back to top
13.2 C
Athens
Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2025

Η εταιρική διακυβέρνηση ως καταλύτης δημιουργίας μακροπρόθεσμης αξίας

Ο ρόλος της εταιρικής διακυβέρνησης ως καταλύτης βιώσιμης ανάπτυξης και δημιουργίας μακροπρόθεσμης αξίας για τις επιχειρήσεις, αποτέλεσε το κεντρικό αντικείμενο της παρουσίασης του κ. Μιχάλη Πετροδασκαλάκη, Associate Partner στο Τμήμα Συμβουλευτικών Υπηρεσιών της EY Ελλάδος, στο πλαίσιο αποκλειστικού διαδικτυακού breakfast meeting, που διοργάνωσε το CEO Clubs Greece την Τρίτη 27 Απριλίου.

Την εκδήλωση, που παρακολούθησαν ανώτατα και ανώτερα στελέχη ελληνικών επιχειρήσεων, μέλη του CEO Clubs Greece, άνοιξαν με σύντομους χαιρετισμούς τους οι κ.κ. Γιώργος Σαγώνας, Γενικός Διευθυντής του CEO Clubs Greece και Παναγιώτης Παπάζογλου, Διευθύνων Σύμβουλος της EY Ελλάδος.

- Advertisement -

Στο κύριο μέρος της εκδήλωσης, ο κος Πετροδασκαλάκης εξήγησε ότι οι βασικοί στόχοι της εταιρικής διακυβέρνησης είναι η διαφάνεια και η πλήρης αποκάλυψη, η ευθύνη-λογοδοσία, η δίκαιη μεταχείριση των μετόχων, η αυτό-αξιολόγηση των επιχειρήσεων και η αύξηση του πλούτου των μετόχων.

Στη συνέχεια, παρέθεσε μερικά από τα οφέλη της εφαρμογής της, όπως η ευκολότερη πρόσβαση στις κεφαλαιαγορές και η βελτίωση της εικόνας και της φήμης μιας επιχείρησης, παρατηρώντας ότι, «όσες από τις επιχειρήσεις εμφανίζουν αρτιότερη εικόνα εταιρικής διακυβέρνησης, γίνονται αυτομάτως πιο ελκυστικές».

- Advertisement -

Ένα από τα κυριότερα συμπεράσματα πρόσφατης παγκόσμιας έρευνας της EY για τη δημιουργία μακροπρόθεσμης εταιρικής αξίας και την εταιρική διακυβέρνηση, είναι ότι η πανδημία φαίνεται να ενίσχυσε τον ρόλο των ενδιαφερόμενων μερών (επενδυτές, πελάτες, εργαζόμενοι, κοινωνία, κ.α.) στη χάραξη των εταιρικών στρατηγικών για τη δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας, καθώς οι προσδοκίες για τον ρόλο των επιχειρήσεων σε θέματα περιβαλλοντικά και κοινωνικά, αυξάνονται. «Το σημαντικότερο όφελος από την υλοποίηση πρωτοβουλιών που δημιουργούν μακροπρόθεσμη αξία, είναι η δημιουργία εμπιστοσύνης, ειδικά σε μια περίοδο που η εμπιστοσύνη έναντι των θεσμών έχει φθίνουσα πορεία», παρατήρησε ο ομιλητής.

Όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο κος Πετροδασκαλάκης, οι επιχειρήσεις που προωθούν ένα σταθερό μήνυμα βιώσιμης ανάπτυξης, είναι περισσότερο πιθανό να προσελκύσουν επενδυτές με παρόμοια φιλοσοφία.

«Για να επιτευχθεί η μακροπρόθεσμη αξία, χρειάζεται οι πρακτικές και οι δομές εταιρικής διακυβέρνησης να εξεταστούν σε όλο το εύρος τους, ώστε να εξασφαλιστεί ότι ευθυγραμμίζονται με τους στόχους της εταιρικής στρατηγικής και βιώσιμης ανάπτυξης», εξήγησε ο ομιλητής. Υπάρχουν πέντε περιοχές εταιρικής διακυβέρνησης, κρίσιμες για την αντιμετώπιση και διαχείριση των προκλήσεων που επηρεάζουν τη μακροπρόθεσμη αξία: (1) τα χαρακτηριστικά της διοίκησης / του Διοικητικού Συμβουλίου (ΔΣ), (2) η διαχείριση κινδύνων, (3) τα σχήματα ανταμοιβής, (4) η συμμετοχή τρίτων μερών και (5) η αυθεντικότητα.

Συγκεκριμένα, ο κος Πετροδασκαλάκης εξήγησε ότι, για να εξασφαλιστεί η μακροπρόθεσμη αξία, προϋπόθεση είναι η ανώτατη διοίκηση ή το ΔΣ να προάγουν και να υιοθετούν μια κουλτούρα και ένα σύστημα αξιών και συμπεριφορών, που έχουν ως στόχο τη μακροπρόθεσμη και βιώσιμη ανάπτυξη, προκρίνοντας την εμπιστοσύνη, την ειλικρίνεια και την ανοιχτή συζήτηση ως τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά.

Τα στελέχη που συμμετείχαν στο webcast, κλήθηκαν να μοιραστούν την άποψή τους μέσω σύντομων polls. Σύμφωνα με αυτά, τα τρία πιο σημαντικά χαρακτηριστικά για ένα ΔΣ όσον αφορά τη δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας, είναι: να εξετάζει και μη χρηματοοικονομικές παραμέτρους κατά τη διαδικασία λήψης αποφάσεων ή άσκησης εποπτείας (39%), να αξιολογείται με βάση τη συνδρομή του στη δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας (35%) και να αναπτύσσει ανοικτές και ειλικρινείς σχέσεις αμοιβαίας εμπιστοσύνης με τη διοίκηση (26%).

Όσον αφορά τη διαχείριση κινδύνων, ο ομιλητής εξήγησε ότι οι επιχειρήσεις χρειάζεται να βελτιώσουν τη διαδικασία αξιολόγησης κινδύνου, καθώς και να ενισχύσουν τις δεξιότητες της διοίκησης σε θέματα κινδύνου, ούτως ώστε να μπορεί να προβαίνει σε αξιόπιστες εκτιμήσεις που ενισχύουν την ανάληψη πρωτοβουλιών με μακροπρόθεσμο ορίζοντα. Σχετικά με τα σχήματα αποδοχών, αυτά θα πρέπει να σχεδιάζονται στη βάση ενός μείγματος βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων κινήτρων (“short game” και “long game”), ως επιβράβευση για τη δημιουργία βιώσιμης ανάπτυξης.

Ο ομιλητής στη συνέχεια στάθηκε στο ζήτημα της συμμετοχής των ενδιαφερομένων μερών, υπογραμμίζοντας τη σημασία της ένταξής τους και της εξασφάλισης της υποστήριξής τους. «Είναι σημαντικό, τόσο η διοίκηση, όσο και το ΔΣ, να δίνουν βήμα στα ενδιαφερόμενα μέρη, προκειμένου να είναι σε θέση να κατανοούν τι είναι σημαντικό και ποιες είναι οι βασικές ανάγκες τους», τόνισε, συμπληρώνοντας ότι «θα πρέπει να εισακούονται οι ανάγκες των τρίτων μερών και να αναπτύσσεται αυθεντική και ουσιαστική επικοινωνία».

Σημαντικός παράγοντας, τέλος, στη μέτρηση και επικοινωνία της μακροπρόθεσμης αξίας είναι η δημιουργία κουλτούρας που βασίζεται στην αυθεντικότητα και την υπευθυνότητα. Αυτό, συνεπάγεται μετρήσεις και τακτικές ενημερώσεις σχετικά με την μακροπρόθεσμη αξία, τόσο με χρηματοοικονομικούς, όσο και μη χρηματοοικονομικούς όρους.

Σύμφωνα με τα στελέχη που παρακολούθησαν το webcast, το 31% κάνουν συχνή χρήση μη χρηματοοικονομικών παραμέτρων για την υποβολή στοιχείων και αναφορών εκτός εταιρείας. Επιπρόσθετα, το 24% ανέφεραν ότι χρησιμοποιούν πάντα μη χρηματοοικονομικές παραμέτρους για να αξιολογήσουν την απόδοση της διοίκησης και των εργαζομένων, καθώς και για την επικοινωνία του απολογισμού βιώσιμης ανάπτυξης σε επενδυτές (επίσης 24%). Αίσθηση προκαλεί, πάντως, το γεγονός ότι το 28% χρησιμοποιεί ελάχιστα, ή και καθόλου, μη χρηματοοικονομικούς δείκτες για τη μέτρηση και επικοινωνία του αντικτύπου της εταιρικής στρατηγικής.

Στην τελευταία ενότητα της παρουσίασης, ο κος Πετροδασκαλάκης ανέλυσε τις διατάξεις και τις προβλέψεις του πρόσφατου νόμου 4706/20 για την εταιρική διακυβέρνηση, σχολιάζοντας ότι, «η επικαιροποίηση άργησε, αλλά τουλάχιστον ήρθε, είναι σε καλή κατεύθυνση και, στην ουσία, προσπαθεί να ενισχύσει την εμπιστοσύνη των επενδυτών σε ένα οργανωμένο σύστημα αγοράς».

Σχετικές δημοσιεύσεις

H Τεχνητή Νοημοσύνη ενισχύει την Εθνική Άμυνα και την Πολιτική Προστασία

Στον στρατηγικό ρόλο της ΑΙ αναφέρθηκε ο καθηγητής του ΟΠΑ και εταίρος της EY Χρήστος Ταραντίλης στο πλαίσιο του πρόσφατου GenAI Summit

Eurobank – Fairfax Digital: Στρατηγική συνεργασία με EY – Microsoft για ταχύτερη υιοθέτηση της Αgentic AI

Η πρωτοβουλία φέρνει τη Eurobank στην πρώτη γραμμή του τραπεζικού κλάδου ως προς την αξιοποίηση ΤΝ με Δυνατότητα Αυτόνομης Δράσης

Εξαγόρασε την Aqurance ΑΕ η EY Ελλάδος

Η Aqurance παρέχει ολοκληρωμένα προγράμματα κλινικού, εμπορικού και ψηφιακού μετασχηματισμού σε εταιρείες του κλάδου υγείας και βιοεπιστημών

ΕΥ:  Έλλειψη εξειδίκευσης στα στελέχη των οικονομικών και φορολογικών υπηρεσιών  και η παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη 

πολλές διοικήσεις βρίσκονται ακόμα στη διαδικασία αναζήτησης του καλύτερου τρόπου ενσωμάτωσης της τεχνητής νοημοσύνης και της GenAI

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Mastercard: Πιο απλές και ασφαλείς πληρωμές για όλους το 2026, με την καινοτομία στο επίκεντρο

Στις προτεραιότητες, η μετάβαση σε 100% tokenised συναλλαγές έως το 2030, καθώς και οι προηγμένες λύσεις κυβερνοσφάλειας

KPMG: 100+ κορυφαία στελέχη στην παρουσίαση της 15ης Ετήσιας Έκθεσης για την Ιδιωτική Ασφαλιστική Αγορά 

Με καίριες επισημάνσεις και σημαντικές παρουσίες ολοκληρώθηκε η ετήσια εκδήλωση της KPMG στην Ελλάδα «The Future of Insurance»

Αμερικάνικο Κολλέγιο και PwC: Μνημόνιο Συνεργασίας για ενδυνάμωση της νέας γενιάς ψηφιακών ηγετών

Η στρατηγική συνεργασία έχει στόχο να συνδέσει εκπαίδευση και αγορά εργασίας μέσα από καινοτομία, τεχνολογία και βιωματική μάθηση

Τι σημαίνει το νέο σήμα «T» στα αυτοκίνητα;

Σκωτσέζος ξενοδόχος ξεκίνησε να κατασκευάζει και να εμπορεύεται την ταμπέλα «T» ύστερα από ένα ταξίδι στην Τενερίφη

Δημοφιλή Άρθρα

Sorry. No data so far.

Ροή Ειδήσεων

Σίμος Μασέλης: «Ο πραγματογνώμονας είναι ο θεματοφύλακας της διαφάνειας και της αξιοπιστίας στην ασφαλιστική αγορά»

Ο πρόεδρος του HALA μιλά στον Λ. Ρόδη για τη στρατηγική σημασία της πραγματογνωμοσύνης, τις προκλήσεις αλλά και τη νέα εποχή συνεργασιών

Νέα εποχή για το Αποκλειστικό Δίκτυο της Groupama Ασφαλιστικής

Η νέα γενιά Συντονιστών Ομάδων και Γραφείων, που έχει προκύψει από τον πυρήνα της εταιρείας, θα συμβάλει στην επίτευξη ενός φιλόδοξου στρατηγικού στόχου

Δήλωση Γ. Χατζηθεοδοσίου για τις εκλογές της ΕΣΑΠΕ

Ο πρόεδρος του ΕΕΑ επισημαίνει ότι η συμμετοχή στη διαδικασία αποτύπωσε ένα ακόμα μήνυμα ενότητας και ισχυρού ενδιαφέροντος για τον κλάδο

ΜΙΝΕΤΤΑ: Εβδομάδα ΕΚΕ για 7η χρονιά, με δράσεις για τον συνάνθρωπο

Η ασφαλιστική δίνει κάθε χρόνο τη δυνατότητα στους ανθρώπους της να συμμετάσχουν ενεργά σε δράσεις προσφοράς, εκπαίδευσης και αλληλεγγύης

Ασφαλή Χριστούγεννα για διαβητικούς και καρδιοπαθείς

Τα γεύματα των εορτών, συνήθως πλούσια σε λιπαρά, απλούς υδατάνθρακες και αλάτι, δύσκολα εντάσσονται στα αποδεκτά υγιεινοδιαιτητικά πρότυπα