα να συμμορφωθούν όλοι οι οδηγοί»

Υπενθύμισε επίσης ότι το κράτος δεν αποζημιώνει πλέον ζημιές σε οχήματα από φυσικές καταστροφές

Ποσοτικός περιορισμός ευθύνης του ιδιοκτήτη μέχρι την αξία του ζημιογόνου αυτοκινήτου

Εφόσον κατά το ατύχημα δεν ήταν κάτοχος ή οδηγός – Αναιρετική διαδικασία – Δεκτή η ένσταση

Interlife: Διευκρινίσεις για το επασφάλιστρο νέου οδηγού

Σε ποια συμβόλαια εφαρμόζεται επέκταση του επασφαλίστρου νέου οδηγού στα 25 έτη

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Η Οδική Ασφάλεια ξεκινά από την Παιδεία – «In Motion for Safety» στο ΕΜΠ

Κάθε ζωή που σώζεται στον δρόμο είναι ένα βήμα προς μια πιο ώριμη και ευαισθητοποιημένη κοινωνία

Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης: «ΤΝ και FinΤech ενισχύουν τη διαφάνεια, την αποτελεσματικότητα και τη λογοδοσία της δημόσιας πολιτικής»

Ο Δρ. Αλεξανδράκης ανέδειξε τον μετασχηματιστικό ρόλο των νέων τεχνολογιών αλλά και τα προβλήματα του AI Act στο FinTech Athens 4.0

Από το Επάγγελμα ευκαιρίας στο Επάγγελμα ευθύνης!

Η τρίτη μελέτη του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών για την ασφαλιστική διαμεσολάβηση δεν είναι απλώς μια στατιστική αποτύπωση

Packmen: Όταν η πρόληψη γίνεται εμπειρία – και όχι θεωρία

Όταν ο πολίτης βλέπει, νιώθει, συμμετέχει, τότε αρχίζει να συνειδητοποιεί τι σημαίνει πραγματικά «προετοιμασία»

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Οι προτροπές της Fitch στις ασφαλιστικές για την Τεχνητή Νοημοσύνη

Ασφαλιστικές με σωστή διακυβέρνηση και έλεγχο των δεδομένων θα πρέπει να είναι σε θέση να ενσωματώσουν τις νέες απαιτήσεις

Ο Αλ. Σαρρηγεωργίου στο Columbia, για την ασφάλιση, την ΤΝ και την ανθεκτικότητα

O Πρόεδρος και CEO της Eurolife FFH συμμετείχε σε ένα ξεχωριστό fireside chat στο πλαίσιο της Climate Week NYC

Νέος γύρος ελέγχων για ανασφάλιστα οχήματα και απλήρωτα τέλη – 187.000 ειδοποιητήρια σε ιδιοκτήτες

87.026 οχήματα βρέθηκαν να μην έχουν ούτε ασφάλεια ούτε τέλη κυκλοφορίας - Οι ιδιοκτήτες έχουν προθεσμία 15 ημερών για να τακτοποιήσουν εκκρεμότητες

Ο Θοδωρής Παπαλουκάς ομιλητής στο 4ο Συνέδριο του Συνεταιρισμού «Πάνορμος»

Το επετειακό συνέδριο θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 19 Νοεμβρίου στο Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος

Δ. Γαβαλάκης στην ΕΡΤ: «Τα ανασφάλιστα οχήματα αποτελούν σοβαρό κοινωνικό πρόβλημα – Ώρα να συμμορφωθούν όλοι οι οδηγοί»

Υπενθύμισε επίσης ότι το κράτος δεν αποζημιώνει πλέον ζημιές σε οχήματα από φυσικές καταστροφές