Adecco: 10 χρήσιμες συμβουλές για να διατηρήσουμε την παραγωγικότητα μας δουλεύοντας από το σπίτι

Η πανδημία του κορωνοϊού, έχει μετατρέψει την τηλεργασία από παροχή προς τους εργαζόμενους, όπως ίσχυε έως τώρα, σε ανάγκη, για να μπορέσουν οι επιχειρήσεις να παραμείνουν παραγωγικές, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα την προστασία των εργαζομένων και της δημόσιας υγείας. 

Η ιδέα της εργασίας από το σπίτι πιθανά στην αρχή ακούγεται ελκυστική. Η νέα αυτή πραγματικότητα προσφέρει σίγουρα ορισμένα πλεονεκτήματα, όπως περισσότερη ευελιξία και την άνεση να εργάζεται κανείς στον δικό του χώρο και στον χρόνο που ο ίδιος επιλέγει. Τελικά όμως γρήγορα αντιλαμβάνεται κανείς πως απαιτείται πολύ  καλή διαχείριση χρόνου και οργάνωση για να μπορέσει να λειτουργήσει σωστά.

Παρακάτω ακολουθούν ορισμένες συμβουλές από την Adecco, για να μπορεί ο εργαζόμενος να διατηρεί την παραγωγικότητά του όταν εργάζεται απομακρυσμένα.  

  1. Δημιουργήστε έναν χώρο εργασίας στο σπίτι σας

Βρείτε ένα μέρος στο σπίτι σας, που θα χρησιμοποιείτε για την εργασία σας. Συγκεντρώστε εκεί όλα όσα χρειάζεστε για να κάνετε τη δουλειά σας με ευκολία: έναν υπολογιστή, φορτιστή, σημειωματάριο, στυλό, άνετη καρέκλα κτλ. Βεβαιωθείτε πως στο σημείο που θα επιλέξετε υπάρχει καλός φωτισμός. Μπορεί να είναι δελεαστικό να εργάζεστε από το κρεβάτι ή τον καναπέ, αλλά ένας αυτοσχέδιος «χώρος εργασίας» μέσα στο σπίτι σας θα σας κάνει πιο παραγωγικό. Μόλις κάτσετε το πρωί σε αυτόν το καθορισμένο χώρο, θα ξέρετε ότι ήρθε η ώρα για δουλειά.

  1. Οργανώστε σωστά την εργασία σας

Η τηλεργασία δεν σημαίνει απαραίτητα πως ο εργαζόμενος έχει πλήρη ελευθερία να καθορίσει τους προσωπικούς του στόχους και να ορίσει μόνος του τους χρόνους επίτευξής τους. Ο προϊστάμενος εξακολουθεί ακόμα και απομακρυσμένα να αξιολογεί τα αποτελέσματα της δουλειάς των εργαζομένων που ανήκουν στην ομάδα του. Όταν όμως εργάζεστε από το σπίτι, χωρίς την άμεση εποπτεία, ορισμένες φορές είναι δύσκολο να τηρείτε πλήρως τα χρονοδιαγράμματα και τις προτεραιότητες. Θέστε τους προσωπικούς σας στόχους βάσει των όσων έχουν συμφωνηθεί με τον προϊστάμενό σας. Ξεκινήστε τη μέρα σας καθορίζοντας και βάζοντας σε σειρά προτεραιότητας τις εκκρεμότητες και τις υποχρεώσεις σας και τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν μέσα στην ημέρα ή το επόμενο διάστημα. 

  1. Κρατήστε την ισορροπία μεταξύ εργασίας και προσωπικής ζωής

Υπό τις παρούσες συνθήκες, η εργασία και ο προσωπικός χρόνος είναι πολύ εύκολο να λειτουργήσουν καταχρηστικά μεταξύ τους, εις βάρος της μίας ή της άλλης πλευράς. Είναι πολύ σημαντικό να διατηρήσετε την αναγκαία ισορροπία, διαφορετικά είναι πιθανό σύντομα να μειωθεί αισθητά η παραγωγικότητά σας λόγω του λεγόμενου «burnout» ή, στην αντίθετη περίπτωση, γιατί δεν αφιερώνετε τον απαραίτητο χρόνο στην εργασία σας. 

  1. Παραμείνετε συγκεντρωμένος

Προσπαθήστε να δουλεύετε συγκεντρωμένος/η σε έναν κάθε φορά στόχο. Αν σκεφτείτε κάτι που αφορά σε κάτι άλλο, εξίσου ίσως σημαντικό, κρατήστε μια γρήγορη σημείωση για να επανέλθετε αργότερα. Σε κάθε περίπτωση, έχετε την τηλεόραση κλειστή για όσες ώρες εργάζεστε και αποφύγετε τους «πειρασμούς» (ξέρετε, εάν το Facebook είναι κάπου εδώ, το YouTube λίγο πιο δίπλα…).

  1. Αξιοποιήστε online εφαρμογές ή και πιο παραδοσιακούς τρόπους για καλύτερη οργάνωση των εργασιών σας

Οι εταιρείες πια στην πλειοψηφία τους έχουν τα απαραίτητα συστήματα για να λειτουργήσουν σε απομακρυσμένα περιβάλλοντα. Χρησιμοποιήστε το Skype, το Teams ή παρόμοιες εφαρμογές τηλεδιάσκεψης και αποθηκεύστε την εργασία σας στο SharePoint της εταιρείας σας, ώστε εσείς και ολόκληρη η ομάδα σας να έχετε πρόσβαση σε δεδομένα, αρχεία και πληροφορίες, οι οποίες είναι απαραίτητες για την εκτέλεση των δικών σας καθηκόντων, αλλά και της ομάδας σας, ανά πάσα στιγμή και από οπουδήποτε. Οι πιο παραδοσιακοί κρατήστε δίπλα σας ένα σημειωματάριο, ώστε να μπορείτε να σημειώνετε τυχόν ιδέες που έχετε κατά τη διάρκεια της εργάσιμης ημέρας, χωρίς να χάνετε τη συγκέντρωσή σας. 

  1. Μείνετε συνδεδεμένοι με τους συναδέλφους σας

Είναι πολύ σημαντικό να έχετε μια κοινή πλατφόρμα, πχ Skype ή Teams, όπου θα συζητάτε με την ομάδα σας. Αποφύγετε τις πολλές διαφορετικές εφαρμογές μιας και τα πολλά «ανοιχτά παράθυρα» στον υπολογιστή σας θα σας αποσπούν την προσοχή. Η τηλεργασία απαιτεί πολύ συχνή επικοινωνία με τους συναδέλφους σας για να συντονίσετε την εργασία σας, οπότε μη διστάσετε να στείλετε περισσότερα emails. 

  1. Κρύψτε το προσωπικό τηλέφωνό σας, τώρα!

Το κινητό εργασίας είναι τις περισσότερες φορές εργαλείο δουλειάς στην περίπτωση της τηλεργασίας, καθώς είναι σημαντικό να μπορείτε να επικοινωνείτε διαρκώς με τους συναδέλφους, πελάτες και συνεργάτες σας. Κρατήστε λοιπόν το τηλέφωνο αυτό κοντά σας, αλλά κρύψτε το προσωπικό σας κινητό. Αν πέσετε στην παγίδα του chat με φίλους και της επικοινωνίας για εκτός της εργασίας θέματα το χάσατε το παιχνίδι. 

  1. Να είστε συνεπείς στη συμπεριφορά σας με την οικογένεια ή τους συγκατοίκους σας

Η εργασία από το σπίτι πρέπει να γίνεται εξίσου σοβαρά με την εργασία στο γραφείο.  Στην περίπτωση που δεν μένετε μόνος/η, αν αυτό δεν γίνει κατανοητό και σε όσους βρίσκονται στο σπίτι την ώρα που εργάζεστε, η τηλεργασία δεν θα λειτουργήσει για εσάς. 

  1. Ακολουθήστε μια υγιεινή διατροφή και βρείτε εναλλακτικούς τρόπους να ασκηθείτε

Με τα νέα δεδομένα, η διαρκής παραμονή στο σπίτι σε συνδυασμό με το άγχος που προκαλείται από τον επαγγελματικό φόρτο κάνουν την επιδρομή στο ψυγείο πιο εύκολη. Για να παραμείνετε υγιείς και σε φόρμα, αποφύγετε την κατανάλωση προϊόντων με ζάχαρη ή με πολλά λιπαρά και αντικαταστήστε τα με φρούτα, τσάι, ρύζι και άλλες δυναμωτικές τροφές. Για να αποβάλετε την ένταση από πάνω σας, ένας περίπατος στη γειτονιά σας (έχοντας την απαραίτητη βεβαίωση για όσο αυτό απαιτείται) ή μερικές απλές ασκήσεις γυμναστικής εντός σπιτιού, αποτελούν μία καλή διέξοδο, ώστε να εξασφαλίσετε την απαραίτητη δόση ημερήσιας άσκησης, διατηρώντας έτσι την ενέργειά σας και την καλή φυσική σας κατάσταση.

  1. Ήρθε η ώρα να σταματήσετε

Καθορίστε τον χρόνο «αποσύνδεσης» από την εργασία και κάντε και ένα διάλειμμα ή περισσότερα μικρά διαλείμματα – ό,τι «δουλεύει» καλύτερα για εσάς – κατά τη διάρκεια της ημέρας. Εάν δεν το κάνετε, η εργασιακή σας ρουτίνα θα σας απορροφήσει πλήρως, πράγμα που δε θα είναι καλό ούτε για εσάς τους ίδιους, ούτε για την ποιότητα της δουλειάς σας.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*